@rose, haha dus wel goed gegokt! Echt toeval ja, het belletjeging rinkelen bij mij toen ik las dat onze dochters op dezelfde dag jarig zijn! Leuk hoor. Verder thuis ook alles goed? Je man ging ook een nieuwe baan in na de vakantie of niet? Was ook n leuke vakantie toen he, onze dochters in de disco! Hopelijk gaat het nog snel voor ons gebeuren dat er n tweede komt! @maaike, ik herken het zo wat je schrijft over het leeftijdsverschil tussen kinderen, wij wilden dus ook niet zoveel ertussen, maar je ideaalplaatje valt dus gewoon erg tegen. Ik heb het daar ook vaak echt moeilijk mee. Vooral omdat je om je heen bijna alleen maar mensen ziet met kinderen van die leeftijden...je zal er echt wel aan wennen, en anders zul je wel moeten, want het gaat nooit meer zo zijn als je gedacht had, moeilijk hoor. @rebma, vervelend die mensen die gewoon stomweg vragen, de meesten hebben totaal geen idee. Soms vertel ik t wel dat het niet lukt, maar soms denk ik ook laat maar. Heb je wel iemand op t werk t verteld? Verder heb ik geen ereader, maar lees ik nog gewoon 'ouderwetse' boeken van de bieb, wil ook graag de 50 tinten boeken gaan lezen, maar die zijn vaak uitgeleend. Ik heb ook een tablet, dus zou m zo nog kunnen gaan lezen, maar hou toch meer van een echt boek... wat kinderboeken betreft, ik heb zelf alle boeken van wipneus en pim van vroeger, maar weet niet voor welke leeftijd die zijn, 6/7 of zo?
Hoi allemaal, tis even rustig van deze kant want heb maandag gehoord dat mijn baan gaat verdwijnen. Kan morgen zijn maar kan ook nog tot einde van het jaar duren als het UWV traject lang gaat duren, maar het is zeker dat het klaar is. Zo balen. Dacht dat ik wel genoeg aan mijn hoofd had, maar nu dit er ook nog bij. Bah. Maar goed, het is niet anders en we zijn ons vast aan het voorbereiden op een uitkering, stopzetten van kinderopvang voor ons zoontje, etc. Afspraak in het ziekenhuis staat ook, eind oktober, hopelijk komt daar iets positiefs uit voort. Kunnen inmiddels wel weer wat positiviteit gebruiken. Zo genoeg geklaagd. Tojo en Rose, jemig wat toevallig dat jullie mekaar kennen! Wat een klein wereldje zeg. Die tinten grijs boeken moet ik ook maar eens aanschaffen, kunnen hier wel wat libidoverhogend materiaal gebruiken inmiddels
@Leen, wat balen van het verdwijnen van je baan? Werk je in een sector waarin nog wel werk te vinden is, of verwacht je dat het heel moeilijk gaat worden. De vijftig tinten boeken zijn hopelijk voor veel van ons libido verhogend. Alleen jammer dat de mannen ze dan niet lezen . Hier morgenochtend de laatste pil. Mijn lichaam is al de hele dag aan het protesteren. Ik denk dat het de hoeveelheid hormonen nu wel genoeg vindt. Nog één dagje doorzetten. Vanmiddag de sushi workshop gedaan via 24 kitchen. Heel erg leuk om te doen en het resultaat is heerlijk. Echt een aanrader. Nu zit ik klaar op de bank voor boer zoekt vrouw.
@ Leen: Balen meid dat je je baan kwijt raakt en ook dat je nog niet weet per wanneer. Goed dat je nu al dingen regelt voor straks!
