2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    De Hsg ga ik over anderhalve week op maandag krijgen, dus gelukkig vrij snel. Ik word waarschijnlijk van t weekend ongesteld (ga ik wel vanuit want deze maand niet goed genoeg geklust denk ik) en dan kunnen we uitkijken naar de Hsg. Misschien ongeveer gelijk met jou dan Rose? Zou het deze keer dan voor ons allebei werken, zodat we over een maand of 9 onze kindjes weer op dezelfde dag geboren laten worden??!! Zou wel erg grappig zijn, ach we zien wel...
    Iedereen succes met alles en alvast een fijn weekend!

2. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Haha tojo wie weet ;) zou wel leuk zijn.
    Ik heb mijn hsg dan 31 oktober, Bij ons kun je alleen de woensdag terecht voor hsg :(

Brrrr net een joekel van een spin op de zoldertrap bah bah...
    En wat een muggen ineens in huis :( jullie ook veel last van ongedierte?

3. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rose spinnen zijn zooooo eng. Ik heb echt een soort fobie. Ik weet dat het niet realistisch is, maar ik sta echt op de tafel als ik zo'n joekel zie. Gelukkig een man in huis die ze niet eng vindt.
    Muggen nog niet gezien. Ongedierte ook niet eigenlijk. Gelijk afkloppen want anders zit er zo een spin voor mijn neus.

Nu lekker omkleden en optutten, we gaan naar het concert van Doe Maar vanavond! Jippieeeee!

4. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS ik weet het, ik ben een ouwe doos geworden die het leuk vindt om naar Doe Maar te gaan... :)

5. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Leen, Veel plezier bij Doe maar vanavond!! Leuke muziek hoor! Hoe oud ben je dan dat je zegt dat je een oude doos bent haha, ben wel nieuwsgierig hoe oud iedereen hier is eigenlijk, ik ben 34 jaar.

@Rose, Spannend dat je ook snel de HSG hebt. Ben er toch wel zenuwachtig voor. Lees verschillende meningen over wel of niet pijnlijk ed, laat t maar op me af komen, ons mam gaat mee gelukkig, dat scheelt wel weer.
    Hier zijn eigenlijk weinig muggen, spinnen zijn er wel steeds meer, zal wel door de herfst komen. Ik ben niet bang van spinnen, ik zet er altijd een glaasje op, en dan met een papiertje eronder laat ik ze dan buiten weer los....haha wat een dierenheld ben ik hé haha!

Verder een druk weekend voor de boeg, we gaan een weekend weg met de hele vriendengroep, dus drukdrukdruk, maar ook wel gezellig!

6. Rose1982

Leen leuk leuk! We reden er straks nog langs en was het al druk.
    We hebben ook getwijfeld om te gaan, lekker in de buurt :)
    Nou veel plezier!

Tojo leuk weekend weg!
    Veel plezier :)

7. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Dames, was ik weer eens. Lichaam is nog steeds niet op orde. Werd vandaag voor de tweede keer in twee weken ongesteld. Heb nu het ziekenhuis maar eens gebeld (fertiliteitspoli). Ik wil toch weten waar ik hierna aan toe ben. Ik ga echt geen jaar meer zitten wachten. Dat kost me echt teveel energie.

Doe maar, net voor mijn tijd. Ik ben 33, maar ik ken de muziek natuurlijk wel. Ik werk in Arnhem en ben vanavond al een uur bezig geweest om thuis te komen. Ongeluk op de A50, dus kon achteraan sluiten in 10 km file.

Voor alle wachters, ik duim voor jullie en voor allen die net weer ongi zijn geworden/gaan worden, enorm balen.

8. Rose1982

Hier vandaag ook weer een ronde verder :( pfff ronde 23

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Even snel:

@Maaik: balen dat je lichaam nog in de war is, duurt wel lang he. Pfff, ik hoop echt voor jou dat je lichaam het snel toch zelf oplost en je weer een normale cyclus krijgt.

@Rose: weer achteraan in de rij, balen balen balen. Gelukkig wel HSG en IUI om naar uit te kijken, maar toch helemaal niet leuk die stomme duivels.

@rest: fijn weekend nog, wordt een heerlijke dag vandaag qua weer!

10. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Wij zijn heerlijk weekendje weg geweest, even quality time met z'n 3tjes. Lezen en spelletjes doen en de tv uit. Hadden we wel even nodig. Het begint steeds zwaarder op me te drukken en ik ben niet altijd even gezellig thuis. Elke maand hopend dat het gelukt is, ik vind het zo zwaar. Voel me de laatste tijd ook erg moe. Komt vast ook door het hele gebeuren.
    Deze week maar weer klussen, hoop dat ik dit keer mij ei wel kan vinden. Vorige maand bijna twee weken een vaag streepje gehad op de ovu.test.
    Succes alle dames die het medisch circuit ingaan. Zelf kijk ik er niet naar uit die hormonen spuiten. Maar ik vrees dat het bij ons ook die kant op gaat. Als het in december niet gelukt is, maak ik een afspraak.
    xx

11. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @marianita,heel herkenbaar wat je schrijft hoe je je voelt met de hele situatie, ik kan me er ook vaak heel kwaad en verdrietig om voelen, en dat vreet enorm energie, heel vervelend. En straks als je dan eindelijk zwanger mag zijn, ben je deze tijd waarschijnlijk zo weer vergeten...hopelijk duurt het allemaal niet te lang meer voor ons allen...
    Fijn dat je weekend wel echt goed geslaagd was met zn drietjes! we moeten vooral niet vergeten dat we allemaal al een mooi kindje hebben, en daar veel van genieten!!
    Veel succes met klussen deze week!

