@rebma - ik heb in het begin andere ovulatietesten gebruikt, maar ik kon daarmee mijn 'ei' maar niet vinden. Ik had nooit een duidelijke streep, of dan ineens een week lang... Met de Clearblu kan het niet missen Dan maar wat meer geld uitgeven helaas en de kansen optimaliseren! @Rose ik zou gewoon bellen hoor! 5 weken is zeker lang genoeg om niet ongeduldig genoemd te worden. Bovendien snappen ze in het ZH heel goed in wat voor situatie je zit en je er ongeduldig van zou worden! Althans bij ons in het ZH zijn ze altijd super begripvol en denken ze echt wel mee met hoe we ons voelen. Gewoon bellen dus! Wij hadden de vragenlijst samen met de gyn ingevuld tijdens onze eerste afspraak. Bij ons liep dat dus net even anders. @iedereen lekker lang weekend! Hopelijk zijn jullie ook lekker vrij vrijdag. Veel klusplezier want het is echt de hoogste tijd dat er hier weer eens iemand goed nieuws heeft!
Ja Rose, gewoon bellen, kan geen kwaad. En als ze boos worden vergeten ze het toch weer voor wie het was. Maar ze worden niet boos. Tis hun fout. Ja huisartsen die wachten met doorverwijzen ken ik. En dan kom je bij de gyn en die zegt. probeer nog maar eens een jaar. Je blijft bezig. De prik les viel mee. Dus nu alleen nog de cyclus afwachten en dan aan de slag. Leen ik heb dat ook gehad met die tests, wat een ellende een week lang een positieve test. Gaat het nu goed?
Even gauw vanaf tel...: ja de clearblu testen zijn perfect. Geen onduidelijkheid meer! Via drogistplein ofzo de beste prijs: 20 sticks voor 38 euro. Als je precies wilt weten zoek ik het voor je op! Hopelijk hebben we ze niet allemaal nodig...
Soms staan ze ook op marktplaats. Ik heb een setje wondfo tests. Maar goed binnenkort IUI. Maar misschien voor tussendoor. Trouwens ik heb het ook op mijn werk gezegd, maar daar keek niemand er van op. O is goed, we zien wel, zeiden ze. NOu ja krijg ik in elk geval geen problemen dat ik niks heb gezegd. Wel raar om iets prive's te bespreken op je werk. Leen, ronde 17 wat duurt dat lang he.
@Elba, moet je niet testen tijdens iui? Je moet dan toch ook weten wanneer je ei komt? Wat zijn wondfo tests trouwens? Ik hoop echt dat de IUI voor jullie gaat werken. Ja ronde 17... jij bent al weer een stuk verder maar ik heb het gevoel dat ik je achterna ga. Niet veel vertrouwen meer in dat het ons op de natuurlijke manier gaat lukken. Zouden nog tot september zelf proberen en dat zijn eigenlijk nog maar 3 of 4 rondes.
3 of 4 rondes dat gaat je lukken. Maar pffff, wat duurt dat lang he. Hopelijk ga je mij niet achterna. wondfo zijn gewone ovutestjes van het wondfo merk. En ze doen echo's tijdens mijn iui omdat ik ook hormonen moet spuiten, dan wordt je zo gemonitoord. Dus geen testjes meer. Nee ik had ook niet veel vertrouwen. Steeds dacht ik dan nou dan in het voor jaar nou dan dan. Maar ja op een geven moment moet je realistisch zijn. Heb jij al een HSG gehad? en sperma onderzoek? Of kan je ook zonder de IUI in?
Eh 3 of 4 rondes... met mijn man over gehad en blijkt dat ze gezegd hebben nog een jaar zelf aan de slag. Heb er zelf een half jaar van gemaakt blijkbaar. Nu afgesproken dat we toch gewoon na de vakantie een afspr maken in het ZH. Vind een jaar zelf proberen echt te lang. HSG hebben we gehad vorige maand, alles was goed. Zaadonderzoek ook, ook alles goed, bloedonderzoek ook... Zelfde verhaal bij jou Elba? En ga je deze week je eerste IUI hebben? Echt superspannend! Ik duim voor je...
