2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden!

Daar ben ik eindelijk weer eens... Sorry! Ik heb een maandje bewust wat afstand genomen... Geen IUI behandeling in die maand gedaan en gewoon even heerlijk met andere dingen bezig geweest. Het valt me op dat het toch allemaal heftiger is dan ik van tevoren had ingeschat. Niet zozeer de ziekenhuisbezoekjes en de behandeling zelf maar meer de psychische belasting erom heen. De wachtweken, de hoop, de teleurstelling, na iedere mislukte poging meer richting IVF denken, ons meisje wat telkens ouders wordt en een broertje/zusje mist enz. enz. Sommigen van jullie zullen het vast herkennen... In ieder geval heeft de rustmaand me erg goed gedaan! Ben lekker bezig geweest in ons huisje, leuke films gekeken, erop uit met manlief en dochter.
    Afgelopen week onze vierde IUI alweer gehad. Alles ging prima. Het inbrengen ging in tegenstelling van de eerste drie keren nu heel makkelijk en eigenlijk pijnloos. Zaad was zoals gewoonlijk prima dus nu is het weer afwachten geblazen...

@ Tojo: Gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws! Dat geeft moed voor ons allemaal. Was het na je derde IUI? Hoe voel je je nu? Al klachten? Maak maar snel een mooie banner aan of doe je dat pas als je een goede echo hebt gehad?

@ Nijntje: jullie zijn er heerlijk op uit, lees ik. Geniet ervan! Het is heerlijk om even wat afleiding te hebben, hè. Hoeveelste IUI krijg jij nu en zijn jullie ook al een beetje aan het denken wat daarna?

@ Marianita: Jij dus al bezig met je laatste IUI :(... Ik herken heel erg wat je schrijft, ook al zijn wij nu bij onze 4e IUI. Ik ben in gedachten ook al bezig met IVF en zoek al veel informatie daarover op. Hopelijk heb je een heerlijk weekend (ik lees dat jullie er lekker op uit gaan). Goed idee van je om je alvast te oriënteren op een kliniek. Ik ga dat als deze behandeling mislukt ook eens doen... OP zich is het fijn om het ziekenhuis zo dichtbij te hebben (10 min.) maar ik wil de drie kansen die we krijgen bij IVF wel optimaal benutten dus me goed voelen bij het ziekenhuis.

@ Maaik: Sterkte verder! De kans met IUI op miskramen is volgens mij niet kleiner zoals Marianita al zei maar ik kan ook heel goed begrijpen dat jullie het even gehad hebben. Sterkte verder in jullie proces naar een kindje!

@ zwangeren (Roos, Zon, Leen): Gaat het verder goed met jullie? Leuk dat jullie regelmatig even reageren en zo ons op de hoogte houden. Zijn jullie al bezig met de 'leuke' dingen zoals het babykamertje etc.?

2. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Hallo dames,

Het gaat hier goed hoor, er is de rust dat we binnenkort op een andere manier verder gaan.

Het klopt dat de kans op een miskraam op papier net zo groot is, maar ik heb het laatste jaar redelijk vaak gehoord met de zwangerschappen en tussendoor dat het slijmvlies (te) dun was. Door de bwhandelingen houden ze het in de gaten en kunnen eventueel hormonen toedienen om het te laten groeien. Ik hoop daar een betere zwangerschap van te krijgen. We gaan het zien. Ik ga er voor nu met vertrouwen in en ga het meemaken.

3. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Maaik: ik hoop dat IUI voor jullie de stap in de goede richting is. Heel veel succes.
    @Nijntje: hebben jullie het naar jullie zin daar? In het noorden regent het, zal in het zuiden ook wel zo zijn.....Ach, dan lekker naar het zwembad toch?
    @Jiska: leuk dat je weer wat van je laat horen! begrijp goed dat je afstand hebt genomen. Merk dat ik er aardig hetzelfde in sta als jij. Morgen ga ik voor de intake in de kliniek. We zullen dan horen wanneer we met IVF kunnen beginnen, zal wel einde zomer zijn. Dan hebben we ook een paar maanden rust. Is voor mij ook wel prima. Die paar maanden maakt dan ook niet meer uit he? Begin ook steeds meer te waarderen wat ik wel heb. Afgelopen weekend waren we met vrienden weg die een huildreumes hebben (bestaan die ook? ja!!!hahaha) Toen waardeerde ik ons lieve meisje nog meer en mijn man natuurlijk! Mochten we er nog een bijkrijgen dan is dat super. Maar anders is het ook goed. Wel wil ik idd net als jij alles op alles zetten qua IVF, en dan ga ik toch voor Dusseldorf.
    Nou, zo eerst weer een FM, waarschijnlijk vrijdag laatste IUI.

4. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hier vrijdag de IUI. Eentje van 17 mm en een cyste erbij gekregen dankzij de hormonen. Die moet vanzelf weer weggaan.

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hoi hoi,

@marianita, ik heb donderdag de iui. Ik had er 1 van 20 en 1 van 14 die een twijfelaar is. Verder helaas weer thuis en weer gewerkt vandaag, was wel weer vroeg vanmirgen (6:30) nadat we een week hadden waarbij de kleine man tot 9 uur uitsliep. Verder veel gezwomnen en naar de speeltuin geweest en 2 dagen op pas geweest, was een heerlijke week!

@jiska, leuk dat je er weer bent! We zitten pas in onze 2e iui, we hebben erg lange cycli omdat we het ivf protocol volgen. Dan doen we omdat dat bij ons zoontje heeft gewerkt dus eerlijk gezegd ga ik er 'gewoon' vanuit dat dit weer gaat werken. En de pauze herken ik. Ik zou als deze behandeling niet werkt ook graag pauze nemen maar we kunnen de ronde erna ook al niet verder ivm vakanties en werk van ml. Dus we gaan hierna nog 1 ronde door en dan september pas weer.

@maaik, heb je voordat je start ook eerst een intake bij 1 van de artsen? Dan zou je dat aan kunnen geven.

6. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: wat houdt het IVF-protocol in?
    Wij gaan straks voor de intake in de kliniek voor IVF in Dusseldorf. Ben benieuwd wanneer we kunnen starten. Wat mij betreft in juli.

7. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Ben vandaag in de kliniek geweest. OOk daar ziet de arts nog geen indicatie om met IVF te beginnen omdat onze condities erg gunstig lijken te zijn. Wel vindt hij dat het zieknhuis te wie ig heeft onderzocht. Hij wil een kijkoperatie een samenlevingstest en adviseert ook ovulatietesten omdat ondanks de gestimuleerde cyclus en de pregnyl het eitje soms al gesprongen kan zijn en je dan de IUI voor niks doet. Zo kun je veel beter timen. Kans groot dat wij bij de kliniek nog ongeveer 3 maal IUI gaan doen.

8. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Ff snel berichtje,
    tojo, als ik het goed heb heb jij je echo vandaag, veel kijkplezier en hopelijk zie je een mooi sterk knipperlichtje!

@hier,Ik heb straks de iui

Marianita, jouw vraag beantwoord ik nog maar ben nu op mijn werk.

9. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Marianita, succes morgen met de IUI, hopelijk is het niet nodig dat jullie naar Dusseldorf moeten. Mocht dat wel zo moeten zijn, dan kunnen ze daar echt veel meer als in NL. Dus ik begrijp wel dat ze niet snel meteen overgaan naar IVF. Ze doen daar ook onderzoeken die in NL niet gedaan worden, dus hopelijk helpt dat jullie! Maar het allermeest hoop ik dat jullie laatste IUI voor nu het gaat doen!

@Nijntje, jij vandaag de IUI! Fijn dat jullie weekje Limburg goed bevallen is! Hopelijk heb je ook nog iets aan de tips gehad? leuk dat je eraan gedacht hebt dat ik vandaag echo had!

