2e kindje laat lang op zich wachten

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Orchidee88, Mar 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Is dat een bijwerking van Menopur?

Jep, ei was weg. Was duidelijk te zien dat hij is gesprongen, alleen vult de follikel zich nu weer met vocht dus dat ding is nu mega groot, tikte wel de 3 cm aan:$ soort cyste. maargoed eisprong is geweest. Nu de 2 wachtweken in..

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ja, kan geloof ik wel.

Fijn! Goed je best gedaan dus nu maar wachten...

3. nvbr

nvbr Bekend lid

Feb 4, 2014
    901
    578
    93
    Ha dames,
    Ook hier wil het niet vlotten met een tweede... We hebben een zoon van 5 en we zijn bijna 4 jaar bezig voor een tweede. Wel twee keer zwanger geweest, waarvan 1x zo kort, dat ik het niet eens doorhad (menstruatie paar dagen later, en erg heftig, maar wel lang nabloedinkjes gehad, bloedtest bij gyn gehad) en vorig jr mk met 8 weken. Beide waren spontaan. Ook iui gehad, maar niks gebeurd. wrs weer stapje verder binnenkort en aan de gang met ivf... Ook iets wat we nooit hadden gedacht.
    Ik voel vooral frustratie om het feit dat het niet lukt. Al afgesloten dat leeftijdsverschil groot zal zijn, dat vond ik wel een dingetje.
    En ik merk dat ik errrrg moe ben van al het geneuzel en ermee bezig zijn. Want er níet mee bezig zijn, gaat niet (altijd zo'n fijne tip die je krijgt 🤔).

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Vier jaar, poeh, dat is ook al lang :(. Hier ook een niet gemerkt 'het was even raak maar toch niet' moment. Kwamen we ook alleen achter omdat ik lang bleef vloeien na ongesteldheid.

Herkenbaar, alles moet maar getimed en gepland worden, dat is gewoon ontzettend rot. Haha precies, ga maar op vakantie! Dan kom je zwanger terug :D.

Hier vandaag eerste follikelmeting gehad, en hiephoi! Geen overstimulatie en er zat er netjes 1. Ik vermoedde al wel dat het flink aan het groeien was, ik mag morgen al de pregnyl zetten, op cd 10, dus vroege eisprong op cd 12. Ze zag wel een cyste in de baarmoeder, hopelijk lost die vanzelf op.

5. Orchidee88

Orchidee88 Actief lid

Oct 27, 2013
    304
    59
    28
    NULL
    NULL
    Babydream op hoeveel dpo zit je nu? Fijn dat je eisprong zo snel kwam deze maand :)

Kriss he bah dat spuiten lijkt me echt eng.....wat fijn dat het er goed uitzag. Wanneer heb je ongeveer je eisprong?

Welkom nvbr 4 jaar jeetje! En dan ook nog miskramen heftig hoor.
    Wanneer start je met ivf? Hopelijk werkt dit wel voor jullie.

Hier inmiddels op 8dpo, wachten duurt lang. Geen symptomen dus ik geloof er niey zo in. Met mijn miskraam merkte ik gelijk dat ik zwanger was.....

6. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hoe is het hier?

Ik ben donderdag bij de gyn geweest....niet zulk goed nieuws als dat ik had gehoopt. Alle bloedwaarden goed, behalve mijn fsh...die was 17 op cyclusdag 3..... Moet onder de 10 zijn, dus kwaliteit van de eitjes zijn bij mij niet zo denderend meer. Bms was ook maar 5,5 mm op dag 9 (afgelopen donderdag met echo bekeken). Had wel drie "eitjes" die aan het rijpen waren maar 2 waren nog klein dus dat zou niets worden zij hij en de derde was gisteren 15,5 mm als ik me niet vergis, maar in combinatie met dat dunne bms zou ook dat geen kans hebben om in te nestelen. Nu dus volgende cyclus weer fsh prikken op cyclusdag 3 en ook amh waarde bepalen (geeft de hoeveelheid eitjes aan die ik nog heb). Bespreking uitslagen op 12 mei. Als dan het fsh weer te hoog is en bms is ook weer dun, dan gaan we bedenken wat we nog kunnen doen. Iui is geen optie in dat geval ivm de kwaliteit van de eitjes, dus rest mij alleen nog ivf...

Beetje een domper op de feestvreugde al met al, maar ik heb gelukkig al een gezonde knul rondlopen dat scheelt een hoop.

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Eisprong waarschijnlijk zaterdagochtend :). Wachten duurt echt lang! Ben je een vroege tester?

