hoi meiden! ik ben een 20jarige mama van een dochtertje van 14maanden. ik ben er pas geleden achtergekomen dat ik weer zwanger ben! ik was niet aan de pil op dat moment heel stom natuurlijk.. dan kan je zoiets verwachten ik heb een beetje gemengde gevoelens nu.. ben onwijs blij met mijn dochtertje.. maar ik had liever nog wat jaartjes gewacht voordat ik een 2e zou nemen! plus ik heb een hele erge rot zwangerschap voorheen gehad.. de helft van de zwangerschap lag ik in het ziekenhuis want ik had altijd wat! dus ik heb niet veel kunnen genieten ervan.. ik was ontzettend blij toen ze geboren was! en die ziekenhuis periode's eindelijk voorbij waren... mijn relatie met mijn vriend loopt soms ook niet erg goed, we waren een maand uit elkaar maar zijn nu weer bijelkaar.. omdat we toch wel erg van elkaar houden. hij zit op dit moment in duitsland tot eind october.. hij is op de kermissen daar aan het werk.. vind dat echt verschrikkelijk.. wil nu gewoon dat ie bij me is... maar het is even niet anders ik heb zelfs gedacht om dit kindje weg te laten halen... maar dat kan ik echt niet over me hoofd halen! ik zou dat echt niet kunnen.... daarom laat ik dit kindje nu ook gewoon komen... ben er wel blij mee hoor.. maar vooral gemengde gevoelens liefs suus
Oke, misschien zit ik helemaal verkeerd. Maar moet het toch vragen. Heeft jou vriend ong, een maand geleden in de kermis in den bosch gestaan? Want ik kwam daar een jongen tegen die vertelde dat hij een dochtertje heeft gekregen toen hij 16 was,en zijn vriendin 18, nu is hij 18. Hij werkte bij een hoge zweefmolen. Zou het de zelfde kunnen zijn?
hoi, dankjewel voor je reactie! maar dat was hem niet hij zit alleen in duitsland.. en hij is 26 nu haha groetjes
Tja, ik weet het neit, maar weet je vriend wel dat je nu weer zwanger bent? En wat vind hij daarvan. Tja je geeft zelf al aan dat je het had kunnen verwachten nu je niet aan de pil was. EN ik zou, als je het kindje wilt houden, toch maar gaan zorgen dat je relatie stabiel word.
ja mijn vriend weet het.. we bellen gewoon dagelijks.. heb gister de 1e echo gehad en hij heeft zelfs de echo foto's utgeprint daar in een internetcafe.. hij vind het geweldig om er een kindje bij te krijgen.. nou onze relatie is opzich wel stabiel.. maar bij mijn dochtertje toen ze baby was, moest ik alles doen enzo.. hij ging er echt nooit snachts een keer uit.. en hij was heel vaak weg altjd, en hij ging altijd maar naar de kroeg enz terwijl ik thuis zat met de kleine! en ik vind toch dat je als vader ook je steentje bij moet dragen.. ben bang dat hij weer zo onverantwoordelijk gaat doen enzo.. ik heb hem wel gezegt dat ie er echt voor dit kindje moet zijn.. hij zegt wel ja dat ie dat doet en vaker thuis zal zijn maar.. doet ie dat ook
even een vraagje; als je liever nog een paar jaar had gewacht voor de 2de zou komen ivm vervelende zwangerschap/bevalling/wankelende relatie...waarom gebruik je dan in vredesnaam geen voorbehoedsmiddelen je weet immers hoe kindjes in je buik komen, en als je dan voor jezelf denk; even wachten...dan zou ik gewoon de pil slikken/condoom/spiraal enz enz.. Waarom heb je dan de keuze gemaakt om geen pil te slikken.?
