2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    #1321 zon1980, 29 okt 2012
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
    Hey meiden,

@Tojo: Ik vind het ook behoorlijk onnadenkend van je collega. Juist omdat jullie in dezelfde situatie zitten. Ik heb dat 4 jaar geleden ook gehad met een collega. Zij zat al veel langer in het traject dan ik en toen ik na 2 jaar toch spontaan zwanger bleek heb ik het haar voordat ik het de rest vertelde apart gesproken. Zodat ze er niet opeens samen met de anderen mee geconfronteerd zou worden. Zij heeft mij ook eerlijk verteld dat ze het heel moeilijk vond om blij voor me te zijn. Dat snapte ik heel goed. Nooit een moeilijke relatie met haat gehad hierdoor. Maar in jouw geval vind ik dus dat ze geen rekening houdt met jou. En mocht je het nog lezen: succes met de hsg vandaag! Hopelijk valt het mee!

@Leen77: He wat jammer dat de test negatief was. Stom he, je blijft toch hoop houden hoewel alles op 'weer ongi worden' lijkt. Ik ben dan toch altijd enorm teleurgesteld als de duivels komen, terwijl ik het eigenlijk al wist (temp omlaag, krampjes, pukkeltjes etc). En wat een rotsituatie met je baan enzo, maar ik snap dat de kinderwens qua zorgen nu 'wint.' Zou ik ook hebben denk ik.

@Rose: Succes alvast voor woensdag!

@Rebma: Weet je al wanneer de inseminatie is?

@Maaik: wat balen er veel stress is bij jullie. Ik snap het heel goed. Hoe is het nou met je cyclus? heb je het idee dat het weer een beetje op orde is ondanks de tussentijdse bloeding? Wie weet is het wel een positief teken.

@Girafje: wat lief je positieve berichtje voor ons!

Hier: Weer halverwege de wachtbank, niet supergoed geklust deze keer. Mannetje moest precies in mijn vruchtbare dagen zaadjes produceren voor het ziekenhuis. Lekkere timing. Maar goed, toch altijd weer een sprankje hoop... Ik heb nu na de eisprong helemaal geen last van mijn borsten, terwijl ik dat normaal wel heb. En dan ga je toch weer hopen dat dat een teken is. Nou ja, we zien het over een week. En hoe groot is de kans nou dat het na 2,5 jaar opeens wel raak is. Morgen heb ik telefonische afspraak met de gyn. Dan hoor ik uitslag van zaadjes en wat het plan wordt: eerst hsg of meteen IUI of niks of als de zaadjes slecht zijn misschien nog een test. Ik ben benieuwd in ieder geval...!

Fijne week en succes met alle ziekenhuisdingen allemaal!

2. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt zo spannend ik moet vanavond de ovitrelle prikken en dan woensdag voor iui. Jammer genoeg niet de 1e afspraak, maar pas om 12 uur. echt balen met mijn werk en dat van mijn partner. zo raar nu bijna elke 2 dagen naar het ziekenhuis en na woensdag wordt het afwachten helpppppppp!!!!!!!!!!!!!
    Heb nu heel erge last van tussentijdse bloeding, denk omdat ik niet zo`n beste menstruatie heb gehad. bah.
    Nu nog een beetje vertrouwen.:(

3. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Zon,succes morgen met de telefonische afspraak, spannend...'hoop' je op iets dat ze gaan voorstellen als traject? En heeft je man al eens eerder iets in moeten leveren?
    Je weet t trouwens maar nooit of t nu ineens gelukt zou zijn of niet, ik herken t heel goed, je bent zó bewust van je lichaam en de signalen die je wel of niet krijgt...is soms echt frustrerend en verwarrend...zucht

@Rebma, Oei nu wordt het allemaal wel heeeel concreet allemaal, spannend! Is de ovitrelle om de eisprong op te wekken/te laten springen? Wel vervelend dat je nu een tussentijdse bloeding hebt.
    Mij lijkt het echt heel moeilijk, het wachten na woensdag, vooral omdat het nu juist zo 'goed geregeld' tijdens de eisprong is....ik zal woensdag een kaarsje voor je aansteken!

@Hier, de HSG viel me 100% mee, was geen fijn gevoel, maar dat is maar zo kort dat het wel te hebben is, tov een bevalling vond ik dit een peuleschilletje...Ik had wel een ibuprofen genomen van te voren als pijnstiller.
    Er was op t eerste gezicht niets geks te zien, de gyn zei wel dat mijn baarmoeder een beetje anders als normaal was, maar dat dit geen belemmering hoefde te betekenen voor een zwangerschap? Ik kon er niet echt op ingaan wat ze daarmee bedoelde, we hebben over 2 weken een afspraak over wat nu te doen, ze gaan ons eerst nog bespreken in hun team, nog even afwachten dus...
    Het gesprek met de psycholoog ging ook goed, het heeft me echt heel goed gedaan, net als jullie steun trouwens, die doet me ook heel goed, jullie snappen tenminste hoe het gemis allemaal voelt! Dikke knuffel aan iedereen die t nodig heeft!!

