Wat is wijsheid?

Discussion in 'Jonge moeders' started by Channie, Oct 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij zitten een beetje in een Dilemma!
    Tot voor kort was mijn vriend echt strikt in dat ons dochtertje het enigste kindje zou zijn tot terleurstelling van mij natuurlijk.
    Alleen nu wilt die wel nog een kindje. Niet nu natuurlijk maar hij wilt en dat is al positief.

Nu zitten we eigelijk met een dilemma, het is namelijk zo dat ik net met een studie ben begonnen die 3 jaar duurt. Dan heb ik een diploma voor iets wat ik niet wil zijn want voor wat ik wil worden moet ik verder en dan heb ik nog een jaar of 5 te gaan. In totaal dus 8 jaar!

Als ik zeg maar ter voorbeeld nu zwanger zou worden zou dat niet zo goed uitkomen met mijn opleiding maarja wanneer dan wel want als ik over 4 jaar zwanger zou worden dan zou het ook niet zo goed uitkomen want dan ben ik ook nog bezig met mijn opleiding.
    Daarbij komt dat als ik nu zwanger zou worden dan heeft ons dochtertje er ook nog wat aan omdat ze bijna 2 word en misschien dan 3 is als het kindje er zou zijn. Als wij dan pas over 4 jaar zouden beginnen dan is ze misschien al wel 6 of 7 en dat vind ik persoonlijk een te groot leeftijdsverschil. Dat leeftijdsverschil word alleen maar groter als ik helemaal voor mijn opleiding kies.

Ook is het zo dat we nu in een woning wonen met maar 2 slaapkamers dus dat is ook weer een vervelende bijkomstigheid.

Wat is nu wijsheid? Wat zouden jullie doen?

2. 4days

4days Niet meer actief

Hmm ja dat zijn lastige keuzes... Als jullie zeker weten dat jullie nog een kindje willen kun je er misschien voor kiezen om dat eerst te doen en dan nog een jaartje vrij te nemen zeg maar, en erna aan de studie beginnen, desnoods eerst een paar jaar deeltijd. Want inderdaad, er zal anders geen goed moment meer komen de komende jaren. Je ben continu bezig met studie, en erna wil je natuurlijk een leuke baan. Je zou ook ervoor kunnen kiezen om eerst dan ene diploma te halen, dan voor een kindje gaan, en vervolgens het andere deel van de studie doen. Dan heb je tenminste al een diploma. Maar dat is een persoonlijke keuze. Ik denk wel dat dit de twee beste opties zijn.

Succes ermee! ;)

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    ik zit in een soortgelijke situatie..
    wij willen ook nog een 2e kindje, maarr evy is al bijna 2
    en we willen volgend jaar een huis kopen, we hebben nu dus 1 slaapkamer en 1 woonkamer, we zouden als noodoplossing de kids op 1 kamer laten slapen en een slaapbank in de woonkamer planten.
    we gaan nu eerst voor nog een kindje, want straks komt het er niet meer van, als we een huis hebben wil ik gaan werken en een opleiding gaan volgen want anders kunnen we ons het huis niet veroorloven.
    en dus lijkt het ons beter om dat even uit te stellen zodat ik rustig zwanger kan zijn en me daarna kan richten op een ander soort leven zeg maar.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    wij zitten hier ook met dat dilemma...
    We hebben een zoontje van 6 maanden.
    over 1,5 jaar zou ik eventueel wel weer voor een 2e willen gaan.
    Nu hebben we een benedenduplex woning met 2 slaapkamers...Dus moeten we eerst verhuizen, want dat geprop wil ik liever niet.
    Huurwoningen zijn er weinig in gezinsformaat in deze regio, en kopen kunnen we niet omdat ik als gastouder werk en dus geen geregistreerd inkomen heb.

