Hoi dames, Mijn vruchtwater is vanavond gebroken. Dit is mijn 3e zwangerschap. Ze zijn nog nooit vanzelf gebroken. Heb nu onregelmatige, pijnlijke weeen. Hoe lang duurt het voordat ze regelmatig werden? En hoe lang blijf je op bv 7 min steken voordat de weeen korter achter elkaar komen. Alvast bedankt.
Spannend. Ik ging van 7 min naar 5 in een uur. Maar omdat het jou derde zwangerschap is kan het heel snel gaan. Als ze regelmatig komen om de 7 of 5 zou ik gewoon bellen of richting het ziekenhuis gaan. Zet hem op.
Hoi dames, Hier ben ik weer inmiddels een prachtige gezonde dochter naast me liggen. Die nacht hebben de weeen nauwelijks iets gedaan. Om 7 uur in de ochtend is de verloskundige weer geweest en bleek dat ik nog maar 2 cm ontsluiting had en dat ze in het vruchtwater had gepoept. Ben doorverwezen naar het ziekenhuis. Kwam daar om 9 uur aan. Weeopwekkers gehad. Dat was een hel. Kreeg Eem morfine pompje remfantanil of zoiets. Heeft geen ruk geholpen. Dacht nog dit gaat heel lang duren. Bij 6 cm kon ik het niet meer volhouden en om een ruggenprik gesmeekt. Maar na 5 min. Had ik persdrang. Dat kon niet zei de verloskundige want ik zat op 6 cm. Zij heeft nog een keer gevoeld en ik had gelijk 10 en kon gaan persen. Na 3 keer persen was ze eruit en is ze om 13.05 geboren. Korte maar heftige bevalling. Gelukkig niet geknipt of gescheurd.