@Rose, jammer dat je ongesteld geworden bent, was toch mooi geweest als de HSG niet nodig was geweest...grrr
    Vind je het spannend? Ik eigenlijk wel. Ons mam gaat mee as maandag en toevallig heb ik diezelfde dag smiddags een gesprek met een psycholoog over dit alles, dan maken we er meteen maar een zware emotionele dag van...ben benieuwd...

@Maaike, wat vervelend zeg, je lichaam kan je zo voor de gek houden, nu alweer ongesteld...Heb je een afspraak gemaakt in het ZH, of ben je al iets 'wijzer' geworden? Hopelijk komt je lichaam snel weer in het 'normale biologische ritme'...en kun je ook weer verder!!

@leen, was het concert leuk geweest? Lijkt mij ook erg leuk om Doe maar eens te zien, lekker sfeertje, veel meebléren en dansen op de muziek, goed om je eens lekker te kunnen ontspannen!

Hier een heel gezellig maar druk weekend gehad met onze vriendengroep, het deed me goed, veel leuk gekletst en gelachen met iedereen, deed mn zorgen wel even relativeren. Het was achertaf gezien ook wel vermoeiend, want ik ben nóg doodop vanavond.
    Ben vandaag toch ook echt ongesteld geworden, had eigenlijk niet anders verwacht, maar er blijft toch altijd een klein beetje hoop dat het misschien déze maand gelukt zou zijn...helaas dus, ook de volgende ronde voor ons...
    Op dit moment zie ik het noooooit meer gebeuren dat ik zwanger mag worden, maar dat zullen de hormonen wel zijn, die me nu even heel depri en verdrietig maken...In elk geval heb ik volgende week de HSG en dan zien we wel weer verder...Nu nog even proberen te ontspannen in bad en zo snel naar bedje. Truste!

12. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tojo, wat kan je toch lekker lang schrijven, leuk. En zo herkenbaar wat je allemaal schrijft. Daarom van deze een hele dikke knuffel.
    Naar een psycholoog wat knap van je. Hopelijk kan die je handvatten geven om er beter mee om te gaan. Ik denk er ook vaak aan, maar durf niet.........
    Ik ben vrijdag begonnen met prikken. Het prikken valt me reuze mee, alleen heb toch het idee dat ik bijwerkingen heb van die hormonen. Of misschien ben ik een beetje grieperig. Ik heb hoofdpijn en moe en voel me een beetje opgeblazen. Morgen echo, hopelijk is er geen elftal aan het groeien..............
    Ik moet het over me heen laten komen, maar dat valt me zwaar.

13. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Rebma, bedankt voor je lieve knuffel! ik heb veel aan jullie als steun, fijn dat ik jou ook kan helpen.

Spannend dat je morgen de echo hebt! En dat je er last van hebt kan ik me wel voorstellen, hormonen zijn toch gekke dingen en doen toch een hoop met je lichaam (dan hebben onze mannen het toch écht wel makkelijk he grrr) Mij lijkt het spuiten zetten wel eng, wat fijn dat jij dat niet hebt, scheelt toch weer. Veel succes morgen en ik zou het gewoon vragen of je die bijwerkingen kunt hebben van de spuiten...dikke knuffel terug!

Ik heb helaas al heel wat ervaring met psychologen, daardoor is de stap voor mij wrsch minder groot als voor jou. Ik heb er echt heel veel aan, maar dat is voor ieder anders, denk ik. Ik ken mezelf al zo door en door, dat ik met een paar gesprekken vaak al kei geholpen ben...heb het nu gewoon echt weer even nodig, voordat ik verder terugval. Soms heb je dagen dat je er geen enkel probleem in ziet, maar helaas zijn er meer dagen dat het wel als een blok beton in je hoofd voelt, zo groot is je wens dan...en het lijkt helaas ook niet te wennen dat gevoel en die onvervulde wens. Het zal uiteindelijk wel allemaal goed komen, maar het is echt moeilijk....zucht

14. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tojo, late reactie, sorry maar Doe Maar was echt superleuk. Ik ben zelf 35. Ik kom dus officieel niet echt uit de Doe Maar tijd maar ken wel alle liedjes van toen. Nouja, dat dacht ik want er zaten heel wat nummers bij die we niet kenden.
    Superbalen dat je weer ongesteld bent geworden. We worden zo voor de gek gehouden he, elke maand. Die hoop en dan weer die teleurstelling, je wordt er zo moedeloos van... Snap het wel van de psycholoog, ik zou ook best willen maar vind de stap ook te groot.

