2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    spannende periode dus Merelt, wanneer moet je weer komen? over een maand?
    pfff zo zie je maar het is niet gemakkelijk he kindjes krijgen en die tweede laat ons verdomd lang wachten he...zucht....

2. Maia

Maia Niet meer actief

zo, hier ben ik ook weer even. Beetje gekke dagen gehad op mijn werk, gaan reorganiseren en er moeten mensen uit. En aangezien ik een tijdelijk contract heb, vrees ik ervoor. Naja.
    Ben verder nog steeds aan het afwachten, denk dat ik als ik eind volgende week nog niet ongesteld ben ik een testje waag. Maar in de tussentijd zal het wel komen denk ik.

@jopa: beterschap en wat ontzettend heftig allemaal zeg. Fijn dat je gewoon zwanger mag worden maar toch. sterkte ermee.

@snoopy: ja ik ben inmiddels wel gewend :)
    Ben benieuwd naar de uitslag vandaag. Spannend.

@merelt: welkom en ook al zo spannend allemaal.

nou ik ga zo met meisjelief naar gym. Daarna heb ik nog geen plannen.

3. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Zo ik heb weer eventjes een momentje voor mezelf, ook wel weer lekker! ;)

Jopa hoe gaat het er nu mee?
    Ik las dat je in ieder geval dus icsi gaat, maar ik moet eerljik even toegeven dat ik me nog erg weinig in de mmm heb verdiept, dus ik moet je schuldig blijven om te zeggen wat dat is.:(
    Wij gaan zelf 1 maart voor het eerst naar de gyn, heb eigenlijk geen idee wat me te wachten staat.
    De huisarts reageerde een beetje raar, omdat ik wel elke maand ongi word,"alles werkt toch" pff... maar goed, we kregen wel een door verwijzing.

Ik heb mezelf bewust afgesloten voor alle extra's, zoals tempen en ovulatie testen etc. Het enige wat ik bij hou is wanneer ik ongi ben geworden.
    Maar dat zit ook tussen de 28 en 33 dagen, dus tja..... daar heb ik niet veel aan.:(
    En de ene maand voel ik wel wel mijn ei sprong, de andere keer weer niet... Oftewel een lekker vaag lijf hier.
    Klussen doen we wanneer we zinnen hebben, maar dat zit wel goed hier, het voelt ook niet als moeten!

Ik zie op tegen de stille dagen als ons meisje naar school gaat, dat lijkt me zo stil. Dan zal het toch geweldig zijn als het dit jaar wel mag lukken.
    Ben ook een beetje bang dat ik anders het leeftijds verschil te groot gaat vinden, is dat raar?
    De wens is enorm, maar de twijfels toch ook, kan je bv de aandacht dan nog wel eerljik verdelen etc.
    Maar goed, mocht het zo wezen, groei je daar wel weer in mee denk ik, hihi, zegt mannetje ook altijd.
    Ach ja... niks is zo wispelturig als de vrouw denk ik dan maar.
    Komt tijd komt raad.

Mijn laatste ongi was 22 jan. Mijn ei dacht ik al gevoeld te hebben, geklust is er dus nu maar weer afwachten...
    Ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat bij mijn handtekening kan zetten, sorry daar voor!

@ allemaal gewoon even een extra dikke knuffel! :D:D

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'Zwanger worden clubs'.

5. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi meiden,

Vanmorgen "even" een paar uurtjes naar de efteling geweest, het was zoooo rustig hihi. Wel leuk maar ook erg gek om mee te maken. Maar na 2 uurtjes was ik zo koud geworden dat ik weer naar huis ben gereden. Fijn zo'n abonnement! Breekt de dagen thuis een beetje. Lopen vind ik lekker.

Volgende week woensdag krijg ik alle medicatie voor de ICSI behandeling. Voor diegene die (gelukkig!) niet weten wat het is:
    Ik krijg een icsi behandeling vanwege het slechte zaad van manlief. Er is heel weinig kans dat er spontaan een bevruchting ontstaat. Daarom moet ik hormonen spuiten om meerdere eicellen te laten rijpen en vervolgens te oogsten met een punctie. Daarna worden alle eitjes met 1 zaadcel geïnjecteerd en bevrucht. Vervolgens (als de bevruchte eicel door deelt) krijg ik de bevruchte eicel (embryo) teruggeplaatst in m'n baarmoeder. Echt een reageerbuis bevruchting dus. Heel spannend allemaal!