@Jiska, en jij net de IUI weer gehad...Heel herkenbaar hoor wat je schrijft, maar houd moed, want het kan dus wel!! Ik was idd na de 3e IUI zwanger, toen klopte alles, misschien dat het bij jou ook zo werkt, en omdat deze keer ook anders ging als de eerdere keren dat het nu wel lukt!

@Hier vandaag dus de 7 weken echo gehad...die was erg goed. Eigenlijk veel te goed...ik ben dus zeker zwanger van een tweeling! Het nieuws hakte er wel ff in hoor. Je weet dat t risico bestaat maar nu het echt zo is, tjonge...
    En eigenlijk als de gyn echt goed keek ben ik zelfs zwanger van een drieling, slik.... Maar dat derde eitje deed niet echt heel erg mee met de rest, dus de gyn verwachte dat die het niet ging halen. Eerlijk gezegd zou ik dat niet erg vinden hoor, want drie kindjes in mn buik is echt teveel...dat zou echt wel prychisch ook een enorme inslag hebben hoor. Volgende week do weer een echo, en 'hopelijk' is de derde dan ook echt gestopt met meedoen. Er zat ook veel minder tot geen hartactie in, niet zo snel en goed als in de andere twee, dus het zou wrsch ook niet een 'goed' kindje zijn....dus nog even spannend deze week. Tegen anderen hebben we het niet over de 3e gehad, maar hebben we verteld dat we er 2 krijgen....dat voelde toch iets beter...
    Bedankt nog voor de tip, (weet ff niet meer wie m gaf) maar ik heb de restanten van mn medicatie dus aan de gyn gegeven, en ze waren er idd blij mee, voor bijv prikinstructies oid...

10. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fantastisch nieuws!
    Heel veel geluk en gezondheid toegewenst en ik hoop dat het nu weer besmettelijk is voor de rest. Kop op houd allemaal moed hoor.
    Hier bijna 32 weken zwanger en dus nog 2 weken tot mijn verlof. Ik kijk er naar. Het gaat allemaal goed heb alleen een wat laag HB en lage bloeddruk en dat is wel vermoeiend.
    Hoe gaat het met de andere zwangere?

11. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Zo weer terug van een lekkere vakantie :)

Tojo wowwwwwwww wat lees ik. Gefeliciteerd dat was wel even slikken ofniet? Wel super leuk voor jullie.

Rebma lekker hier ook nog twee weekjes werken.
    Vandaag weer vk geweest alles goed. Volgende week de groeiecho ben benieuwd dan alweer 12 weken geleden dat we ons meisje gezien hebben. Bloeddruk zo laag?

12. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: heftig nieuws hoor. Dat moet je vast even verwerken.
    Hier vandaag laatste IUI. Duimen julluie weer mee?

13. Rose1982

Marianita ik ga voor je duimen!

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Tojo, wauw een tweeling! Duim voor je dat alles goed blijft gaan en vooral dat het geen "zware" zwangerschap wordt nu het er twee zijn!

@ andere meiden: duim voor jullie dat er snel weer iemand mag volgen!

Mjn meisje is alweer 3 maanden oud en doet het super goed! Geniet erg van mijn twee meiden en de luxe van het ouderschapsverlof. Anders had ik nu weer moeten werken en met nog slechts 8 weken tot de grote vakantie die altijd hectisch zijn ben ik erg blij dat ik nog tot augustus thuis mag blijven.

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ tojo: Soooooo, en dan zijn het er in één keer twee! Gaaf joh, al kan ik me voorstellen dat je het ook even moet verwerken. Hadden jullie een wens voor meer dan twee kinderen? Hoe vind je man het? Ik houd nog wel een beetje moed hoor, voor de laatste IUI pogingen, maar bij ons is natuurlijk de voornaamste onzekerheid dat we niet weten wát er mis is dus dan is IUI een gok...

