2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Elba! Hoe is het prikken?
    Hoe gaat het verder, welke dagen moet je voor echo?
    Druk schema?
    Hier net hardgelopen, en Elba je hebt gelijk daarna voel ik me veel beter!
    Nu de voetbal en dan op de versiertoure:p
    Hopelijk gaat het lukken want dhr is een beetje chagerijnig!
    Groetjes

2. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

@ Rebma.... voel je je al weer wat beter? En hoe ging je versiertoer?
    Of zijn we het aan het verleren?????
    @ Girafje... blijf lekker mee schrijven, ik vind het juist wel fijn, geeft toch weer hoop, ja toch? Hoe voel jij je nu?
    http://2.media.hyves-static.net/1500708665/6/Hkhv/0/img1500708665.jpeg
    Tis kermis hier, en me meisie is er helemaal weg van, haha, trampoline is gaaf, maar de discotrain was ook heel leuk.
    Wel engig... maar daarna wou ze nog een keer, en gingen we dus ook nog een keer!
    Ik zit op wachtbankje... dus lekker rustig ;)

3. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ja, Rebma, dan helpt zo'n verloren wedstrijd niet nee. Hopelijk eindigen ze snel!

Volgende week vrijdag heb ik de eerste echo. En dan horen we wel weer hoe verder. Het prikken gaat wel. Alleen moet ik nog wel handigheid krijgen, bubbels eruit enzo. En gister hadden we visite aan wie ik het niet wilde vertellen dus toen ben ik maar met een smoesje naar boven gegaan. Je moet toch wat.

4. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Mandy: Lees nog steeds actief mee hoor ;).
    Voel me goed, nog niet echt last van kwaaltjes, behalve sneller moe.

5. Hamsteren

Fijn zo Girafje...en houden zo;)

6. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Mooi zo giraffe!

7. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elbaatje, spannende tijd!!! Is het spuiten eng??? Heel veel succes. En is IUI de meest logische stap? Konden jullie kiezen uit IUI en IVF of werkt dat niet zo? Ben even benieuwd waar wij over een paar maanden aan toe zijn... :)

PS mooi balen gister, die wedstrijd. Iemand nog hoop op de kwart finales???

8. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ja, tuurlijk hoop op de kwart finales. Alleen al om dat mannen daar zo leuk enthousiast van worden;)

Spuiten is niet eng maar effe wennen, maar wel goed te doen na een goede instructie. En bij ons omdat er geen oorzaak te vinden was, was automatisch iui de vervolgstap, dus ik kon niet kiezen. Maar ik vind het wel best. Eerst dit maar eens bekijken. Wie weet werkt het. Ik hoop het zo.

En voor jou, gewoon aan de bel trekken hoor als je het lange wachten zat bent! Zou je liever geen iui willen?

9. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat ik liever zou willen, ik denk toch IUI gezien de risico's van IVF... Aan de andere kant heb ik het gevoel dat IUI niet veel gaat opleveren, geen idee waarom. Heb je iets gehoord over wat jullie kansen zijn? Ik heb het idee dat onze situatie vergelijkbaar is. Ook geen aantoonbare oorzaak en 1e kindje dus wel gewoon op natuurlijke manier.

Ja officieel moeten we nog tot maart ongeveer zelf proberen, maar we gaan na de zomervakantie (eind september) een afspraak maken in het ziekenhuis. Ik wordt elke maand gefrustreerder en vind er niet meer veel aan zo :)

10. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Girafje: van harte!! Fijn dat er eindelijk iemand goed nieuws heeft.
    Rebma: ik heb ook een tijd geen nieuwe kleren e.d. gekocht. Doe dat nu alweer een hele tijd lekker wel. En loop ook lekker hard. Heb zaterdag onder het voetbal ook lekker wat gedronken. Normaal doe ik drie weken alcoholvrij van de cyclus (althans de laatste maanden), maar aangezien dat ook allemaal niet mag baten heb ik mezelf dit zaterdag maar gegund (en het was heel gezellig, op de wedstrijd na dan ;)
    Wij gaan er eind deze week weer voor, dan heb ik mijn eisprong. De 21e naar de gyn, dus ben wel wat minder teleurgesteld als het deze maand niet lukt. We gaan er nu actief iets aan doen, hoop ik.
    Elba: ik ben benieuwd hoe de iui verloopt. Die kan gaan wij ook op denk ik.

Gr. Mariantia

11. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Hoi meiden,

Ook ik kom even langs op jullie forum.

Girafje: gefeliciteerd!! Weet zeker dat het een plakbeeb is.

Hier inmiddels alweer in ronde 22. :(
    Ook wij kunnen eind augustus een vervolgafspraak bij de gyn gaan maken en ik ben dus ook benieuwd hoe de iui van Rebma verloopt. Dit zal voor ons ook de volgende stap zijn. Alle vooronderzoeken waren positief en volgens gyn is er 70% kans op een zwangerschap iedere maand, maar ja..... waarom lukt het dan niet :(
    Bij de eerste duurde het 11 maanden, dus hopen maar dat deze ronde geluk gaat brengen.