Leen gatsie dat je straks je baan kwijt bent Wel fijn dat je afspraak hebt in oktober. Maaik fijn morgen de laatste pil. Sushi vind ik echt niks maar fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Dan moet ik die 50 tinten boeken ook maar snel gaan lezen haha
Hai meiden, Grappig dat we het hebben over die 50 tinten grijs boeken, staan ook nog op mijn lijstje. Ik ben een echte lezer, maar wel met een echt boek (voelt gewoon fijn). Wij hebben inmiddels de vruchtbare periode weer gehad, en nu maar afwachten. Ben inmiddels dus bij de iriscopist geweest. Ik heb druppeltjes gekregen om de hormoonhuishouding te 'resetten'. Hij denkt dat mijn hypofyse de hoormoonhuishouding onvoldoende regelt zodat de eitjes niet goed rijpen. Ik heb een vrij korte menstruatie (4 dgn) en veel hoofdpijn tijdens ovulatie en mensstruatie, dat zou daar op duiden. En verder vit. E. pillen maar daar was ik wel bekend mee. Wel apart, hij haalde een aantal flesje met druppels langs mijn hand. Bij de druppels die ik meekreeg kreeg ik allemaal tintelingen door mijn hand, heel apart. Nou, we zulen zien he? Succes allemaal weer meiden. Wat is het tijd voor goed nieuws hier vinden jullie niet? xxx
@Marianata Wat is een iriscopist? Ik heb nooit zo heel veel met dit soort dingen maar het klinkt op zich wel interessant.
@Leen wat ontzettend balen dat je je baan kwijtraakt . Heb je er heel veel plezier in? Is de markt voor jouw sector ok? @ Maaik Rottig hoor, die hormonen.... Zo onlogisch klinkt het ook he, om de pil te moeten slikken... @ Marianita ik sluit achter je aan op de wachtbank. Weer best goed geklust dus we hooen maar weer... @ Rose en Tojo; wat ontzettend toevallig dat jullie elkaar hier tegenkomen . Hier deze week Bij gyn geweest. Ze vond behandelen nog steeds niet zo nodig kreeg ik het idee.. Manlief moet nog een keertje zaadtest laten doen, kijken of de verbetering ook echt is doorgezet (was eerst superslecht, maar dit voorjaar best ok). En dan telefonische afspraak over wat te doen. Ze ging overleggen of ik hsg moet en waarschijnlijk kunnen we wel door voor iui. Maar ze gaf zelf aan dat de kans nog steeds 37 % is dat we over een jaar zwanger zijn volgens de modellen. En dat als ze niet direct een oorzaak vinden dit het slechtste uitgangspunt voor iui starten is, omdat je an de kans daarmee maareen klein beetje verhoogt. Maar goed, gezien de duur, 2,5 jaar, is het we gebruikelijk om iui te starten. Na ja, we zien eerst maar wat er uit de test komt. @vijftig tinten; heb ze alledrie gelezen e idd wel libidoverhogend! Op ee gegeven moment is de sex wel een beetje too much vond ik, maar ik vond het derde boek qua verhaal dan toch weer nog beter dan de eerste 2.
@ Maaik: ik had wel een goed gevoel bij de iriscopist. Het is een homeopaat die in de iris van de ogen kijkt en natuurlijk vanuit ervaring aangeeft wat er loos zou kunnen zijn en hierop een conclusie trekt. Ach, baat het niet dan schaadt het niet. Hoef pas over 6 weken weer dus het is een wat minder dure hobby dan de acupunctuur een gegeven moment werd (en wat niets hielp). We zullen zien....Overigens gaf hij aan dat het hem nog niet goed leek deze maand zwanger te worden maar eerst de boel op orde te brengen. Maar wij oefenen heel eigenwijs gewoon verder
@zon1980 onze gyn zei ook dat wij 46% kans hadden om binnen een jaar zwanger te raken. Dat kon hij berekenen via de onderzoeken die we gehad hebben. Hij vond dat we goede kansen hadden en wilde daarom tot dec wachten met iui en wilde eerst hsg doen want volgens hem kan dat de kans op zwangerschap ook vergroten. @Marianita groot gelijk dat jullie lekker verder oefenen Ik had er ook nog nooit van gehoord, zal straks een googlen misschien ook wel wat voor mij
Die berekeningen zijn allemaal heel leuk, maar het blijft koffiedik kijken. Bovendien zie ik bij onszelf en volgens mij ook velen hier met mij dat het klussen na twee jaar zo´n verplichting is dat dat toch ook niet meer optimaal gaat. Ik vind de statistieken daarom heel leuk, maar geloof het niet zo meer. Bij IUI creëren ze toch een wat perfecte situatie, ze leggen het kwakje van de man al op de juiste plek, je maakt mij dan ook niet echt wijs dat daardoor de kans niet een stukje groter wordt. Vanmorgen de laatste pil gehad. Wel even een opluchting, nu hopelijk snel van alle hormonen weer af, een nieuwe ronde starten. Ik ben alleen bang dat, omdat het de vorige ronde gelukt is, ik toch misschien een beetje teveel hoop heb dat het nu weer lukt. We gaan het zien. Mijn man zal nu denk ik geen problemen hebben met klussen, want dat is al wel zo lang geleden nu . Kunnen we de Vijftig tinten boeken toch nog als inspiratie gebruiken. Maar ik laat me in elk geval niet slaan of vastbinden of iets dergelijks .
