Ik herken dat zeker wel! Ik heb zelfs met 1 vriendin geen contact meer. er waren wel wat meer dingen gebeurd, maar de doorslag gaf, dat zij niet kon begrijpen dat haar 2e zwangerschap confronterend was voor mij (1e ronde raak). Ik zei dat ik wel even moest slikken toen ik hoorde dat ze zwanger was en dat ik het er wel moeilijk mee heb gehad. Zij voelde zich daardoor gekwetst, vond dat ik haar vriendin was en dat ik blij voor haar moest zijn! Natuurlijk ben ik dat ook wel, maar het deed mij juist pijn dat ze mijn gevoelens hierin niet kon begrijpen...
Tegen mij zeggen dat mensen niet je hebt er al een dus een volgende zal er ook wel komen. Dat komt denk ik door onze geschiedenis en door situatie. Maar wat ze wel vaak zeggen is inderdaad je hebt er al een. En natuurlijk voel ik mij enorm en ontzettend gezegend, maar dat haalt de wens voor nog een kindje niet weg. Je schrijft het inderdaad helemaal goed op: mijn verdriet is anders dan voor ons dochtertje maar niet perse minder! Aan de andere kant, begrijp ik beide kanten. Toen wij net ons eerste dohtertje waren verloren lukte het een vriendin van mij niet zwanger te worden van een 2e (ze zat in de 8e ronde). Daar had ze toen veel moeite mee. Ik heb haar toen gezegd je hebt een dochter, een prachtige dochter! Al zou het hierbij blijven, dat is toch fantastisch! (inmiddels heeft ze overigens 3 dochters). Inmiddels weet ik hoe zij zich voelt (alhoewel 8 maanden t.a.v. ruim 2 jaar wel verschilt maar toch), en tegelijk snap ik mensen die zeggen je hebt al een gezonde dochter ook heel goed!
Girafje wat jij schrijft over bewondering en respect voor die meiden die al zo lang bezig waren heb/had ik ook! Dan sta je er toch anders in!!
Heeeeeel herkenbaar!!! En wat ik doe als ik gezinnetjes zie is dat ik ook altijd kinderen tel. Als er dan maar 1 kindje is, kijk ik meteen naar de mama's buik of ze misschien zwanger is. Ook kijk ik altijd naar het leeftijdsverschil
Wat leuk! Mijn man had ook even een grotere drempel dan ik. Ik heb altijd ook wel gezegd pleegzorg te willen, mijn man is er eigenlijk door mij over gaan nadenken. Maar sinds we in het traject zitten is hij helemaal bijgedraaid Ik wil wel vriendjes met je worden op fb! Werk ze vandaag!
Goedemorgen meiden, Gisteren in de Efteling geweest, wat een lekker weertje zeg. Alleen wisten wij niet dat het Essent dag was. Was wel drukker dan normaal hihi. Ga vrijdag zelf nog even terug (handig met abonnement) om alle achtbanen te gaan doen . Manlief wel in de achtbanen geweest maar we hebben onze dochter natuurlijk mee en 2x in de wachtrij was iets te veel van het goede hihi. Vandaag lekker rustig aan, vanmiddag misschien nog even naar een meubelzaak om indrukken op te doen (nieuwe eettafel / buffetkast) Wat gaan jullie vandaag doen? Oja, dinsdag intake bij het Radboud. Dan gaat hopelijk de behandeling snel van start. Spannend! We hebben 4 maanden moeten wachten op de wachtlijst. @Rose en Lobi, zullen we een keertje koffie doen? Wanneer zouden jullie kunnen? Door de weeks is dochterlief alleen woensdagmiddag vrij. Ze gaat alle dagen naar een medisch kinderdag verblijf. Na de zomer gaat ze naar een cluster 4 school. @Rose, leuke foto van jezelf, had een berichtje bij je foto achtergelaten @Snoopy, waddinxveen, daar kwam ik vroeger als kind vaak, daar woonden vrienden van ons, zijn we ook vaker op vakantie geweest (oppas op hond en oppas op het huis van de vrienden) Leuk plaatsje! @Jiska, ik merkte bij mijzelf (toen ik weer net begonnen was voor een tweede) dat ik jalours was op mijn schoonzus. Die was toen zwanger van haar tweede kindje via icsi. Niet gezond natuurlijk om jaloers te zijn, maar ja het gebeurde. Nu het bij mij zeer moeizaam gaat kan ik het vreemd genoeg meer "loslaten". Er is een reden waarom wij hulp nodig hebben en nu ben ik niet meer jaloers op meiden waarbij het eerder lukt. Mijn tijd komt nog wel, daar ben ik van overtuigd. Oja de wens voor een tweede is alsmaar sterker geworden, we weten natuurlijk