2e kindje, doodeng..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik denk zelf dat het altijd wel goed is om stil te staan bij wat je wens nu eigenlijk is, wel of niet een tweede. Alleen als piekeraar doe je dat teveel met je hoofd en te weinig met je gevoel.
    Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat ons gezin nog niet 'af' is zeg maar en dit houdt me op de been om er toch voor te blijven gaan. En ik zou willen dat ik dit zonder de angst zou kunnen, maar goed, dat lukt dus even niet en dus.... neem ik dit maar onder mijn arm mee terwijl ik deze weg ga afleggen.......

2. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Wat een vreemde uitspraak zeg."of een tweeling(dat lijkt me nl ook vreselijk)!
    Vertel me wat daar zo vreselijk aan is?Ik begrijp dat namelijk niet.Misschien heb ik het wel gemakkelijker dan jij hebt,ik heb nooit hoeven te twijfelen namelijk.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik snap de uitspraak wel. Ik zou toch ook even moeten slikken als ik 2 (of meer?) kindjes tegelijk zou krijgen. Tuurlijk komt dat ook allemaal wel weer goed. Maar de zwangerschap geeft dubbel zoveel zorgen, de bevalling wordt minder vanzelfsprekend, en als ze er eenmaal zijn, dan kom je (lijkt mij..) helemaal handen te kort. Om nog maar te zwijgen over de zorg(en) van twee kleine babietjes. Pff, ik zou er ook niet aan moeten denken. Maar ik ben wel zo helder om te weten dat je hierin geen keuze hebt hoor..;);)

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    je hoeft je niet aangevallen te voelen. Maar het lijkt mij gewoon totaal niet leuk om een tweeling te hebben, dat kan toch. Bovendien heb ik dan 3 kinderen en dat heb ik niet voor ogen, ik heb nl. het gevoel dat bij 2 mijn gezin compleet is. Als het zo is dan is het zo en uiteindelijk komt het wel goed maar in beginsel zal ik er niet heel blij mee zijn.

5. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Voelde me niet zo zeer aangevallen hoor.Maar wat een uitspraak om te zeggen dat het je vreselijk lijkt om een tweeling te krijgen.
    Je weet niet wat je mist,een tweeling is het meest bijzondere wat kan je hebben.Ze hebben zo'n ongelooflijke band met elkaar.
    En natuurlijk het even "schrikken" als je hoort dat je een tweeling krijgt.
    Maar....het blijft bijzonder.Er is niet vreselijks aan.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha ik dacht ook wel ff van, huh? ;)
    Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook wel even schrok bij de echo hoor, en het helemaal niet leuk vond dat ik een tweeling kreeg. Echter toen ik aan het idee gewend was, begon ik er toch wel zin in te krijgen en nu? Nu weet ik dat ik het makkelijker heb dan menig ouder zonder tweeling :D

Weet je Sidmick, ik snap je mening. Ik ben ook blij dat ik nu zwanger ben van 1 kindje en niet nog een tweeling.
    Maar het staat niet zo leuk, ziek kindje en tweeling in 1 zin, en er dan vreselijk bij te zetten.
    Vandaar dat waarschijnlijk tweelingouders er wat sneller over zullen vallen ;)

7. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    denk dat je er juist niet zoveel over moet gaan nadenken want er is altijd wel wat waar je je dan druk om gaat maken terwijl je jezelf erop aanpast als het zover is... een baby slaapt veel dus heb je tijd genoeg voor je oudste kindje... tegen de tijd dat ze samen naar het kdv gaan sta je wat eerder op omdat je er 2 moet aankleden en wassen en ontbijt moet klaarmaken...

ik heb 2 dochters waar 16 mnd leeftijdsverschil tussen zit... heb me er nooit druk om gemaakt.. en heb hun slaapjes op elkaar aangepast... dus tegelijk in bad en een middagslaapje doen... als we gaan wandelen of shoppen dan heb ik ze allebei in de duowagen zitten en kan mijn oudste ook wandelen als ze dat wil...

het huis opruimen doe ik pas als ze savonds in bed liggen...
    het valt echt allemaal wel mee hoor!
    het is heerlijk 2 van die prachtmeiden te mogen hebben!!! ik ben stapelgek op ze... en ookal kreeg ik er nog een tweeling bij, heerlijk die kids!!!

8. Ria32

Ria32 Niet meer actief

ohhhhhhhhhh wat ben ik blij om jullie verhalen te lezen zeg:D:D:D:D:D
    idd alles wat bij ons door het hoofd spookt kom je heir wel tegen ahahhahaah
    wij twijfelen ook al heel lang, en voor ieder voordeel kunnen we een nadeel bedenken.
    mijn gevoel zegt zo jaaaaaaaaaaa
    en mijn gedchten zeggen toch wel nee:x:x:x:x
    gewoon financieel en kan je het wel aan, tja waar er eentje eet kunnen er twee eten en ga zo maar door. vreselijk vind ik het ook.
    wij waren nu al een aantal maanden bezig we hebben 16 maanden over de eerste gedaan.
    ben nu 35 en heb een knettergezond heerlijk jochie om me heen.
    dus ja je gaat wel twijfelen, wij hebben nu gekozen om voorlopig toch aan de pil te gaan en te wachten, mijn gevoel moet eerst op orde komen. Heb een zwangerschap gehad waarin ik bijna iedere dag pot gehangen heb ben kilo's afgevallen toen. Lichamelijk is het voor mij ook zwaar omdat ik fibromyalgie heb en een erfelijke drukneuropathie, kort samengevat spierreuma en een zenuwziekte.

denk dat er nooit een geplande keuze gemaakt kan worden, en ik beleef het nu als we hebben een pracht van een mannetje waar ik ziels gelukkig mee ben, komt er nog eentje bij heerlijk blijft het zo dan hebben we er ook vrede mee.

