Hoi allemaal, natuurlijk heb ik ook vanalles gelezen over vruchtbaar slijm en probeer ik het in de gaten te houden alleen is het bij mezelf niet zo heel duidelijk. Ik heb eigenlijk direct na de menstruatie heel rekbaar slijm alleen is dit troebel, doorzichtig wit zegmaar. Niet vruchtbaar volgens wat ik lees... Maar dus wel heel rekbaar en vrij veel. Volgens mijn ovulatietest heb ik mijn eisprong op ongeveer dag 15 (d 14 positief) gehad. Vanaf dag 13/14 ongeveer had ik inderdaad doorzichtig slijm maar veel minder en nog wel rekbaar maar niet zo rekbaar als de afscheiding daarvoor.... Is dit dan hét vruchtbare slijm? Daarna neemt het binnen enkele dagen af tot minimale afscheiding... Sorry voor de details maar waar moet je het anders vragen! wat denken jullie hiervan?
Wanneer het slijm transparant is en je kan er goede draden van trekken is t vruchtbaar slijm Maar bij mij was t dan ook altijd wel heel duidelijk te zien
Ik heb nooit rekbaar wit slijm gehad. Begon zelfs te twijfelen aan mezelf. Op google staat ook dat niet iedere vrouw rekbaar slijm hoeft te hebben,iniedergeval niet in je slipje. Het slijm blijft dan bv netjes op zijn plaatst zitten en komt niet naar "beneden". Ik had meer last van waterige afscheiding in mijn vruchtbare periode.
Ja ik zal ook heus nog wel vruchtbaar zijn want heb 2 kinderen van 4 en 2 dus dat is het niet. Ik probeer gewoon mn cyclus een beetje duidelijk in kaart te krijgen. Vorige maand bleven de ovutesten nogal lang positief (geen kv) als je dan je afscheiding in de gaten kunt houden wordt het allemaal wat makkelijker. Maar helaas....
In plaats van je slijm nakijken, kun je ook proberen te luisteren naar je libido!Je lichaam laat aan je merken wanneer dat rekbare slijm er is zeg maar Ik heb altijd twee dagen na me ongesteldheid enorm zin in sex en en het glibbert dan veel meer van onder als anders zeg maar!Zo heb ik iig altijd gevoeld dat ik op me " vruchtbaarst" ben hihi... Misschien werkt het voor jou ook?
Bij mij was het ook even wennen. Maandag vruchtbaarslijm gehad kon er draden van trekken en pas vandaag een posi ovu test en ook minder slijm... Vrouwen lichaam zit raar in elkaar
@ Babyzoe, met mijn libido zit het altijd wel goed zegmaar... De enige dagen dat ik geen zin heb zijn de eerste dagen van mijn menstruatie. @ Babykonyntje ja dat heb ik dus ook, het is er wel en dan ook heel helder maar dan is het veel minder. Tenminste er komt minder naar buiten zetten in elk geval.
Bij mij is het ook erg waterig en niet rekbaar. Maar ik merk wel goed het verschil met niet-vruchtbaarslijm.