Na het lezen van de topic over dat de 2e bevalling sneller gaat (en dat blijkt ) ben ik eens benieuwd, zijn jullie van je 2e kindje eerder bevallen of juist langer of ongeveer hetzelfde termijn?? (ik hoop niet dat deze poll bestaat, heb em in ieder geval nog niet gevonden)
Van de eerste beviel ik met 37+5 (ingeleid na spontaan breken van vliezen) en van de 2de beviel ik op 41+6 (41+5 ingeleid met gel zonder resultaat)
ik heb 'ongeveer zelfde termijn' ingevuld. 1e:40+6 2e: 40+2 Dus wel ietsje eerder, maar in dezelfde week.
Onze oudste was geboren met 40.3 weken Onze jongste was geboren met 39 weken Dus bij ons was het eerder
Ja zo'n poll is er wel geweest, in augustus geloof ik. Mijn tweede kwam drie dagen eerder, maar over het algemeen komt je tweede ietsje later.
41+2 ('s ochtends vroeg) om 41+1 ('s avonds laat). Dus vrijwel gelijk.. En beiden spontaan, zonder inleiden of strippen of iets.
De eerste kwam bij 37 weken. De tweede kwam bij 39 weken. Het voelde bij de tweede alsof ik 2 weken overtijd liep !
volgens de vk komen 2e kindjes vaak later omdat de placenta dan beter functioneert en beter hecht. 1: 40 precies 2: 41 wk 3: 39+3 4: 39+3 5: 38 alle bevallingen spontaan (nr 3 en 4 wel na strippen, maar das nog steeds spontaan )
beiden kwamen met 39 + 3 dus ik hoop dit kindje ook! dat zou betekenen dat ik morgen zou bevallen ik spreek mezelf even moed in
1e kind: 38+5 2e kind: 39+2 (door griep van mama.. ik denk dat ze anders een paar dagen eerder was gekomen)
Bij de eerste met 36 weken gebroken vliezen en 24 uur later ingeleid. Bij de tweede met precies 39 weken ingeleid, ivm grootte van baby en complicaties vorige bevalling. 2de toonde nog niet echt initiatief om zelf te komen, al bleek ik wel bij het toucheren al 4 a 5cm ontsluiting te hebben.