2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @ jiska, ook ik herken het emotionele hoor. Ik heb begin dit jaar om een hysteroscopie gevraagd en ik was echt emotioneel, terwijl ik dat verder ook niet snel ben. Ik zat zo te hopen dat ze ja zou zeggen en was zo bang dat de gyn zou zeggen dat het niet mocht. Ik mocht het wel krijgen gelukkig en het haalde de onzekerheid over dat er mogelijk iets mis was helemaal weg, hopelijk krijg je je het snel!
    En hier ook moeite met geduld. Bij Yannick heeft het 38 maanden geduurt... Met de iui is het uiteindelijk gelukt. En het weekend is nieuw bij ons ziekenhuis, maar we hebben vrijdag de iui dus we gaan (nog) gebruik maken van de weekend mogelijkheid.
    Balen dat je je ei gemist hebt, of vind je het wel ff lekker rustig?
    En de zwangeren herken ik ook. Hier 4 zwangeren op mijn werk en 2 heel goede vriendinnen. Die vriendinnen gun ik het zeker, de 1 is anderhalf jaar bezig geweest en de ander bijna 3 jaar. Maar het liefst ben ik natuurlijk samen met hun zwanger. Zover ik weet is er verder niemand in mijn omgeving bezig en dat voelt soms best eenzaam ondanks dat ik super gesteund wordt,

@leen, lief dat je voor me duimt! A.s. Vrijdag hebben we de iui, gaat erg snel deze maand en dat is fijn. Het is donderdag 4 weken terug dat we de vorige iui hadden. En die ronde duurde totaal van 6 april tot 8 juni (ik kan het zelf bijna niet geloven nu ik het zo opschrijf....)
    Fijn dat jullie er helemaal klaar voor zijn! Heeft jullie knul een stoere nieuwe kamer gekregen? Hoe ziet hij er uit (ben inspiratie aan het opdoen).

Vandaag dus weer een echo gehad en van de 2 follikels is er nog 1 over maar wel een mooie volgens de arts dus laten we hopen op een goede uitkomst. Ze is in ieder geval zeer tevreden, hopelijk is het een goede voorbode maar ik ga proberen mijn hoop niet te hoog te hebben.

2. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijntje vandaag de IUI gehad? Hoe kan het dat de vorige ronde 2 maanden duurde? Of is je cyclus altijd zo lang??
    Onze zoon heeft idd een nieuwe kamer, hij slaapt nu een paar weken in het grote bed (hij was ook echt wel uit het ledikantje gegroeid :) ). We hebben gekozen voor de kleuren blauw en groen. Een muur knalgroen geverfd en helderblauwe gordijnen. Toen we eenmaal voor de kleuren gekozen hadden kwamen er allerlei dingen bij (dekbed met vliegtuigen in blauw/groen, een knuffelslang van de oma's, schilderijtje van het kdv, etc) waardoor het binnen de kortste keren een geheel was! Dus niet een heel goed doordacht concept maar alles klopt nu wel!

3. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jiska, ja het meeste kunnen we hergebruiken, de kamer is eigenlijk hetzelfde. We hebben een sjabloon in het donkerbruin op de muur overgeverfd in het roze, en wat roze bakjes neergezet :). Oja het wordt dus een meisje! Verder hebben we vorige keer veel dingen geleend (wiegje, kruiken, maxi cosi...) en die hebben we opnieuw geleend. Scheelt allemaal weer!
    Die emoties ja, pff, zo moe werd ik er toen van. Nu kan ik het wel accepteren omdat het voor een goed doel is. Van de week stuurde mijn man iemand aan de deur weg die leden voor Memisa (moeders in ontwikkelingslanden) aan het werven was. Toen hij terug kwam in de kamer zat ik al weer te janken omdat hij geen lid was geworden :)

4. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @leen, dat komt door de fertiliteitsarts. Ik heb hormonen om mijn cyclus stil te leggen en deze mogen geen follikels geven als dat wel is moet ik een kuur om ongesteld te worden. Dat had ik vorige ronde en daarom was die zo lang. Nu had ik dat weer maar dit keer vond de arts dat geen ramp en mocht ik doorgaan dus ging het ineens veel sneller.
    De derde iui zit er weer op ja, nu die fijne wachtweken weer, hopelijk gaan ze snel voorbij.
    Klinkt als een superstoere kamer voor je zoontje! We zijn hier al wel langzaam bezig met verbouwen. Wij gaan op zolder slapen en Yannick krijgt onze slaapkamer. Tot nu toe wil hij wel een vliegtuigkamer, dus een vliegtuigovrtrek ga ik ook nog zoeken, maar zolang er nog geen zwangerschap is gaat het op het gemakkie.