@maaik, jeetje wat duurt dat lang he, om je lichaam weer helemaal op orde te krijgen. Knuffel voor jou.

@rose, oooohhh nee weer duivels. Het is al weer paar dagen verder maar voel je je weer beetje ok inmiddels?

@marianita, heb je wel eens de ovutesten van Clearblu gebruikt? Dan heb je geen twijfel, maar of wel een smiley of niet. Harstikke duidelijk.

@rebma, en, hoe was het vandaag???

@hier, dat ga ik even in een nieuw bericht zetten... TBC...

15. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een bizarre dag achter de rug. Het begon met een telefoontje van een goede vriendin die bevallen is. Blijft natuurlijk altijd dubbel.

Toen post van het UWV, nu is mijn ontslag dan officieel in gang gezet door werkgever. Best heftig toch.

Toen door naar het ziekenhuis voor onze vervolgafspraak en we mogen met iui gaan starten. Voelt ook weer heel dubbel. Ben heel erg blij, maar aan de andere kant voelt dit een beetje als het laatste traject en als dit niet lukt gaat onze droom echt in duigen vallen en is het voorbij. Althans, zo voelt het. Kansen zijn dus elke cylcus 10-15 %. Dat vond ik best weinig. Had gehoopt dat het meer zou zijn.
    Ik moet het weekend ongesteld worden en op dag 3 van je cyclus moet je dus beginnen met hormonen spuiten. Nu is er binnen een week geen tijd voor prikles in het ziekenhuis, dus we moeten weer een ronde wachten. Stom misschien, maar dat voelt ook als weer langer wachten...

Nou, dat zat er op, toen door naar die bevallen vriendin op kraambezoek, want ze lag in hetzelfde ziekenhuis als wij waren. Met de IUI folder in de hand de baby bewonderd. Hoe dubbel.

Nu eindelijk thuis en we hebben de wijn open getrokken en heerlijk thais gegeten vanavond. Dat hadden we wel verdiend.

Zo, een heel verhaal, ik lijk tojo wel, haha.

Lfs

16. Rose1982

Meiden we zitten ook echt allemaal in hetzelfde schuitje :( klinkt echt krom maar ben blij dat jullie erzijn en dat je afentoe lekker hier je hart kan luchten. Om je heen zie je iedereen gewoon zwanger worden en lijkt wel of ik de enigste ben die niet zwanger kan raken.
    Zit er echt vaak over na te denken, overal zie je broertjes en zusjes samen spelen.
    Iedereen om me heen vraagt word wel tijd voor een broertje en zusje *zucht* sommige mensen denken ook nooit verder :(
    Wat als het niet gaat lukken? Wat als dit wat als dat? Merk dat er de laatste tijd zoveel dingen door mijn hoofd gaan en dat ik steeds banger word en de gedachte heb dat we geen 2 de kindje mogen krijgen. Me ouders zeggen ook al krijg je dat te horen jullie hebben al zon mooi meisje! Dat is ook zo maar ik zou het niet zo makkelijk kunnen accepteren. Pfff waar ik allemaal niet over na denk. Misschien toch wel de spanningen voor wat er allemaal gaat komen in de mmm.
    Hahah wat een verhaal! Sorry voor de kromme zinnen maar heb het even snel getypt.

Tojo goed dat je hulp hebt gezocht! Hopen dat het gaat helpen.

Leen pfff wat een dag meis bah bah.. No hopen snel op goed nieuws wel fijn dat je ook met iui mag starten we zullen wel tegelijk gaan starten denk ik. Wij in december als het goed is.

Misschien een domme vraag maar als je moet prikken met iui moet je dan echt met een naald of is het meer een prikpen? Want mezelf met een naald prikken pffffff dat zal nog wat worden .

Remba hoe was je echo vandaag?

17. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rose vlgs mij met een naald. Ik laat mijn man prikken want ik val vaak flauw na een prik. Niet zo praktisch dus haha. Spannend als we gelijk gaan beginnen!!!

18. Rose1982

Heb me nog niet echt verdiept in de iui... Maar goed ook volgens mij, ik laat het maar op me afkomen. Moet je in een cyclus vaak prikken dan?

19. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij start cyclus ongeveer een week, elke avond en dan rond eisprong nog 1x. Rebma kan ons er denk ik alles over vertellen... :)

20. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor dames ik voel me al een heel erg ervaring deskundige;).
    Wees niet bang van die hormonen prikken, daar voel je echt niks van. Je met een naald prikken in je vinger per ongeluk is 10 x erger.
    Ik had vandaag al mijn eerste echo en de hormonen zorgen voor een erg snelle rijping zit nu al 14 mm en bij 16 mm kunnen we al iui doen. dus morgen terug en dan waarschijnlijk morgenavond hormoonprikken voor de eisprong en dan zaterdag iui:$. Hoop het want dat zou super getimed zijn. geen problemen met werk ed.
    spannend. hopelijk zit ik deze maand bij die 15 % kans het is een kans!!!!
    Het is inderdaad fijn om elkaar te hebben. ik hou jullie op de hoogte.
    Dikke knuffel

Deel Deze Pagina