nu hoe geweldig het is met ons meisje. Wat ik ook aan Lobi had verteld, als het nu niet meer mocht lukken is het ons verdriet/ rouwproces dat het plaatje (wat in mijn hoofd zit) niet meer compleet is. Dat zal best moeilijk worden. Maar dan is het wel ietsje makkelijker dan bij meiden waarbij het helemaal niet mocht lukken. Veel succes met klussen! Duim voor je een mooi testje kunt laten zien over twee weken! @Snoopy, ik was Financieel Consultant bij het ICT bedrijf. Ik richtte bij de klant (heel nederland) de software in op boekhoud gebied. (facturering/ calculaties/ grootboek / jaarrekeningen etc) Ik heb heao gedaan en veel ervaring daarnaast in de ICT. Was leuk werk (32 uur) maar door de pijn ging het niet langer helaas. Voor dit werk ik heb ik heel lang in de zorg gewerkt (ook financiele functies). Lees dat jij dierenarts assistente bent, leuk zeg vooral met de combi gastouder. Hoeveel kindjes vang je op? Veel plezier bij jouw meeting vandaag! Wat gaan jullie doen? Maia, leuk dat je nicht gaat trouwen in de efteling, wist niet dat dat kon hihi. Komt dan ook de ambtenaar in de Efteling? Ik heb je verzoek geaccepteerd. Leuk profiel! Wat doe je voor werk? @Lobi, jeetje jammer dat een vriendin geen begrip voor jouw gevoel kon hebben zeg. Jammer dat hierdoor de vriendschap is gestopt. (ik snap je wel hoor, wederzijds begrip is zo belangrijk in een vriendschap!) Mijn situatie is helemaal niet te vergelijken met die van jou maar ik merk het volgende: door alle gezondheidsproblemen (mijzelf en dochterlief) vinden mensen het moeilijk om over een tweede te beginnen. Ik heb pijn gekregen door de ruggenprik en dochterlief heeft natuurlijk lang in het ziekenhuis gelegen en is autistisch. Daardoor denken mensen dat wij het niet meer aandurven. Ze weten niets over het ICSI traject. Ze durven er ook niet over te beginnen, merk ik. Lastig hoor. Ik kijk trouwens ook automatisch als ik ouders zie met maar 1 kindje of dat de vrouw zwanger is / leeftijdsverschil. Net alsof ik wil "checken" dat het niet vreemd is om wat meer leeftijdsverschil te hebben tussen de 2. Ik vind het leeftijdsverschil nu veel minder erg. Idd kan dochterlief veel meer helpen en denk ik "het heeft zo moeten zijn". Vooral omdat dochterlief autistisch is. (ze vind baby's helemaal geweldig!) @girafje, ik ga je een verzoek sturen via hyves! Meiden, ga even koffiedrinken! Fijne dag vandaag! Groetjes jopa
@ jopa: Jammer dat het gister zo druk was in de efteling. Hoop dat het vrijdag rustig is en dat je kunt genieten van de achtbanen! ALvast suc6 dinsdag in het Radboud. Hoop dat de behandeling snel zal starten! Ik denk nu zelf ook steeds mijn tijd komt wel! Als ik nu al zie hoe zelfstandig mijn dochter is en hoeveel zij er straks van zal beseffen vind ik het grotere leeftijdsverschil niet eens meer zo erg. Voor mij wordt het een rustig dagje vandaag. Heb last van mijn keel en wil niet dat het doorzet in een flink verkoudheid... Wordt lastig, want ik moet deze week 3 dagen werken en sta elke dag ruim 1,5 buiten op het schoolplein als mijn kleuters buiten spelen.....
goedemiddag. @lobi: wat jammer zeg, dat mensen soms zo snel veroordelen en ze zich niet kon inleven in jouw gevoelens en je daardoor een vriendin kwijt bent. @jiska & lobi: ja kinderen tellen doe ik ook. En inderdaad, kijken naar de buik als het kindje een bepaalde leeftijd heeft. slaat eigenlijk nergens op hihi @girafje: ik heb je net op hyves toegevoegd @jopa: spannend dinsdag dus. Nou ze geeft alleen het feest hoor, ze trouwen een week eerder in curacao en dan feest in efteling maar ze schijnen een heel programma in de efteling zelf ook te hebben. is nog een beetje geheim. Ik werk zelf als servicemedewerker in een bibliotheek. Dus klanten helpen bij boeken zoeken, adviseren, informatie zoeken/geven enzovoorts. @girafje: beterschap. Hier ook een rustig dagje vandaag. Ben ook niet helemaal fit.
Girafje, heb je toch gevonden! En uitgenodigd! Leuk!! Snoopy wat een lieve foto van jou en je meisje!!