hey dames Ik vroeg me af ik ben zwanger van ons tweede kindje en heb nu net te horen gekregen dat ik 1 cm ontsluiting heb. Nu vroeg ik me dus eigelijk af hoeland jullie erover gedaan hebben van 1 na 4 a 5 cm ontsluiting.???? Ik moet namelijk als ik 4 a 5 cm ontsluiting heb na het ziekenhuis voor infus omdat ik veel bloed kan verliezen tijdens mijn bevalling..... En dan kunnen ze de aders nog makkelijk vinden dan als je 8 a 9 cm ontsluiting heb werd mij verteld...
uhmm ja van 1 cm naar 4 cm in 6 weken haha ik had al 1 cm met de 33 weken. Maar jij bent al overtijd dan zal het nooit zo lang meer duren maar met een 2de kindje is het schijnbaar normaal om al ontsluiting te hebben nu alleen die weeen nog die voor verdere ontsluiting moeten zorgen. suc6
Toen ik moes bevallen van de eerste hebben ze mij met 4 a 5 cm me vliezen doorgebroken en daarna nog weeen opwekkers gegeven omdat het niet door wou zetten... van 5 na 10 duurde meer als 5 uur namelijk... (dus geen pretje) dus vandaar dat ik me het nu een beetje afvraag namelijk...
zo das snel.....(weet ff niet wat ik erop moet zeggen me mond staat spontaan open en er komt niets uit)
dat kan ik me wel voorstellen maar dat niet allen je zou ook volgens mij toen ook aardig geschrokken zijn omdat het allemaal zo snel ging...
Heel vaak lopen vrouwen bij een volgende zwangerschap al een tijdje met ontsluiting. Zeker als ze flink wat voorwerk hebben gehad. Sommige dames hebben al vanaf week 33 ontsluiting en dan kan het kindje soms nog pas met 42weken geboren worden. Dus het hoeft niets te zeggen. Wel is het prettig als je er nog 1cm bij krijgt. Dan kunnen ze namelijk makkelijk inleiden als het nodig is. Tijdens de bevalling zeggen ze altijd 1cm ontsluiting per uur. De eerste 5cm duren langer als de laatste 5cm. Gemiddelde bevalling duurt zo´n 12uur. Maar goed het kan natuurlijk heel erg per persoon verschillen. Kijk naar je vorige bevalling en daar mag je meestal een paar uurtjes vanaf trekken. De 2de gaat meestal makkelijker dan de eerste. Meestal als je weeen regelmatig komen en je ze om de 5 min krijgt kan je richting ziekenhuis. Neem aan dat de vk of de gyn duidelijk is geweest wanneer te bellen. Hele snelle bevalling is ook geen pretje. Je hebt wel lekker snel je baby in je armen, maar zo´n weeenstorm is vreselijk. Ze zijn ontzettend lastig weg te puffen en vaak gaat het zo snel dat het besef er pas is wanneer de kleine geboren is. Ook heb je vaak lang naweeen die ook behoorlijk ongemakkelijk kunnen zijn.
Om 19:30 had ik 4cm (om 17uur begonnen de weeën) en om 22:30 had ik 5cm,ging niet heel snel dus maaaar toen ineens om 23:05 is Milou geboren. Dit tegeb de verwachting van vk en ons in omdat ik al 3uur was blijven hangen. Xx
ja ik weet wanneer ik mag bellen heb alle nummers zo bij de hand dus als het gebeurd bellen we pas ga niet bij onregelmatige weeen bellen anders was het bijna elke dag raak geweest nee netjes om de 5 min en 1 a 2 min aanhouden...
Ik ben 3 weken geleden bevallen van mijn 5e. Met 39.6 had ik 1 cm ontsluiting, Volgens de vk heb je dat al snel als je meerdere kinderen hebt gekregen. Met 40.2 kreeg ik wat last van voorweeen en verloor de slijmprop. Die avond kreeg ik onregelmatige weeen en wilde eigenlijk ook de vk niet bellen. Mijn andere 4 bevallingen zijn ingeleid, dus ik wist eigenlijk ook niet hoe het zou voelen om weeen te krijgen. Omdat ik toch wel wilde weten waar ik aan toe was heb ik de vk toch maar wel gebeld. Toen ze kwam bleek ik dus al 7 cm ontsluiting te hebben, terwijl ik misschien 15 weeen had gehad in anderhalf uur. De vk was 3 kwartier binnen toen onze zoon werd geboren.
daar heb ik wel een paar weken mee gelopen + ruim 4 weken voorweeen, ieder dag!! dus zegt niks helaas. zelfs strippen hielp niet...
Bij de tweede had ik 2 cm toen ik voor het eerst getoucheerd werd, en er 'stond nog een randje', oftewel de baarmoedermond was nog niet volledig verstreken. 3 uur later had ik 3 cm, en wel helemaal verstreken. 2,5 uur later had ik volledige ontsluiting, en nog eens 10 min later was onze dochter er. Bij de oudste ging ik van 1 cm naar volledige ontsluiting in een kleine 5 uur. Geen idee wat er daartussen allemaal is gebeurd, ik werd niet om het uur getoucheerd of zo. Het gaat bij iedere bevalling anders, denk ik.
ja de gyn zelf had tegen mij gezeg kan binnen een uur zijn maar kan ook nog een week duren... maar ja het was een man dus ja dag vraag het hier aan de mensen die het meegemaak hebben dus vandaar... beetje kijken en van iedereen lezen en dna kom je toch wel op een gemiddelde uit lijk mij... ja toch.....!!!
maar ja, wat heb je aan een gemiddelde? het kan inderdaad nog een uur duren, of een paar weken. Gemiddelde is dan een dag of 4? Lijkt mij dat als het echt snel gaat, je ook wel iets van weeën zult voelen. (had ik in elk geval wel, wist al heel snel niet meer wat ik het zoeken moest omdat ze zo snel op elkaar kwamen en zo fel pijn deden.)
Met 32 weken me slijmprop verloren en 1,5 cm ontsluiting... Loop er dus al n tijdje mee Denk ook dat het per persoon verschillend is..
Bij mij 2e kindje, maar eerste bevalling.. Met 30 weken hoge vliesscheur, opgenomen een paar weken, weeenremmers, toen om de zoveel dagen weer opgenomen ivm weeen.. Liep vanaf 30 weken met 2 cm ontsluiting en vanaf 34 weken met 3 cm, en ondanks alles nog ingeleid met 38 weken. Ging wel heel makkelijk het inleiden, ik had dus al ruim 3cm ontsluiting en een bmm die bijna verstreken was. Ze hoefden alleen mijn vliezen te breken.
Domme vraag miss maar wat voel je nou precies als ze je vliezen breken??? Doet dat pijn?? waar doen ze het mee??