hallo, mijn 2de zwangerschap is heel onverwachts gebeurd , ik was ook niet aan de pil , ik dacht zelfs dat ik nog niet zwanger kon raken .. na mijn bevalling had ik net 1 x mijn menstruatie gekregen , halfenhalf :s ik dacht dat borstvoeding me zou beschermen ertegen ( want ik voedde toen nog wél 8 x per dag ) .. Maar dan ben ik toch zwanger geworden, ook met gemengde gevoelens .. maar nu ben ik al wat bekomen en heel erg blij het m'n zoontje iemand om mee te spelen heh.. ze gaan 1 jaar schillen Nu ben ik 4maand ver , en smorgens eeeecht zoooo misselijk,
Tulpjuh: ja dat is mijn eigen fout natuurlijk! Urmomma: ja het scheelt inderdaad dat ze nu lekker samen kunnen spelen straks! mijn dochtertje is nu 14maanden dus die gaan ongeveer 1jaar en 9maanden van elkaar schelen.. de misselijkheid heb ik gelukkig nog niet zo erg.. ik heb het wel mijn eerste zwangerschap heeel erg gehad! ik heb 3x in het ziekenhuis ervoor gelegen, omdat ik zoo misselijk was dat ik niet eens meer wat kon drinken! ik hielt het gewoon niet meer binnen dus iedere keer had ik uitdrogingsverschijnselen en moest ik weer aan een infuus :x hoop dat deze zwangerschap beter gaat!
Helemaal mee eens! Ik versta da toch niet goed ze, maar jammer genoeg springt de jeugd blijkbaar heel slordig om met die dingen. En dan maar klagen als het fout loopt.
Moet je nou een stok hebben om mee te slaan? Want termen als 'de jeugd' en 'klagen' zijn echt walgelijk stigmatiserend................. Het komt erg lullig over, ik denk dat excuses tegen TO wel op zijn plaats zijn.
Sorry hoor maar ik vind dit ook een belachelijke reactie! iedereen maakt fouten hoor zelfs JIJ. en ga inderdaad geen termen gebruiken met "de jeugd"waar slaat dat nou weer op? ik ben 20 en mijn vriend is 26 dus we zijn echt wel "wijs"genoeg voor dat soort dingen!
Bij deze mijn excuses dus Die term van "de jeugd" is misplaatst. Maar ik reageerde eigenlijk gewoon op het antwoord van Tulpjuh. En jouw zin als: "wijs genoeg voor dat soort dingen" vind ik dan (sorry dat ik het zeg) ook wel een beetje raar! Jullie zijn idd oud en wijs genoeg om te weten dat er voor dit onverwachte 2e kindje ook gezorgd moet worden enz. Maar je dat je onverwacht zwanger kon worden als je geen voorbehoedsmiddel gebruikt dat had je nu toch wel kunnen voorzien? Of heb ik het hier weer helemaal mis? groetjes en veel succes in de toekomst
Ik begrijp je gemengde gevoelens hoor. Gelukkig kan je er wel blij mee zijn en is je vriend er ook blij om. Ik hoop dat deze zwangerschap minder vermoeiend en ziekhuisgericht is voor je zodat je ook weet hoe het is om zwanger te zijn zonder al die rompeslompen van ziekenhuizen. Knuf en heel veel succes in je zwangerschap
Dankjewel voor je lieve reactie! ik hoop ook dat ik wat meer kan genieten nu.. ben tot nu toe erg moe.. kan de hele dag wel slapen hoop dat dat straks overgaat.. Liefs mamasuusje
Wij (21+25 jaar) zijn ook oud en wijs genoeg en toch ben ik zwanger geraakt omdat ik het nog niet verwachtte en niet goed oplette. Dus die jeugd van tegenwoordig maakt er duidelijk een zooitje van, en ja ik heb er in vlagen ook spijt van... het wordt voor ons ook zwaar, maar dat betekent toch nog niet dat je dan niet goed voor je kind kan zorgen? Ennn je mag niet klagen volgens jou? Nou sorry maar weet je hoeveel 'oudere' ouders klagen over hun eigen kinderen die ze overal maar dumpen omdat ze op hun 30-35ste nog hun 2e jeugd moeten inhalen. De jeugd is gewoon meer van het internet en daarom zal je wat meer van 'ons' lezen, maar geloof me.. ik heb in mijn werk genoeg te maken gehad met 'oudere' ouders die er niets van bakten. En ik durf toch ook echt met zekerheid te zeggen dat wij ons kind meer zullen geven dan de gemiddelde ouder... Qua liefde en zorg en aandacht.. en alles wat wijzelf hebben moeten missen bij onze 'oude' ouders. Ik snap gewoon niet dat mensen die zo snel oordelen expres gaan lezen in een afdeling dat 'tienermoeders' heet Ik weet dat je je excuses hebt aangeboden voor de opmerking over jeugd, maar dat betekent nog niet dat het nooit geschreven is. Mijn excuses alvast voor het feit dat ik er nog op in ben gegaan Want JA ik voelde me ergens ook aangesproken.