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @Rebma: vandaag insemineren, hopelijk heel veel zaadjes ;)

Hier gisteren gyn gesproken. We kunnen door voor IUI met lichte hormoonstimulatie, net als bij Rebma denk ik. Zaadjes van manlief waren wat slechter dan vorige keren, 10 miljoen waarvan 27% goed bewegend en veel afwijkende vormen.
    Ik moet wel eerst nog een keer een echo, want dat was te lang geleden. hoef dus geen HSG, vind ik niet zo erg, maar wel vreemd dat ziekenhuizen zo'n ander beleid hebben vind ik. ik heb dus nog nooit HSG gehad en omdat ik al eerder spontaan zwanger ben geraakt en geen ontstekingen of iets heb gehad, vind de gyn dat niet nodig. Dus straks maar meteen afspraak maken voor echo!
    Ondertussen verder wachten op de wachtbank...

5. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zon, wat gek dat je geen HSG hoeft. Inderdaad raar dat het beleid per zh wisselt. Wij dus wel IUI maar hoefden geen zaadonderzoek te doen, dat hebben we alleen vorig jaar een keer gedaan. Ook wel gek dan he? Dus we hebben nu 4 IUI-ers dit jaar (Rebma, Zon, Rose en ik)?? Of vergeet ik nu iemand??

Rebma! Superspannend vandaag! Heel veel succes... Hopelijk gelijk raak! :)

Tojo wat fijn dat de HSG meeviel. Dat zit er mooi weer op. Weer een stap verder! Fijn ook dat je gesprek bij de psycholoog goed heeft gedaan.

Rose, moest je nou vandaag naar ZH? Ik ben het even kwijt. Zo ja, dan heel veel succes!

Maaik voel je je al weer wat beter?

6. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Rose, ik ben benieuwd hoe het bij jou gegaan is met de HSG? Hopelijk net zo 'goed' als bij mij...?!

@Zon, idd wel apart dat het zo verschilt per ZH, maar ze zullen er elk afzonderlijk wel hun goede ervaringen mee hebben dat ze het daarom zo doen? Fijn dat je in elk geval geen HSG hoeft, is ook niet echt een pretje, maar ergens ook wel weer raar omdat ze er zoveel informatie uit kunnen halen....
    Hopelijk kun je snel aan de slag met de IUI, straks ben ik de enige zonder IUI-traject??

7. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    O, en Rebma, ik ben nieuwsgierig hoe het jou gegaan is vandaag!

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Yeaah daar was ik weer. Pffff heb ik me daarom zo druk om zitten maken :( ik had er gewoon vlekken van zo zenuwachtig was ik.
    Ik vond het echt reuze meevallen gelukkig.
    Kreeg meteen de uitslag het zag er perfect uit.
    Volgende week afspraak met de gyn ik ben benieuwd.

Haha beetje genant maar ik voel de vloeistof nog steeds eruit lopen bleggg.

9. Rose1982

Thanks leen! Hoe is het met jou dan ? Ik zie 1 dag overtijd?
    Ja allemaal iui dit jaar nog volgens mij tojo ook toch?

Rebma hoe was het? Hoop dat het allemaal mee viel.

Tojo wat fijn dat het meegevallen is gisteren :)

Zon spannend hopen dat je niet lang hoeft te wachten op een echo.

10. Rose1982

Ik zat beetje te lezen over de hsg, maar lees dat er veel meiden een dag erna een restfoto hebben gehad. Hebben jullie dat ook gehad na de hsg?

11. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rose fijn dat het mee viel! En ook super dat het er goed uit ziet allemaal. Restfoto? Geen idee. We hebben ook geen vervolggesprek ofzo gehad, toen gelijk gehoord dat alles ok was en weer een half jaar naar huis gestuurd.

Heb mijn banner inmiddels aangepast hoor, helaas :(
    Nu lekker slapen!

12. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Rose, Fijn dat het jou ook meegevallen is! Is geen pretje maar is te hebben... Wij hebben dus pas over twee weken een afspraak bij de gyn, ben ook benieuwd wat ze ons gaan zeggen. Ik vermoed niet dat wij al in IUItraject gaan komen, heb zo'n vermoeden dat ze ons nog 'even aan het lijntje gaan houden' met afwachten oid? Maar zal er zelf ook zeker wel over beginnen. Ik ben dus ook benieuwd, zeker als iedereen straks aan t IUI-en is hier, dan wil ik ook!!!Haha.
    Hier doen ze dat trouwens ook niet in t ZH, die restfoto. Doen ze hier echt alleen als je complicaties oid zou hebben, maar dat komt (gelukkig) niet vaak voor.

13. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames de iui is achter de rug. Wees allen niet bang het stelt wat mij betreft niks voor. Het was wel een beetje raar. Mijn partner was mee maar mocht er een volgende keer komen dan laat ik hem lekker thuis want dat slaat nergens op. Wat een onpersoonlijk gebeuren. DE gynaecoloog legde niet eens wat ze ging doen.......... Beetje gestrest was ze. Wel de rest van de dag krampjes in mijn buik gehad en nu nog steeds een beetje.
    Help nu afwachten, probeer nuchter te blijven dat de kans niet heel groot is, maar merk nu al dat dat moeilijk is. Zit nl net te kijken wanneer de uitgerekende datum zal worden hihi.
    Wel gezellig dat jullie allemaal aan de iui gaan. Als jullie vragen hebben kom maar op.

14. Rose1982

Spannend hoor rebma.. Nu hopen dat jij ook de eerste word die zwanger is van de iui :) ga voor je duimen meis.

Tojo voor jullie nog even spannend wat de gyn gaat zeggen over 2 weken.

Leen gatver :( ff een digi knuffel!

Maaike hoe is het met jou?

Hier gelukkig geen last gehad van bloedverlies of krampjes na de hsg.
    Deze maand maar flink aan de klus, want hoor de gyn nog steeds zeggen dat de kans voor zwangerschap na hsg de eerste maanden meer is. ;) ze kunnen mij volgens mij alles wel wijsmaken. Haha

15. Rose1982

Meiden wat een rust hier.:(

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rebma zo spannend! Wanneer ben je uitgerekend? Hihi. Hopen dat het gelijk raak is hoor!

Rose ja, goed klussen de komende tijd! Wie weet heb je dan helemaal geen IUI nodig!

Gaan jullie nog wat leuks doen het weekend???

17. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Idd wel rustig hier...
    Ik ben in afwachting van mn ei, ik vermoed dat ie dit weekend 'springt', maar weet t niet zeker. Mijn man is sinds gister ziek, tuurlijk zul je altijd weer zien....grrrr Hij heeft er dus logischerwijs geen zin in vandaag. Ik durf gewoon geen ovutest te doen, bang dat het vandaag of morgen 'moet' en dat het dan niet kan omdat hij ziek is....
    Ik hoop dus dat na t weekend pas mn eisprong is, dan hebben we misschien nog een kans. Zeker nu na de Hsg wil ik geen enkele kans laten schieten eigenlijk!!!
    Morgenavond zouden we eigenlijk ook lekker gaan uiteten/bioscoopje doen ivm ons jubileum vandaag (we zijn 16 jaar bij elkaar!) Hopelijk gaat dat wel nog door..Ik zie t dus ff somber in en ben en beetje triest vandaag....zucht

18. Rose1982

Leen we hebben 2 verjaardagen verder niet veel.

Tojo he gatsiee... Nou hopen dat hij snel weer beter is en zin krijgt ;)
    Snap wel dat je een beetje triest bent vandaag.
    16 jaar gefeliciteerd :)

Ik ben ook nog niet begonnen met ovulatietesten zal morgen eens beginnen.

19. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Hallo dames.

Ik kreeg even geen berichtjes meer dus had niet gezien dat er alweer veel geschreven is.

@ Rebma. Ik hoop gewoon voor je dat het gelukt is. Dat zou iedereen hier ook weer veel moed geven.

@ Leen, balen weer een ronde verde.

@ Tojo. Nog even spannend bij de gyn. In elk geval gefeliciteerd met je jubileum.En hopen dat je je man nog over kan halen voor een potje.... klussen.

@ Rose. Fijn dat de hsg meeviel. Hopelijk heeft het effect.

@ hier. Ik had donderdag nog even contact met het ziekenhuis en we mogen injamuari voor de iui. Dus over twee maanden al. Had verwacht dat we nog veel langer zouden moeten wachten. Maandag bleek al wel dat mijn lichaam nog steeds niet gelemaal hersteld is. Dus nog twee maanden zelf proberen en dan.... Ik ben er erg blij mee. Wij zijn allebei zo klaar met de verplichte nummertjes. Dus hopelijk brengt het wat goeds.

20. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @Maaik: fijn dat jullie toch al in januari mogen starten, heb je in ieder geval het idee dat er iets gaat gebeuren he

@Rebma: spannend hoor, heb je nog wat afleiding tijdens de wachtweken? Hopelijk is het in één keer raak!!

@Rose: fijn dat hsg is meegevallen. En nu hopen dat die extra kans 'm gaat worden!!

@Leen: balen, weer ongi....... Op naar de IUI dan maar!

@tojo: en? nog gelukt om manlief te verleiden? Zou idd zonder zijn, nu je net hsg hebt gehad. Aan de andere kant ook geen goed idee als 1 van de 2 echt geen zin heeft. Lastig he, kennen we helaas allemaal wel dat 'moetje'

Hier: nog op de wachtbank, verwacht er weer niks van deze maand. Moet dinsdag ongesteld worden. Verder leuk weekend voor de boeg: dochterlief wordt 3 jaar en we vieren het morgen. Veel zin in, hopelijk is ze wel een beetje opgeknapt want ze is al een paar dagen flink verkouden en slaapt slecht.

Fijn weekend meiden!

Deel Deze Pagina