O ja ... ik geniet enorm van mn twee lieve geweldige kinderen die dol zijn op elkaar en zo leuk en lief samen spelen. En zelfs als ze naar elkaar gillen omdat ze precies hetzelfde willen of juist precies niet dan geniet ik nog .
Behoorlijk druk en soms ook stressvol. We hebben pas rust na 10 uur 's avonds. Als de jongste rustig is, dan is het niet zo erg, maar als ze ook nog de hele avond huilt, dan is het niet echt genieten. Maar dat gaat ook weer over. We hebben twee prachtige kinderen die alle drukte en stress waard zijn.
Om heel eerlijk te zijn. Vond ik het vreselijk de eerste weken. Ook komt het omdat ze vreselijk veel huilde. Nu zijn we bijna 5 maanden verder en is het stukken makkelijker. En nu vind ik het leuk Het komt vanzelf goed, maar ik vond het echt ff doorbijten. Ik zat er ook vreselijk tegenop, en maakte me overal druk om, en achteraf was dat niet voor niets zeg maar.... Gelukkig zijn erook mensen die het niet zo vonden. Ook was ons zoontje heel makkelijk, en huilde nooit en nu was dat tegenovergesteld dus dat viel vies tegen...
Zo blij met dit topic! Wij willen ook graag de pil de deur weer uit doen na Milan's eerste verjaardag, meer om mijn lichaam ook weer zn ritme te laten vinden en het gewoon zn beloop te gaan laten daarna. Maar hoevaak ik inderdaad wel niet hoor; nou wacht maar af daar kom je nog wel van terug etc... Nu was dat bij de eerste ook, dat ik geen leven meer zou hebben en bla bla maar toch. Echt positief is het niet natuurlijk! Ik denk dat je van te voren geen geschikt moment kunt plannen voor een 2e, overal zitten voor en nadelen aan vermoed ik. Je weet ook niet van te voren hoe de tweede baby zal zijn. Moet bekennen dat Milan zo makkelijk was en is, dat de tweede alleen maar moeilijker kan zijn haha. Hij sliep na een weekje/2 al heerlijk door, na de 12 weken en de krampjes op hielden was het een heerlijk kind en erg gemakkelijk en nu eet hij alles en vermaakt hij zich zelf uren. <3
Hier gaat het heel makkelijk!! allebei snel doorslapen. de 1e was makkelijk, maar de 2e helemaal makkelijk. Even een positieve ervaring.
Hier ging het eigenlijk ook heel goed en gaat het nog steeds heel goed. Was bangdat de oudste wakker zou worden van de jongste maar dat is misschien 1 keer gebeurd toen de jongste rond 6 uur begon te huilen. Verder ben ik gezegend met 2 goeie slapers en is het gewoon stil in huis van 23 tot 7 uur. De avonden vallen wel wat tegen want de jongste krijg ik moeilijk in zijn bed. Overdag geen probleem trouwens en ik hoef voor hem nooit naar boven te lopen. Bijde eerste liep ik de hele tijd heen en weer voor speen. Vind het soms wel lastig te plannen om met 2 kids de deur uit te gaan en ik vind het moeilijk dat de oudste echt aandacht vraagt die ik voorheen kon geven en nu moet ik zijn broertje natuurlijk ook aandacht geven. Ze zijn echt helemaal gek op elkaar en de oudste is onwijs lief voor zijn kleine broer. Nu liggen ze heerlijk te slapen allebei dus even mama tijd!
Onze eerste was een echte huilbaby en had overmatig last van buikkrampen. Dit heeft tot 6 mnd geduurd dag en nacht huilen, doorslapen gebeurde pas na 8 mnd. We waren dus wel een beetje bang voor de tweede, maar zij slaapt al door vanaf dat de nachtvoeding eraf is (bij 4 wkn). Ze heeft wel heel veel gehuild overdag en 's avonds, maar dit kwam door reflux. Nu ze hier medicijnen voor heeft en dieetvoeding is het een super vrolijk meisje. Het gaat hier nu dus heel goed met twee kleintjes. Ook een geluk, onze eerste word niet wakker als de tweede wel eens een keer alles bij mekaar gilt en andersom net zo.
tja...de eerste weken zijn gewoon doorbikkelen...zoeken naar een ritme, wennen aan elkaar... Ik kan er nu al van genieten door puur te zien hoe ze nu al met elkaar om gaan en met elkaar spelen.
