he gatsie leen Girafje goed dat je die stap genomen hebt. En hopelijk doen de multivitamines zijn werk. Hier weinig te melden. Merk wel dat ik met de foliumzuur wat laxer begin te worden. Heb ze nu naast de vitamine van me dochter staan en nu denk ik er meer aan. Meiden er moet nu echt wat meer rose komen hoor
@ Rose: Er moet zeker meer rose komen! Ben sinds gistermiddag snipverkouden grrr Gelukkig weinig plannen voor het weekend, enkel bij mijn moeder op bezoek!
Gewoon even een knuffel van mij voor alle wachtenden. Ik zit ook op het bankje te wachten. Ik moest wel lachen om het viltstiften verhaal... ik heb hier zo'n dame die graag behang pulkt! Ha, ze zou een andere kamer krijgen, en dat hebben we dus even uitgesteld Wel uitgelegd waarom, een grote kamer is voor grote meisjes, die niet alles kapot maken...huilen uiteraard, dus es ff afwachten of ze er wat van geleerd heeft
He meissies, het is toch wel een fijne afleiding he, dat we al zo'n klein ukkie hebben rondrennen in huis? Ook al kleuren ze je hele huis onder... Ik vind het ook wel eens moeilijk dat ie steeds ouder wordt, want denk dan geregeld, hij had al grote broer moeten zijn op deze leeftijd.. Donderdag toen ik net ongesteld was geworden een zwangere vriendin op bezoek. Gelukkig weet ze van onze 'status', maar toch blijft het moeilijk. Tijdje over haar zwangerschap gehad en over mijn niet zwangerschap. Op dat moment vond ik het echt wel leuk om over baby-onderwerpen te kletsen en blij voor haar te zijn, alleen na de tijd, weer alleen op de bank, weer extra verdrietig. Helemaal omdat 2 vrienden van haar die voor een 2e en 3e bezig waren (al een tijdje) inmiddels ook zwanger zijn. Het voelt steeds meer of wij 'achterblijven'... Sorry voor negatieve verhaal, ben het weer even kwijt, volgende berichtje ga ik wat leukers posten Fijn weekend allemaal.
@ Leen: Het is zeker fijne afleiding zo'n behang kleurend ukkie Vind het ouder worden af en toe ook moeilijk hoor! In een ander topic waar ik meeschrijf zijn er een paar meiden even lang bezig en mogen nu met IUI beginnen. Als ik dat lees, dan baal ik wel, want ik moet maar rustig afwachten. Soms lijkt het wel alsof ik gestraft wordt omdat ik een mk heb gehad en daarom even geen recht heb op hulp. Gelukkig kan ik het ook wel van de posi kant bekijken en hoop ik zonder hulp zwanger te worden (en blijven), want IUI is volgens mij best ingrijpend.... Wij achterblijvers genieten straks wel op en top van de zwangerschap en baby's, want voor ons voelt het als een echt wonder!
Ja Girafje, zo is het, dat zeggen mijn man en ik ook wel eens tegen elkaar; wanneer het echt zo ver is, dan zullen we het nog veel meer als een wonder beschouwen dan de 1e keer. En ook heel erg bewust van genieten. Misschien moeten we het maar zien als lekker uit eten gaan: het smaakt het beste als je echt heel erg honger hebt! Hmmm, nou ik heb eigenlijk al wel superveel honger Dus het wordt een keer tijd voor ons, vind je niet?
@iedereen : vraagje, waar kopen jullie de goedkoopste ovulatietesten van Clearblu? Ik had een grootverpakking ingeslagen, maar ben er inmiddels weer doorheen... Ben vergeten waar ik die toen vandaan had...
Ja! Het is nu echt eens tijd voor ons!!! Mijn volgende NOD is waarschijnlijk op de dag dat ik van mijn dochter was uitgerekend 3 jaar geleden. Mooie dag om positief te testen dacht ik zo!
hee meiden fijne moederdag! even een dipje Had zo graag mijn gezinnetje compleet willen hebben. Ovutesten gebruik ik niet zo vaak meer. Merk ook wel dat de zin in sex stukken minder is geworden. Ik denk dat we even lekker een weekendje weg moeten met zijn 2. Even beetje van elkaar genieten hebben het zo druk de laatste maanden. Hebben jullie hier ook last van?
@Rose sterkte meid, die dipjes zijn behoorlijk pittig af en toe he? Een weekendje weg kan echt even goed doen. Niet continu afgeleid worden door telefoon, schoonmaken, een klein hummeltje dat veel aandacht vraagt, etc. En dan gewoon lekker kletsen, of shoppen, of eten, biertje of wijntje drinken (tja niet zwanger zijn heeft soms nog voordelen ). Lijkt me een goed plan! Hier ook vaak zulke dipjes hoor, het is gewoon lastig en zwaar en je doet er niets aan . We zitten trouwens allebei in ronde 17... Lijkt me een mooie eindronde in ons geval! Sterkte en fijne moederdag!!!!
@ Rose: Dipjes zijn herkenbaar hoor! Het lijkt voor mij wel dat de dipjes steeds iets erger worden als er weer een nieuwe ronde komt! Gelukkig verdwijnen ze ook weer snel of blijven een beetje op de achtergrond hangen. Helaas is er maar 1 goede oplossing voor de dipjes......
