2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Rose, heeeeel herkenbaar wat je schreef over je onzekerheid over het wel of niet kunnen krijgen van een broertje/zusje voor onze mooie dochter. Wist je het maar, dat het in elk geval zeker gaat lukken, dan maakt het me niet eens uit wanneer, áls ik dan maar weet dat het een keer lukt, maar helaas ook dat weet je niet...Ik zou het ook heel moeilijk kunnen accepteren als het ons niet gegund zou zijn, maar hoe ver ga je in de mmm (oftewel de 'malle medische molen van het leven'). Ik vind het ook heel moeilijk, en zie ook iedereen om me heen 'makkelijk' zwanger worden van de tweede. Het lijkt er toch vaak op dat voor meer mensen de eerste zwangerschap moeilijker is dan een tweede? Of komt dat door mijn 'zwarte bril', ik zou graag weer die roze bril opzetten en het allemaal weer wat zonniger in zien....zucht
    Vind jij het ook zo spannend die HSG volgende week?

@Leen, nu wordt het zo definitief zwart op wit dat je je baan kwijt bent, lijkt me heel raar om te ervaren. Kun je er een beetje mee omgaan?
    En wat betreft de IUI, dat zou ik ook hebben hoor, dat het erg vervelend voelt dat je nu nog moet wachten. Nu moet je helaas die stap zetten, en dan wil je dat toch ook metéén, toch?! Laat het dan maar meteen beginnen...
    ach wie weet moet het zo zijn, en heb je die prikles niet meer nodig, ik hoop het zo!
    En idd hoe dubbel met je foldertje op kraambezoek, lijkt me ook pijnlijk. Gelukkig hebben jullie die rare dag positief geeindigd, houd moed erin, blijf erin geloven, ook in de IUI, want je weet maar nooit.

@Rebma, o dat zou fijn zijn als je as zaterdag al aan de beurt bent, idd wel lekker rustiger zonder werk ed. Hebben ze er op je werk trouwens wel goed begrip voor, dat je deze week vaker weg moest? Of heb je het daar wel verteld?
    Het lijkt mij heel spannend, het is dan wel een beetje klinisch, maar ja als het zo kan lukken maakt het niets uit toch? Als je je doel maar kan bereiken, aan het kindje zie je geen verschil hoe het 'gemaakt' is...Ik ben erg nieuwsgierig hoe het allemaal gaat en hoe jij het ervaart, want ja jij bent nu straks onze deskundige, hopelijk met een goed resultaat, zodat we allemaal met goede moed aan de IUI gaan beginnen, al hoop ik trouwens ook dat niet iedereen het nodig heeft, maar dat het eerder al lukt!!! We gaan voor een forum-babyboom de komende maanden?!!

Haha nu toch weer een enorme lap tekst getypt, sorry hihi
    Vandaag was trouwens hier iets minder, ik had echt enorme migraine, heb ik eigenlijk bijna nooit. En dan zat er ook nog een ziek zwak en misselijk dochtertje naast me op de bank te snotteren, erg vermoeiend. Gelukkig is de knallende koppijn inmiddels wel weer gezakt...was echt een rot vrije dag.
    Morgen nog werken, maar ben wel weer toe aan weekend....

2. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Lees nog steeds mee hoor!

Even een positief berichtje voor jullie over IUI. In een andere club waren
    2 meiden zwanger bij de 2e ronde en 1 was zwanger na de 1e ronde!

@ rebma: duim voor je dat je morgen een goede terugplaatsing krijgt! Alvast succes met de wachtweken!

Dikke knuffel voor iedereen!

3. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    was allemaal loos alarm. de follikels waren 10 mm. ze kunnen je zo lekker heen en weer slingeren in zo' n zk.ik weet het alweer moet bij mezelf blijven de beste graadmeter. Zondag weer terug. ik ben alleen woe later gekomen op mijn werk, dus nog geen onrust. 2 collega` s weten ervan. zijn ook vriendinnen. en mijn leidinggevende, maar die vroeg of ik zoveel mogelijk op mijn vrije dagen kon plannen hoe dom kan je zijn. Dus hij zal nietblijzijn als het volgende week zover is.
    Ben nu snif verkouden, bahhhhhh wat ellendig
    lekker weekend :$

4. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pf balen Rebma, je bent er wel druk mee zo he? Alles voor project Baby zullen we maar zeggen. Hoe sta jij er nu in? Vind je het traject zwaar, ik bedoel meer psychisch zeg maar? Ik merk dat ik het zelf namelijk heftiger vind dan ik had gedacht. Het wordt nu echt iets klinisch en het is nu ook echt onderkend dat we 'verminderd vruchtbaar zijn' en op een of andere manier zit ik toch een beetje in de put op het moment. Kan ook komen doordat ik morgen weer ongesteld zal worden natuurlijk, die dagen zijn toch altijd behoorlijk deprimerend...
    Die opmerking van je leidinggevende, haha, het is eigenlijk best grappig. Verbaasde me niet dat het een man is trouwens :)

5. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tojo, tja dat van mijn werk kan ik best nog van me afzetten, denk dat de situatie m.b.t. niet zwanger worden alles een beetje overheerst. Dat vind ik erger dan mijn baan verliezen op het moment.

6. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leen, ik herken je gevoelens helemaal. Ik weet op het moment niet zo goed wat mijn gevoelens zijn. Het is nogal wisselend. Ik denk dat de wachtweken wel heel spannend zijn. En dan moet manlief ook nog een week naar Frankrijk voor zijn werk, bah.
    Ben wel heel benieuwd naar morgen. Zelf denk ik dat het morgen ovitrelle prikken wordt zodat ik dinsdag mijn eisprong zal hebben. Nu is mijn lichaam er wel klaar voor.
    Gisteren beroerd op mijn werk doorgebracht en vandaag aan het bijtrekken. Was om half negen op maar na het ontbijt weer lekker mijn bed ingedoken en nu net weer aangekleed. Voel me beter en rustiger. De acupuncturist gaf me de tip als je emotioneel en labiel voelt zoals jij nu leen neem je rust. Ik ga altijd door zodat ik het niet hoeft te voelen. Dus ik hoop dat het me lukt.
    Jeetje het is hartstikke mooi weer zo maar even er lekker op uit.
    geniet ervan!!!

7. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Hallo dames,

@ Rebma, heel veel succes met de IUI, lijkt me heel spannend die wachtweken

@ Leen, hopelijk gaat de IUI ook jou het resultaat brengen waar we op hopen

@ tojo, succes met de HSG. Hopelijk helpt het jou met dat extra zetje. Ik was zelf de derde maand na de HSG zwanger. Helaas is het misgegaan, maar het kan dus wel helpen.

@ hier. Gisteren even een mega-dipje gehad. De buuf stuurde een vrolijk berichtje dat ze zwanger zijn en dat het er twee worden (zes weken zwanger). Toen was ik er even helemaal klaar mee. Ik was gewoon zo boos.

Ik dacht laatst trouwens dat ik ongesteld aan het worden was, maar dat heeft uiteindelijk niet doorgezet, heb nog wel ruim een week kramp gehad (nu nog wel een beetje). Dus of het een hele heftige eisprong o.i.d. is geweest weet ik niet.

Nu maandag naar het ziekenhuis. Hopen dat ze snel wat willen gaan doen, want mijn man en ik trekken het echt niet meer en hebben er steeds vaker ruzie over. Ik hoop toch ook dat het snel lukt. Mijn vader heeft sinds kort Alzheimer (op jonge leeftijd) en zou graag willen dat hij het nog bewust meemaakt.

Kortom, het is weer gezellig. Nu nog een klein sprankje hoop dat er deze maand toch iets gelukt is, maar dat weten we pas over een week.

8. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Leen, sterkte hopelijk is het snel raak en dus niet voor niets.

Rebma succes met je IUI! Wil je dinsdag nog gaan werken? Of neem je lekker vrij?

9. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat adviseer je me elba? ik heb werkelijk geen idee? denk dat ik het een beetje vanaf laat hangen hoe ik me voel.
    maaik dikke knuffel. wat is het toch allemaal oneerlijk.

10. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ik heb niet echt een advies. Als je behoefte hebt aan rustig aan doen. Doen! En als je afleiding nodig hebt ook prima. Toen ik zwanger was die keer, was ik na de inseminatie naar het personeels uitje gegaan. Was er van overtuigd dat het niet zou lukken dus wel. En die keer ervoor was ik lekker thuis gebleven. Had nergens zin in. Volgens mij kan je niet echt zeggen wat meer succes heeft, dus zou ik gewoon doen waar je je goed bij voelt. Maar ik zou proberen niet te stressen die dag en anders jammer dan. Niemand is stressvrij. Succes he. Ik zeg, doe je best follikels. Hoeveel had je er?

11. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Maaike, Ik zou ook heel boos kunnen zijn op zo'n buuf, haha.
    Je gunt het (bijna) iedereen wel, maar het blijft pijnlijk.
    Ik heb een tijdterug ook een tussentijdse bloeding gehad, maar daar is verder ook niets uitgekomen. Je zou het maandag ook kunnen aankaarten. En ik herken de stress in je relatie, stellen die makkelijk zwanger worden hebben echt wel een hoop minder stress! Het is soms echt niet makkelijk voor jezelf en je man, hopelijk kun je ook snel verder in t ZH...
    Heftig nieuws van je vader, dat maakt het er ook niet makkelijker op voor jou...een hele dikke knuffel!

@Leen, Ik kan me voorstellen dat het verliezen van je baan op dit moment even niet het 'grootste probleem' is voor jou. Misschien kun je er zelfs positieve energie uit halen, en even alleen aan jezelf en jullie belangrijkste doel denken. Even geen stress van werkdruk ed, misschien helpt het je zelfs wel?!
    Kijk je er tegenop om het IUI traject te gaan doen?
    Het lijkt mij ook moeilijk om écht die stap te zetten, drukt misschien toch een soort van stempel op je, dat het niet gelukt is zonder hulp? Als het straks misschien gelukt is om zwanger te worden, dan voelt het natuurlijk heel anders, maar op dit moment weet je het gewoon nog niet waar het naartoe leidt. En je komende ongesteldheid helpt je humeur natuurlijk ook niet vrolijker te worden...
    Mocht je het echt heel moeilijk vinden en er veel over piekeren enzo, dan zou je trouwens ook kunnen overwegen om naar een (medisch) psycholoog te gaan, dit kan vaak via de gynea. Dat is waarschijnlijk dan maar eenmalig, maar dat kan al zoveel voor je doen! Hij/Zij zet dan vaak even alles voor je op een rijtje zodat je er zelf ook weer even anders naar kijkt...bij ons in het ZH hebben ze in elk geval wel zoiets, misschien bij jullie ook??

@Rebma, Hopelijk heb je lekker genoten van t mooie weer? Al vond ik het toch best koud hoor uit de zon.
    Vervelend dat je 'blij' gemaakt bent voor niets, morgen maar weer kijken wat er dan uitkomt, en wanneer je dan terecht kan. Moet je man trouwens ook één uurtje van te voren zn spulletje inleveren of gaat dat in t ZH anders?
    En je moet idd vooral aan jezelf denken op dit moment, en voldoende rust nemen. Heb je verder veel last van de extra hormonen die je krijgt?
    Haha ik dacht ook meteen dat je leidinggevende wel een man moest zijn, met die opmerking! Wat dat betreft hebben ze soms echt geen idee hoe het allemaal in zn werk gaat...
    heel veel succes morgen en ik zal aan je denken aankomende week!

@Girafje, bedankt voor het opbeurende berichtje wat betreft de IUI, ik zou willen dat mijn man en ik er al meteen aan konden beginnen, want nu 'klooien' we nog maar wat aan...zucht.
    Wat gaat het snel met je zwangerschap (aan je banner te zien)!!