@snoopy, en ben je al gebeld? Ik begrijp je gevoel meis, maar echt het is zo persoonlijk, ik vind persoonlijk de rondes waarin we niets kunnen doen zo moeilijk. Ik ben "blij" dat we tijdens de behandeling iets KUNNEN doen. Persoonlijk natuurlijk maar ik vond de geestelijke kant van de behandeling echt meevallen. Als je al zover in het MMM verhaal zit dan verleg je je grenzen. Ik hoop echt dat je snel (op wat voor manier dan ook) een positieve test in handen hebt. En echt meis, je bent en blijft een TOPmoeder! (onze relatie is er alleen maar sterker van geworden, ondanks toen onze 1ste ICSI behandeling was afgebroken en we weer maanden moesten wachten!

@Merelt, welkom meid. Welke ovulatietesten heb je gebruikt (van het Kruidvat, die zijn altijd positief namelijk)? Spannend he wachten op de uitslag! Weet hoe je je voelt! Hoop dat je snel een positieve test in je handen mag hebben! Weer wat geleerd over een overlevingstest hihi:)

@Mandymamsie, hier is het ook altijd stil als dochterlief niet thuis is. Is echt wennen dan he? Wel fijn altijd om even wat voor mezelf te kunnen doen. Om half 4 komt dochterlief hier weer thuis, altijd gezellig weer! 1 maart is al snel, hoop dat de gyn met een plan de campagne komt! Spannend!

Heb een uitleg over ICSI hierboven getypt. Ook voor mij was het "onbekend terrein" voordat ik hoorde dat we ICSI nodig hadden.

Leeftijdsverschil heb ik ook "moeite" mee gehad, maar nu vreemd genoeg ben ik allang blij dat we een kans hebben om zwanger te raken. Het lijkt mij ook wel lekker dat dochterlief kan helpen / zelf dingen kan doen en ik dus meer aandacht heb voor een 2de kindje! Maar ik snap je heel goed hoor, ik had altijd een "beeld" voor ogen dat er maximaal een aantal jaren tussen zouden zitten. Je verlegd langzaam je "beeld" maar dat heeft tijd nodig meis!

KNUFFEL terug!

@sumshine, het is een wonder om kindjes te kunnen krijgen! Wachten is niet leuk!

@maia, balen zeg reorganisatie, zag je het al aankomen? Wanneer hoor je of je mag blijven?

@Lobi : hoe is het met jou?
    @Rose: en met jou?

Fijne middag verder meiden,

Groetjes jopa

6. Maia

Maia Niet meer actief

@mandysmamsie: zo doe ik het op dit moment ook, even niet tempen of met ovulatietesten aan de gang. Misschien binnenkort wel weer, maar nu niet. Na mijn curettage heb ik wel een aantal maanden ovulatietesten gebruikt omdat ik door de curettage een wat onregelmatige cyclus kreeg en me dat rust gaf, maar die rust heb ik nu sowieso weer (redelijk) terug. Maar mocht het deze en de volgende maand niet gelukt zijn ga ik wel weer ovulatietesten gebruiken denk ik.

Wat betreft het leeftijdsverschil: dat snap ik wel. Het plaatje wat wij in ons hoofd hadden was zo'n 2 jaar. Het zou (bijna) precies 2 jaar geweest zijn als ik geen miskraam gehad had, want ik zou op precies dezelfde datum zijn uitgerekend als van Fleur. Dat heeft me wel wat moeite gekost, maar nu denk ik voornamelijk aan de voordelen van een wat oudere Fleur, die zichzelf wat meer kan redden, waar ik andere dingen mee kan doen enzovoorts. Maar dat was ook even een paar maanden voor mij omschakelen. Inmiddels zal er minimaal 3 jaar tussen gaan zitten.

7. Jopa, hier alles goed hoor:)

8. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    hoi meiden,

kom enkel even zwaaien, want ben niet erg happy op het moment! het bruinverlies is 2 dagen geleden alweer licht begonnen, dus zal die k*t ongi ook weer komen!