Jeetje Sandra wat een rotnieuws. FSH lijkt idd wat hoog, vlg mij zat ik nog met goed, zal morgen eens kijken. Goed dat ze amh ook mee gaan pakken nu. Bms had ik geloof ik woensdag op 10.5, ook 9 dpo... potver ivf is ook nogal wat... was jij nu ook al bezig met iets van medicatie of nog niet?

Kan me voorstellen dat dit behoorlijk schrikken is... en ja, je hebt al een kindje maar dat betekent niet dat de wens voor een broertje of zusje er niet mag zijn (ik krijg jeuk van brusje). Relativeren mag natuurlijk maar dit is best naar nieuws. Zouden jullie open staan voor zo'n traject?

8. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ja hoor we staan zeker open voor een dergelijk traject. Ik gun Casper graag een broertje of zusje (krijg ook jeuk van Brusje ;)).

Maar als deze pogingen tot niets leiden dan is het helaas niet anders en knijp ik mijn handjes dicht met mijn geweldige zoon 😊.

Ik krijg momenteel nog niets van medicatie oid....dus alles is nieuw en heb werkelijk geen idee wat me te wachten staat. Ik kijk wel als een berg op tegen al dat zelf moeten spuiten brrr......vind het niet erg als iemand anders het doet maar zelf moeten doen 😳. En mijn vriend valt al flauw bij wijze van als hij een naald ziet 😂.

Maar goed, eerst maar eens kijken wat de uitslagen volgende cyclus zijn en dan gaan we van daaruit verder. Helaas heeft mijn ziekenhuis geen vergunning voor ivf, dus moet dan doorverwezen worden voor second opinion naar een ander ziekenhuis.....zo geen verstand van wat nu een goed ziekenhuis zou zijn voor dit soort praktijken....moet ook wel beetje in de buurt zijn natuurlijk....

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ik ook niet... hoor wel dat bij evt. Vervroegde overgang Dusseldorf succesvol is maar verder weet ik het niet.

Spuiten is ook best shit. Het is niet superpijnlijk maar het is gewoon niet fijn. Ik ben vandaag ook alleen maar tegen mijn man aan het aanzeuren. Voel me zo onrustig, ben zelfs gaan werken op mn vrije dag ipv lekker te genieten van de rust thuis (zl is bij opa en oma). Stomme hormonen.

Deze ronde nog wel gewoon proberen?

10. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ja proberen wel, maar verwacht er niet veel van ivm dat dunne bms....

11. Baby dream

Orchidee ik duim voor je!!! Wanneer ga je testen?

Kris ik kan me voorstellen dat spuiten heel rot is! Je hebt dus nu ongeveer je ei?

Sandra jeetje wat rot zeg.. snap dat dan even de grond onder je voeten weg geslagen wordt... ik heb dat ook hoor, erg blij met in ieder geval één kindje. Maar de wens voor n tweede is zo groot... helemaal hier omdat vriendlief nog geen eigen kids heeft...

Nvbr jeetje wat een geduld moeten jullie hebben. Ik hoop snel op n wonder voor jullie!

Nog even een persoonlijke vraag... welk standje doen jullie vaak? Wij meestal gewoon missionairis.. toevallig gisteren sinds hele lange tijd een keertje doggy (ik liggend op mijn buik) Doen jullie dit wel eens tijdens vruchtbare dagen en heeft dit effect gehad?

Meiden ik zit nu een week/ kleine week na eisprong en heb nu al last van menstruatiepijn :( ben gisteren ook bijna tegen de vlakte gegaan, werd ontzettend licht in mn hoofd. ik voel me gewoon niet lekker. Soort vorm van PMS.. Vorige maand had ik dit niet met utro en de eerste maand met utro wel. Ik ben dus nu al bang dat het weeer niet gelukt is :( Heb echt de afgelopen week overwogen om helemaal te stoppen.. ben alleen bang dat we dan spijt krijgen.. En de gynaecoloog kan wel zeggen dat alles goed is met ons.. maar ik geloof het gewoon niet. Waarom ben ik dan na 15 maanden nog niet zwanger?! Sorry voor mn geklaag... vind het al klote genoeg dat er nog geen baby op komst is maar wat ik momenteel nog veel erger vind is het feit dat je wéér een hele maand ermee bezig moet zijn... ziekenhuis bezoeken... eisprong zoeken... hoppa gepland aan de klus... en dat elke maand maar weer.. en dan weer opnieuw alles van voor af aan. Ik vind het psychisch zoo vermoeiend en nog erger eigenlijk dan nog niet zwanger zijn...daarom hoop ik vooral dat het eindelijk raak mag zijn. Zodat die stress wegvalt. Sorry voor mn klaagbericht... maar nu de PMS lichtelijk optreedt weet ik al bijna genoeg...en weet soms echt niet hoelang we nog door moeten gaan met medicatie, of overal mee stoppen en de natuur zn gang laten gaan 😭
    Bah klote hormonen...😭

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ja, nu ongeveer :).