@leen: hier idem, vorig jaar zomer alle onderzoeken en alles goed. zelfs de laproscopie. Mijn gynaecoloog heeft het helemaal aan ons overgelaten. Wij hadden toen een deadline gesteld van zomer 2012. anders iui, maar ja toen was ik toch opeens zwanger. zelf heb ik heel veel vertrouwen in de acupunctuur. Ik denk toch dat het om het totaal plaatje gaat of je lichaam een zwangerschap aankan. Alleen waarom drugsverslaafde of alcoholisten per ongeluk zwanger raken ja dat weet ik niet . maar ik moet me ergens aan vast houden. Dus ik denk dat als jullie er mee klaar zijn gewoon doorzetten en voor iui gaan. Maar besef wel dat het niet niks is hoor iui. sterkte. hopelijk lukt het snel op de natuurlijke manier. @hier op het wachtbankje. late eisprong gehad en dat had ik ook toen ik in januari zwanger werd. daardoor nu veel te veel hoop. oh jee als dat maar niet een erge teleurstelling wordt. groetjes
Hoi Rebma, Doe je nu nog acupunctuur? Ik ben nu zo'n 5 a 6 keer geweest. Hoop dat het deze maand eindelijk raak is in ronde 17. Anders toch maar een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ik wil ok niet het risico lopen dat er wel wat aan de hand is en we voor 'niks' bezig zijn. Gr. Marianne
Hallo marianne, Ik ga sinds oktober elke 3 weken gecombineerd met chinese kruiden. Tuurlijk het is altijd 1e de westerse geneeskunst te volgen, maar bij mij werd gezegd je mankeert niks! Als je wilt kunnen we je helpen. Ja ik vraag me dan toch af als er niks aan de hand is waarom lukt her dan niet. 4 mnd geleden toch zwanger, dus het kan wel! Door de acupunctuur? Ik weet het niet, wie weet! Gr
Hoi meiden, hebben jullie ook wel eens last van een schuldgevoel? Als er weer vriendinnen zwanger zijn, bevallen zijn, etc en je niet optimaal blij kunt zijn voor ze? Of kunnen jullie dat wel? Ik ben wel oprecht blij voor ze (althans voor mensen die dicht bij me staan), alleen merk ik dat ik het toch weer op mezelf ga betrekken en me dan rot voel en vervolgens me daar weer schuldig over voel... Eh, snappen jullie wat ik bedoel of ben ik nu echt aan het zemelen? Hm, het is gewoon weer even zo'n dag dat ik er wat minder goed mee om lijk te gaan denk ik
@ leen: ik herken het hoor! Elke keer weer als ik het blije nieuws van iemand hoor heb ik een dip moment. Zelfs als ik hier op zp het goede nieuws van andere lees. Als ik lees/hoor dat ze heel lang bezig zijn geweest dan vindt ik het wel minder erg en kan ik me er makkelijker overheen zetten. En het verschilt bij mij ook erg waar ik in mijn cyclus zit. In de periode tussen mijn ei en nod kan ik meer hebben. Zit nu heerlijk in de tuin met de ipad te genieten van het zonnetje! Hoop dat jullie ook kunnen genieten van het mooie weer!
Frustrerende situatie is het... En dan voel ik me weer schuldig omdat ik me schuldig voel en pfffff het is maar verwarrend. Ben normaal gesproken echt heel nuchter maar nu ken ik mezelf soms niet terug. Idd verschilt het vaak wel per periode in de cyclus... Hier was het hele dag mooi weer, nu heel erg donker en rommelen. Zal zo wel enorme bui vallen. Vanochtend met mijn mannetje naar een grote buitenspeeltuin geweest, wat een feest. Heerlijk op zo'n vrije dag. Hoeveel dagen werken jullie? Ik zelf 3, dus 2 dagen quality time met mijn kleine man. Liefs
Ik werk elke maandag en dinsdag en woensdag om de week. Waarschijnlijk wordt het vanaf september maandag en dinsdag omdat ik een andere groep krijg!
