2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Ook ik vindt het fijn om er achter te komen dat wij niet de enige zijn met een "probleempje" ;)
    Is toch altijd prettig om met meiden te kletsen die in het zelfde schuitje zitten.
    Heb op een ander forum al vaak als reactie gekregen; maar je hebt toch al een kindje?
    Ja, dat klopt, maar dat houdt niet in dat we geen kinderwens voor een tweede hebben.
    Kan er soms zo boos over worden, maar denk dat je inderdaad in dat schuitje moet zitten om het echt te kunnen begrijpen.

2. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ Remmar: Inderdaad, dat is mijn ervaring ook! Net alsof die wens voor een 2e kindje niet evengoed héél erg groot kan zijn. Het is wel zo dat ik bij de 1e de grote angst had om kinderloos te blijven en die angst is weg. Maar daar tegenover staat dat ik nu uit ervaring weet hoe mooi het is om een kindje te krijgen, het te zien ontwikkelen dat ik dat zó graag nog een keer wil meemaken! Daarnaast gun ik m'n dochter ook zó een broertje/zusje.

3. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Jiska:gefeliciteerd met je dochter! ( tenminste als de bannen klopt :D)

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ja, opmerkingen krijg je helaas genoeg he, meelevende woorden vinden we gelukkig hier. Weten mensen om jullie heen ook dat jullie voor een 2e bezig zijn? Hier heb ik het alleen aan twee goede vriendinnen vertelt. Mijn ouders en schoonouders weten van niks. Ik heb alleen zo'n vervelend sm die constant probeert te vissen. En dat dan via irritante en omslachtige wegen. Zo van: die en die vroegen laatst aan mij of jullie niet eens voor een tweede zouden gaan. Ja tuuurlijk vroegen zij dat. Argh.

Hier zitten we momenteel weer in de fase dat er elk moment een eisprong kan zijn. Maar ik heb deze maand geen zin om ovulatietesten te gebruiken. Ik temperatuur wel, maar deze keer ook niet zo nauwkeurig. Ben even cyclus-in-de-gaten-houden moe. Bah.

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Kom graag met jullie meekletsen!
    Was 3 maanden na het stoppen met de pil zwanger van mijn dochter en had de hoop dat het voor een tweede ook snel zou gaan. Helaas wordt mijn geduld erg getest, want na 15 maanden ben ik nog steeds niet zwanger!
    Heb over 2 weken de eerste afspraak in het ziekenhuis, want ik wil nou wel eens weten of er een medische oorzaak is.
    Voor mij is het weer afwachten of het deze maand gelukt is...

6. Hoi meiden,
    herkenbaar jullie verhalen (helaas). Ben in totaal 4 x zwanger geweest en we hebben een gezonde dochter mogen krijgen. Alle 4 de keren waren we binnen 6 maanden zwanger, 3x zelfs binnen 3 maanden. Nu alweer 2 jaar aan t wachten, helaas...
    Ik hoop dat 2012 een vruchtbaar jaar mag worden!!

7. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Fabsie: Hier versprak ik me met sinterklaas.
    Schoonouders en schoonzus en zwager waren hier en die wilde een een skipak lenen voor hun kleine.
    Ik zei dus dat ze hem wel mocht lenen maar dat ik hem graag terug wilde.
    Toen vroeg mn schoonmoeder dus; Hoezo?? Willen jullie een tweede?
    Ik flapte toen er dus uit; Willen wel, maar ja.... als het niet lukt.

Ineens begon iedereen over iets anders te praten ;)
    Dus ja... ze weten het. Mijn ouders weten het ook en bij mij op het werk weet ook iedereen het. Is een heel hecht team en moest o.a. vrij nemen voor het ziekenhuis.

8. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry voor mijn lat reactie maar op de een of andere manier ben ik mijn abonnementen allemaal kwijt. dus ga nu even uitzoken hoe dat werkt want zo schier het niet op!

9. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Remmar
    Ik zie dat je overtijd bent spannend! Hoop het voor je!
    groeten rebma

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Meiden,

Mag ik ook nog meeschrijven. Wij zijn bezig sinds oktober/november 2010. Januari 2011 was ik zwanger!! Helaas monde dit uit in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mijn eileider is toen bespaard gebleven en kregen gelijk weer groen licht om verder te gaan. Prompt was ik gelijk wéér zwanger. Helaas ook dit keer weer een BBZ en is de eileider verwijderd (begin april 2011). Daarna 2 maanden rust genomen en sinds juli 2011 weer vol er mee aan de slag. Zit nu in weer in de 7e ronde echt gericht klussen.