leen balen van je baan. in welke sector ben je werkzaam? maaik hopelijk is je lichaam snel weer op de rit en is het snel weer raak. hier druk aan de klus, maar een late eisprong. ma afspraak ik het zk, ben heel erg benieuwd of we volgende maand door mogen voor iui. al hoop ik natuurlijk dat we op het laatst nog raak weten te schieten. hebben jullie ook dat je zo' n waardeloze vrouw voelt. ik voel me echt falen als vrouw.
@Maaike Met frisse moed weer aan de slag! Wel fijn dat je kansen de komende maanden verhoogd zijn. Ik ga duimen dat het gauw weer raak is. @Rebma ja hoor, ik ken dat faalgevoel wel, vooral in mijn depri-dagen rondom de ongesteldheid. Ik weet dat het nergens op slaat, maar het voelt dan gewoon zo. Ik hoop dat jullie ook gauw door mogen naar IUI. Spannend maandag, laat je daarna snel wat horen? Tja nieuw werk zoeken, dat is nog niet zo eenvoudig. Ik werk in de marketing/communicatie en dat ligt overal een beetje op zijn gat. Als er bezuinigd moet worden is die afdeling vaak als eerste de klos. Er zijn dus een hoop werkzoekenden en niet bijzonder veel vacatures. Nou ja, we zien wel. Eerst alles maar af zien te ronden op mijn huidige werk, zit nu midden in de chaos, veel ontevreden collega's en geklets natuurlijk. Hopelijk is er gauw duidelijkheid.
@Leen: balen van jouw werk! Ik heb al acht dagen een vaag tweede streepje op mijn ovulatietest, dus we klussen maar verder. Ik vind dat wel erg raar, moet volgende week vrijdag al weer menstrueren. Het verhaal van de iriscopist dat mijn ovulatie onvoldoende sterk is lijk ik nu terug te zien in de testen. Iemand ervaring? xxx
Hier veel ervaring met ovu testen. lekker blijven door testen. tot dat je een positieve test in handen heb. behalve natuurlijk als he het gevoel geb dat je ei gemist hebt. hoe zit het met vruchtbaar slijm? hier nu ook een laat ei. dacht zelf ma, maar nu begint mijn slijm pas echt goed te worden dus we klussen nog even door. wie weet.............
Zo weer even tijd om te reageren...sorry maar ik kan geloof ik geen korte stukjes schrijven?! @marianita, ja soms zijn die ovulatietesten toch best lastig. Dus toch maar gewoon blijven klussen....dan mis je m ook niet. 2,5 jaar geleden had ik trouwens ook steeds een 'positieve' ovutest, toen bleek ik zwanger van mn dochter....ik dacht mijn ei gemist te hebben, dus wie weet?? Wat je vertelde over die iriscopist is ook wel interessant, ik geloof ook echt dat er alternatief een heleboel kan. Zelfs al zou het als een placebo werken, dan werkt het evengoed toch?? @Leen, vervelend zeg dat je je baan verliest! Vooral die onrust nu, je weet nog niet waar je aan toe bent, bah, kun je er ook nog wel bij hebben! En de 'sfeer' op je werk, je gaat bijna je collega's als concurrenten zien, erg vervelend, sterkte! Ik snap ook nooit dat bedrijven die afdelingen vaak als eerste wegbezuinigen, ze zijn toch juist heel belangrijk voor de toekomst van een bedrijf!! maar ja, wie ben ik Soms moeten wel dingen zo gaan als ze gaan, en komt het vaak nog beter op zn pootjes terecht, positief blijven! @ Rebma, heeeeel herkenbaar, dat gevoel dat je faalt en mislukt bent. En natuurlijk weten we allemaal rationeel wel dat het niet zo is, maar ja je gevoel hé, dat haalt je rationele soms in...grrr. Vooral als je het dan eens tegen iemand durft te zeggen, krijg je vaak zo'n stom antwoord terug, dan voel je je zo'n aansteller! gelukkig jullie begrijpen me