2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,
    Ik hoop op een grote opkomst!
    Zit vlak voor mijn NOD na 1,5 jaar proberen zonder resultaat. Van de zomer de hele medische molen achter de rug gehad. En niks uitgekomen wat een 2e zwangerschap in de weg kan staan. Keuze is aan ons of nog proberen of IUI. We hebben er voor gekozen om nog even te proberen. Op dagen zoals vandaag dat NOD dichterbij komt en de spanning stijgt twijfel ik aan alles en voel ik me heel erg alleen. Wie praat er met me mee?

groetjes

2. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi Rebma,

Het is hier nog maar stil.
    Wij zijn nog geen jaar bezig (wel bijna) en ik mag 16 jan naar de gyn. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is en ik nu zwanger ben. We wachten het even af.

3. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Loontje,
    Welkom, ik hoop ook voor ons dat we zwanger 2012 in gaan.
    sterkte. verwacht niet te veel van de gyn, Bij ons is er niks uitgekomen.
    stertke

4. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    wat vervelend vind ik dit altijd voor iemand... wij zitten nu in ronde 3 voor ons 2e wondertje en hopen zo dat het ons nog eens gegund is! maar spannend, dat is het zeker!
    ik duim voor jullie dat het toch op de natuurlijke weg gaat lukken!

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hai Rebma,

Ik klets wel met je mee. Wij zijn ook voor ons tweede kindje bezig, in februari een jaar. Bij de eerste was het in ronde 1 al raak, maar nu lijkt het wel een eeuwigheid te duren. Was je bij de eerste snel zwanger of heeft het toen ook een tijd geduurd? Hier lijkt voorlopig het probleem te liggen bij de enorme lange en onregelmatige cyclussen, maar als er in februari nog geen mooie positieve test ligt, ga ik naar de huisarts.

6. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hoi,

Wij zijn nu 1,5 jaar bezig. Toen ik nu na 10 rondes niet zwanger was zijn we naar de gyn gegaan. Deze vond toen niets, maar na meerdere miskramen helaas toch wel...

Bij onze dochter was het in 1x raak, dus hier hadden we helemaal niet op gerekend... We duimen dat het snel weer mag lukten om zwanger te raken van een gezond kindje. Ik hoop maar dat het ooit nog een keer gaat lukken.

7. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

gezellig! Kan ik wel gebruiken want ik heb weer een terleurstelling te verwerken. :( net ong geworden. balen!
    hopelijk een vruchtbaarder jaar dan 2011.
    goed uiteinde allemaal

8. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat balen rebma. Zo'n baalmoment is dat!
    Ik zit ook te wachten op mijn nid. Zal eerdaags komen, maar ben bang dat ik ook een teleurstelling miet gaan verwerken.
    Voor onze eerste hebben we ander half jaar geklust. En nu zijn we sinds juni aan het proberen voor onze tweede. Ik hoop dat we niet weer zo lang hoeven te wachten.
    Deze ronde hebben we preseed gebruikt. Door alle positieve verhalen hierover ben ik er deze maand veel te veel mee bezig. Het loslaten lukt echt even niet.
    Succes allemaal. Hopelijk wordt 2012 ons jaar en voor sommige misschien zelfs nog 2011!

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jeetje wat balen!

Ik herken het deels, al is het niet zo erg als bij jullie. Van onze eerste was ik ronde 2 zwanger, van nr 2 was het direct raak. Toen we vraag een derde kindje wilde leek het heel lang te duren! 6 rondes van 40 dagen duurde het toen ik onverwacht een pos. Test had (ivm overlijden in de Fam. Juist die maand niet echt bezig geweest. Het waren maar 6 rondes maar doordat ze 40 dagen duurde leek het zo lang. Zeker omdat het twee maal snel raak was, raakte ik wel een beetje in paniek.

Ik hoop op een vruchtbaar jaar voor jullie!!

10. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat is preseed?

11. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Preseed is een glijmiddel welke de zaadjes de goede richting opstuurd en de juiste zuurtegraad heeft. Google maar eens. Ik werd zo enthousiast nadat ik had gegoogeld. Maar of het echt zo'n wondermiddel is als wat men beloofd weet ik niet. Dat gaat blijken, haha
    Ook veel gynaecologen adviseren het aan patienten, die moeizaam zwanger raken.

12. Hier bij de 1e na 5 rondes zwanger, bij de 2e zaten we net in de MMM en toen was ik toch spontaan zwanger.
    Nu hopen we op een 3e wonder en zitten weer in ronde 5 dus we hebben hoop. NOD over 2 dagen!!!!

xxx

13. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het is al zo`n glibberig avontuur;) rond mijn eisprong. meer hulp lijkt me dan niet echt nodig.
    ik hoop voor je!

14. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Fabsie,
    gezellig! Nee bij de eerste heeft het 8 maanden geduurd dat vond ik toen lang maar nu had ik ervoor getekend. Ik heb altijd een cyclus van +- 28 dagen en echt de afgelopen 1,5 jaar niet een keer over tijd geweest/ zo frustrerend. Ik hoef niet eens te testen. uit mmm is niks gekomen en zou door mogen voor iui, maar je wanneer besluit je hiertoe als eigenlijk geen reden voor is op de natuurlijk manier zwanger te worden. IK vind dit heel moeilijk, maar zit er ook erg doorheen op het moment.
    sterkte

15. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rebma, wat een moeilijke keus. Ik snap dat je lichtelijk gefrustreerd raakt. Wij hebben bij de eerste ook alle testen gehad en alles leek goed. Op een puntje na, maar dat kon ook niet echt veel kwaad. ik had een luteale fase van 8 dagen. is vrij kort en hierdoor zou een eitje zich moeilijker kunnen nestelen. om die reden kreeg ik clomid voorgeschreven. Maar de maand dat ik met de clomid moest starten was ik zwanger.
    Ik vond die 1 1/2 jaar ook heel zwaar. Iedereen om mij heen werd zomaar zwanger en wij niet!!! zo oneerlijk vond ik dat.
    Toen ik de positieve test in mijn handen had heb ik ook zo hard geschreeuwd en gehuild van blijdschap. Ik geloofde er al niet meer in.

Wij zijn nu nog maar sinds juni bezig. ik weet dat het kan. dus wil nu niet de medische molen in, dus wachten het maar af.
    Maar onze thuissituatie is nu zo dat een tweede kindje helemaal past. En dan is het toch wel weer moeilijk om te moeten wachten. Eerder niet omdat mijn dochter door een beperking te veel aandacht vraagt, waardoor er te kort tijd overbleef voor een tweede kindje. Zij gaat binnenkort naar school. Dus er is weer ruimte voor een tweede telg. Ik hoop dat we die dit jaar mogen verwelkomen.

En even over preseed: glibberig wordt het inderdaad ;) maar ja, alles voor het goede doel, toch?

Ik duim voor allemaal positieve testen in januari!

16. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Aleisha,
    Bedankt voor je lieve reactie. Inmiddels zijn de ong hormonen weer aan het dalen. En we gaan er maar weer voor deze maand. Heeft je eerste kindje een handicap?
    Mijn zoontje wordt van de week 3 jaar. Ik gun hem zo graag een brusje. Zou ook wel goed voor hem zijn, want de hele wereld draait om hem.;)
    Op het moment ga ik nog naar een accupunterist, weet niet of het iets doet. Nou ja mijn ongesteldheid klachten zijn een stuk minder dus dat is al een voordeel. Zag aan je banner dat je nod dichterbij komt spannend, sterkte
    groeten

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo Rebma en andere meiden hier,

Eindelijk een ´clubje´ waar ik me ook thuis kan voelen ;).

Wij hebben er 26 maanden (!!!) overgedaan voor we zwanger waren van nr. 1. In de MMM gezeten maar nooit een oorzaak gevonden.

Nu zijn we alweer 1,5 jaar bezig voor nr. 2 en het wil wéér niet lukken. Ik herken zo jullie frustraties! Wij gaan heel waarschijnlijk ook snel weer de MMM in... Ik vind gewoon dat 2012 ons jaar moet gaan worden!

Ik wil ook de MMM weer in omdat ik het idee heb dat ze ons (mij) nooit goed onderzocht hebben... Bij m'n mannetje is alles top maar ik denk bij mezelf toch wel aan endometriose... Heb veel van de klachten die ik lees op internet en van meiden om me heen. Daarom gaan we waarschijnlijk naar een ander ziekenhuis en ik hoop dat ze ons hier serieuzer nemen!

18. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hoi meiden,
    Ook ik wil me graag aansluiten bij jullie "clubje".

Over ons zoontje hebben we 11 maanden gedaan en hadden toen de papieren al in huis om de stap naar de gyn te maken, bleek toen spontaan zwanger.
    Toen onze grote vent ruim 2,5 was wederom gestopt met de pil, in de veronderstelling dat het weer een jaar kon duren. Inmiddels anderhalf jaar verder, maar helaas is het nog steeds niet gelukt.

Hebben voor aanstaande woensdag de eerste afspraak bij de gyn staan en ben zo nerveus :)
    Ook ben ik erg bang dat ze geen oorzaak kunnen vinden, gezien het feit dat we een zoontje hebben en ik een paar maanden geleden een miskraam heb gehad.

Zo het is een heel verhaal geworden :D

19. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig dat er zoveel meiden zich hier melden. Wel fijn om te lezen dat meer mensen iedere maand in de zenuwen zitten en hopen op het geluk. Wel balen dat we hier zoveel rondes op moeten wachten.
    Ik kan morgen testen, maar ga nog niet testen. Ik had het weekend al getest en was negatief. Dus wacht tot woensdag. Nu maar hopen dat mijn menstruatie wegblijft.
    Soms denk ik dat het deze maand wel eens raak zou kunnen zijn. Maar het andere momnt twijfel ik weer. Ik durf bijna niet te hopen. Zie best op tegen een teleurstelling. Dat heb ik de rondes hiervoor nog niet zo sterk gehad.
    Mijn dochter heeft een verstandelijke en lichamelijke handocap. Vandaar dat de wens voor een tweede kindje even geparkeerd moest worden. Maar nu kan het dus. Het lijkt mij zo bijzonder om de ontwikkeling van een "gezond" kindje mee te mogen maken. Hier gaat niets van zelf. Stimuleren we heel veel en is ieder stapje een groot feestje.

20. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom allemaal,
    doet me goed om toch te lezen dat ik niet alleen dit probleem heb.
    We houden de moed erin, maar ga wel met mijn mannetje praten en dan wil ik toch denk ik wel een datum vastleggen en dan na die datum verder met iui. denk ik nu hoor!!!!!!
    hou het nu even kort.
    groetjes

Deel Deze Pagina