Schrijf ook in een ander topic (zwanger worden na BBZ) maar op de 1 of andere manier worden de meiden daar binnen 2-5 rondes al weer zwanger. Hoe blij ik ook voor hun ben, af en toe word ik daar ook best wel verdrietig van.

Hopelijk wordt 2012 een vruchtbaar jaar voor ons!

Liefs, Kweenie

11. Kweenie, wat verdrietig, 2x een bbz... Ik hoop met je mee op een vruchtbaar 2012 voor alle meiden hier!!

12. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Kweenie,

Ja hoor ook jij mag meeschrijven. Heftig die bmz en nu wel spannend!
    Ik zeg af en toe ik teken voor een zwangerschap al duurt deze niet zo lang maar dan weet ik tenminste dat het nog kan. Want de artsen kunnen zeggen wat ze willen. Eerst zien dan geloven.
    Maar ik besef me heel goed hoe verdrietig ik dan zal zijn. dus nee liever maar raak en blijven zitten op de juiste plek. En dat voor iedereen hier. succes Allemaal

13. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ kweenie: Welkom meid! Heftig hoor, 2x een bbz.
    Heb je nu elke maand nog een eisprong nu je een eileider mist?

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Wie heeft er net als mij bij de eerste een ks gehad?

15. Ik heb een keizersnede gehad

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo,

Dank voor jullie welkom :).
    2 x een BBZ hakt er inderdaad wel goed in ja.
    Maar op zich heb ik dat wel goed verwerkt ondertussen.
    Het is meer het gevoel van 'mag het nog wel gebeuren?' wat me nu dwars zit.

@Rebma: De wetenschap dat ik wel zwanger kon raken sterkte mij in het begin ook. Bij ons dochtertje (net 3) was ik in 3 rondes zwanger. En nu ook weer, zelfs 2 x achter elkaar. Wat dat betreft goede hoop dat het wel weer zou lukken. Maar ondertussen.... vraag ik het me soms wel af hoor. Wat dat betreft zitten we in het zelfde schuitje. Ik wist dat ik goed vruchtbaar was maar ben ik dat nu ook nog wel?

@Girafje. Ja, ik heb iedere cyclus een eisprong. Alleen als mijn ei nu rechts springt (operatiekant) kan deze nu niet bevrucht worden om er geen eileider is. Echter schijnt je lichaam op een gegeven moment (circa een jaar) door te hebben dat er daar iets mist en dan neemt de andere kant het over. Dus ik zou zwanger kunnen raken van een eisprong aan rechts die links wordt opgepikt.

Ik heb (met 42 weken) ook een keizersnede gehad trouwens!

Groetjes, Kweenie

17. Jes0609

Jes0609 Lid

3 apr 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zoontje heeft het exact 1 jaar geduurd voordat ik zwanger was, nu voor een tweede ben ik weer al in ronde 11, ben benieuwd hoelang ik nog ga moeten wachten...

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoe oud zijn al jullie kindjes trouwens?

Die van ons is net 3 jaar geworden.
    Kiran van Jes wordt 4 in maart zo te zien
    Imke van Jiska is vandaag 2 geworden. GEFELICITEERD!
    En de rest?

@ Lobi: Ik ben jou vaker tegengekomen hier online, je viel me op door je banner. Ik weet verder de achtergrond niet en dat hoeft ook niet maar meis, wat gun ik jullie nog een 3e wonder, een zoon of dochter die bij jullie mag blijven. Hier, ik geef je gewoon stiekem en ongevraagd een giga virtuele hug... HUG!!

En voor iedereen die er wel eentje kan gebruiken ... HUG!!!

Hopelijk heb ik wat HCG uit het andere topic meegenomen hiernaar toe en mogen we gauw de eerste zwangeren feliciteren (pick me, pick me...:D)

Liefs, Kweenie

19. Kweenie, mijn dochtertje is ook net 3 geworden. Leuke leeftijd he!:)

En super bedankt voor je super lieve woorden! Ik geef je een enorme dikke knuffel terug! Het is jou zeker ook gewenst!!!

20. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Kweenie: Mijn dochter is 2,5.

Vanochtend weer ongi geworden! Grrrr!

Deel Deze Pagina