ik vond juist de zwangerschap van de 2e zwaarder omdat je er 1 heb lopen en niet kon rusten en dacht ik echt hoe moet dat daarlijk als de 2e is geboren maar meid ik vind het heerlijk mijn 1e was een makkelijk kind hoewel ze veel heeft gehuilt door krampjes ook omdat ik wachte met krampjes en toen pas cinababy spul ging geven en ja dat moet eerst goed gaan werken tot het echt zal gaan helpen maar nu met de 2e heb ik gelijk infacol gebruikt vanaf de geboorte tot 3 maanden en moet zeggen nooit krampjes en huilt ervoor heerlkijkkkk ik vind wel dat maar dat is mijn menning dat je veel meer makkelijker word met de 2e met de 1e weet je hellemaal nix hoe het moederschap gaat enz en wat je moet doen met huiltjes enz en nu weet je al van alles met de 2e en ga je het anders doen maar ik heb echt nix te klagen ze slapen allebei lekker uit ze komen smorgens tussen 9 a 10 uur uit bed echt uitslapertjs en nu al een maand gaat ook de jongste om 20:00 uur naar bed de jongste past haar eigen echt aan onze ritme wat ik al deed met de 1e komt hellemaal goed
De eerste weken gingen hier echt super, maar daar kwam helaas snel verandering in, Lisa huilde veel, weigerde te drinken, was gewoon geen blije baby. Heel moeilijk om te zien aangezien ze zo'n goede start had gehad. Heb het er best moeilijk mee gehad. Gelukkig vond Eva het prima als ik veel aandacht aan Lisa besteedde en met wat creativiteit was het best te doen, ook al kon ik Lisa nauwelijks wegleggen. Uiteindelijk is Lisa in het ziekenhuis beland (mede door een virus) en kreeg een sonde die ze een half jaar heeft gehad (ze dronk niet meer). Heb ik het in het begin héél moeilijk mee gehad, maar die sonde zorgde er wel voor dat ze geen last meer had van de reflux en ze was een blije baby geworden en dat was het me allemaal waard. En het ging eigenlijk wel prima met de sonde, ook al is het wat lastiger en heb je nog het probleem om je kind aan het eten te krijgen, al ging het hier verbazingwekkend snel. Eva vond het ook allemaal prima, nou moet ik zeggen dat wij er ook wel makkelijk mee omgingen, het was normaal eenmaal zo en onze baby was in ieder geval gezond, dus ik vond/voelde ook niet dat we mochten klagen. Zo denk ik trouwens nog steeds. Het is mij dus in eerste instantie wel wat tegengevallen, maar na een paar maanden hadden wij onze weg erin gevonden en liep het eigenlijk prima allemaal, ook al liep het anders dan dat wij vooraf gehoopt hadden.
Hier is het heeel zwaar. Nou was het al zwaar tijdens de zwangerschap en hellp en een prematuurtje is gewoon niet makkelijk. Maar wij zijn redelijk aan het einde van ons latijn..
De eerste dagen waren geweldig!! Toen kwam er een dipje. Die duurde een paar weken, maar toen we dan eindelijk ontdekten dat we de voeding van de jongste moesten indikken keerde de rust terug. Heb twee heerlijke kereltjes en inmiddels zwanger van de derde. Heb het niet als zwaar ervaren, hoewel de tweede op een gegeven moment huilde van 14 uur 's middags tot 2 uur 's nachts. Dan was ik wel heel blij als mijn man thuis was. De oudste heeft zich daar geweldig doorheen geslagen. Helemaal gezien het feit dat we weten wat we nu weten. Je moet het gewoon over je heen laten komen. Je zult ook wel moeten .
Heb je hulp (ouders,vrienden etc)? Misschien kan je op die manier een beetje energie opdoen? Sterkte in ieder geval, ik hoop dat het snel makkelijker voor jullie wordt.
Ik vond het zeker in het begin best zwaar. Ons zoontje was een hele makkelijke baby. Onze dochter slaapt minder goed en huilt meer, dus dat was sowieso even wennen. Ook vond ik het lastig om mn aandacht goed te verdelen tussen beide kids, maar het komt echt goed. Tuurlijk vind ik het regelmatig nog best pittig, maar het is ook geweldig om ze samen te zien, zeker nu er een beetje interactie is tussen ze.
Je moet het echt afwachten!! Ik heb een hele zware zwangerschap gehad. Ziekenhuis opname na ziekenhuis opname. Mijn zoontje steeds uitbesteden aan opa en oma... Vreselijk bevalling en tot slot van het liedje een huilbaby. Door dit alles heb ik pnd gekregen en een vreselijk tijd gehad. Baby huis uit etc etc.. Nu zijn we 6 maanden verder! En nu is het pas echt genieten!!! De eerste weken zijn heftig. Maar als ik dan weer naar mn zus kijkt, die heb de 3e! En dat gaat allemaal vanzelf.
verdeelde reacties hier,ik geloof trouwens best dat het met een 2e erbij zwaarder is,daar ga ik zowieso van uit. als ik geen huilbaby heb die van 21uur s,avonds tot 6uur in de ochtend huilt,ben ik al blij. we gaan gewoon uit van het goede,en hopelijk een gezonde baby,dan komt het vast allemaal goed. (hopelijk lijkt hij op z,n broertje hha)
hier gaat t heel goed! ik denk dat je zelf moet proberen rustig te blijven. ik stel niet te hoge eisen aan t huishouden, en wij zitten niet elke ochtend om 8 uur gedouched en wel beneden. lekker aanrommelen boven, flesjes/ bv kunnen ook best op bed met je peuter naast je. hier begon t allemaal niet geweldig. noud heeft n week aan de hartbewaking gelegen, en kreeg t eerste half jaar medicijnen om zijn hartritme laag te houden, dit gaf veel stress met zich mee. toch sliep hij sneller door dan zijn zus en ge;ukkig werd zij niet wakker `s nachts. ik heb nog wel n tip, wij hebben beide kids `s avonds beneden in de box gehouden tot ze de laatste fles niet meer kregen. daar sliepen ze dan wat lichter, we kregen ze beter wakker voor de laatste fles en ze sliepen sneller door `s nachts. beviel heel goed!!!
ja ik heb levi ook in de box gehouden voor de laatste bv,werkte erg goed.. alles komt goed,alles komt goed haha
Hey kheb een vraagje hoeveel jaar laat je het best tusse 2 kindjes? Wij wete zeker dat we er nog 1 willen maar niet hoeveel jaar ertussen te laten. Iemand tips?
bij dit topic hebben de meesten een klein leeftijdsverschil. maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. er zijn ook mensen die juist willen dat hun oudste al zindelijk is/naar school gaat/ kan lopen etc etc etc.