2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Jiska en Maaik: hoe is het met jullie?

2. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Nijntje, fijn dat je weer aan de puregon begonnen bent, is inderdaad fijner als er weer vooruitgang in komt :)
    Leuk vooruitzicht volgende week, het is erg leuk in limburg ;)
    Hopelijk komt het een beetje uit voor je IUI dat het net na de midweek is, en niet erin...

@Marianita, dat herkende ik wel, je wordt er inderdaad makkelijker iin, dat wachten. Misschien ook een beetje laconieker, omdat je er steeds minder vertrouwen in krijgt, het spuiten vond ik juist elke keer moeilijker...maar het komt ook vast goed bij jou, hopelijk is het ook deze keer raak?!!

3. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: dat hoop ik ook. Had gisteravond een veeg helder rood bloed bij het afvegen. Hoop dat het een inestelingsbloeding is geweest, zou het anders ook niet weten. Nog een week afwachten tot nod. Nu ik die bloeding heb gehad zit ik trouwens wel weer enorm in spanning! Krijg toch enorm veel hoop dat het eindelijk is gelukt! Hoe voel jij je? Vind het zo fijn voor je.

4. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @tojo, ben ik wel blij mee ja, vrijdag eerste echo. Heb je nog tips voor ons in limburg? We zitten in Noord Limburg, in Reuven. Heb je al een afspraak voor een eerste echo?
    Ik verwacht dat de iui pas na de pinksteren zal zijn, die follikels zijn nooit nooit snel bij mij. ...

@ marianita, vervelend van je bloed verlies! Ik hoop voor je dat het de innesteling wad! Zou wel kunnen kloppen denk ik. En kan me voorstellen dat de spanning wel wat hoger is nu.

5. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Marianita, o hoop zo voor je dat t een innestelingsbloeding was! Heb ik destijds ook gehad bij mn dochter. Snap dat je er nu weer goede hoop in krijgt, zal voor je duimen!!

@Nijntje, leuk naar de lommerbergen, mooi zwembad is daar, ik woon er maar zo'n 10 km vandaan... Hopelijk hebben jullie toch een beetje mooi weer volgende week, de vooruitzichten zijn nog niet zo geweldig... Wat betreft tips, waar ben je in geinteresseerd?
    Kan er alvast een paar noemen: Qua winkelstad is Roermond leuker dan Venlo (ook vanwege de merken outlet Mc Arthur Glenn, als je daar van houdt) Venlo heeft t Limburgs museum waar een Sesamstraat tentoonstelling is, qua entree niet goedkoop maar schijnt wel leuk te zijn (nog niet geweest) Je kunt met de trein naar Venlo of Roermond,
    In Roermond heb je een goedkope grote speeltuin (Kitskensberg), in Tegelen heb je klein Zwitserland (duurdere entree)
    Hoe oud is je zoontje alweer precies?

@Hier, is allemaal nog wat onwerkelijk, we hebben t van t weekend aan de familie verteld, dat voelde heel dubbel, het is toch nog zo pril en er kan nog zoveel mis gaan, maar gezien het traject waar je in zit, ben je bijna verplicht het zo vroeg te vertellen, omdat ik niet wil gaan liegen...Wel leuke reacties gehad. Verder voel ik nog niet zo heel veel, gister zelfs nog maar een test gedaan omdat ik t niet kon geloven haha. Hopelijk is het bij jullie allemaal ook snel raak!!

6. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: ik vind het bloedverlies helemaal niet vervelend, want zoals Tojo zegt; ik hoop dat het een innestelingsbloeding was. Het was ook maar 1 veeg helder rood bloed (sorry voor de details). Daarna is het meteen gestopt. Het enige wat ik nu vervelend vind is dat het wachten er nog moeilijker op wordt. Omdat ik weer zoveel hoop heb.....
    @Tojo: Dank voor het duimen! Heb je al een eerste echo-afspraak staan? Kun je daarna echt beginnen met genieten na al dat lange wachten. Heerlijk voor je.

