Hier weer terug uit het warme griekenland Heerlijk weer gehad. Girafje wat fijn meis nu lekker gaan genieten van je zwangerschap. Rebma sterkte met je enkel.
Hoi meiden, Hier weer even een berichtje mij. Afgelopen week inderdaad ongesteld geworden, grrrr. Wij hebben de uitslag van de gyn gekregen (bloed- en zaad onderzoek). Er is niets mis met ons. Kans van 40% om in het komende jaar zwanger te worden en de zwangerschap uit te dragen (miskramen dus niet meegerekend). Dat is volgens de gyn een hoog percentage. Ze gaan ons dus voorlopig niet helpen. IUI zou de kansen verkleinen, aldus de gyn. Daarvan liggen de percentages lager. We gaan dus op naar ronde 19 (zucht). Hopelijk brengt die net als bij girafje geluk. Gefeliciteerd girafje, super!! Gr. Marianita
@ rose.... hoe was je vakantie? @ Girafje.... fijn dat je nu al wat meer gaat genieten @ marianita ... wel een goed percentage zeg... wie weet is de druk er nu wel vanaf, omdat je weet dat het gewoon goed zit @ rebma...hoest met je enkel? Hier zitten we volop in de klus.... netjes omde dag.. dus wie weet zal het ook es raak zijn. Ik had wel iets anders gister dat raak was.... Mandy haar hoofd.... Damn... loop nu rond met een dik blauwig ook Das best wel pijnlijk!
@ marianita: Moet meteen denken aan mijn eigen laatste bezoek bij de gyn toen er werd gezegd dat ze niets zouden doen. Was blij dat alles in orde was, maar baalde ook omdat ze niets wilde doen. Hoop voor jou (en alle andere meiden) dat het geluk snel komt! @ Mandy: Auw! Hoop dat ze niet al te veel last er van heeft!
Girafje: inderdaad. Ik had er wel op gerekend dat ze dat zouden zeggen maar toch baal je. Als het percentage zo hoog is waarom is het dan al 18 keer niet gelukt? Maar goed, we houden de moed erin. Weinig andere keuze. Gr. Marianita
@marinita: Wel raar dat ze niks willen doen. Toen wij vorig jaar de uitslag kregen dat er niks aan de hand was, binnen de marges. Zeiden ze wel als je wil kunnen we iui doen, maar die kansen liggen niet veel hoger. Ik herken het helemaal van ronde 19 en waarom de 18 ronde dan niet gelukt. Hoe zo niks aan de hand, dan lukt het toch gewoon binnen 6 mnd. Hier een ontzettende dip. weet even niet meer waar ik de kracht vandaan moet halen. Net bij de acupuncturist geweest. Hopelijk doen die naalden iets. Mijn kleine man is vandaag naar de crèche om in te halen en ik zou de stad in gaan, maar ik geloof dat ik geen zin heb. Moet nog schoonmaken en denk dan maar even in de tuin met een boek. prettige dag allemaal
@Rebma: ik zie het hetzelfde als jij. Tuurlijk is er wel iets aan de hand. Ze kunnen niet alles aantonen, dat is alles. Maar omdat de kansen van IUI lager liggen heeft het geen zin om daar aan te beginnen. Ik vind het ook moeilijk om hoop te houden en mezelf elke keer weer te herpakken. Donderdag op kraamvisite, dat soort dingen helpt ook niet mee maar je komt er niet onderuit (tenminste niet altijd). Ben gestopt met acupunctuur. Wil er vooral wat minder mee bezig zijn en aangezien het toch niets hielp.... Gr. Marianita
Marianita, Mij werd dat ook gezegd van wacht maar af, das beter. Intussen zijn we weer zo'n 1.5 jr verder. Ja nu dus wel IUI en dan zeggen ze weer IUI kansen zijn prima. Volgens mij wordt het je altijd wat rooskleurig voorgeschilderd door zo'n gyn. Maar ik begrijp het gemengde wel. Nog maar even blik op oneindig dan. Hier zijn de rode duivels binnen getrokken 4 dagen eerder dan normaal dat wel, schiet lekker op. Maar ja, blij dat het ellendige wachten over is. Verdrietig dat het niet gelukt is. Volgende ronde beter dan maar.
Rose, wat heerlijk Griekenland! Hopelijk ben je weer helemaal opgeladen! Marianita, wat een gek verhaal dat IUI de kansen verkleint? Het komt dan toch juist nog beter op de juiste plek? Naja, hoe dan ook, hier hetzelfde hoor. Ook 40% kans in een jaar tijd. Ik heb het idee dat ik Elba achterna ga en alsnog begin volgend jaar met de IUI mag beginnen Ik zie ook niet in waarom poging 19 ineens wel raak zou zijn... Succes met de kraamvisite donderdag. Ik ben vorige week geweest en het valt niet mee he? Maar onze tijd komt nog hoor!!! Mamsie & Rebma sterkte met het pootje en het blauwe oog Elba, super balen van de duivels :x. Ik had ook echt gehoopt voor je dat poging 1 succes zou opleveren! Is de teleurstelling nu groter omdat je meer hoop had? Dat kan ik me iig voorstellen. Op naar de 2e poging dan maar... Knuffel vanaf de wachtbank... Vragen jullie je ook wel eens af wie de volgende is in je omgeving die met 'leuk nieuws' komt? Er komen steeds meer mensen met een kindje van de leeftijd van mijn zoontje die inmiddels weer zwanger zijn (of al bevallen). Blijft moeilijk om dan enthousiast te reageren. Ik wil wel blij voor ze zijn maar het lukt gewoon niet. Hopelijk blijven de leuke nieuwtjes voorlopig even weg (PS dat geldt niet voor jullie hoor!!!!!!!)
@ Leen: Ja, heel herkenbaar hoor! Denk nog steeds wie zal de volgende zijn die met het leuke nieuws komt! Hoop natuurlijk dat er geen mensen uit mijn directe omgeving zwanger worden, maar wel mensen hier van het forum
@Leen: ja heel herkenbaar. Bij ons in de straat waren wij de vorige keer de eerste die zwanger waren. Nu heeft er al 1 een tweede en er zal wel weer spoedig 1 volgen. Soms zou ik me het liefste opsluiten voor de buitenwereld en naar buiten komen als ik zwanger ben. Maar ja, dat gaat niet he? @Elba: ik geef het weer een half jaar. Daarna gaan we weer naar de gyn en dan wil ik toch starten met IUI. Echt rot voor je dat het niet is gelukt. Ik hoop voor je dat het de volgende ronde raak is. Lfs Marianita
haha, ja Marianita, dat denk ik ook wel eens. Verstoppen hier in huis en pas weer naar buiten als het zover is. Vanochtend bij de (zwangere) buurvrouw op bezoek. Haar dochter vroeg: heeft die mama ook een baby in de buik??? Hmmmmmmmmmmmmmmm...
@Leen: ja dat is pijnlijk ja zulke dingen. Mijn dochter zei laatst ook iets over babietje in de buik bij mama aan de borst drinken. Hoe ouder ze wordt hoe meer vragen natuurlijk. Gaat nu al de hele dag door Nou ja, maar eerlijk antwoord geven dan he?
Ja, dat vind ik ook zwaar irritant andere zwangere. En ook ik zit in te calculeren wie er zwanger kan worden. Zodat ik het al een beetje weet als ze het zeggen en niet al te sip reageer. Wel raar fenomeen dat incalculeren en ik wordt ook links en rechts ingehaald en gevraagd of ik al zwanger ben of waarom wij niet willen.