Hoi meiden, Ik voel me net als leen ook een beetje bezwaard hier te posten, maar er wordt innderdaad sowieso niet veel meer gekletst hier. Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat! En de meiden voor wie het nog niet gelukt is, ik blijf hopen voor jullie. En dan nu mijn goede nieuws; ik ben 3 weken geleden bevallen van een prachtig meisje Lena. Alles gaat goed hier, ben ingeleid en redelijk vlot gegaan zonder gekke dingen. Nu ben ik wel aan het zoeken met d borstvoeding. Ik heb veel te veel melk, Lena verslikt zich vaak en heeft daardoor veel krampjes. En ze lijkt ook verborgen reflux t hebben. Dus het is nu even zoeken wat t beste is. Verder is het echt een heerlijke baby. Ze heeft alleen na de voeding veel pijntjes. De oudste moest erg wennen, maar dat gaat al steeds beter. We genieten volop van onze meisjes!
Hoi hoi, ik ben er nog hoor, maar het is zeker erg rustig hier! Mijn afspraak de 24e was heel fijn, de arts zei ook dat ze nog heel vertrouwen in de iui voor ons heeft. Ik heb wel gezegd dat ik de decapeptyl bij de behandeling erg belastend vind, ook voor mijn humeur. En daarom heb ik nu orgulatran gekregen. Hierdoor een veel kortere cyclus, meer als normaal en ook minder lang prikken. Ik ben er afgelopen week mee begonnen en het is heerlijk (in hoeverre je prikken heerlijk kan vinden). Dag 5 gestart met prikken, dat was afgelopen maandag, vandaag echo gehad en 2 mooie follikels van 14 en 12, nu maandagmiddag terug en waarschijnlijk woensdag/donderdag de iui. Dat is een stuk fijner dan ruim 4 weken prikken. Nu hopen op een positief resultaat en dan ben ik helemaal blij. En mama's voel je absoluut niet schuldig richting mij, ik hoop gewoon dat mijn beurt ook nog komt en jullie hebben ook in deze situatie gezeten en ik vind het al superlief dat jullie ook nog aan mij denken! Ik vind het ook leuk om jullie verhalen van de kleintjes te horen en natuurlijk ben ik wel jaloers maar dat hoort erbij. Tojo, hoe is het met jou?
Zon, gefeliciteerd!!! En wat een leuke naam Wij hebben ook nog aan Lena en Lina gedacht. Ja tis weer zoeken in het begin he? Hopelijk gaat ze gauw wat makkelijker drinken. Onze oudste is ook best vervelend op het moment, voor Amélie er was stond hij 1x per maand op de gang, de laatste weken is dat gemiddeld 2x per dag. Vraag me soms af of ik het anders moet aanpakken, dus nu probeer ik hem op een stoel te zetten om met hem te praten ipv op de gang, maar dan dring ik meestal niet door. Ook dat is dus een beetje zoeken... Nijntje, jij dus deze week de IUI? Spannend weer. Ik ga echt superhard voor je duimen. Als ik gelovig was zou ik een kaarsje voor je gaan aansteken Hier twee kids op bed, dus we gaan nu even genieten van de rust in huis (voor zo lang het duurt haha)
Hallo meiden! Het is inmiddels heel lang geleden dat ik hier reageerde dus het wordt hoog tijd voor een update! @ zon en leen: van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Gaat alles goed? Ik kan me nog goed herinneren hoe intensief het was met een klein ukkie. Geniet ervan! Voel je zeker niet schuldig tegenover ons hoor. Onze tijd komt vast nog wel . @ tojo: je gaat hard zeg! Lijkt me best pittig, zo'n tweelingzwangerschap. Heb je alles al een beetje klaar? Meer kans natuurlijk dat ze eerder komen. Gelukkig dat ze het verder tot nu toe goed doen. @ marianita: hoe is het met jou? Zijn jullie al bezig met IVF? @ hier: paar maanden rust genomen na 4 mislukte pogingen IUI (zonder hormonen). Net ongesteld geworden en