tenminste!! @Maaike, heel veel succes deze maand, hopelijk is je lichaam snel weer hersteld en komt het allemaal snel goed! Ik ben het met je eens dat die berekeningen theoretisch mooi klinken, maar ja daar heb je niet zoveel aan... Inderdaad is een IUI situatie dan veel idealer, alleen al omdat je zeker weet dat je op t juiste tijdstip alles bij elkaar brengt! Het haalt de romantiek dan wel weg, maar ja die heb je idd na zoveel tijd ook niet altijd meer. En we zijn idd toe aan goed nieuws, ben benieuwd wie de volgende zal zijn!!! @Zon, jammer dat ze een beetje 'moeilijk' doen in het zh, je wordt toch een beetje aan t lijntje gehouden, lijkt het. Ze lijken soms niet helemaal goed te snappen wat het met mensen doet als ze niet zwanger worden... Kun jij er iets mee of vind je het ook vervelend? Mijn man heeft nu voor t eerst zn spulletje ingeleverd, ben ook benieuwd wat daaruit komt.... Vandaag zelf wel nog een spannende afspraak bij een ...ja hoe moet ik t noemen, een meneer die ook meer kan door met zn handen te voelen en schudden (z0nder je echt aan te raken) Ik ben daar via via terecht gekomen, een vriendin was daar geweest na 3 jaar tevergeefs proberen van de eerste zwanger te worden, en ze was twee maanden later zwanger. Hij zei dat mijn bekken scheef stonden en dat daardoor mijn baarmoeder ed ook gedraaid waren. Hij 'deed' vanalles en nu zou het anders moeten zijn, ook zou ik nu minder last moeten hebben van mijn menstruatie, pijnlijke onderrug ed. Ben dus benieuwd of t iets doet!! Maar nogmaals baadt het niet dan schaadt t niet! Verder niet zoveel te melden, aan het aftellen naar mn eisprong en ik heb het eerste 50 tinten boek besteld , en verder gewoon drukdrukdruk... Ik zal proberen sneller te reageren (maar heb geen smartphone, dus kan alleen savonds achter de computer) dan worden de reacties ook niet zo lang!!
haha tojo, wat een verhaal weer! Wel gezellig hoor, helemaal als je je net zit te vervelen op de bank Dat van die handenschuddende meneer klinkt best interessant! Woont / werkt hij toevallig in Gelderland? Lijkt mij ook wel wat... Zo iemand moet je vaak via via tegen aan lopen he? Staat vast niet in de gouden gids onder 'handen voelen en schudden zonder aanraken'!
haha nee zo staan ze niet in de gouden gids! Hij werkt in Roermond, dus dat gaat misschien op zich ook nog wel qua afstand vanuit Gelderland? Een goed gevoel bij iemand heeft dan toch een goed gevoel opgelevert, denk ik maar...dat werkt tussen de oren misschien ook al genoeg?!!
Klinkt ook heel imtressant tojo. Hoop dat hethelpt. Deze maand maar weer eens begonnen met ovutesten, had al half jaar niet meer gedaan was even klaar mee. Leen jij ook uit gelderland? Ik ook bij nijmegen
Gisteravond helaas grote ruzie gehad met mn man over het zwanger willen worden. Hij vind dat ik te ongeduldig ben en teveel druk op m leg om te klussen. Het voelt foor hem zo niet goed. Ik vond dat heel moelijk om te horen, heb m vanalles verweten wat ik niet echt meende...en we waren allebei echt een beetje aan t zoeken naar een schuldige van het probleem van zwanger worden....zucht. We hebben t wel uitgepraat maar blijf met een rotgevoel zitten. Weet even niet hoe we verder moeten, want psychisch doet het ook allemaal heel veel met me, en als ik niet goed in mn vel zit gaat t natuurlijk ook nooit lukken.... Hebben jullie en jullie partners hier ook ervaring mee en zo ja tips hoe het allemaal weer leuk kan worden?