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @tojo, ik vind het al lekker dat we er ff tussenuit gaan, en natuurlijk is heerlijk weer erbij nog fijner, maar dat maakt me ff niet uit. Jij woont er wel lekker in de buurt! Ons zoontje is nu bijna 2,5 en gek van dieren, zwemmen en speeltuinen.
    Een dagje winkelen gaan we zeker wel doen, Roermond ben ik nog nooit geweest, dus die komt op het lijstje.
    Op het park zit ook een indoor speeltuin, maar die in Roermond klinkt ook leuk!
    Zit er daar ergens ook een leuke dierentuin, of raad je dat af?
    Ja, de familie vertellen doe je veel sneller met dit soort trajecten. Fijn dat jullie leuke reacties hebben gehad! En ik zou nog ff blij zijn zo klachtenvrij, voor je het weet....

@marianita, ik zeg de komende dagen vol met leuke dingen plannen dan gaat de tijd weer zo voorbij (hoop ik voor je). Hopelijk heb je al wat leuke dingen gepland!

@hier, soms, soms, dan denk ik dat ik blond ben ofzo.... Ik gisteren prikken, eerst deca, toen de puregon, blijkt de puregon op, HELP! Ik had al wel recepten liggen maar ik dacht dat doe ik woensdag wel als ik thuis ben omdat ze in de ziekenhuis apotheek niet alles hadden..... Dus ik denken, denken, mmmmm, misschien heeft de avondapotheek in het ziekenhuis het wel. Dus ik Yannick snel naar bed gebracht, babyfoon aan de buurtjes gegeven (ik was alleen thuis)en racen naar het ziekenhuis, andere ziekenhuis als dat ik voor de behandelingen kom. Kon eerst de apotheek niet vinden (was verplaatst na de verbouwing) bleek die het niet te hebben, S..... Dus naar huis, onderweg de brug nog open, kon er ook wel bij, pffff (nu kan ik er wel om lachen maar gisteren niet). Ik kon niks dus maar niks gedaan ook. Vanmorgen mail naar de poli gestuurd, gelukkig kan het geen kwaad maar wel vandaag weer verdergaan. Oke! Dus vanmorgen na de peutergym naar de apotheek hier om de hoek, hebben ze het niet op voorraad.... Vrijdagochtend pas binnen als ze het nu bestellen.... Dus uiteindelijk met datgene wat er wel was naar huis gegaan, maar nog geen puregon....
    Ml. Is uiteindelijk zo lief geweest om het te halen bij de apotheek van het ziekenhuis waar ik normaal kom. Nu maar hopen dat hij het niet vergeet mee naar huis te nemen, anders kan ik vanavond nog niet spuiten. Man, man, man, je moet er wat voor over hebben om te kunnen spuiten. Leermomentje is wel dat ik in het vervolg wel weer zorg dat ik asap mijn medicijnen in huis haal als ik het recept heb. Vandaar het blond zijn, soms heb ik van die strakke acties....

8. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Marianita, na zolang wachten overleef je deze week ook nog wel :) Hopelijk is het een goed voorteken en gaan we bijna gelijk op?!!
    Eerste echo staat vast op do 23 mei in t ZH, dan zou ik 7 weken moeten zijn. Volgende week komt MvM voor de intake. dus wel al vanalles op de planning staan :)

@ Oei wat een gedoe met de medicatie, haha zelf ben ik ook weleens parttime blond...heeft je man het nog meegenomen gisteravond? Is toch ook wel lastig hoor, om het steeds in de gaten te houden. Ik begreep dat ze in de apotheken steeds minder proberen mee te geven zodat er minder verspilling is, daar ben ik helemaal mee eens, maar soms daardoor ook wel een beetje lastig om het zelf bij te houden! En die stress erbij is ook niet echt fijn!
    Hier heb ik ook nog wel wat Menopur-medicatie over, ga ik toch maar n keer inleveren, maar wordt wrsch gewoon vernietigd bij de apotheek??
    De speeltuin in Roermond is buiten, als t echt slecht weer is, zit er in Venlo nog een grote binnenspeeltuin (Ballorig).
    en echte dierentuin is er dicht in de buurt niet, wel een leuke kinderboerderij in Venlo (Hagerhof), en anders kun je naar Gaiapark in Kerkrade/of Overloon Zoo in Overloon (beiden stuk rijden).
    Net over de grens in Venlo ligt nog een leuk speelpark (Irrland) in Duitsland. En wat miss ook wel leuk is als je bijv ook zou gaan fietsen of een stukje wilt gaan rijden, dan kun je met het veerpont in Reuver naar Kessel, en dan rijd je langs de maas naar de stuw van Belfeld, als je geluk hebt moet er net een groot schip door en kun je alles mooi zien, miss vind je zoontje dat ook wel mooi... Je kunt dan evt met het veerpont van Baarlo de maas weer over naar Steijl, en dan weer naar Reuver terug... Je kunt alles weer ff googlen als je meer info wilt :)
    In elk geval veel plezier!! En als je volgende week ter plekke ook nog info wilt, schrijf je t hier maar op, dan lees ik t wel :)

9. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @tojo, leuke tips, ik ga ze zeker meenemen!
    Ja, ik heb gelukkig gisteren gewoon weer kunnen prikken, pffff (haha)
    Wat betreft je menopur, misschien moet je het meenemen naar je echo. Hier in het ziekenhuis gebruiken ze medicijnen die overgebleven zijn voor mensen die bijvoorbeeld een extra ivf behandeling krijgen, dat scheelt hun geld.

10. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben net weer omgesteld geworden. Op naar ronde zes. Balen.

11. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Ah, neee, dat is wel heel snel weer zeg! Balen zeg!

12. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Ik heb vanochtend de eerste echo gehad, 2 mooie follikels te zien en 2 twijfelaars maar ze groeien hard dit keer ondanks dat ik 1 avond vergeten ben, mogeliji heb ik aankomende week de iui al, hopelijk pas eind van die week....
    Nu aankomende maandag weer terug

13. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Marianita, o nee dat meen je niet... He bah shit zeg dat het niet gelukt is. had er deze keer een goed gevoel bij... Wordt dat de laatste keer IUI en dan door naar volgend traject? Hopelijk kun je de moed en het vertrouwen toch nog een beetje opbrengen. Dikke knuffel XX

@Nijntje, zo nu ga je hard deze keer, hopelijk heb je er niet teveel last van in je leuke midweek, en valt de IUI wat later.
    Goede tip van de medicatie die ik overheb, ik denk idd dat ik deze wel meeneem naar de gyn. Ook voor prikles kunnen ze die volgens mij wel gebruiken, oid.

Waar zijn eigenlijk onze andere forumgenoten, en hoe gaat het met iedereen? Buiten ons drietjes is het wel erg rustig??

14. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Ja, maaike, Jiska hoe is het met jullie?

Hebben jullie ook zo'n lekkere moederdag? Ik ben verwend met een mooi schilderij met zilveren hartjes en in het midden een mooie foto van Yannick. Ze hebben zeer creatieve leidsters bij ons op het kdv.

We hebben nog een paar dagen bijgeboekt bij de vakantie omdat de iui mogelijk in de vakantie valt. En anders zitten we gezellig wat langer daar. Heb er zin in!

15. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: fijne vakantie.
    @Tojo: had er ook vertrouwen in, maar het mocht weer niet zo zijn. Nog 1 keer IUI en dan zit het er gelukkig op. Wer laten ons voor IVF doorverwijzen naar een kliniek die samenwerkt met Dusseldorf. Na veel lezen op internet heb ik in Dusseldorf meer vertrouwen gekregen dan in de ziekenhuizen hier in de buurt.
    Gisteren maar weer begonnen met spuiten, bah.
    Zou idd wel leuk zijn als er nog wat meer dames reageren, het is hier wel erg stil.

16. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Hallo dames,

Ik heb inderdaad al een tijdje niet gereageerd. Ik zit in een heel andere fase dan jullie. Moet wachten op de IUI. Zelf doen we even niks meer omdat we het na drie keer mis niet durven. Wij hopen dat de behandelingen net dat zetje geven waardoor het goed gaat, ook al zegt het zh dat ze miskramen niet kunnen voorkomen. Jullie zitten midden in het IUI traject en ik merk dat sommigen de moed daarin beginnen te verliezen. Daar kan ik niet zoveel mee, ik kan het gevoel begrijpen, heb het de afgelopen 2,5 jaar vaak genoeg gehad, maar ik moet voor mezelf het IUI traject met een positief gevoel ingaan. Jullie ondergaan de behandeling waar ik nog op aan het wachten ben. Het zal dan superspannend worden of het lukt en dan niet weer misgaat.