hoop over twee dagen hormonen te gaan spuiten voor IUI 5. De gyn wilde graag nog twee pogingen met hormonen proberen. Ik verwacht er niet zoveel van... De IVF papieren liggen al klaar alleen nog geen idee of en hoe we dat gaan doen. Ik wil wel maar manlief ziet meer leeuwen en beren. Voor de zomervakantie heb ik nog een hysteroscopie gehad. Ze gaan dan met een cameraatje je baarmoeder in en kunnen bekijken of dat er goed uitziet. Helemaal top dus, zoals de uitkomst van alle onderzoeken tot nu toe. Blijft frustrerend dat er maar niets gevonden wordt. Net even gerekend maar we zitten nu in ronde 39... 2014 moet ons jaar worden! Liefs, Jiska
@Jiska, vervelend dat het bij jou nog niet gelukt is, en ronde 39 alweer...het klinkt alsof je er nog goed de moed inhoud, knap hoor! Blijft vervelend dat er eigenlijk niets aantoonbaars aan de hand is bij jullie, je wilt het gewoon kunnen begrijpen... Welke medicatie ga je spuiten? Ik vond het echt ff een knop omzetten om jezelf een spuit te zetten, maar het wende wel heel snel. En voor mij hebben de hormonen het toch echt wel gedaan hoor, dus hopelijk geldt dat voor jullie ook! Het kan nét dat zetje zijn wat je nog nodig hebt... Hopelijk krijg je niet teveel last van de extra hormonen in je lijf, in elk geval veel succes!! @Hier, ben inmiddels alweer 30 weken en mijn buik is echt gigantisch, krijg steeds de vraag of ik niet al uitgeteld ben..haha. Ik vind het wel echt heel zwaar, zeker ivm mijn dochtertje die me niet veel rust gunt op haar dagen thuis, maar ja we moeten het er maar mee doen. Ik heb ook echt al kei veel striemen op mn buik, lijk net een zebra haha, en er moeten de komende weken nog twee pakken suiker (1 kilo per kindje) bij in mn buik, maar waar ik die moet laten, geen idee!! Het kamertje is gelukkig bijna klaar, kasten zijn bijna ingeruimd en kleertjes gewassen. En nu is het dus maar afwachten...heb tegen mn dochtertje gezegd dat het na sinterklaas wordt, en dat hoop ik toch wel zeker te halen want dan ben ik 35 weken. We gaan het zien, jullie horen het nog wel!
Hoi hoi, @jiska, hoe is de 5e iui afgelopen? Of zit je nog in de wachtweken? @mama's hoe gaat het met jullie kleintjes? @tojo, hou je het nog een beetje vol? Vrienden van ons hebben net een tweeling gekregen, zij vond het ook zwaar, met 21 weken al bloedverlies en kortere baarmoedermond, maar uiteindelijk zijn ze tot de 37e week blijven zitten. Ze had de laatste weken echt veel klachten met misselijkheid enzo. Als ik me goed herinner is jouw dochter toch pasgeleden jarig geweest (oktober) en 3 geworden, of heb ik dat nou verkeerd? @ Hier helaas nog geen positief nieuws. Ik zit nu net in de wachtweek van de 5e iui, en wat voor 1.... Een week ziek geweest, 1 dag compleet vergeten te prikken, gelukkig was het nog zo vroeg genoeg in mijn cyclus dat we door konden gaan. Verder op dienstreis geweest daardoor op een metro station in een mcDonalds geschoten en op het toilet staan spuiten, verder de dag erna zo druk in de trein dat naar het toilet gaan geen optie was dus maar in mijn stoel gefrummeld en geprikt (ook geen aanrader) en tot slot een buikgriep op de dag van de iui, gelukkig pas echt na de inseminatie. Ik zei al tegen ml, dit gaat hem denk ik echt niet worden deze ronde! We hebben ook al gepraat over ivf en willen dat wel gaan doen na de 6e iui. Volgende ronde maar eens papieren opvragen en kijken hoe het gaat lopen. Na deze ronde in ieder geval een ronde rust ook vanwege de kerstsluiting van de afdeling.
