Ze werden steeds zwaarder (zie onderschrift) maar de bevallingen steeds makkelijker. Hoop dat jij dat inmiddels ook ervaren hebt, of in ieder geval niet lang meer hoeft te wachten!
1e was 3150gr, 2e 3600gr. 2e bevalling was nog sneller dan de 1e. 2,5 uur van 1e wee tot kind op mn buik. Geen knip/scheur.
Dochter was 2890 gram en zoontje 3450 gram. Bevalling van mijn zoontje ging sneller, wel al heel vroeg persweeën (met 6cm al) en een klein scheurtje. 1 hechting gekregen.
Mijn dochter was 3350 gram. Bevalling ging super snel! (totaal 2.5 uur) Wel een knip en compleet kapot gescheurd. (Ze werd geschat tussen de 2700 en 2900) Mijn zoon was 3790 gram. Bevalling wederom super snel (Totaal 3 uur) maar hij was nog niet goed ingedaald. Ze wilden de vacuüm pomp gebruiken. Heb toen alles op alles gezet om dit te voorkomen. (Leek me vreselijk). En toen na 2 x flink persen was zijn hoofdje er al uit! Bij deze bevalling een heel klein scheurtje.
Ik kan in middels zelf m'n ervaring delen m'n kindje was uiteindelijk maar een ongv halve pond zwaarder. Hele fijne bevalling gehad. Ondanks dat het heel snel ging alsnog een klein knipje. Verloskundige gaf aan dat het gewoon net ff te strak is beneden (wat ik dan maar als compliment ervaar ) zoontje is binnen 10 minuten geboren. Trouwens niets gevoeld van de knip terwijl ik er dit x veel meer op gefocust was. Nu een dag later nog steeds geen last dus gaat deze week vast goed komen! 1e kindje 3420 2e kindje 3695
De eerste was 5 pond en floepte er na 4 minuten persen zo uit. Wel met een knip wat achteraf niet nodig was. Ik had wel heeeule sterke persweeën door de inleiding. De tweede was 6 pond en natuurlijk en thuis geboren. Ik moest wat meer werk verzetten omdat ik geen sterke persweeën had en hij wat groter was. Toen de vk dreigde met een knip kwam er een Neeeeeeee kreet uit en toen ook meteen ons zoontje.
Onze zoon woog bij de geboorte 8,5 pond en onze dochter een stuk minder met 7,5 pond. Bij beide een paar hechtingen gehad op dezelfde plek. Beide rond de 40 weken geboren en beide door meerdere vk's verkeerd geschat op 6 pond.