Hier vandaag lekker met mn meisje in t bos geweest, paddestoelen zoeken en met de blaadjes gooien, heeeerlijk. Het was best koud, maar in de zon ging t wel.
    Verder merk ik dat ik al heel gespannen ben voor as maandag, de HSG. ik krijg verschillende verhalen van bekenden, wel pijnlijk/niet pijnlijk, zucht. Ik wilde bijna dat ik t niemand had laten weten...
    Ook op mn werk is t lastig, mijn collega is dus zwanger (via IUI van de eerste), en het gaat er alleen maar over de hele dag.
    Iedereen leeft enorm met haar mee, ook toen ze nog niet zwanger was, en ik heb t niet verteld op t werk, en voel me daardoor soms zo alleen ermee. Mijn collega weet t wel, mar houd ook niet echt rekening met me, vind ik.
    Het frappanste vind ik nog wel dat ze nu ook over niets anders meer kan praten dan over haar aanstaande baby (terwijl ze pas 7 weken is, ze heeft de eerste echo nog niet gehad) en alles al aan t regelen is, terwijl ze destijds bij andere zwangeren altijd maar vond dat ze veeeeel te hard van stapel liepen!
    En omdat ze IUI heeft gehad, voelt ze zich soms een ervaringsdeskundige daarin, en dat maakt het voor mij soms ook lastig. Ik voel me nu heel erg minderwaardig tov een hele hoop vrouwen...zucht, heb as maandag echt het gesprek met de psycholoog nodig haha...

12. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ tojo. Ik ben niet kwaad op de buuf hoor. Dat zijn gewoon aardige mensen. Ik ben gewoon kwaad op de situatie.De volgende die weer voorgaat. Fijn voor je dat je maandag de hsg krijgt. Ik vond het erg meevallen. Bij ons wilden ze hem pas na anderhalf jaar doen. En ze zouden na twee jaar iets als iui gaan doen. Maar dat gaat dus nu waarschijnlijk niet door. Wat ik ermee wil zeggen is, hoop niet teveel dat ze gelijk iets gaan doen. Standaardprotocol als er niets mis is is na twee jaar.

We wachten het maandag wel af bij de afspraak wat ze gaan doen.

Ben nu wel even happy. Mijn nieuwe tablet aan het proberendie mijn man voor me besteld heeft.

Van mijn vader weet ik al een paar jaar dat het eraan kwam.Dus het voelt voor mij niet zo heftig. Maar ik hoop gewoon wel dat hij het nog bewust mee gaat maken. Hij is pas begin vijftig.

13. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Maaike, Ik bedoelde het ook niet zo verkeerd over je buurvrouw, ik begreep wat je ermee bedoelde...
    Wat betreft het hopen op de IUI, ik weet idd dat ze in het ZH niet zo snel zijn als dat je zelf zou willen gaan. Is misschien ook maar goed. Ik vind het ergens wel 'fijn' dat er in elk geval wel íets gebeurt, en niet dat we 'gewoon' moeten afwachten en zelf aan moeten 'modderen'...want dat werkt in elk geval niet meer echt voor ons.
    Wat je vader betreft, zoals je het schreef leek het voor mij even alsof je het nog maar pas gehoord had, vandaar mijn reactie. Is evengoed geen fijn nieuws, maar het is dus al langer bekend.
    Wat leuk dat je een nieuwe tablet hebt gehad, een Ipad of een Samsung? Zelf hebben we een samsung, is een erg handig en leuk ding, ook onze dochter is er helemaal handig mee met de spelletjes van 'Baby Bus' en kinderkijkbuis haha. Veel speelplezier ermee!

14. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ toja. Geen verontschuldigingen nodig hoor.

Van mijn vader weten we het ook pas sinds vorige maand. Maar hij heeft al een aantal jaren iets waarvan je weet dat het overgaat in Alzheimer. Dit is dus nu het moment dat hij echt achteruit zal gaan.

Veel succes bij de hsg maandag hopelijk valt het mee

15. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tojo, ja ik zie toch wel op tegen IUI, maar aan de andere kant kijk ik er naar uit. Dubbele gevoelens dus.
    Wat een irritante collega heb je zeg, hopelijk kun je d'r opmerkingen een beetje negeren. Heb je wel eens overwogen om haar te vertellen over jullie situatie omdat je toch een beetje in hetzelfde schuitje zit/zat?
    De HSG maandag komt helemaal goed hoor! Hoe je ervaring ook zal zijn, het duurt maar een paar minuten, en denk vooral ook aan waar je het voor doet. Heel veel succes morgen!