9. Hamsteren

@ Lobi, fijn dat alles goed gaat!!!
    @ Maia en Jopa
    Tx voor begrip. Mandy wil niks liever dan een broertje of zusje, maar wel 1 die er elke dag is. Mandy heeft nog een stief broer en stief zus, de eerste ziet ze elke 2 weken, maar de laatste helaas helemaal niet. En nu wil ze er elke dag 1, zo als een echte peuter/kleuter dat wil!
    En ze weet al precies wat ze gaat doen, alles behalve de poepluier, hihi, lekker wijs hoor, ook al is ze eigelijk nog klein!
    Langere leeftijd er tussen heeft ook idd voordelen, zo kan ze zich zelf al goed bezig houden, en ja voor hulp hoef ik niet bang te zijn... misschien krijg ik wel te veel van haar!
    Ach ik moet maar zo denken, het kan niet anders... alleen maar hopen dat er niet teveel jaren nog bij komen, anders wordt het wel erg lastig en lang durend.

Tx voor de grote knuf terug hoor Jopa!

10. Hamsteren

@ Girafje, we waren te gelijk meis, jeetje K voor je hoor.
    Ik leef met je mee, knuffie

11. Maia

Maia Niet meer actief

@jopa: o ik had jouw bericht gemist.
    We wisten al dat er bezuinigingen aan zouden komen, maar hoe groot en heftig was nog onbekend. Zit in de culturele sector dus het was gewoon wachten op... geen idee wanneer we wat horen, dat is dus erg lastig. Hoop voor juni. En ik heb een tijdelijk contract (m'n laatste, heb er al 2 gehad) dus ook daarmee is het afwachten hoe of wat maar ben bang voor het ergste.

@girafje: dikke knuffel.

12. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    nou meiden, ben stront chagerijnig, ongie is door gekomen. Mooi kut! clomid heeft deze ronde dus niet zijn werk gedaan..Fuckzooi! ben er echt ff helemaal klaar mee, maarja je doet er niks aan....pfffff....een erg verdrietige sumshine.....

13. Maia

Maia Niet meer actief

balen sumshine. En een knuffel!

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @jopa, bedankt voor je lieve reactie! Ja je hebt ook helemaal gelijk hoor wat betreft kansen. Nu heb ik iedere maand het gevoel toch geen kansen te hebben. Mag ik vragen hoe "slecht" het zaad van je man is? Je hoeft geen antwoord te geven maar ben even benieuwd naar aanleiding van de uitslag van mn man. Hihi ga je dan ook weleens alleen naar de efteling? Heerlijk rustig hoor en je neemt het er goed van gelijk heb je! Dan kies je toch idd liever voor een wandeling door het sprookjesbos ipv een park:p Woon je zo dichtbij Kaatsheuvel?

@girafje, ahhh neee he meid:( Dikke knuffel!!!

@Sumshine, ahhh ook al!:( Ook voor jou een dikke knuffel meid!!!

En voor iedereen die hem even nodig heeft natuurlijk;)

Hier dus de uitslag te horen gekregen vandaag en zoals we al hadden verwacht was die niet best, eigenlijk even slecht:( En nu is het moment daar dat we dus echt mogen kiezen, gaan we voor IVF/ICSI (blijken toch ook in aanmerking voor IVF te komen) of proberen we het toch nog zelf? Klinkt zo makkelijk maar toch vind ik het een verdomd moeilijke keuze. We hebben het er samen al over gehad maar weten niet goed wat we willen. Op zich wel fijn dat we nu door mogen natuurlijk...we laten alles even bezinken in ieder geval en zien dan wel verder.

Zijn een aantal van jullie nog gaan daten afgelopen week?:)

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Lobi, ja idd zo'n pauze inlassen is wel fijn;)

@Merelt, hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn meid! Volgens mij is de overlevingstest net zoiets als een semenanalyse met opwerking, dat hebben wij nu ook 2x laten doen.

@Mandysmamsie, ja die gedachten heb ik nu ook. Als ik nu zwanger zou zijn zou mn dochtertje al bijna naar school gaan. Had altijd voor ogen dat er dan wel al een 2e kindje zou zijn. Ik heb dat ook heel erg met leeftijdsverschil hoor, wilde er altijd max 3 jaar tussen maar helaas. Ik probeer het nu maar los te laten hoe moeilijk ik dat soms ook vind.

@Maia, wat een vervelende situatie met je werk zeg:( Zit je dochter op ouder en kindgym?:)

16. Maia

Maia Niet meer actief

he bah snoopy. Het lijkt me een ontzettend lastige keuze desondanks, succes met het maken ervan.