He Nijntje, jeetje wat een verhaal, later kun je er vast om lachen . Ik zie het helemaal voor me... Hopelijk heeft al het gedoe wat opgeleverd en is het deze ronde gewoon raak!!! Ik ben weer begonnen met duimen. Vrienden van ons zijn vorige week bevallen van een 'ICSI-baby'. Zo fijn, dat ook al hun wachten eindelijk beloond is. Weet je, uiteindelijk ken ik niemand bij wie de 2e nooit meer gelukt is. Helaas duurt het bij de een langer dan bij de ander en is er wat hulp voor nodig, maar het moet jullie ook gewoon lukken! Hier gaat het goed, we zijn nu vooral bezig met de vraag waarom onze kinderen niet doorslapen snachts haha, terwijl om ons heen 'ALLE' kindjes met 3 maanden doorslapen. Best frustrerend. Hoe doen de andere nieuwe mama's dat, maken jullie de kleintjes nog wakker voor een laatste voeding rond 23u? Verder doet ons meisje het echt goed en ze is een behoorlijke tante! We genieten dus volop. Liefs!
@ tojo: We houden wel moed inderdaad . De hoop dat het op de natuurlijke manier gaat lukken is wel al lang weg maar we komen nu steeds dichterbij het IVF gebeuren en daar heb ik m'n hoop op gezet... Van de hormonen heb ik eigenlijk helemaal geen last gehad maar ik hoefde ook maar 75 Gonal F te spuiten. Ook van de Pregnyl heb ik niks gemerkt... Heerlijk dat bij jou alles klaar is en het nu wachten is op de kleintjes! Kan me voorstellen dat het steeds zwaarder wordt... Ben benieuwd hoe lang ze blijven zitten! De tweeling bij mijn collega kwam uiteindelijk keurig met 39 weken. @ nijntje: wat leuk, we lopen gelijk! Hier ook in de wachtweken na IUI 5. Ik kan a.s. dinsdag testen, als ik dan nog niet ongesteld ben. Wat een aanloop hebben jullie gehad zeg, naar IUI 5. Zul je net zien dat het juist raak is . Hier zijn we ook al bezig met het nadenken over IVF en liggen de papieren al klaar. Manlief wil alleen minder ver gaan dan ik . Embyo's invriezen vindt hij bijv. maar niks... We moeten ons er in ieder geval eens goed in verdiepen en zorgen dat we eruit komen! @ Leen: ik heb er ook nog wel hoop op hoor, dat er ooit een tweede komt. Alleen wanneer en welke weg moeten we afleggen? Wat vervelend zeg, dat jullie dochters nog niet doorslapen. De oudste ook nog niet? Ik weet nog wel dat ik, toen Imke nog heel klein was, geen fles meer gaf om 23.00 uur als ze er niet meer om kwam. Dat was al na drie weken zo, en met 10 weken sliep ze helemaal door van 7 tot 7. Sorry, niet om je jaloers te maken hoor . @ Hier: Vorige week dinsdag IUI 5 gehad. De eerste keer met hormonen en echo. Geeft toch wel een fijner gevoel omdat je meer gevolgd wordt. Heb vanaf dag 3 75 eenheden Gonal F gespoten en toen ik op dag 11 voor de eerste echo kwam, zat er al een mooi ei van iets meer dan 20 mm. Wel maar eentje, dus bij IUI 6 mag ik wat meer gaan spuiten. Gelijk Pregnyl gezet en de volgende dag de IUI gehad. Na opwerking 60 miljoen zaadjes, prima score dus. Ik heb eigenlijk helemaal niets gemerkt van de hormonen... Ook van de Pregnyl 5000 niet. Ik vond het wel interessant om te ervaren hoe m'n lijf reageert op de Pregnyl. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik niet meer tegen het einde van m'n cylcus op zwangerschapssymptomen hoef te letten want ik merkte helemaal niets van de Pregnyl. Volgende week testen maar eigenlijk merk aan heel m'n lijf dat het weer niet gelukt is. Na zo'n 40 rondes ken ik m'n lichaam behoorlijk goed .
