@Girafje. Het stukje omschrijft precies wat ik bedoel, waar ik steeds verdrietiger word, heeft manlief het zo geaccepteerd en heeft zoiets van het is niet anders. Hij kan er ook niet meer tegen dat het mij zo verdrietig maakt. Erg goed omschreven! Hier vandaag weer ongi geworden. Een dag te laat, maar ik voelde hem al duidelijk aankomen. Toch vreemd dat je dan nog een beetje hoop houdt doordat het te laat is. Mijn cyclus is altijd heel erg netjes, meestal 27 dagen, heel soms 26 en nu 28. Op naar de volgende ronde dan maar weer. Gisteren toch maar weer eens genoten van een wijntje bij vrienden. Of nou ja, het glas was groter dan ik dacht, want in een paar glazen had ik ineens een hele fles leeg, daarna nog een beetje bubbeltjeswijn en het was een gezellige avond. Dat is meer drank bij elkaar dan ik in de afgelopen drie jaar heb gedronken, maar ik was er echt even klaar mee. Dacht dat ik vanmorgen wel een lichte kater zou hebben, maar ik heb echt helemaal nergens last van gehad. Misschien toch maar vaker weer iets drinken. Ik drink echt bijna nooit, maar deze smaakte toch erg lekker.
@Maaik: je hebt het verdiend. neem het er af en toe van. Ik heb ook een aantal maanden bijna niet gedronken en geen koffie en thee etc. Daar ben ik mee gestopt. Het helpt niets en ik wil gewoon leven. Wat betreft de mannen: mijn man staat er hetzelfde in als die van jullie. Hij wil het heel graag maar is erg happy met onze dochter. Ik vind het wel knap dat hij dat kan. Ik ben elke maand in zak en as. Hij is blij met wat hij heeft. @Girafje: prachtig gezegd, het klopt helemaal die omschrijving. Meiden: zet hem weer op deze maand. Het wachten is op iemand met goed nieuws. Houd de moed erin. Wij mogen deze week weer klussen. Hopelijk deze keer met goed resultaat. We hebben met elkaar afgesproken dat we proberen tot januari. Daarna wil ik toch een behandeling van de gyn.
Het is stil hier! Elba hoe gaat het met je? Lijkt me moeilijk........ Girafje hoe voel je je. Heb je nog ziek gemeld? Oh ik heb het ook laten lezen aan manlief en ook hij begrijpt het nu denkt hij... Marianita ik laat nu alleen nog de alcohol de tweede helft van de maand. Voor mijn eisprong drink ik wel een glasje. Mijn tick is Cola light. Ik probeer nog wel steeds op de te letten maar af toe denk ik ach schijt. Hier druk aan de klus wie weet wat deze maand anders is als andere en anders is het ook gewoon lekker, want dat zou je bijna vergeten groetjes
@ Rebma: Toch maar gewerkt. Het ging zondag al een stuk beter en de afleiding is toch ook wel lekker. Helaas nog steeds geen uitslag over de vijfde ziekte. Hoop echt dat het morgen of donderdag bekend is, want ik wil vrijdag graag weer voor mijn eigen klas staan. Voordeel van werken op de andere school is wel dat ik weinig doe en genoeg energie over hou voor thuis!
Hoi allemaal, hier weer van de wachtbank af en door naar de volgende ronde . Je zou er bijna aan wennen. Ik drink ook gewoon hoor, heb wel de koffie geminderd naar 2 tot 3 kopjes op een dag. Alcohol in de eerste 3 weken let ik niet echt op en de laatste 2 weken drink ik nog wel af en toe een wijntje maar dan niet meer een hele fles Hebben jullie ook soms het idee dat mensen naar je buik kijken met het idee: zal ze al eens zwanger zijn? Of afwachten wat je te drinken neemt in de kroeg of bij een etentje (is het geen alcohol, betekent dat wat???)? Ik vraag me soms af of ik het me gewoon inbeeldt of dat mensen echt zo kijken. xx
Hai Leen, dat heb ik ook. Mijn man zegt dat ik het mij inbeeld. @Girafje: fijne echo morgen! Geniet ervan. Het is zo bijzonder. Gisteren kwam een collega met 'leuk' nieuws. Heb het kunnen opbrengen om enthousiast en spontaan te doen, maar het viel niet mee. Haar eerste is pas 10 maanden, grrrr. Ik vond, heel flauw, dat ik toch wel aan de beurt was Wij zijn ook weer druk aan de klus. Volgende week een weekje er tussen uit. Nu maar hopen op wat beter weer. xx
@ marianita: Ga zeker genieten. Enne helemaal niet flauw hoor dat je vind dat jij aan de beurt bent! Jullie zijn allemaal aan de beurt!!!
Heej meiden Girafje: wat balen dat de uitslag er nog niet is, hopelijk is t snel bekend. Enneh heel veel plezier morgen bij de echo!! Leen: wat ontzettend balen dat je weer van de wachtbank bent gevallen... Met frisse moed ( ahum) op naar de volgende ronde maar weer. ..... Ja, ik denk ook dat mensen zich afvragen of ik zwanger ben en erop letten. Maar misschien komt dat omdat ik het zelf bij anderen ook doe . Dan denk ik: ze is toch niet zwanger, nu ben ik aan de beurt hoor (gemeen en zuur, ik weet het....) Drankjes; ik let de eerste 2 weken nergens op en de laatste 2 van mn cyclus drink ik heel af en toe wel eens een wijntje, maar niet vaak en niet veel. Koffie max 3 per dag.
