2e kindje eind juni begin juli 2014! Wie nog meer?

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kiera, Oct 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nieckske

Nieckske Lid

Sep 5, 2013
    85
    0
    0
    Oh wat leuk al zoveel dames en zoveel verschillende verhalen

@Kiera, ik zag dat je bij mij nog geen leeftijd had, ik ben 32.
    En mijn dochter is uit 2005 niet uit 2006 :p

Ik heb er een kwaaltje bij, hoge bloeddruk.
    Al een tijdje duizelig en heel erg moe maar eigenlijk niet naar omgekeken,totdat ik gisteren mega duizelig werd en bleef, na mijn werk gelijk naar mijn moeder gereden omdat ik dacht dat mijn bloeddruk te laag was. Mijn moeder heeft zo een automatisch meetgeval.
    Er kwam uit 156/95 met een hartslag van 102.
    Ik heb normaal altijd 120/70 ook in mijn vorige zwangerschap.
    Toch maar even de Vlos gebeld voor wat advies, zijn vond hem toch vrij hoog,normaal kan zoiets op zwangerschapsvergiftiging wijzigen maar dat komt niet voor bij 6 weken zwangerschap. Moest het wel rustig aan doen van haar, niet teveel lichamelijke inspanning en proberen stress te vermijden, tja dat gaat wat moeilijk op mijn werk maar goed.
    Net op het werk ook even gemeten en nu was hij nog hoger 157/96 met 104 hartslagen terwijl hij vanmorgen bij het opstaan mooi 115 bij 70 was.

@ Kiera ik heb de Etos Multi Zwanger zijn maar dat zijn helaas ook grote capsules:(

2. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Libra wat een mooi wonder! gek he als je het niet verwacht het dan toch wel kan gebeuren!

Nieckske hopelijk blijft het (kwaaltje) niet, rustig aan doen

3. danielle

danielle Actief lid

Aug 17, 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi iedereen

Mag ik me bij jullie voegen?? Gezellig kletsen de komende tijd??
    Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Mijn zoontje is geboren op 24 maart 2012, nu dus ruim 1,5 jaar.
    Eigenlijk hadden we niet direct het plan voor een 2e kindje. Misschien over een tijdje. Voor mijn zoontje zijn we even bezig geweest voor het goed ging, 2 vmk gehad. Dus eindelijk na 1 jaar proberen bleef hij zitten. Super blij toen natuurlijk.
    Nu waren we meestal veilig intiem :):) Op deze ene keer na. Ik dacht ook eigenlijk dat dat gezien het verleden echt niet 1 2 3 zou gebeuren. Tot ik vorige week met een positieve test stond. IN het begin vooral geschrokken en stom verbaasd. Maar het nieuws is wel goed geland bij ons beide en het idee van just ment to be. Mijn vriend word in november 38 en eigenlijk wilde hij niet al te oud zijn als we een 2e kindje zouden krijgen. Dat is dus wel gelukt ;)

Mijn vorige zwangerschap was erg zwaar. Lang misselijk, veel overgeven, vroeg vocht vast gaan houden dus echt mega dik op het laatst. En toen de inleiding vanwege zwangerschapssuiker. Ontsluiting die niet opschoot. Jesse klem gezeten. Eruit getrokken en geduwd met als gevolg een gebroken bovenarm, dus niet de schouder, en een erbse parese. Dat is een beschadiging in 1 of meerdere nekwervels... Gelukkig is Jesse bijzonder goed hersteld. Hij krijgt nog steeds fysiotherapie en het blijft opletten ivm spiergroei en overbelasting.
    Deze zwangerschap en bevalling heeft een behoorlijke aanslag gepleegd op mijzelf. Dat kunnen jullie je wel voorstellen. Ben dus erg benieuwd hoe het allemaal gaat. Ik heb toen na de bevalling met de arts afgesproken dat we bij een volgende zwangerschap de keuze zullen krijgen, of we een natuurlijke bevalling in zouden gaan of kiezen voor een keizersnee. Ik ben erg bang dat ik tijdens een ''normale'' bevalling niet kan ontspannen. het was gewoon zo dramatisch dat dat altijd bij je blijft.
    Maar ja, een heel verhaal dus ;) Ik hoop dat we elkaar kunnen steunen en gezellig kunnen kletsen!!