@leen, lief van je dat je weer duimt voor me! Het was een pittige ronde zo, gelukkig nu weer wat rust in de toko. Helaas ken ik 1 stel waarbij het niet gelukt is om een tweede kindje te krijgen, het zijn zulke lieve mensen, maar zij heeft heftige endometriose. Ik denk ook nog steeds wel dat het gaat lukken maar zoals tojo maanden terug zei, ik heb nu minder vetrouwen in de iui, zeker omdat het de vorige keer bij poging 3 gelukt was en we nu bij 5 zitten. En slapen je beide kids niet door? Balen, daar kan je zo uitgeput van raken! Hopelijk wisselen elkaar niet af in de nacht. Helpt een strak ritme? Succes met het knopje vinden, ik vond dat soms wel lastig bij Yannick. En hij is echt een goede slaper. @jiska, leuk dat we redelijk gelijk opgaan, gedeelde smart is halve smart toch . Ik mag een dikke week langer wachten, ook gebruik ik weer utrogestan dus mag ik pas na 18 dagen testen. Meestal ben ik voor de tijd al ongesteld. Ik hoop dat je gelijk hebt dat het raak is!! Dan zou je wel voorspellende krachten hebben Wel lastig dat jullie niet helemaal op 1 lijn zitten, wie weet zou ivf in eigen cyclus dan beter voor jullie zijn, ik dacht dat er dan niet heel veel eitjes komen en ik geloof dat je dan ook meer pogingen krijgt, geen idee of ze dat in alle ziekenhuizen ook doen... Balen dat je je ongi nu al voelt aankomen! Ik ga toch een klein schietgebedje voor je doen ondanks dat ik niet gelovig ben. Hier nog bijna 2 weken te gaan tot de NOD, voelt nog zooo lang.... Je moet er maar iets voor over hebben toch? Verder vandaag naar de intocht geweest in ons dorp, was de eerste echte intocht voor onze kleine man, hij vond het geweldig en zingt al de hele dag sinterklaas liedjes. Vanavond mag hij zijn schoen zetten, hij vind het allemaal wel heel spannend. Hoe vinden jullie kindjes deze tijd? En doen jullie er veel aan? Hier voor het eerst dat we er meer aan doen dan alleen bij mijn schoonouders.
@Nijntje, hier ook volop sinterklaas. Zo leuk deze leeftijd, zoontje is bijna 4 jaar en hij maakt het nu voor het eerst bewust mee. Erg leuk. Mocht ook de schoen zetten afgelopen week . Hij slaapt trouwens vaak wel door hoor, alleen als hij niet lekker is of drukke dagen heeft gehad dan wordt ie altijd wakker snachts. De laatste dagen is het goed gegaan. Zometeen voor het eerst naar de huisarts met dochter; ze spuugt al bijna een week, er zit iets niet goed. Altijd vervelend he, als ze nog zo klein zijn. Hopelijk gaat het gauw over. De huisarts zal er wel niet veel mee kunnen lijkt me. Nu gauw de jas aan en lopen!
O, jee Leen, dat is wel vervelend van je dochter! Hoe is het afgelopen bij de huisarts? Ja als er iets onder de leden is bij ons zoontje kan hij ook meer wakker worden, ik vind dat altijd zo'n pijn doen de dag erna omdat hij eigenlijk noooooit ergens wakker van wordt. Yannick heeft van de week een paraplu van sinterklaas gehad, hij hoeft nog net niet mee naar bed, dus het was een hit. Hij mag vanavond ook weer zijn schoen zetten. Wij doen alleen schoencadeautjes, pakjesavond alleen bij mijn schoonouders het weekend ervoor en verder niet. Reden is dat hij 10 dec jarig is, dus hij krijgt al genoeg in deze tijd. @jiska, ben zo benieuwd.... @ hier, nog een kleine week wachten, ik heb nog steeds weinig hoop en toch hoop ik stiekum weer dat het misschien gelukt zou zijn... Hierna nemen we in ieder geval een maandje rust, eind december waarschijnlijk voor de 6e iui. @de rest, hoe is het met jullie tojo. Marianita, zon en anderen?