Wij houden daar niet echt heel veel rekening mee. Ik blijf ook niet 15 minuten liggen bijvoorbeeld.

Wat rot dat je je zo voelt meid. En ook heel herkenbaar, ik word er ook vaak wat labiel van. Ik schrijf het toe aan de utro. Het is ook allemaal erg veel. Alles moet gepland worden, zo is het echt niet leuk. En dan ook nog medicatie er bij die het ook niet leuker maakt. Wachten is gewoon rot, de onzekerheid killing. En ja, misschien hebben we nu ook gewoon simpelweg wat pech gehad en is er verder niks dramatisch aan de hand... maar ja. Het duurt gewoon zo lang.

Je mag je best even zo voelen hoor! Dikke knuffel!

13. Baby dream

Dank je kris! Ja die hormonen zijn echt vreselijk.. word er zo'n jankerd van. En een heks ;)...het gaat alweer. Soms ff janken en dan gaan we door. Denk toch dat ik moet doorbijten. Óóit zal er toch wel een kindje bij komen?!

Ik heb nu net als gisteren weer last van menstruatie pijn en ik moet nog een week... herkennen jullie dit met utro? Borsten zijn ook behoorlijk gevoelig...

Fijne paasdagen!

14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ja natuurlijk! Het is één keer gelukt, dat lukt ons ook een tweede keer! Hoop blijven houden hoor!

Ja herkenbaar, dat doet het progesteron.

15. sleutel

sleutel Niet meer actief

Hoi dames, ik kwam de topic tegen. Graag zou ik kwijt willen dat we ook voor een 2e gaan. Zl is al 3. En zijn al bij de 15e ronde voor een tweede. Bij de 1e waren we binnen 2 rondes zwanger.
    Wanneer besluit je naar een huisarts te gaan voor doorverwijzing? Heeft iemand nog tips om te zorgen dat we wel naar het zkhs worden doorgestuurd? En wat kan ik verwachten als we naar het zus gaan, wat gaat er gebeuren? Mijn geduld raakt op, ivm ook groot leeftijdsverschil. En zouden graag een 2e willen.

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Hoi Sleutel,

Volgens mij kun je je sowieso na een jaar proberen wel laten doorverwijzen. Het is handig dat je je cyclus wat kent, hoe lang duurt het, regelmatig of juist niet, wanneer heb je je eisprong (via temperaturen of ovulatietesten).

Ze zullen beginnen met een ronde monitoren via echo's en wat bloedonderzoek en natuurlijk een zaadonderzoek. Dat is over het algemeen hoe het ongeveer gaat.

Wat akelig dat het nog niet gelukt is, hopelijk heb je je doorverwijzing snel!

17. Baby dream

@sleutel ik sluit me aan bij Kris. Dat is meestal de gang van zaken in het ziekenhuis. Je kan ook een HSG krijgen, ik heb die ook gehad.

Hoe gaat het met jullie allemaal dames? Even wennen hè die nieuwe site! Maar vind hem wel mooi. Morgen is mijn testdag, dus weer rete spannend.. :eek:

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Oooh spannend!! Succes!!!

Ik zie nu pas de fora weer haha, nog even mijn weg zoeken.

Hier ondertussen op 8 dpo. Het vloeien blijft maar zo lichtjes dat ik nog steeds vind dat het op de goede weg zit. En dat zonder de utro :)! Normaal ben ik nu al ongesteld.

19. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    2,167
    364
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Nou gaat goed dus !!

Hier op 5 dpo, toch wel weer spannend .....

20. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Ja he. Ik vind het constante hopen en dan die hoop weer de grond in geslagen zien worden echt behoorlijk uitputtend. Steeds weer hetzelfde liedje. Krijg het daar toch steeds moeilijker mee, hoe is dat voor jullie?
    Merk ook dat mijn geduld steeds minder wordt, heb daar op mijn werk ook last van. Voel me gestrester, druk in m'n hoofd en overall gewoon niet relaxed.

Share This Page