12. Hamsteren

@remmar... raar is het dan hè, dat het niet lukt terwijl je 70% kans hebt... maar goed, augustus dus een stapje verder... laten we maar hopen op een zonnige zomer, met lekker veel ontspanning... en dan nog net ff posi testen voor dat dat dan begint ;)

Hebben jullie mijn toppic al gezien in de lounge???
    Ik vind hem zo leuk...
    Let op!

Ik als baby
    Bekijk bijlage 251999
    Mandy 1`weekje oud, en toen nog donkere haartjes ipv dat blonde van nu:
    Bekijk bijlage 252000

Hihi... geinig hè!:D

13. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Remmar nog geen iui voor mij hoor, dat is Elba.
    Het is voor mij ook wel de volgende stap. Wij hadden als eind datum de zomer maar ja ik ben zwanger geweest in januari dus wilde het toch nog maar even de kans geven.
    Leen77, waarom denk je dat iui geen zin heeft voor jou. Er is bij jullie toch ook niks uit de testen aan afwijkingen gekomen?
    Mijn gynaecoloog vertelde dat de kansen met iui maar slechts 20% hoger liggen als de natuurlijke manier als er niks is gevonden. Ik vind dit nogal weinig!
    Hier druk aan de klus. Mijn ovu test laat al 2 streepjes zien is alleen nog niet even donker. dus ik hoop vanavond en dan morgen eisprong:( denk ik. Dan er weer even vanaf en weer afwachten geblazen. Ik ga het weekend weg, balen dan geen alcohol voor mij.
    sterkte Allemaal!

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    He Remmar,
    Ja ik doe inderdaad iui, ben net begonnen met hormonen spuiten. Dat gaat wel, alleen ik moet wat handigheid krijgen. Maar verder voel ik me niet chagerijnig ofzo. Het lijkt erger dan het is, dat spuiten. Vrijdag een echo of m'n eitjes goed groeien.
    70% kans elke keer, volgens mij zuigt hij dat uit zijn duim. Bij ons zeiden ze na 1 jaar, 30% kans maar dan voor het hele volgende jaar. Maar goed het gaat er niet om hoeveel kans je hebt maar in welke groep je zit. Voor iui is het iets meer dan gewoon proberen maar 20% meer klinkt toch goed vind ik.

Rebma, succes met klussen. Jammer dat nl niet gewonnen heeft dat schijnt opzwepend te werken. Tot hoelang ga jij zelf proberen?

15. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Elba en Rebma sorry voor de verwisseling :)
    Moet wel zeggen dat ik die 70% ook niet echt geloof en het werkt iedere maand alleen maar frusti. Blijk elke maand bij die andere 30% te zitten ;)
    vanmiddag maar even naar het kruidvat even nog wat clearblue ovu testjes halen. Had me eigenlijk voorgenomen om niet meer te gaan testen, maar het begint nu toch weer te kriebelen :D

Dus zo de grote man naar school brengen en dan hup in de auto.

Elba; was er bij jullie ook niets uit de onderzoeken gekomen?
    Hier in elk geval niets te vinden en semenonderzoek was ook goed.
    Blijf het alleen raar vinden dat het dan toch bij zoveel meiden niet wilt lukken :(

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Remmar - 70% kans? Dat is gek toch? Wij hebben een vergelijkbare situatie; alle onderzoeken waren goed (echo, bloedonderzoek, zaadonderzoek en HSG) en onze kans is 40% om binnen een jaar zelf zwanger te worden. Nu ben ik wel bijna 35, dus misschien dat dat nog scheelt, maar dan nog... :(

@mamsie - wat schattig die foto's van jullie! Lekker ding hoor, jullie meisje!

@Rebma - het is een gevoelsding hoor, ik vind ook 20% kans klinken als erg weinig. Zijn we straks weer 6 pogingen verder zonder succes en moeten we alsnog het IVF traject in. Wat zegt jouw gyn; mag je straks kiezen of je IUI wilt of IVF of hebben jullie het daar nog niet over gehad? Ik zou op het moment nog niet weten waar ik voor zou moeten kiezen. Misschien toch IUI omdat dat minder risico's met zich meebrengt (i.v.m. complicaties bij tweelingen bij IVF etc.)

17. remmar1982

remmar1982 Bekend lid

6 feb 2007
    929
    0
    0
    apothekersassitente
    omg. Eindhoven
    Leen77: ik zeg ook alleen maar wat we te horen hebben gekregen in het zkh :)
    Maar tussen ons scheelt t dus 5 jaar maar dat kan toch nooit 30% zijn?? ;)

18. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @remmar misschien moeten we allemaal naar jullie ZH! Ik wil ook wel 70% :). Hoe oud is jullie zoontje?

19. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elba en misschien anderen: misschien een domme vraag maar als je IUI krijgt ga je hormonen spuiten. Is het niet mogelijk of zinvol om hormonen te spuiten zonder dat je IUI krijgt? Ik hoor hier nooit iets over dus het zal wel niet?

20. Hamsteren

Ik vind het eigenlijk wel een hele goeie vraag... maar ik heb geen antwoord :(
    Sry....

Deel Deze Pagina