@ nijntje, wat lief dat je aan me dacht! Het was dinsdag alweer game over hier... Helemaal verwacht dus ik heb niet eens getest. Ziekenhuis gebeld, eerste echo is weer gepland. Ik mag iets meer hormonen gaan spoten. We hopen dan op twee eitjes i.p.v. één grote die ik de vorige keer had. Het voelt ergens wel gek hoor, dit wordt IUI 6 dus daarna gaan we echt het IVF traject in! Het is wel zo dat ik eigenlijk nooit vertrouwen in het IUI traject gehad heb, omdat dit bedoelt is voor zwak zaad en dat is nou net niet het probleem bij ons. Voelt wel goed om in 2013 het IUI traject af te ronden en dan in 2014 fris te starten met IVF. Dat moet ons jaar worden! We zijn ons inmiddels verdiepen in de mogelijkheden om eicellen in te vriezen. Dat is een mogelijkheid voor mensen die geen embryo's willen invriezen. Enige nadeel is dat de eicellen na het ontdooien alleen nog geschikt zijn voor ICSI. Daarmee grijp je toch weer wat meer in het natuurlijke proces dan bij IVF. Maar ik ben allang blij dat manlief dit eventueel wel wil. Jij nog in de wachtweken dus? Ik herken het gevoel wel hoor, voelen dat het mislukt is en toch hoop blijven houden. Het kan nog alle kanten op natuurlijk! Jullie ook nog de 6e IUI in 2013 dus? @ Leen: Hoe gaat het met het spugen van je dochtertje? Inderdaad erg sneu hè, als ze zo klein zijn... Hopelijk gaat het al beter! Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere gaat die hier eerder schreven! Marianita, zon en anderen?
Hoi Jiska, Het is inderdaad een tijdje geleden dat ik schreef. Om eerlijk te zijn voelde ik me niet meer zo thuis hier op het forum met al die babytalk. Trek het je niet aan hoor meiden maar dat was voor mij wel de reden om af te haken en een ander forum te zoeken. Wij hebben inmiddels 1 IVF gehad (verse poging) en een cryo poging, helaas beiden mislukt. We hebben nog 1 cryo in de vriezer, daar gaan we deze cyclus voor. Daarna gaan we op naar IVF 2. 2014 moet inderdaad ons jaar worden. De rek is er ook wel een beetje uit bij mij moet ik zeggen. Gr. Marianita
@ marianita: Wat fijn om nog even wat van je te horen. Ik kan het me goed voorstellen hoor, dat je je wat eenzaam voelt hier. Zo langzamerhand wordt toch iedereen zwanger. Ik hoop dat je op het nieuwe forum veel steun vindt en dat je uiteindelijk natuurlijk zwanger mag raken! @ all Ik zit te shaken hier! Zaterdag was ik in afwachting van m'n menstruatie, ik zat toen 14 dagen na de IUI. Alles wees erop dat ik weer 'gewoon' ongesteld zou worden... Maandag a.s. stond het eerste IVF gesprek gepland. Maar... nog steeds niet ongesteld vanmorgen. Dan toch maar even een test om het uit te sluiten. En zie daar... Echt een WONDER! Net op de valreep voor de IVF (waar we nog lang niet uit waren). Het moet natuurlijk allemaal nog goed gaan maar het feit dat het uiteindelijk gelukt is met IUI is al super! Ik leef echt in een droom, voor m'n gevoel.. Kan het bijna niet geloven! Ik ga pas echt op m'n roze wolk zitten bij een eerste goede echo maar voor nu geniet ik al even van de test!
Wauw Jiska gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws! Hier helaas nog niet zover, ik verwacht volgende week met de 6e iui te mogen starten, ik hoop dat ik net zoveel geluk heb als jij, al geloof ik het niet.... Ik ga in ieder duimen dat het goed blijft gaan bij je!
Thanks, meiden! We zijn zó blij maar tegelijkertijd ben ik ook onzeker. Ik ervaar juist door het lange wachten dat deze zwangerschap zo bijzonder maar ook zo teer is... Wat kan er allemaal niet mis gaan? Morgen het ziekenhuis maar eens bellen om de IVF afspraak af te zeggen en een afspraak te maken voor een echo. Nu maar hopen dat het zover komt en dat we dan, net als bij onze dochter, met 8 weken een kloppend hartje kunnen zien. @ Nijntje, hoop dat jullie 6e IUI ook een zwangerschap brengt! Ik geloofde er echt helemaal niet meer in. De verpleegkundige zei na de inseminatie dat ze ons geluk wenste en dát het voorkwam, bij de zesde IUI zwanger. Ik wuifde dat weg en geloofde er helemaal niet in... Maar kijk nou .
@Jiska, lief van je! Ik ga ook zeker proberen hoop te houden! En verder, GENIET ER VAN! Deze mijlpaal heb je al gehaald en we gaan duimen dat het blijft. Bij ons zoontje die ook met iui is verwekt durfde ik het pas echt helemaal te geloven na de 20 weken echo dus ik herken het. Maar je testen liegen er niet om, dus komt goed denk ik!