@ marianita: Heel veel succes bij je laatste IUI! Het zou toch wat zijn als je deze keer wel zwanger werd... Hoop het zo voor je!
    Wat betreft je bezoek aan de kliniek: opvallend hè, dat zo'n arts ook duidelijk zegt dat reguliere ziekenhuizen te weinig onderzoeken. Dat is ook mijn ervaring bij ons ziekenhuis... Ik ga ook vragen om een kijkoperatie. Is het al zeker dat jullie weer drie keer IUI krijgen? Eigenlijk snap ik dat niet helemaal... Juist als alles prima is, heeft IUI toch geen toegevoegde waarde? Sperma wat al heel goed is, dichterbij brengen verhoogt de kansen toch niet? Ik ga die vragen hier ook eens stellen in het ziekenhuis... Sterkte verder!

@ Rose: jij al bijna verlof. Wat gaat het hard zeg! Weet nog dat je hier postte dat je zwanger was ;). Alles al een beetje klaar voor de komst van jullie meisje? Nog veel nieuwe dingen aangeschaft?

@ Nijntje: jij hebt je IUI er inmiddels opzitten? Sterkte met de wachtweken!

@ Hier: morgen is het 14 dagen geleden dat we onze vierde IUI hebben gehad. Alles wijst er op dat ik ongesteld ga worden. Ik wordt dan altijd 's morgens wakker met wat buikpijn, heb last van m'n darmen en heb dan een soort opvliegers :). Ga dus ook niet testen (alleen maar frustrerend) maar wacht af. Kun je zien hoe 'droog' ik er al onder ben... ;);)

16. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Jiska: ik hoop voor je dat het toch gelukt is. Zelf voel ik het ook altijd heel goed aan. Ik gun het je zo.
    Ik heb dus vrijdag laatste IUI gehad. We wachten rustig af.
    Het is idd opvallend dat reguliere ziekenhuizen zo weinig onderzoeken. Ik hoor vandaag of ze de kijkoperatie willen uitvoeren. Anders moet ik daarvoor naar een z.huis verder weg. Ben benieuwd of ze over hun ego heen kunnen stappen. Het idee komt van een andere kliniek, dus.....
    Op zich heb ik wel vertrouwen in IUI als er echt niets mis is (gezien mijn spoedkeizersnede). En dat weet ik nog steeds niet zeker. Vandaar eerst de kijkoperatie alvorens door te gaan met IUI (in de kliniek). Daar timen ze ook beter door naar pregnyl ook ovulatietesten te doen. De arts daar zegt dat je eigen lichaam niet 'stil staat 'in een gestimuleerder cyclus. M.a.w.: je kunt de eisprong al hebben gehad voordat je de pregnyl krijgt. En dan is de IUI voor niks. Volgens hem gebeurt dat best vaak en dat idee heb ik ook.
    Ik duim nog even met jou mee de komende dagen.

17. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tojo! Wat een nieuws! Jeetje wat spannend. Lijkt me heftig. Je weet van te voren dat het er 2 kunnen zijn, toch gek om te horen als het dan echt zo is. Overmorgen krijg je dan weer een echo? Ik kan me voorstellen dat het het beste zou zijn als nummer 3 'afhaakt'.

Korte update vanaf hier; alles zijn gangetje en inmiddels al weer 30 weken, wat gaat dat snel zo achteraf. Besef nog dagelijks wat een wonder het is om zwanger te zijn gezien het voortraject en al jullie verhalen hier. Werk zoeken heb ik opgegeven want dat heeft nu echt geen zin meer. Dan maar genieten van de vrije tijd (ook geen straf) en hopen dat in het najaar de banen weer voor het oprapen liggen :)

Iedereen heel veel sterkte en succes met de IUI's en andere trajecten!

18. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Ziekenhuis hier in de buurt gaat de kijkoperatie uitvoeren. Dat scheelt weer een ommelandse reis. Nu nog even informeren wanneer het kan plaatsvinden.
    @Jiska: hoe gaat het? al ongesteld geworden of niet?

19. Rose1982

Marianita spannend! Hoop dat ze je snel kunnen helpen.

Tojo hoe is het met jou? Spannende dag morgen. Succes!

20. Rose1982

Tojo hoe is het gegaan vandaag?

Deel Deze Pagina