Jiska, hoe is het bij jou?
    En Marianita, lekkere vakantie gehad?

5. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Lieve meiden,
    Bij deze wil ik laten weren dat ik nog steeds af en toe mee lees, maar omdat ik nu een beetje afstand neem van het traject waar we inmiddels allen doorheen moeten reageer ik niet zo vaak als ik lees.
    Inmiddels in de 36 e week van mijn zwangerschap en het einde komt dichterbij. Soms kan ik nog steeds niet geloven dat er dan toch eindelijk gezinsuitbreiding gaat komen. Nu ik thuis ben realiseer ik me heel vaak wat een impact het allemaal op ons heeft gehad. Bij mij maar vooral ook bij mijn vriend. Het is wat dat betreft ook allemaal zo oneerlijk. Als er dan ook nog eens geen oorzaak gevonden wordt ja waar ligt het dan aan? Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met de nu lopende trajecten. Wij weten ten minste van elkaar dat het niet zo vanzelf sprekend is. Ik krijg nu namelijk elke keer te horen dat heb je mooi uitgekiend midden in de zomer, ik wordt daar heel boos om en vooral heel verdrietig.
    hele dikke knuffel meiden Rebma

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Meiden ook ik lees nog soms mee, maar ben niet veel meer op zwpagina. Vind het tot nu toe allemaal nog goed te doen alleen moet om de week een dagcurve doen om de suikers in de gaten te houden. Gelukkig zijn deze elke keer nog goed geweest.
    Vorige week in 1 keer naar het zkh gestuurd omdat er eiwitten in mijn urine waren gevonden en mijn bloeddruk in 1 week flink gestegen was. Nu om de twee dagen controle en zodra ik klachten krijg aan de bel trekken.

Rebma ik herken het wel die verhalen van ow wat hebben jullie goed getimed lekker bevallen in de zomer grrr en er zijn zelfs mensen die vragen of het wel gepland is omdat bijna 4 jaar tussen zit *au*
    Maar dan krijgen ze wel een antwoord terug!!

Meiden vind het echt soms moeilijk om dit topic te lezen en te reageren vooral omdat wij eindelijk zwanger mochten raken na 2 jaar en dat er nu nog meiden bezig zijn. Denk veel aan jullie en hoop dan ook echt dat straks iedereen zwanger is en een mooi kindje krijgt.
    * digi knuf*

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @rose en rebma, wat lief dat jullie nog wel eens komen buurten!

Rebma, dat het meer impact heeft dan op het eerste gezicht te zien is herken ik zeker. Ik had dat bij de eerste al die met iui is gekomen en nu ben k me er nog meer bewust van. Bij ons is er ook geen verklaring waarom het niet lukt. In ieder geval bedankt voor je steun, blijft toch heel fijn.
    En ondanks dat het niet uitgekiend is, is het wel een fijne periode voor verlof, en je hebt het verdient om er van te mogen genieten! Maar ik begrijp je gevoelens over onbegrip en hoe kortzichtig mensen kunnen zijn. Wij weten inmiddels echt wel dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is om zwanger te worden.
    Succes nog met de laatste loodjes en ga dubbel en dwars genieten van jullie mooie wonder!

Rose, het voelt voor mij juist heel warm dat ondanks dat jullie zwanger zijn, jullie toch nog begaan zijn met ons! Jullie begrijpen als geen ander hoe het voelt en ook hoe de andere kant van de medaille voelt. Natuurlijk hoop ik dat we dit topic binnenkort kunnen sluiten omdat we allemaal zwanger zijn geworden maar tot die tijd zijn jullie altijd welkom. Ik hoop voor je dat je geen zwangerschapssuiker gaat krijgen. Sterkte, het zal niet echt fijn voelen denk ik....

@Hier, we zitten nu in de wachtweken, het is zo snel gegaan deze ronde dat het nog steeds wel onwerkelijk voelt. Maar ik vind de tijd nu wel weer langzaam gaan.

8. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Joeeeehhhooooeeeee!!! Waar is iedereen ;)
    Ben erg benieuwd hoe het verder met jullie gaat!

Hier nog steeds in de wachtweken, 1 gehad, nog 1,5 te gaan ivm met de utro.

9. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben terug van twee weken vakantie. Wij proberen het nu weer twee maanden zelf. Eerste poging daarvan is mislukt. Voel dat ik ongesteld zal worden, het zet alleen nog niet door. Na volgende periode dus weer spuiten voor IUI, ditmaal in de kliniek. Voor mezelf heb ik besloten dat ik het nog 1 keer wil proberen. Daarna wil ik dus echt door naar IVF. Ben er wel een beetje klaar mee. Onze dochter wordt over vier maanden al vier. In 2013 moet het gebeuren, anders houden wij het bij 1 en stoppen wij met zwanger worden en gaan we weer leven. Dat klinkt wat zwaar maar zo voelt het gewoon.
    De kijkoperatie kwam dus niets uit. Het was gelukkig niet al te pijnlijk. Het frustreert mij idd wel enorm dat alles optimaal is maar ik al 2.5 jaar niet zwanger wordt! Erg moeilijk te accepteren. Nou ja, we kunnen het weer afvinken.
    Succes allemaal.

10. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @marianita, welkom terug! Je treft het wel dat het hier nu beter weer wordt, het was echt om te huilen...
    Balen dat je eerste eigen ronde mislukt is, hopelijk brengt de tweede iets meer geluk.
    Ik snap je gevoel over 2013 en die tijd dat het niet lukt heel goed, ik herken het van de vorige keer en ik begin langzaam aan ook die kant op te gaan ondanks dat ik nog maar net aan het einde van de 3e iui zit. Heb jij ook het gevoel dat je minder gezellig richting je omgeving bent omdat dit gebeurt?
    Hopelijk brengt die ene iui meer geluk en anders ivf! Ik ga in ieder geval duimen voor je want je hebt wel verdient om zwanger te worden van een brusje.

@jiska, hoe is het met jou?
    @maaik, hoe is het met jou?

En de zwangeren, kunnen jullie de warmte een beetje hebben?

@hier, vandaag de eerste dag zonder de utrogestan, ik heb meteen last van mijn buik en rug, wel op een goede manier (die ik ken van het zwanger zijn) maar dat had ik de eerste iui ook maar werd toen na 4 dagen gewoon ongesteld. Ik probeer me er dus maar op in te stellen dat het niet gelukt is... Al hoop ik natuurlijk anders..... Nog max. 4 dagen spanning te gaan.
    Ik ben wel blij met het mooie weer, eindelijk, voel me al niet supergezellig maar dat ongezellige weer hielp daarbij helemaal niet! Komt misschien ook doordat de laatste week een opeenstapeling aan slecht nieuws in mijn omgeving is wat betreft ziektes, ook allemaal dichtbij.
    Mocht het niet gelukt zijn hebben we tot september rust en ik ben er wel ff aan toe om een tijdje op te laden voordat we een nieuwe ronde starten.
    Nou ik stop met de klaagzang, en ga nog lekker ff genieten van de avond.

11. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,
    Dat valt niet mee hoor die warmte en inmiddels 38 weken zwanger. Ik heb nergens zin in en ben heel blij met de tour deze dagen. Ik wilde even wat met jullie delen. Een bekende van mij heeft een dochtertje via IUI van vorig jaar september en nu was ze op vakantie en had ze elke keer zo`n onbestemd gevoel in haar buik. Na een bezoekje aan de dokter bleek ze inmiddels 16 weken zwanger te zijn. Een welkom wondertje. Maar het zette mij wel aan het denken. Toch maar wel aan de anticonceptie als dit wondertje te wereld is. Hoe gaat het met de andere zwangere lezen jullie nog mee. DE rest heel veel sterkte in de trajecten en de eventuele teleurstellingen.
    groetjes

12. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Rebma,
    Voor jou begint het spannend te worden nu. Denk je dat je eerder of later gaat bevallen? Ja die warmte is nu anders dan anders he? Ik heb enorme olifantenpootjes, wordt elke dag erger. Naja, alles voor het goede doel :)

Ik lees hier nog vaak mee hoor. Ik denk nog zo vaak aan de 2 jaar voorafgaand aan de zwangerschap en heb echt wel veel gehad aan dit forum, en dan natuurlijk met name dit topic dat je geopend hebt! Waren 2 supermoeilijke jaren en ik hoop echt dat de meiden die hier nog niet zwanger zijn ook dit jaar alsnog zwanger mogen worden van de 2e.

