Ik hoor vaker dat vrouwen het advies krijgen om eerst af te vallen voor ze in aanmerking komen voor hulp bij het zwanger worden. Ik sluit niet uit dat ik dit advies ook ga krijgen (BMI van 35) en ik ben dus per vandaag begonnen met proberen af te vallen. Helaas vind ik het soms moeilijk om de motivatie te vinden om het vol te houden, hoe graag ik ook een kindje wil. Misschien kunnen we elkaar hier steunen?
Ik doe mee!!!!!!!!!!! Na een MK en daardoor enorme vreetbuien, ga ik vanaf morgen er weer vol tegen aan! Doe jij een speciaal dieet? Ik loop bij een diëtiste. Ik heb jaren gesonjabakkerd, maar daardoor een heel verkeerd eetpatroon aangeleerd. Nu door vooral gezond en VEEL te eten ook aan het afvallen. Ik vind het helemaal top!
Ik doe ook mee Ik heb overgewicht en wil eerst ook nog wat afvallen. Ben al wel gestopt met de pil. Ben ook bij een diëtiste geweest en heb van haar een schema gehad waar ik net een paar weken mee begonnen ben. Mijn streven is nu nog 9 kilo eraf voordat we voor het 'eggie' gaan klussen zeg maar
Zwanger worden clubs? Bestaan die? Ik weeg zelf 114 kilo. Ik heb ooit vreetbuien gehad. Gelukkig nu niet meer, maar ik ben toch altijd bang dat ik ze bij tegenslagen niet meer in de hand zal hebben. Gelukkig is mijn gewicht al jaren constant. Ik ben wel vrij lang, rond de 1m80, maar niettemin zit ik toch op een BMI van 35. In sommige klinieken schijnt dat een magische grens te zijn om wel of niet behandeld te zullen gaan worden. Zorg dus om daar onder te blijven! Ik sport wel, maar meer als onderhoudsdosering. Echt leuk vind ik het niet. Ik fiets wel regelmatig en ben geen stilzitter; ik vermoed dat ik daarom mijn gewicht constant heb weten te houden. Mijn afvalmethode zou dus vooral bestaan uit iets meer bewegen, of tenminste zorgen dat ik iedere dag tenminste een uur wat doe, en veel minder suiker en vet binnenkrijgen. In thee en koffie halveer ik de suiker. Ik halveer ook het aantal glazen koffie en thee, vanwege de suiker. Verder wat meer water, en vruchtenmix (soort thee) zonder suiker. FBdB, ben jij dan ook een stress-eter? Wat doe jij om te zorgen dat je niet weer zo met nieuwe stress om zal gaan? Wat erg, van die MK. Ik kan me voorstellen dat dat er flink in hakt! Wat voor tips kreeg jij van je dietiste? Heb jij een doel gesteld? Mammajess, leuk dat jij ook meedoet. Hoe lang ben jij al van de pil af? Fijn dat we dit samen gaan doen. Ik heb zojuist mijn laatste ongezonde maaltijd weggewerkt (althans, met iets meer kaas dan ik vanaf nu mag, verder eigenlijk heel verantwoord). Maar ja, eten weggooien doe ik niet. Maar met boodschappen doen heb ik zojuist goed opgelet en alleen maar goede dingen gehaald. Ik ben zo benieuwd of het lukt!
Goedemiddag, Vandaag dus begonnen met het gezond eten. Net boodschappen gedaan en geen chips, chocolade enz. meegenomen. Gisteravond nog lekker friet op, een brownie op, chips gegeten en nog de nodige haribo snoepjes. Vanochtend gaf de weegschaal 88.2 aan. Ik heb op de badkamer een lijst gehangen waar ik iedere dag mijn gewicht op schrijf ( weeg dagelijks, slecht, I know). De dag begonnen met een magere kwark en 1 e.l. muesli. Nu zo 2 boterhammen ( mega donker) met sandwichspread en pindakaas. Ja ja, van mijn lieve diëtiste moet ik juist mezelf wat lekkers toestaan om niet te gaan vreten... @Eva: ik ben idd een mega emo- eter. Na de MK van maandag, met uitdrukkelijke toestemming, van mijn man heerlijke brownies gebakken, chips gehaald en gisteren nog friet gegeten. Verder wel gezond gedaan hoor! Mijn man is zo'n lieverd dat hij zegt dat ik het nu niet moest willen om op het eten te letten. Hij was ook zo verdrietig om wat er gebeurd is.... Maar vandaag is een nieuwe start! Ik bloed niet meer, ik voel me stukken beter! Ik ga er weer voor! Want ooooo, wat willen wij graag een kleine! Hoe gaat het met jullie??