Heb geen afgeronde opleiding en dus geen diploma...
    Of ik moet weer gaan leren en dus 4-5 jaar wachten voor een 2e kindje(wat ik veeeeeeeeeeel te lang vind) of ik moet proberen een part time baantje te vinden voor erbij of ipv het gastouderschap. en dus opvang regelen voor Tygho wat ook geld kost en gaan werken voor de opvang, alleen om een geregistreerd inkomen te hebben... :(

Nou hebben we een en ander nagezocht, en voorspellingen zijn dat tussen nu en 2 jaar de prijzen van koopwoningen zo'n 20% gaan dalen.
    Dus over 1 jaar ga ik proberen een ander baantje te vinden voor 16 uur in de week...
    (En dan hopelijk Tygho 1 dag naar mijn ouders en 1 dag een gastouder)
    Dan moet kopen voor ons ook haalbaar zijn...

Conclusie: Wij zijn eruit gekomen dat als we meerdere kindjes willen dat een opleiding voor mij er niet meer in zit de eerste jaren, want te lang tussen de kindjes is ook niet de bedoeling.
    Carriere maken kan na je 30e ook nog wel, want dan ben je ook nog harstikke jong!
    En eerlijk gezegd ben ik er niet rouwig om.
    Ik ben liever mama, dan carrierevrouw!

5. Niet meer actief

ik heb ook gekozen voor een gezin.. wij zijn nu bezig voor de 2de.. ik werk nu als helpende in een verzorgingshuis.. als de kids dan wat ouder zijn wil ik weer een diploma gaan halen.. ik ben nog zo jong en nog alle tijd zat om te studeren.. zelfde geld voor jou...

6. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Ik moet er wel bij zeggen dat het voor mij noodzaak is om naar school te gaan of te werken omdat wij het op basis van alleen het inkomen van mijn vriend niet redden.

Wij hebben onze beslissing gemaakt en we gaan in elk geval wachten tot ik mijn eerste diploma op zak heb. Dan kan ik in elk geval aan het werk en zo kunnen we verder kijken. Ook hopen we dan een huisje te hebben met meerdere slaapkamers.
    Voor onze dochter is het namelijk noodzaak dat ze echt alleen slaapt op haar slaapkamer, ze heeft haar rust echt nodig.

Het is jammer van het leeftijdsverschil maarja dan is het maar niet anders, wat niet gaat dat gaat niet.

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik vind het wel een verstandige keuze hoor. Met dat diploma heb je tenminste altijd iets achter de hand! Het zijn toch maar 3 jaartjes, en je kan al 9 maanden van tevoren beginnen met klussen, dus eigenlijk maar 2 jaar wachten.

8. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Ik sluit me bij cossy aan, en daarbij komt ook nog dat het mniet zo hoeft te zijn dat je dus gelijk zwanger bent.

ALs ik nu niet zwanger ben, stop ik 4maanden voor de bruiloft met de pil, en misschien heb ik dan wat leuks te melden.

9. Niet meer actief

ik heb ook besloten om toch nog even te wachten.. dan kan ik eerst lekker van danisha genieten en het wordt toch wat makkelijker als ze niet zo dicht op elkaar zitten.. ik vind het ook erg leuk als ze er naar uit kan kijken dat ze een broertje of zusje krijgt en me kan helpen met kleine dingetjes... kan ik ondertussen nog een diploma halen door een avondopleiding ofzo..

10. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Daar ben ik het ook ,met je eens chayenna word in januari 2 ik ben net begonnen met de kappersopleiding en wij gaan ook beginnen in het laatste jaar van mijn opleiding metklussen dan, (in laatste halfjaar dan komt beter uit).

Kijk er stiekem al naar uit :oops: lijkt me zo geweldig voor chayenna

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Is het geen oplossing om een deeltijd studie te volgen dan?
    Vaak is dat 1 of 2 avonden in de week naar school en eventueel 1 dag stage. Je vriend/man is s'avonds thuis en voor 1 dag zou je dan opvang moeten hebben, bijvoorbeeld een oppas of kinderopvang.
    De rest kan je werken, bijvoorbeeld het gastouderschap. Dan ben je toch thuis, maar werk je wel.

Zo ga ik het straks doen met een kleine namelijk.

Share This Page