Ik kreeg dus vandaag mijn eerste echo. Zaterdag 12 weken, dus mooi denk ik zo. Nu zeg ik al van het begin dat ik 4 weken verder ben dan de verloskundige zei, maar volgens hun kon dat niet. Lig daar dus op die tafel, zegt die persoon daar: maar jij bent helemaal geen 12 weken, jij bent bijna 19 weken. Zou dus een eerste zicht krijgen op down syndroom, maar nu valt dat ook zo ongeveer in het water. Viel nog net binnen de grens voor een of andere test dus heb maar bloed laten prikken. Nu omdat ik zo ongeveer tegen die grens aanzit is de test veel minder accuraat. Daar ben ik dus niet zo blij mee.
Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent... Je bent gewoon al bijna op de helft van je zwangerschap
@Elisje Jeetje zeg, hoe kan de vk daar dan zo naast zitten??? Ik hoop dat alles goed blijkt uit de tests.
maar een triple test kan toch maar tot 18 weken? daarna is het niet betrouwbaar meer maar hoe kan het dat deze fout is gemaakt? ik bedoel jij moet dat toch zelf ook gemerkt hebben dat je al langer niet ongesteld was?
Denk niet dat ik ga merken dat jij al langer niet ongesteld was Volgens die vage uitleg kon die test nog net, maar daar hecht ik dus ook al geen geloof meer aan. En wat het ongesteld zijn betreft, ik had een menstruatie die wel iets minder was maar die zag ik zelf dus nog voor mensturatie aan. Dat viel perfect te verklaren door medicatie. De daaropvolgende had ik zoiets van ja dat is geen menstruatie, toch maar een test halen en die was dus positief. Maar de verloskundige rekende dat niet mee. Ik vroeg nog of ze geen bloedtest konden doen om de hcg waarden na te kijken maar daar doen ze hier (engeland) dus niet aan. Verder, tja ik ben heus de enige niet die nog 1 of 2 keer ongesteld wordt tijdens de zwangerschap (voor zover je dan nog van een echte menstruatie kan spreken natuurlijk) We zijn ook al iets meer dan 5 jaar bezig met zwanger worden. Konden zelfs met iui starten maar door omstandigheden hebben we die plannen toen even moeten opbergen. Dus na 4 jaar had ik het echt niet spontaan verwacht. We waren er net weer over begonnen om de dokter weer te contacteren.
jeetje zeg zal wel eeven een klap zijn dan! zo ben je "net"zwanger en zo zit je op de helft! weet je wel zeker dat die test die ze gaan doen nog kan en betrouwbaar is? hier doen ze die namelijk niet meer na 18 weken omdat het niet betrouwbaar meer is. mischien is het bij jullie anders dat weet ik niet.
Ik geloof zelf ook niet meer in die test hoor, maar had niet echt zin in een discussie want het resultaat is dan toch meestal dat ik gefrustreerd buiten stap. En het is nu niet dat het ontzettend lastig was voor mij, enkel wat bloed laten afnemen, dat is zo gebeurd.