Ja we zitten op ouder&kind gym. Maar vraag me soms af wat we er doen. Ze vindt het enorm leuk, maar dan vooral de warming up (dus rondjes rennen e.d. lekker spelen) en het liedjes zingen maar zodra we iets met toestellen doen wil ze de helft niet meedoen. Ach,komt hopelijk wel en zo niet stop ik eind dit jaar en gaan we op peuterdans ofzo.

17. jopa1000

@Girafje en Sumshine, dikke knuffel! Echt K.T voor jullie.

@Maia, ik heb ook met dochterlief peutergym gedaan en ik kan je wel vertellen dat je even moet volhouden. Uiteindelijk bleek het niet voor dochterlief de juiste sport te zijn. We zijn toen gestopt. Vooral de kleintjes hebben even nodig om te wennen. Niet ieder kindje is van het gymmen, hoewel het wel goed is voor ze.

Balen van je werk, hoop toch dat je niet weg hoeft! Succes met afwachten, hoop dat je snel wat hoort, die onzekerheid is killing!

@Snoopy, manlief heeft per ml 4,8 miljoen ipv de 20 miljoen per ml. En die van jou? Snap je twijfel maar je kunt misschien voor 1 poging gaan? Dan weet je wat het is en kun je een betere keuze maken misschien? Roep maar wat hoor. En goed je twijfels bespreken met het ziekenhuis! Succes meid! Als je vragen hebt dan weet je me te vinden he? Wij zitten in hetzelfde proces als jullie!

Ik woon helemaal niet dichtbij de efteling, uurtje rijden. Maar dat heb ik er wel voor over af en toe! Vooral als het zo rustig is hihi.

@Lobi, gelukkig dat het goed gaat! Nog iets leuks meegemaakt deze week?

@daten, ik ga woensdagmiddag met dochterlief naar Lobi! Rose, lobi en ik gaan ook nog een keer afspreken.

Morgen rijden wij naar Friesland om naar de hond van Danip te gaan (een australian shepherd) gaan we even kennismaken. (en dagje friesland doen)

Jullie nog plannen?

Groetjes Jopa

18. Maia

Maia Niet meer actief

@jopa: ja sowieso tot het einde van dit seizoen, maar we zitten er in mei al een jaartje op en het toestellen deel is niet echt verbeterd dus op een gegeven moment moet ik misschien maar voor wat anders kiezen. maar dat kan toch pas in de zomer. We zien het wel.

geen plannen hier, ik moet vandaag en morgen nog werken en zondag lekker vrij, misschien dat (als het nog kan) ik een tocht ga rijden hier in de buurt en verder niet echt iets.

19. Peutergym: doe ik ook met mijn dochtertje. Ik herken het wel dat vooral de warming-up leuk gevonden wordt met liedjes en dansen samen. Maar ook de toestellen vond ze wel leuk, vooral toen ze wat losser kwam. Nu merk ik dat ze er langzaam op uitgekeken raakt en ik zit erover te denken iets anders te gaan doen met haar. Ik zag een folder over dansen op muziek, misschien is dat wel iets voor haar.

Snoopy, moeilijk keuze hoor meid. Maar wat is het precies waar je zo bang voor bent? Ik weet dat je al wat geschreven hebt, maar er is natuurlijk altijd een weg terug he... Wat Jopa ook zegt, je zou altijd eens naar een infobijeenkomst kunnen gaan, wellicht een 1e poging wagen en dan alsnog beslissen of jullie verder willen gaan of niet. Ik wens je/jullie heel veel succes met jullie keuze!

Merelt, wanneer krijgen jullie ook alweer de uitslag?

Maia spannend tijd dus... Ik hoop dat je toch je baan zal mogen houden! Kan me voorstellen dat het heel rot is, zo'n onzekerheid..

Girafje en Sumshine, dikke knuffel voor jullie meiden!

Jopi, of we nog iets leuks gaan doen... Mijn man werkt altijd op zaterdagen en zondag gaan we denk ik lekker naar t bos met de hond. Ook hebben we maandag onze eerste infoavond van pleegzorg, dus daar heb ik heeeel veel zin in!!

20. jopa1000

Lobi, wat voor hond hebben jullie?
    Wat voor werk doet je man?

Alvast veel plezier bij de infoavond!

Deel Deze Pagina