Haha, helemaal niet zuur hoor Zon. Wij zijn ook eerder aan de beurt dan al die nare meiden die een kleintje hebben die jonger is dan die van ons!!! Dus idd HUP met frisse moed weer aan de klus over 3 weken
Succes Leen, en van die 40 procent dat vind ik ook. 4 meiden op roze. Kom op! Maaik ook sterkte. Ik vind ook ongesteld zijn beteken wijn!
Net terug van het zwembad en kan mijn ogen amper open houden. Zal straks heerlijk slapen! Vanmiddag de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad en ik heb in het verleden al de vijfde ziekte gehad en mag weer werken op mijn eigen school. Helemaal happy nu, want kan lekker het jaar afsluiten met mijn eigen klas!
Dames, Er is al leuk weer wat bijgekletst. Ik heb vanavond toch wat leuks gedaan. Een schilderworkshop bij Jack's art in Apeldoorn. Op de blote voeten en in de oude kleren lekker kliederen a la Herman Brood op een doek. Kan je hier ook een foto plaatsen? Ik vind hem zelf best leuk geworden. En idd, voor iedereen is het leuk om zwanger te worden, maar nu zijn eerst wij aan de beurt. Dus volgende maand allemaal roze wolkjes.
@maaik volgens mij moet je wel een foto kunnen plaatsen maar ik weet zo niet hoe... @iedereen; hebben jullie soms ineens ook zo'n angst dat er nooit een 2e gaat komen? Of zijn jullie er wel van overtuigd dat het vast nog wel een keer gaat lukken? Ik heb deze keer voor het eerst zo'n naar gevoel dat het misschien wel echt nooit gaat lukken. Eerder dacht ik nog; is het niet nu, dan wel over 1 jaar of 2, maar hij/zij zal er komen! Misschien komt het ook doordat ik ergens anders op het forum een verhaal las van iemand in 'onze' situatie die inmiddels alles heeft geprobeerd en nu moet accepteren dat nummer 2 er nooit komt. Oef, komt wel hard aan. Dat kan natuurlijk ook mijn verhaal worden volgend jaar . Weer ongesteld zijn helpt op dat moment ook niet echt mee. En die snertregen buiten ook niet trouwens. Zo. Dat is er weer uit. Succes allemaal en alvast een fijn weekend...
Maaik ben benieuwd naar je schilderij Net belde gyn op 2 augustus erheen voor een gesprek en bloedprikken, week erna gaan ze weer bloedprikken. Ben wel blij dat we nu naar de gyn gaan. Vind het wel heel spannend allemaal.
Leen ik herken het wel hoor. Wij hadden zoiets we stoppen met de pil en zien wel is het niet dit jaar dan wel volgend jaar, ondertussen bijna 2 jaar verder en nog geen 2de kindje. Ben soms ook bang dat er bij mij iets niet goed zit omdat het niet wil lukken.
He rose, we waren gelijk met reageren . Wij zijn in december precies 2 jaar verder. Vorig jaar deze tijd was ik er nog wel van overtuigd als we weer minimaal een jaar verder zouden zijn, dat het dan wel raak zou zijn. Nu begin ik echt te twijfelen en echt bang dat er geen 2e gaat komen. Zooo frustrerend als je iets zoooooooooooooooo graag wilt en je weet niet of je het ooit gaat krijgen...
Lekker gezellig hier. Hier de eisprong weer achter de rug. Het klussen was weer moeilijk voor manlief. Hij komt dan ook expres laat naar bed in de hoop dat ik zo diep slaap dat hij stilletjes naast me kan kruipen. Nu dan maar weer op het bankje wachten. Ik vind ook dat het weer rose wolkjes tijd wordt. Ik ben nu 2 jaar bezig voor een tweede en ook hier bekruipt me vaak de ang s t dat een 2e er misschien wel niet komt. Je doet er zo weinig aan! Soms denk ik wel dat het loslaten wel beter zou zijn, want het beheerst mijn leven zo. Manlief moet misschien weer voor 2a3 weken naar het buitenland en dan denk ik dus gelijk als het maar niet samen valt met mijn vruchtbare periode en ook met drinken en eten houd ik er altijd rekening mee. Even boodschappen op ruimen groet
Hee dames, heerlijk weekend. Toch altijd wel lekker. Maandag is mijn standaard vrije dag, dus altijd een lang weekend. Komende week weer klusweek. Ben benieuwd hoe mijn man er deze keer doorheen komt. Ik herken wel wat rebma zegt, als hij eronderuit kan komen vindt hij het ook wel prima. Het verplichte klussen is na bijna twee jaar niet zo leuk meer. Maar alles voor het goede doel. Ik heb nog niet ontdekt hoe ik een foto kan plaatsen, maar als iemand me het kan vertellen, dan graag. Hetzelfde met een ticker plaatsen, dat lijkt me ook nog wel leuk. Maar ik heb geen idee hoe ik dat doe. Nu eerst maar eens een paar popcake koeien maken. Kijken of ze willen lukken.
Popcake koeien, maaik hoe maak je die? Wat geweldig! Wij bespraken van te voren met elkaar wat het beste klus moment zou zijn die ronde en dan deden we het dan. Ik deed ovu test. En soms deden we het 2 keer maar dat was het dan wel. Heel soms 3. Ja tis niet romantisch maar zo was het bespreek baar en te behappen. Wij zijn ook al bijna 2 en een half jaar verder. Duurt lang ja!