jeetje heb me rot gezocht naar dit 'clubje'! uiteindelijk maar via een link in me mail gedaan pfff haha. @FBdB: goed te horen dat je alweer zo positief kunt zijn, en ik snap dat je even lekker een dagje niet op dieet bent. als ik je gewicht hoor valt het toch heel erg mee? Hier gaat het opzich goed met me dieet alleen vandaag heb ik voor vanavond wel een chippie gehaald, kon het niet laten. Wel heb ik extra gefietst vandaag hihi. @ EvaMaria: wel goed dat je gewicht zo stabiel blijft. Als ik er niet wat meer bij beweeg val ik ook niet af. Daar komt bij dat ik ook nog medicijnen slik wat het nog moeilijker maakt af te vallen. Ik ben vorige maand gestopt met de pil, maar wacht nog steeds op mijn menstruatie pfff. Kan niks anders dan afwachten maar. Gaan jullie voor een 1ste kindje? Ik heb al een dochtertje van 2,5jr en willen als ik nog wat afgevallen ben en groen licht heb gehad van de cardioloog voor een brusje gaan
Ja, voor ons wordt het ons eerste kindje. Tot nog toe wil het niet zo lukken, vandaar dat we inmiddels de stap naar de MMM gezet hebben. @mama - Het lijkt me lastig, als je wil afvallen en je hebt medicijnen die het je moeilijk maken. Mag je ook wel zomaar lijnen als je wat met je hart hebt? Ik kan me voorstellen dat dat dan ook met beleid moet. @FBdB - hartstikke goed dat je dat in overleg met je man doet. Toch even vinger aan de pols. En ja, ik geloof wel dat een beetje lief voor jezelf wel helpt om het vol te houden.
@ Eva: vandaar dat ik ook doorgestuurd was naar een diëtiste en zij heeft toen een schema gemaakt. Het is ook zeker niet een crash dieet en mag nog best veel. Het afvallen gaat misschien wel langzamer maar (hopelijk) wel blijvend. Wat is nu de eerste stap dan bij jullie? Ik wacht nog 1 maand en als er dan nog steeds geen menstruatie is ga ik ook naar de huisarts gezien we ook niet nog jaren willen wachten met een 2de wondertje
Sjonge, ik zoek me iedere keer een ongeluk naar dit topic. Ik kom gewoon niet op het idee om onder 'clubs' te kijken. Jammer dat het daar naartoe is verplaatst. Begrijpelijk Mamajess. Maar als je net pas gestopt bent met de pil komt alles nog wel goed, denk ik Ik vind het wel tegenvallen hoor. Ben sinds vrijdag dus echt begonnen om minder te snoepen etc. Ik gebruik aanzienlijk minder suiker in mn thee en koffie. Tussen de middag een bouillonnetje en twee volkoren crackers met slankie. 's morgens twee geroosterde boterhammen met suikervrije jam (van de bio-winkel... met heel veel vruchten, geen suiker nodig). Het kost me wel moeite hoor. Heb echt heel veel zin in iets lekkers. Ik had daarstraks gewoon zin om een boterkoek te bakken. Zoet en vet, helemaal goed. Maar ik heb het toch maar niet gedaan. Ik denk al wel de hele dag aan eten. Het avondeten vind ik niet zo'n probleem. Ik ben gek op groenten, eet toch al volkoren pasta en zilvervliesrijst enzo. Ik kan best aardig koken, al zeg ik het zelf. Maar iedere dag die lunch van die crackers... en dat saaie ontbijt... Maar het is niet realistisch om te denken dat ik veel bijzonders ga maken voor ontbijt en lunch. En het moet makkelijk mee te nemen zijn... En de tussendoortjes... ik lust 's middags best een paar worteltjes of een rijstwafel ofzo. Maar 's morgens bij de koffie ben ik echt meer van iets zoets. Pff... even doorbijten.
hahaha ben dus niet de enige die zich rot zoekt naar dit topic..ook onder 'clubs' kon ik hem niet zo gauw vinden dus maar weer via de link in mijn email gedaan . @ Eva: goed bezig hoor, niet gezondigd in ieder geval Ik had het weekend gezondigd dus vandaag even wat strenger gedaan. Morgen zoiezo al 2x op de fiets ergens heen en ook nog sporten bij de fysio dus heb ik de nodige beweging ook weer gehad Ik heb ook slechtere dagen erbij zitten hoor, maar dan drink ik vlug heel veel water of thee met honing en een appel ofzo en dan heb ik alweer een wat voller gevoel en trekt de lekkere trek zin ook weer weg. Hoeveel kilo wil jij eraf hebben?
Hey ladies, Jullie zijn, ondanks de verleidingen, goed bezig lees ik! Ik heb het gisteren niet kunnen weerstaan om op mijn werk een heerlijke chocomuffin te kopen. Ik heb deze wel gedeeld met mijn man gisteravond. Desondanks was er toch 0.7 af vanochtend. Maar dat kan bijna niet anders na al dat gevreet van vorige week! Ik wil er 5 kilo af. Het liefs 8, maar ik kom eigenlijk nooit aan die 8. Als ik die 5 kwijt raak weeg ik 83. Dan ben ik wel tevreden. Slank zal ik toch nooit worden! Ik merk trouwens wel dat als ik gezond eet en dus afval, mijn ei veel eerder is. Stom is dat he? Dat het zo veel invloed heeft... Hoe gaat het verder met jullie?