@maaik, zwaar zeg, van je vader. Lijkt me echt heel moeilijk. Ik ga nog een extra ronde duimen voor jou dat het je snel gegund is. Tja, je hebt er weinig aan, maar meer kan ik helaas niet doen :(

@hier nog steeds aan het wachten op de ongi, had gisteren en eergister al krampen en andere voortekenen. Overtuigd dat het gisteren zou komen dus ook lekker aan de wijn gezeten gisteren met vrienden. Nu alleen nog steeds niets gespot???? Zal vast niets te betekenen hebben en deze maand is zo'n stress maand dat een dag later natuurlijk niet gek is, maar toch... weer een beetje hoop! Stel je voor, dat het nu gelukt zou zijn? Ik mag het niet hopen van mezelf want dan komt de klap vandaag of morgen weer nog harder aan, maar toch... Hier mag ik mijn hoop wel even uitspreken en dan nu weer gauw de knop omzetten en beseffen dat die kans extreem klein is...

Fijn weekend nog even dames
    xx

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, Tojo, wij hadden Tom Poezen klaar gezet thuis voor na afloop HSG, even iets om naar uit te kijken. Uiteindelijk voelde ik me zo goed, had nergens last van, dat we koffie met wat lekkers zijn gaan eten in een cafeetje.

17. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Leen, spannend hoor of je nu wel of niet ongesteld gaat worden, kun je de verleiding nog weerstaan om er niet even een testje tegenaan te gooien? Zou ik denk ik wel gedaan hebben, zou niet kunnen wachten, ook al zou ik dan ook teleurgesteld kunnen worden...Je weet natuurlijk nooit?!

Mijn collega weet t van ons, toen ze nog niet zwanger was, hadden we juist een goeie klik met elkaar, omdat we in t zelfde schuitje zaten, maar nu houd ze juist helemaal niet veel rekening met me jammer genoeg...ach ik zie t nu misschien ook allemaal erg negatief en daardoor vallen die dingen me misschien extra op... Zo lette ik ook nooit zo op zwangere vrouwen, maar nu ineens lijken ze steeds meer om me heen op te duiken haha.
    Ik laat de HSG maar op me af komen, komt vast goed. Ons mam gaat mee en we gaan daarna ook even lekker lunchen (tenminste als ik me ook goed voel)...

18. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Tojo ik wil je alvast veel succes wensen voor morgen.
    Wij mogen woensdag om 14.00 en week erop voor de uitslag te bespreken.

19. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tojo dan vind ik het helemaal stom dat ze zo reageert en geen rekening met je houdt. Heeft het dus totaal niet begrepen. Jouw tijd komt gewoon nog, helaas is het moeilijk om zoveel geduld te hebben he?

Hier net de test klaar gelegd en toen eerste bloed gespot, toch de test gedaan tegen beter weten in, wilde zo graag een keer een zwangerschapstest doen met alleen al de hoop op 2 streepjes. Negatief natuurlijk. Het was ook te mooi om waar te zijn. Op naar de prikles dus... :(

Rose ook alvast heel veel succes woensdag!!!!!

20. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Leen, hé echt jammer dat de test negatief is, je hebt dan toch stiekem hoop, nu heb je wel duidelijkheid. Fijn dat dan de ongesteldheid nu dan wel ook begint, anders had je misschien nog geen échte geruststelling gehad, en misschien nog een beetje hoop.
    Nu kun je je helemaal gaan richten op de prikles en het nieuwe traject wat je ingaat...Spannend!

@Rose, dankjewel, ik laat morgen wel weten hoe t gegaan is, tenminste als je dat zou willen weten? Ik moet nog een afspraak maken voor de uitslag, onze gyn zei dat we twee weken later terug moesten komen ongeveer...Krijg jij trouwens een dag later nog een foto? In sommige ZH doen ze dat namelijk wel? Hier geloof ik niet.

Ik had daarstraks de twee tabletten antibiotica genomen, dat moest 1 dag van te voren, ben me een partijtje misselijk geweest ervan, heb maar halfhalf boer zoekt vrouw gezien, nu is t gelukkig weer een beetje gezakt. Misschien had ik ook beter geen pannenkoeken en erwtensoep kunnen eten met die tabletten haha, het eten lag al vrij zwaar op de maag...nu lekker naar bed, truste!

Deel Deze Pagina