Hoi Roos, ik ken dat wat laxer zijn met foliumzuur ect en ook dat laxere met ovu-testjes. Tis ook zo'n gedoe. En om mij heen ook de een na de ander zwanger van de 2e. Wij gaan ook met IUI beginnen met hormonen. Best heftig. Maar goed na 2 jaar moet je ook een beetje realistisch zijn. Het gaat waarschijnlijk echt niet meer lukken op eigenkracht. Woensdag krijg ik prik les, brrrr.
Hallo allemaal, Ik lees/schrijf even mee. Wij zijn inmiddels bijna 1.5 jaar bezig voor een tweede. We hebben al een dochter van 2.5. Deze week weer mijn ovulatie, dus weer nieuwe kansen! Alle frustraties over dat iedereen om ons heen zwanger zijn/al een tweede gekregen zie ik terug in jullie verhalen. Ik probeer maar gewoon door te gaan, gezond te leven en te hopen...De eerste keer waren we in 1 maand zwanger, een illusie armer dit keer dus. Hoop dat het snel zover is! Gr. Marianita
@elba, wat spannend. Wel fijn dat er iets gebeurt lijkt me. Grotere kans dus!! Wanneer is je eerste IUI? Succes met prikles... @marianita, welkom hier! Gezellig als je mee komt kletsen. Het is een relatief klein clubje, toch minder vrouwen denk ik waarbij de 2e niet wil lukken ipv de 1e... Officieel moet ons lichaam het kunnen he? Wij zijn nu ook anderhalf jaar bezig, ik was bij de eerste met 6 maanden zwanger. Ben jij ook bij de gyn geweest of wacht je nog met de MMM of misschien heb je er wel helemaal geen behoefte aan... ?
Volgende cyclus gaan we beginnen dus begin juni. Nu nog een keer op eigenkracht zeg maar. Marianita, ja heel herkenbaar hoor iedereen die zo maar zwanger wordt, soms wel frustrerend. WElkom hier dus.
@ Marianita: Welkom bij de club. Ik was in de 2e ronde zwanger van mijn dochter en nu helaas ook al een tijd bezig....
Hoi Allemaal, Wie heeft er een bergje energie over? Hier na 5 dagen dan eindelijk toch nog een eisprong gehad. Daar wordt ik zo nerveus van ;( . nou ja toen ik zwanger was geworden was het ook na zo`n late eisprong dus wie weet. Met mezelf afgesproken niet teveel te hopen. Gisteren acupunctuur gehad, slopend! oh jeetje wat wil ik weer graag zwanger zijn en natuurlijk ook voor jullie allen. kom maar op met die roze wolken. Welkom Marianita, helaas ook voor jou. Ja we zitten hier allemaal in het zelfde schuitje ;( @elba fantastisch dat er nu iets gaat gebeuren, hopelijk is de prikles meegevallen. Duimen dat er niet te veel eitjes rijpen en dat je eind juli zwanger bent @rose, Balen he die dip(jes) ik heb er ook last van. KOmt ook door het slechte weer ben ik bang. Bij mij op mijn werk ook veel zwangere en nieuwe baby`s. @girafje, ik duim voor je en dat het dan maar mag blijven plakken. @leentje, ik gebruik de ovutesten van sensitest, lekker goedkoop en makkelijk in het gebruik. waarom dure clear blue???? sterkte allemaal.
Hoi allemaal, Even op de vraag van Leen terug te komen: onze huisarts heeft gezegd tot deze zomer proberen dan verwijs ik je door. Maar dat is vast niet nodig, want tegen die tijd is het misschien wel gelukt. Ja ja, niet dus. Ik moet zeggen dat ik nog wel hoop heb en positief ben dat het nog zonder het ziekenhuis gaat lukken. Heb zo'n voorgevoel dat er in het ziekenhuis niets uit komt, al weet je het nooit natuurlijk. Ik denk dat het gewoon domme pech is. Reba: hoe bevalt de acupunctuur jou? Ik ben inmiddels zo'n 5 keer geweest. Hopen dat het helpt! Ook drink ik thee van kruiden die ik van een kruidenvrouwtje op Curacao heb gekregen, drink ik geen koffie meer en drink ik geen wijn meer. Behalve als ik over twee weken weer ongesteld wordt, haha. Dan heb ik wel een drankje verdiend. Msaar we hopen van niet natuurlijk..... Veel sterkte en succes allemaal. Hopelijk binnenkort positieve berichten hier op het forum. Gr. Marianita
Welkom Marianita leuk dat je met ons mee komt kletsen en hoop dat je snel ons goed nieuws mag brengen. Hier ook een dochtertje van 2,5 in de 2de maand zwanger geraakt hier nu helaas al ruim 17 maanden bezig voor de 2de. Elba spannend zo de iui hopen dat het allemaal mee valt. Meiden ik heb 5 weken geleden de vragenlijst opgestuurd naar de gyn ze zei aan de tel dat als ze de vragenlijst had snel een afspraak zou maken. weten jullie nog hoelang het bij jullie duurde. Vind het een beetje lullig om te bellen ben bang dat ze denkt die is ongeduldig. Dipje is gelukkig weer over zie over 4 dagen ongeveer weer de eisprong. Vanavond maar weer proberen het een beetje gezellig te maken
@ Rose: Heb geen vragenlijst in hoeven te vullen voor de gyn. Als je 5 weken geleden de vragenlijst hebt opgestuurd en nu zelf gaat bellen zou ik je niet ongeduldig noemen hoor! Misschien zijn ze jouw vragenlijst kwijt of vergeten ze je te bellen! Fijn dat je dip weer voorbij is en dat komt op een goed moment zie ik aan je banner. Veel klusplezier! Ik moet nog een paar dagen wachten en dan is het hier ook weer klustijd!