Ik zat vanmorgen weer op 110 kg. Genoeg afgevallen om in ieder geval weer terug te zijn op mijn normale gewicht en op eem BMI van 34 uit te komen. Net onder de kritieke grens dus. Maar goed, gewoon doorgaan en dan wordt het vanzelf minder. Mag ook wel, na die saaie crackers, rijstwafels en suikerloze thee... Het kost me wel veel moeite, maar we geven niet op, ook niet nu het probleem niet bij mij lijkt te zijn, maar bij mijn man. Ik wil best 20 kilo kwijtraken, dus dat gaan we dan maar eens proberen... Maar ik moet zeggen dat ik na het slechte nieuws van vanmorgen en de nare ervaring eigenlijk het liefst een zak chips leeg zou eten
Ja meis, ik las het in een ander topic! Wat balen zeg, echt kut voor je! Eet gewoon een keer lekker die zak chips, je moet jezelf ook een keer wat gunnen. Maar sla er dan weer niet in door... Sterkte meis!! Hier gaat het best aardig met afvallen. Niet zo snel, maar we komen er wel!
Ik baal er echt van dat dit topic in 'clubs' is gezegd. Ik snap het ook niet zo goed eigenlijk... wat is hier anders aan dan gewoon een topic waar regelmatig dezelfden wat meeschrijven? Anyway, ik heb het eindelijk weer gevonden, dus hier ben ik weer! Het lukt me nog steeds vrij aardig om niet te snoepen. In het weekend mag ik wel iets van mezelf, maar maximaal de helft van vroeger. Dus net wel even een klein koekje bij de thee gehad. Vanavond eten we niet thuis, dus ik kan geen rekening houden met wat ik ga koken; maar goed, ik eet gewoon iets minder. Hoe gaat het bij jullie/
Heey meiden, Vind het ook vervelend dat ik dit topic niet even snel kan opzoeken Hier gaat het even wat minder. Ik heb echt zoooooo'n honger niet normaal! Zo uit het niets en duurt nu al paar dagen. Snap niet echt waar het vandaan komt?! Zal wel weer een verschijnsel zijn van het stoppen met de pil ofzo haha. Probeer er niet teveel aan toe te geven maar dat gaat me niet al te best af gezien we thuis ook al een week bijna elke dag bonje hebben momenteel Niets onoverkomelijks maar blijft niet leuk *zucht* Hou sinds 3 weken trouwens mijn temperatuur bij en zie nu eindelijk een verhoging in mijn temperatuur en volgens mij betekent dat dat ik een eisprong gehad zou hebben? Dus dan zou ik binnen 14 dgn nu eindelijk eens ongesteld moeten worden, ben benieuwd. @ Eva en FB: jullie zijn goed bezig, goed hoor!
nou mijn eerste ongi is vanochtend doorgekomen! hoe blij kun je zijn zeg haha. had mijn temp voor de eerste keer bijgehouden en best grappig dat daar zoveel aan te zien is. kon wel een eisprong eruit halen en dan verder tellen zou ik ongeveer morgen ongesteld moeten worden maar dat is dus vandaag geworden en zag vanaf gister ook inderdaad een temperatuurdaling. aankomende maand kunnen we dus voor het eerst echt 'gericht' gaan klussen *blij*
Mamajess... mooi dat je ongesteld bent geworden. Nou ja... ik zou er niet blij van worden, maar nu kun je tenminste echt aan de slag. Ik hoop da thet je snel zal lukken. Ik heb momenteel voor het eerst echt serieus hoop dat ik zwanger zou kunnen zijn. Terwijl we volgens de testuitslagen zo weinig kans hebben... Maar ik heb gewoon gevoelige borsten en dat heb ik anders nooit. Ik zou het zo graag willen! Maar goed, volgende week word ik natuurlijk gewoon ongesteld en dan ga ik gewoon heel verdrietig worden. Ik begon de week trouwens heel goed, maar ik heb me vandaag toch vergrepen aan wat lekkers. Manlief was laat thuis, ik had trek, eten stond al op, maar hij kwam maar niet. Nou ja, morgen maar weer braaf opnieuw beginnen. Het sporten was er ook weer bij ingeschoten. Ik had wat afspraken en toen was de dag alweer voorbij. Het zou zo fijn zijn als ik sporten leuk zou vinden, dan ging ik vast vaker! Hoe gaat t bij jullie?
Hoi allemaal! Zat ff rond te neuzen en zag dit topic! ik ben ook te zwaar... Heb een BMI van 33.. Moet er ook nodig wat aan gaan doen. Ik wil heel graag maar vind het zo moeilijk die verleidingen te laten staan.