Succes met de warmte, zo weinig mogelijk doen en lekker met de beentjes omhoog.

13. Rose1982

Ik lees ook nog mee :) heb veel steun gehad aan dit topic.

Ik las dat maaik79 die hier ook altijd meeschreef ook zwanger is :)
    Gefeliciteerd! Ik weet niet of je het nog leest.

Tojo hoe gaat het met jou en de kindjes in je buik?

En meiden mijn duimen draaien nog steeds overuren voor jullie!!

Hier bijna 38 weken :) laat de kleine meid maar komen, gisteren nog bij de vk geweest ze is nog niet ingedaald maar dat kwam vaker voor bij een tweede zei ze. Rebma en leen is bij jullie wel het kindje al ingedaald?

Begin nu wel steeds wat meer klachtjes te krijgen sneller moe en steken in mijn buik ook wat vaker last van harde buiken. Slapen is echt een ramp en vooral met dit hete weer :( verder mogen we weer niet klagen over deze zwangerschap. Nu de bevalling nog ;)

14. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Roos,
    Ja hier al wel ingedaald, de VK verbaasde zich erover. Zegt niets over wanneer het kindje komt volgens VK, maar ze ligt er dus al wel klaar voor.
    Spannende tijd, ben benieuwd wie eerder is, Rebma of jij :)

15. Rose1982

Even een berichtje vanuit het ziekenhuis.
    Ik ben gisteren opgenomen met een hoge bloeddruk heb nu medicatie gekregen en word zondag ingeleid. Spannende dagen :) moet hier nu blijven.

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh spannend rose! Sterkte en succes! Laat je weten hoe het is gegaan?
    Lfs

17. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rose! Ik ben nu toch wel heeeeel nieuwsgierig hoe het met je gaat, of alles goed is gegaan, hoe je dochter heet etc etc!!! Als je weer boven water bent laat je snel wat weten???

Hoe gaat het met de rest?

18. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hallo meiden,

Lang niet meer hier gepost, hoe is het met iedereen? (Hoog)zwangere dames, hoe trekken jullie de hitte? Hier gaat dat nog goed al vond ik het heerlijk dat het gisteren even wat koeler was. Nog twee weekjes werken en dan heb ik ook alweer verlof. Verder gaat het prima met zwangerschap, wel veel drukke dingen eromheen. Huis van mijn moeder is verkocht en moet voor 1 sept leeg. En hebben half aug ook nog bruiloft van zwager en schoonzus. En nog druk bezig kamertje klaarmaken. Maar goed, 1 sept is alles achter de rug en geregeld en mag ze komen!

Rose, ik ben ook heel benieuwd, hopelijk is alles goed gegaan?

Tojo, hoe gaat het met jouw tweelingbuikje?

Marianita, jiska, nijntje: ik gun het jullie zoooooooooooo.

19. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames.
    Hier kan ik vertellen dat ik ma 15 juli ben bevallen van een dochter. De bevalling was zwaar. Ben met ambu naar zk gegaan omdat de ontsluiting nleef hangen. Eenmaal in het zk bleek ik volledige ontslujting te hebben en met 3 persweeen was ze er. Alles zonder kleerscheuren gelukkig. Nu is het even zoeken met de bv maar heb goed vertrouwen in mijn lieve kleine meid. Ik breng de dagen dus grotendeels voedend binnen door. Dus krijg weinig vit d mee.
    Groetjes rebma

20. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Rebma,
    GEFELICITEERD! Daar is ze dan, wat fijn dat alles goed is gegaan, althans, dat ze gezond is en jullie lekker thuis zijn. Lekker genieten!

Zon, wat leuk om je weer even te lezen. Jeetje jij ook al weer 33 weken. Wat een drukte nog bij jullie zeg, pff, hopelijk kun je zo lekker rustig aan doen tijdens je verlof!

Deel Deze Pagina