Voor nu gewoon even een tijdje rust.

groetjes Ria

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar niet alle baby's slapen en niet alle kinderen laten zich regelen omdat moeder wilt dat ze NU moeten slapen. ;)

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja meid je kunt wel 1000 redenen bedenken wat zou kunnen zijn maar je moet wel ergens de grens trekken hoor!
    Zeker moet je rekening houden met...maar soms moet je maar gewoon de gok nemen...niet?

11. Alita

Alita Niet meer actief

idd moet je even aanpassen zoals je dat bij de eerste ook hebt gedaan...
    Maar blijkbaar is dat heel moelijk voor sommige dames? Niet verkeerd bedoeld overigens;)

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat bedoelde ik niet, maar iedereen zegt hier zo leuk: een baby slaapt. Nou de mijne sliep niet hoor. Heb daar totaal geen last van gehad. ;)
    Maar het is dus niet zo dat baby's toch wel in de wagen slapen.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Lees even mijn onderschrift ( ik vind het namelijk nogal kwetsend over komen. En ik voel me aangesproken, ja)

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik denk dat het heel persoonlijk is of je wel of niet toe bent aan een 2e.
    Zelf wilde ik heel graag een 2e en we hebben er 1.5 jaar over gedaan om zwanger te worden. Vanaf het begin vond ik het erg heftig allemaal en moet zeggen dat het me erg is tegen gevallen een 2e erbij. Nu ze bijna 1.5 jaar is en beter slaapt 's nachts is het nog steeds erg druk. De oudste van bijna 4 stuitert hier ook nog door het huis.
    Ik weet dat ze zeggen dat de eerste paar jaren, tropenjaren zijn. Dat is inderdaad ook zo. Maar soms vraag ik me af of het wel voor mij is weggelegd, 2 kindjes. Maar dat is helaas nu te laat. Ze zijn er en ik probeer er het beste van te maken. Ik weet niet als ik opnieuw voor die beslissing zou staan, of ik het weer zou doen. Maar je weet uiteindelijk pas wat het is als je in de situatie zit, niemand kan je echt van te voren vertellen wat het is.
    En ik ben echt niet ondankbaar, en het lijkt alsof het altijd leuk is of moet zijn, maar voor mijn voelt dat niet altijd zo.
    Ik vind het ook heel moeilijk om mijn tijd/aandacht te verdelen. Ik hoop maar gewoon dat het makkelijker wordt als ze groter zijn.

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Het gaat mij niet om het aanpassen, druk hebben enzo. Het gaat mij om het gevoel dat Nynke31 weergeeft. Tuurlijk wordt een tweede ook groot, ga je daar ook (net zoveel) van houden. Maar ik twijfel erover of ik met 2 kinderen net zo'n goede mama ben, of ik niet gillend gek word met 2 kinderen. Financieel is voor ons ook nog een punt, maar niet onoverkombaar (is dat een woord?). We weten niet of het in de toekomst mogelijk zal zijn om hun studie te betalen, maar das voor ons geen reden om niet voor een tweede gegaan (is wel een tijdje geweest, maar inmiddels is alles financeel gezien weer wat stabieler..).
    Hopelijk komt er een dag dat ik ook makkelijk(er) over een tweede ga denken, maar voor nu laten we het even bij 1. Anders maak ik me mezelf helemaal dol van het twijfelen..:)

@Nynke; wat vervelen voor je dat het zo voelt. Maar ik vind het fijn dat je er zo eerlijk over kan vertellen. Het hebben van kinderen is niet altijd 'rozengeur & manenschijn'..;)

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind het ook fijn dat meerdere hier twijfelen om voor een 2e te gaan of niet. Het is een luxe probleem dat begrijp ik. Sommige zijn allang blij dat ze er eentje mogen krijgen. Maar poeh wat is dit lastig. Helemaal wat nynke31 zegt: je weet vantevoren niet waar je aan begint. Wordt het wel gezond geboren/zorgeloze zwangerschap, hoe gaat het financieel en qua opvang/oppas. Maar ja dat weet je pas achteraf.

Ik ben vanochtend heerlijk gaan zwemmen met mijn zoontje. Heerlijk zo samen. Mocht ik nog een 2e krijgen, dan weet ik niet of dat nog allemaal zo makkelijk gaat. Want waar laat je de oudste dan als je met de 2e wilt gaan zwemmen. Ik zal ook eerlijk toegeven dat ik het heerlijk vindt om af en toe wat tijd voormezelf te hebben buiten het verzorgen van je kind en het huishuiden/werken etc. Nu is dat prima, maar met een 2e erbij....geen idee hoe druk we het dan krijgen? Zolang wij twijfelen zullen we er niet aan beginnen.

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nynke: ik waardeer je eerlijkheid heel erg. Meestal hoor je alleen maar hoe super en geweldig het is.
    Ik vind het wel heel vervelend voor je dat je het niet als leuk ervaart.
    Hoewel je tuurlijk ongetwijfeld van je 2 droppies heel veel houdt.

18. Alita

Alita Niet meer actief

snap niet waarom je mijn woorden nu zo erg vondt eigenlijk....heeft helemaal niks met jouw`n onderschrift te maken

19. Alita

Alita Niet meer actief

het ligt ook aan de persoon zelf....niet iedereen kan 2 kinderen aan mischien?
    Zeker moet je goed nadenken hebben wij ook gedaan..over het financiële gedeelt maar over het druk hebben of de opvoeding van 2 kids nee dat weet ik gewoon dat ik dat kan;)

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Heel herkenbaar, ik had je stukje kunnen schrijven Sidmick!

Deel Deze Pagina