Ik zal weer eens wat vaker reageren, maar voor nu is het voor mij nog een maand minimaal pauze en afhankelijk van de cyclus misschien nog wel twee maand.

Tojo ik wil je feliciteren met je zwangerschap, fijn dat de behandeling gelukt is. Het kan dus wel.

17. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Maaik, goed te begrijpen hoor dat je er zo over denkt! En je hoeft je niet schuldig te voelen, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, en als dat betekent dat je niet wilt schrijven, ook goed hoor. Ons heeft de IUI dus in elk geval geholpen, al had ik idd ook weleens het vertrouwen verloren. Je houdt natuurlijk evengoed wel ergens hoop.
    Hopelijk brengt het jullie ook heel wat meer geluk, zwanger raken dat kun je wel, en hopelijk helpt het je ook dat te blijven!! Weet je al of je wel of niet hormonen moet gaan gebruiken bij de IUI?

@Nijntje, en bevalt het jullie in jullie huisje? Fijn dat je nog een paar daagjes bij kon boeken. Hoe ging de echo afg ma en wanneer moet je nu terug?

@Marianita, de laatste IUI, het geeft ergens ook wel een beetje rust dat je dat weet. Wij zouden ook naar Dusseldorf gegaan zijn als we verder moesten, al wisten we nog niet helemaal zeker of wel wel IVF wilden gaan doen of niet, Dat is toch ook wel erg heftig. Hopelijk heb je het niet nodig en is het deze keer gewoon jullie gelukscyclus!! Dikke knuffel

18. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @tojo, we hebben het heerlijk hier! Het weer is ook prima te doen (zoals jij weet aangezien je waarschijnlijk hetzelfde weer hebt). Yannick wil het liefst elke dag zwemmen, vandaag zijn we in de outlet geweest en ik ben nog leuk geslaagd. Manlief twijfelt nog over een jas dus misschien gaan we nog terug. Het slapen gaat ook prima tot nu toe elke dag tot 9 uur (aso gewoon)

Echo was bijzonder. 1 follikel was redelijk groot maar de arts vind hem niet mooi dus rustig doorprikken tot na de Pinksteren. Dus uiteindelijk een relaxed weekje hier.

@maaike, ik herken je gevoel wel van een paar maanden terug toen ik nog niet gestart was met de iui. Je mag altijd schrijven maar als je dat niet wilt ook prima natuurlijk! En ik ben nog steeds positief over iui omdat het bewijs hier lekker ligt te slapen. Ik moet elke keer weer lachen om mijn lijf omdat het minder voorspelbaar is dan ik hoop. ...
    Succes met je pauze!

@marianita, dank je wel nog (beetje laat), het is genieten hier. We zitten vlakbij het centrum met zwembad en indoor speeltuin, we lopen langs de kinderboerderij, dus Yannick vind het geweldig.
    Ik begrijp dat je met Dusseldorf in zee wilt gaan. Is die kliniek een beetje in de buurt bij jullie?
    Deze iui lopen we een beetje gelijk, ik verwacht eind volgende week de iui de hebben. Jij zit denk ik begin die week erna?

19. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: laten we het hopen ja.
    @Maaik: ik snap het hoor. Zelf denk ik overigens dat er bij een natuurlijke bevruchting niet meer kans is op een miskraam bij IUI. Natuurlijk snap ik jouw gevoel wel. Ik wens je veel succes met IUI, hopelijk brengt het jullie dichter bij jullie wens.
    @Nijntje: klinkt goed! Wij gaan dit weekend ook lekker weg, heerlijk. De kliniek zit op 45 min. rijden, te doen dus. Ik denk dat wij do/vrijdag de IUI hebben, schiet alweer op. Daarna haak ik af bij dit forum, helaas op zoek naar IVF forum....

20. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @marianita, dan lopen weer waarschijnlijk gelijk.
    Ik begrijp dat je ons dan gaat verlaten al zou ik dat erg jammer vinden. Mocht je vragen hebben over de cyclus kan je die altijd vragen aangezien ik wat medicatie betreft ivf medicatie heb. Enige verschil met ivf is de inseminatie ipv de punctie.
    Laten we hopen dat we over max 3 weken beide over kunnen stappen naar een zwanger forum. ..

@tojo, hoe voel je je? Nog steeds weinig klachten of beginnen ze te komen?

Deel Deze Pagina