Hallo dames, Zou ik met jullie mee mogen kletsen? Ik kijk al wel een poos op het forum rond, maar ben meestal vooral een lezer. Ik heb een prachtige dochter van 2,5 en we zijn nu ruim anderhalf jaar bezig voor een broertje of zusje. Tot nu toe zonder enig resultaat. Deze week heb ik een HSG gehad, die was helemaal goed, nu nog weer een paar maanden zelf proberen en anders gaan we weer verder met de volgende stap. Ik merk dat ik het nu steeds moeilijker begin te vinden. Gisteren hoorde ik dat een goede vriendin van mij weer zwanger was en dat zorgde toch wel voor een enorm dipje. De vorige keer waren we tegelijk zwanger en ben nu erg bang dat dat er deze keer niet inzit. We proberen er komende ronde toch maar weer met een positief gevoel tegenaan te gaan, maar soms is dat wel moeilijk. Hoe doen jullie dat? Groeten, Maaike
@ Maaike: Welkom meid! Het blijft elke keer moeilijk om het leuke nieuws van andere te horen! Ik heb dan vaak een dipje en probeer er daarna weer zo positief mogelijk tegen aan te gaan. Onze tijd komt echt een keer, de vraag is alleen wanneer. En als het zover is genieten wij er wel optimaal van!
Hoi Maaike, leuk als je mee komt kletsen! Hier allemaal vergelijkbare situaties. Ik heb vorige maand ook HSG gehad en dat was ook allemaal goed, net als bloed- en zaadonderzoek. Ook een zoontje van bijna 2,5 jaar oud en we zijn nu ook anderhalf jaar aan het proberen, dus echt bijna hetzelfde... Een goede vriendin van me waar ik vorige keer samen mee zwanger was is over 4 weken uitgerekend van haar 2e... Best moeilijk hoor. Op momenten dat je dat nieuws hoort, of dat er weer iemand bevallen is of wat dan ook, is het weer even slikken, net als Girafje zegt. Meestal ga ik dan hier op het forum even klagen en van me afschrijven, dat lucht vaak al op. Vriendinnen begrijpen meestal niet hoe je je voelt (althans, ik spreek voor mezelf), alleen dat het vervelend is. Wij moeten idd gewoon meer geduld hebben, hoewel mijn geduld ook wel zo'n beetje op is, maar ja, we doen er niets aan he? Nu even lekker van het weertje genieten, dat fleurt de boel ook al weer erg op! Lfs
Hallo even mijn boosheid van me af schrijven. Alles wijst erop dar de rode duivels mij weer komen verwelkomen. Bahhhhhh. Waarom???????? Jullie hoeven hier geen antwoord op te geven. Mijn nichtje wordt morgen 2 jaar dat betekent 2 jaar verder met oefenen. Natuurlijk wel zwanger geweest, maar dat maakt het soms alleen maar moeilijker. Wanneer g a je nu vervolg stappen nemen.? Girafje hoe sta jij hierin? Maaike helaas welkom hier. Ik weet niet hoe ver je hebt terugelezen, maar bij mij ook geen reden waarom gevonden en ook bij man lief niet! In jan spontaan zwanger helaas in een mk geeindigd. Aanbod om iui te proberen als we daar aan toe zijn.
@ rebma: de volgende stap zetten moet je doen als je er echt aan toe bent! Je zult veel vaker naar het ziekenhuis moeten voor metingen van bijv. je eitjes en het terugplaatsen gebeurt ook vrij vlot zodra ze goede eitjes hebben gezien en dat vraagt ook veel flexibiliteit van jezelf, je partner maar ook van het werk van jullie beide. Ik denk dat je voor jezelf moet afwegen wat je liever doet: met meer rust zelf proberen of toch meer "gepland" zwanger worden met elke maand twee hectische weken voor je eisprong. Ik heb zelf nog de hoop dat het zelf gaat lukken. Vorige x was ik na 4 maanden weer zwanger en ik heb ook in de folder van mijn vk gelezen dat meer dan de helft binnen 4 maanden na de mk weer zwanger is. Hoop dat je hier wat aan hebt.....
Maaik 79 welkom!!! Helaas natuurlijk. en andere die zwanger worden is altijd lastig, voor al als ze veel korter bezig waren. Vind ik ook. Leen, ja dat zelf proberen komt je op een gegeven moment wel de neus uit he. Ik ga volgende ronde pas iui doen, nu dus nog een keer op eigenkracht,maar ik denk dat het niet veel opleverd deze ronde.