Oja, ik ben 31 en op 4 juli uitgerekend

4. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    @Libra Jeetje wat een verhaal! Nou je kan altijd dingen hier neer zetten hoor! Tja de wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit. Ook al heeft hij niet veel vruchtbare zaadjes er hoeft er maar 1 te zijn die het overleeft. Misschien zijn jullie wel een goede match. Of was hij tijdens dat onderzoeken net minder vruchtbaar dan normaal. Ik beschouw het voor jou gewoon als een wonder.
    Ik snap je heel goed dat je onzeker bent, dat hebben we denk allemaal. Kwa werk daar moet jij je niet proberen druk om te maken. Ik weet niet of je een eigen bedrijf hebt, dan is het natuurlijk iets lastiger. Tegen mij is altijd gezegd iedereen is vervangbaar. ;) Ook moet jij je niet gek laten maken door andere mensen. Mensen zullen ook altijd reacties geven die niet altijd even leuk zijn. Ik ben er ook namelijk bang voor. Want als alles goed mag gaan word ons nieuwe wondertje geboren rond de verjaardag van mijn zoontje.

@Nieckske jou bloeddruk is idd wat hoog, je hartslag vind ik trouwens ook wel wat verhoogd hoor. Houd de Vlos je nu extra in de gaten straks of niet? Idd geval rust is erg belangrijk en stress en drukte zoveel mogelijk proberen te vermijden. Maar ja dat weet je natuurlijk vast al. Hopelijk wordt hij straks gewoon stabiel en blijft hij netjes op normaal waarden zitten!
    De geboortejaar van je dochter ga ik even veranderen. Ik zat met mn hoofd bij 2014 hihi. Zal door de uitgerekende datum komen van ons hihi. Had de datum uit je onderschrift namelijk gepakt. :D

@Danielle gefeliciteerd en welkom bij de club! :D
    Das dan ook een toevalstreffer geweest zeg! Fijn dat het nieuws bij jullie goed is geland! Hopelijk krijg je dit keer niet zoveel kwaaltjes. Hou voor ogen iedere zwangerschap is anders. Ook iedere bevalling! Hier zat mijn zoontje een hele tijd met zijn hoofdje in het geboortekanaal en zakte gewoon niet verder. Net voordat het een keizersnee zou worden kon de vlos nog inknippen en heeft een assistente van het ziekenhuis mijn zoontje hard op mijn moeten drukken, zodat mijn zoontje er snel uit zou komen. Op eerste gezicht geen ernstig letsel maar na een paar weken merkte ik dat hij een voorkeurshouding had. Er bleken een paar nekwervels niet goed te zitten, daarvoor is hij behandeld. Na 3 behandelingen was zijn voorkeur helemaal weg en kon hij zijn nek ook veel beter draaien.
    Jou zoontje heeft het weer een stukje slechter getroffen dan onze zoon. Ik vond mijn bevalling niet echt dramatisch alleen de vordering was minder. Persweeën had ik trouwens niet meer. Bij een volgende bevalling zal het weer een zh bevalling worden aangezien ik bijna 1,5 liter bloed heb verloren. Ik zal je op de lijst toevoegen. ;)

5. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    ♥ 2e kindje eind juni / begin juli ♥
    Uitgerekende datums:

Juni
    27. Nieckske, 32 jaar, heeft al een dochter oktober 2005
    30. Kiera, 29 jaar, heeft al een zoon juli 2012
    30. MG 26 jaar, heeft al een zoon augustus 2012
    30. Chipje 25 jaar, heeft al een zoon 2010

Juli
    1.Libra 30 jaar, heeft al een zoon 2009
    3.Sas27 30 jaar, heeft al een dochter 2012
    4.Danielle 31 jaar, heeft al een zoon maart 2012

Afspraken:
    04 November MG echo
    12 November Kiera Intake Vlos
    19 November Sas27 echo
    21 November Nieckske Intake Vlos
    27 November Libra Intake Vlos echo
    02 December Kiera echo

6. Nieckske

Nieckske Lid

Sep 5, 2013
    85
    0
    0
    @Danielle welkom bij de club, jeetje wat een verhaal, ik hoop dat je nu een hele fijne zwangerschap mag hebben zonder complicaties.
    Ze zeggen dat iedere zwangerschap
    anders is, bij mij tot nu toe wel, bij de zwangerschap van mijn dochter lag ik nu al iedere morgen in een innige omhelzing met de wc pot.

@Kiera, advies van Vlos, ik moest dit weekend plat blijven liggen en blijven meten, bloeddruk is nu dan ook perfect 117/79,
    Morgen op het werk ook weer meten en als hij daar weer de lucht inschiet dan weten we genoeg. De Intake van de Vlos is trouwens op geschoven naar komende woensdag, misschien handig voor je lijstje.
    Nieuwe datum 6-11-2014.

7. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Uitgerekende datums:

Juni

Juli

Afspraken:
    04 November MG echo
    06 November Nieckske Intake Vlos
    18 November Kiera Intake Vlos
    19 November Sas27 echo
    02 December Kiera echo

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik heb het veranderd hoor Nieckske! Wel heftig om gelijk zoveel rust te moeten houden. Nou ja als het voor jou en de kleine het beter is, dan moet het maar he. Ben benieuwd hoe het morgen is op je werk!

9. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    Hoi meiden ,

Hier weer een update.
    Na de gyn geweest vanmorgen.Het was nog erg pril..net 5 weken..vruchtzakje zat id baarmoeder.Over 2 weken terug komen en dan hopen dat het hartje klopt :D Spannend.Bij Senn was ik 6.3 bij mijn eerste echo en toen hoorde je gelijk zn hartje..heel bijzonder.
    Zelf gebeld naar de gyn ivm mijn voorgeschiedenis met Senn.Zwschap ging goed..dramatische bevalling gehad...helaas met uiteindelijk een spoedkeizersnede.
    Maar goed nu zwanger en hopelijk gaat alles anders dan de eerste keer.Daar gaan we voor :D

10. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    MG nou in ieder geval goed nieuws dat er een vruchtzakje zat in je baarmoeder! :D
    Wanneer is nu je uitgerekende datum? Of heeft ze dat niet gezegd?
    Moet je trouwens bij de Gyn onder controle blijven?
    Hoop ook voor je dat alles anders bij je verloopt! :D

11. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Nieckske hoe gaat het nu met je?

@mg goed nieuws! en over 2 weken alweer heen wat fijn

gaan jullie trouwens mee doen met mvm ??

12. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Sas ik twijfel nog heel erg!
    Met mijn vorige zwangerschap werkte ik 40 uur in de week dus vond ik het zelf te weinig. Nu werk ik 16 uur en zou er dus aan mee kunnen doen. Maar ben zo bang dat het opvalt als er iedere x nieuwe flessen worden geleverd en oude worden opgehaald. Ik woon in een straat waar iedereen wel op alles let zucht.. Kan natuurlijk het zelf ook op gaan halen en weg brengen, maar ja er zit hier geen depot dicht bij in de buurt. Wat doe jij? Ik weet het dat het erg belangrijk is voor mensen die met medicatie zwanger moeten raken. Het is een kleine moeite. Zal het erg opvallen?

13. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    o lastig, kan mij voorstellen dat niet wil dat mensen nu al gaan vragen van wat is dat.
    Ik doe wel mee, ik heb zelf ook de medicatie moeten gebruiken en zo kan ik weer wat terug doen.
    de vorige keer zette hij de kratjes achter de container en kon niemand het zien ( denk ik ) hihi

14. Nieckske

Nieckske Lid

Sep 5, 2013
    85
    0
    0
    @MG Luek he die echo zo inimienie nog.
    @Sas en Kiera Het gaat goed zo lang ik thuis ben is mijn bloeddruk perfect maar zodra ik op het werk gaat schiet hij omhoog, al ervaar ik zelf bewust niet zo heel veel stress, ja het is heel erg druk en er komt weer een ontslag ronde aan, we kregen net nog een mail dat er morgen aanzeggingsgesprekken gaan plaatsvinden.Zal onbewust me daar toch druk om maken.
    Wat MVM betreft twijfel ik nog, bij mijn eerste zwangerschap wel gedaan maar oh wat werd ik misselijk van die geur van die flessen. En ik kan de kratten hier niet uit het zich zetten.

Kijk wel uit naar morgen naar de intake,benieuwd of de uk al een hartslag heeft! Spannend!

15. danielle

danielle Actief lid

Aug 17, 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Het begint nu toch wel echt te worden. Net afspraak gemaakt bij de verloskundigepraktijk. Op 25 november intake en 3 december 1e echo. Wel heel spannend.
    Het verbaasd me wel dat ik eigenlijk nog helemaal geen klachten heb, alleen wat moe aan het eind van de dag. Oja en met vlagen zijn mijn borsten wat gevoelig. Maar verder nog niks. Ik duim zo dat dit zo blijft!!
    Net aanmeldformulier voor de peuterspeelzaal ingevuld voor mijn zoontje. Als hij 2 is willen we hem daar brengen, voor 2 ochtenden. Denk dat hij het zo leuk vind met de andere kinderen. En dan heb ik de laatste maanden 2 ochtenden dat ik wat rustig aan kan doen ;)

16. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Nieckske ze mogen je nu zo ie zo niet ontslaan! Je bent zwanger, dus mochten ze je willen ontslaan dan gewoon kenbaar maken al wil je dat nu misschien nog liever niet! Ze zijn dan strafbaar. Dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken. ;) Bij ons laten ze met de intake geen hartslag horen. Dus ik moet wachten tot de echo. ;)

Danielle wees blij dat je nog geen klachten hebt. Bij mijn eerste begon dat pas bij week 6 en ik moet zeggen het is idd bingo nu! Misselijk dus kleine beetjes eten. Moe was ik al. Borsten zijn alweer groter, maar het groeien voel ik dit keer niet. Bij onze zoon wel. Misschien omdat ik borstvoeding heb gegeven, dat het nu niet zo gevoelig is ik weet het niet. Ik zal je datums even in de lijst zetten. Je hebt een dag na mij de echo! :D Zoonlief heb ik hier ook opgegeven voor de psz. Zal hij rond 2 a 2,5 jaar naartoe gaan. ;)

MVM Nieckske ik heb hetzelfde probleem hier bij de deur. Onze deur zit direct aan de straat. In onze tuin staan de gft bakken, maar daar kan een bezorger niet komen.

17. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Uitgerekende datums:

Juni

Juli

Afspraken:
    06 November Nieckske Intake Vlos
    18 November Kiera Intake Vlos
    19 November Sas27 echo
    25 November Danielle Intake Vlos

02 December Kiera echo
    03 December Danielle echo

18. jennifer2107

Nov 5, 2013
    21
    0
    0
    leidster bso
    spijkenisse
    Hierbij wil ik ook graag deelnemen aan deze gezellige eind juni mama's club. Zelf ben ik nu weer in blijde verwachting van de tweede. Zal volgens mijn berekening op 27 juni uitgerekend zijn. Heb al een zoontje van twee en voel me totaal anders dan de eerste zwangerschap. Eerste zwangerschap al gelijk last van onderbuik en gevoelige boobies. Nu tot vorige week nergens last van gehad. Nu alleen een beetje zeurderig gevoel in m'n onderbuik en totaal geen last van mijn boobs, alleen af en toe wat steekjes. Wel ben ik erg moe en last van avond misselijkheid. Aanstaande dinsdag staat de eerste echo gepland en ben zooo zenuwachtig!!!!! Droomde vannacht dat ik een miskraam kreeg en was zo realistisch dat ik echt geloofde dat het mis was. Ben ook erg vroeg wakker de laatste week en veel nachtmerries. WIE HEEFT DAT NOG MEER?

19. Kiera

Kiera Fanatiek lid

Dec 19, 2011
    1,125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Jennifer natuurlijk mag jij gezellig deelnemen! Welkom! :D
    Ik zal je zo in de lijst zetten.
    Ach dat verschil met zwangerschapssymptomen is al herkenbaar. Hier had ik deze keer gelijk heel veel last van mijn onderbuik echt zo'n ballon gevoel achter mn schaambeen. Bij mijn eerste zwangerschap had ik alleen zeer pijnlijke boobs. Nu totaal niet. Ze voelen alleen een beetje trekkerig aan. Vandaag met vlagen misselijk geweest. Had ik bij de zwangerschap van mijn zoontje ook.
    Je krijgt al snel een echo. Lekker!
    Nachtmerries zijn hier niet zoveel. Had vorig weekend een herkenbare dat ik ineens ons wondertje was verloren en was een bloedbad. Het schijnt vaak voor te komen. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Hoop dat je dinsdag een mooie echo krijgt. ;)

20. Rombely

Rombely Niet meer actief

Dag dames. Ik ben 9 juli uitgerekend, valt datnog onder begin juli:)? Ziet erg gezellig uit hier niet te druk. Mijn dochter is van 2011 en ik ben 32. We hebben een jaar op deze zwangerschap moeten wachten, dus ben er superblij mee (1e afspraak in het zkh zou afgelopen vrijdag zijn, maar die kon ik afbellen).
    Nog niet veel kwaaltjes, overdag misselijk en 's avonds moe, stelt nog niks voor. Van mijn vorige zwangerschap weet ik het begin niet meer zo goed, heb toen de laatste 10 weken dag en nacht overgegeven van het maagzuur, dat weet ik nog al te goed. Op naar een gezellige zwangerschap met z'n allen! Ervaren jullie het ook anders?
    oja, 17 dec pas 1e echo, vind ik echt extreem laat met 11 weken maar schijnt nu standaard te zijn bij onze vk.

Share This Page