En even ontopic... Heel veel sterkte... en wel fijn dat je niet zo heel misselijk bent tot nu toe. Ik ben ook ontzettend misselijk geweest, dat is nu over en ik kan nu ook de hele dag wel slapen En van je vriend... jij bent degene die weet hoeveel je van hem houdt. Worden zijn fouten gecompenseerd door andere dingen? Zo te lezen is hij er ontzettend blij mee.. Praat gewoon veel met hem. Mijn vriend heeft ook in vlagen weinig verantwoordelijkheidsgevoel, maar als ik hem dan écht goed uitleg hoe ik me daarbij voel dan begrijpt hij het en houdt hij wel ontzettend veel rekening met mij. Niemand is perfect, maar je kiest niet voor niets voor elkaar.... Wat ik in jouw situatie waarschijnlijk zou doen is het er met hem er over hebben wat hij bij de vorige allemaal gemist heeft door er niet te zijn... Als hij dit achteraf zelf ook ziet dan komt het volgens mij wel goed?... Mannen worden wat minder snel volwassen, dat houd je toch wel denk ik
Dat heeft die van mij ook nog wel hoor. Soms zeg ik ook dat IK al 2 kinderen heb en dat de derde in aantocht is. Meer de lol hoor maar het is waar wat ze zeggen. Kleine jongentjes worden niet snel groot.
Hoi, Ik vind het raar dat mensen gaan verwijten op het moment dat iemand ''per ongeluk/ongepland'' zwanger raakt. Joh, zulke zaken heb je niet in je eigen handen hoor. Je kunt zoveel voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken, maar als je zwanger raakt, dan kun je daar niets aan doen. Ik hou er echt niet van dat als iemand om raad/avies/hulp vraagt dat men nog gaat verwijten, ipv gerust te stellen dat het goedkomt en dat je gewoon wat tijd nodig hebt om alles te verwerken en plekje te geven. In ieder geval TS tkomt wel goed meid, ik denk dat het gewoon even een schrik is die je moet verwerken. Geef het gewoon wat tijd, gelukkig ben je in ieder geval niet van plan om het kindje weg te doen. Liefs
gefeliciteerd met je zwangerschap. ik kan me goed je gemengde gevoelens voorstellen. Het is ook niet niks... maar... jullie willen er beide voor gaan en dat is belangrijker.. en dat je vriend bij jullie kleine er 's nachts niet uit ging... hihi er zijn meer mannen die dat niet doen hoor... ik schop die van mij er soms 's nachts uit ... letterlijk.. SCHAT IVY HUILT PAK JIJ DR EVEN.. .en dat terwijl ik er maar 1 meter vanaf lig haha... ik vind het dan gewoon heerlijk om die ene minuut nog even te blijven liggen... maar het komt allemaal goed heb er gewoon vertrouwen in... en soms moet je er gewoon hard voor vechten en werken... ik wens je in ieder geval een fijne zwangerschap en dat nu alles zonder problemen mag lopen... en probeer er lekker van te genieten
Mommy 2b, Ik heb ook te horen gekregen dat het ongewenst of ongepland was. Zelf zei een gyneacoloog tegen mij: U komt zeker kijken hover u bent, zodat u het kunt laten weghalen Maar inmiddels hoor ik, dat ik het heel goed doe met Dayenne. en dat ik een goede moeder ben 8)