2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @zon, gefeliciteerd met je dochters verjaardag! Een fijne dag morgen. Hier ook een snottie-snottie-dochtertje...tis de tijd van het jaar weer...
    En as dinsdag verwacht je dus ongesteld te worden, begin je dan meteen met de lichte hormonen en t IUItraject? Spannend hoor.

@Maaike, geweldig dat jullie ook t IUItraject in kunnen gaan, nog even 2 maanden geduld, maar nu weet je in elk geval wel dat t eraan zit te komen, lijkt me fijn die duidelijkheid.
    Krijg jij er dan ook iets van hormoonstimulatie bij?
    En wie weet geven Rebma, Leen en Rose 't goeie voorbeeld' de komende maanden, waar je dan ook goede hoop uit kunt putten! 2013 moet wel een vruchtbaar jaar gaan worden zo!

@Rose, veel succes en plezier met klussen deze week!

@Rebma, kun je t wachten een beetje aan? Lijkt mij dat je nu helemaal bewust bent van alles 'signaaltjes' die je lichaam geeft, 'zou het wel/zou het niet' Ik zou mezelf helemaal gek maken! Ik vind het enorm spannend, dus hoe zal t voor jou dan wel niet zijn!! Heel veel succes met wachten...nu meer dan ooit

Hier...ik heb mn man niet over kunnen halen om te klussen, want daar is ie echt te ziek voor helaas. Vanavond eten/bioscoopje gaat dus ook niet door, volgend weekend misschien...jammer.
    Ik heb wel net een ovutest gedaan, die was overtuigend negatief, dus hoop maar dat mn ei er nog aan zit te komen, dan is er deze week wel nog kans op doelgericht klussen!
    Verder een beetje een baaldag, het weer buiten werkt ook niet mee, maar heb weer een goed boek klaarliggen dus kom de avond bij de kachel wel door!!

2. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @tojo: thanks voor felicitatie. Nee, ik kan niet meteen beginnen met IUI, moet eerst nog echo laten maken en wilde heel hoopvol wachten met afspraak maken tot ik ongi ben. Maar voel 'm nu al weer aankomen....

3. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Tojo, inderdaad erg fijn.

@ Zon, balen dat je je ongi alweer voelt aankomen.

@ Hier, gisteren ongesteld geworden. Ik heb er nu even niet zo heel veel problemen mee, ik had natuurlijk wel gehoopt van niet.

Vanmiddag nog een leuke opmerking van mijn schoonmoeder. Ach, als het er uiteindelijk niet in zit, dan is dat gewoon jammer, maar dan moet je er maar niet over inzitten en gewoon verder gaan met je leven. Ik mag het ook niet moeilijk vinden om over twee weken een week op vakantie te gaan met een zeer hoogzwangere vriendin. Ik voelde maar daar nogal lullig bij, want ik heb het daar wel moeilijk mee. De hele week elke dag de confrontatie vind ik best pittig. Natuurlijk weet ik wel dat dat als het er niet inzit dat ik weer verder moet, maar ik denk dat ik het daar toch wel even moeilijk mee zou hebben. Hoe zit dat met jullie?

4. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk maaik zullen we het moeten accepteren, maar er zijn nog zoveel mogelijkheden om een beetje hulp te krijgen. Maar ik denk dat als ik het nieuws krijg het zit er echt niet in dat ik dan psychische hulp nodig:x heb om dat een plekje te geven.
    Hier een lekker rustig weekend gehad en vandaag mijn nichtje en neefje als oppaskindjes dus een huis vol afleiding. Heerlijk zoveel kinderen om me heen;).
    Nog een dikke week te gaan voordat ik überhaupt aan testen mag gaan denken en dan is man lief ook nog naar buitenland dus als het niet raak is sta ik er helemaal alleen voor. Vindt mezelf nu al zielig.

5. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hee meiden
    maaike balen van je ongie.pfff die opmerking vertelde mijn moeder ook al. Ik zo mam daar denk ik nog nietmeens over na.

Rebma spannend. We gaan er natuurlijk vanuit dat het raak is anders kun je altijd bij ons spuien.

Hier vanmorgen een donkerdere tweede streepje op de ovutest. Net weer 1 gedaan en die is positief dus vanavond aan de klus haha. Manlief net al voorbereid ;) heb wel al halve dag een zeurend gevoel in me onderbuik.. Lijkt me niet dat dat de eisprong al is.
    Morgenvroeg naar de gyn, ben benieuwd wat hij te vertellen heeft.

6. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rose dat kan wel hoor ik test ook heel kort van te voren pas positief dus klussen geblazen en dan maar met pijn in de buik.;) je moet er wat voor hebben, dat denk ik in ieder geval altijd.

7. Rose1982

Haha helemaal waar. :) je krijgt het niet cadeau ben ik ondertussen wel achtergekomen. Nu maar hopen dat ik niet te laat ben ;)

8. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maaik wat een stomme en lompe opmerking van je schoonmoeder! Ze snapt er dus helemaal niets van. Tuurlijk is het goed bedoeld maar je kunt er echt niets mee en ze snapt echt niet hoe je je voelt. Trek het je niet aan. Je mag het er moeilijk mee hebben en je hoeft ook nog niet te denken aan dat 'eindstation'. De kans is nog altijd groter dat het wel lukt, dan dat het niet lukt.
    Wat betreft die hoogzwangere vriendin, dat kennen we denk ik allemaal, dat is harstikke moeilijk en confronterend. Je gunt het de ander, maar het drukt je ook weer keihard met je neus op de feiten. Zij heeft hetgeen dat jij het allerliefste zou willen en je moet er ook nog een week 'tegen aan kijken'. Voel je daar vooral niet schuldig over! Het zal vast ook gezellig worden, kun je er met die vriendin ook een beetje over praten? In ieder geval ook veel plezier, en proberen te genieten...

Zon nog gefeliciteerd met je dochter!!!! Heeft ze een leuke dag gehad en is ze verwend?

Tojo nog kunnen klussen of is deze maand een gemiste ronde? Sterkte met je zieke mannetje. Is hij erg zielig?? :)

Rebma wat zal deze wachtbank zenuwslopend zijn. Volgens mij ga ik zoooo ongeduldig worden. Voel je al wat anders dan anders???

Rose succes met klussen!!!

Hier weinig nieuws. Volgende week prikles en deze ronde nog zelf 'proberen' maar ik heb me er al bij neergelegd dat dat niet gaat lukken. Dan in december starten met de IUI. Hopelijk heb ik nu niet weer zo'n lange cyclus want het duurt me veel te lang allemaal!!!

9. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Daar ben ik ook maar weer eens. Lees wel mee hoor maar heb zelf niet altijd iets te melden en al helemaal niets positiefs helaas. Word weer ongesteld een dezer dagen, ik voel het alweer. Tezamen met twee zwangerschapsaankondigingen waardoor ik het helemaal gehad had, heeft dit mij doen besluiten een vervolgafspraak bij het ziekenhuis te maken. Zal ook wel weer een paar maanden overheen gaan voordat we dan daadwerkelijk kunnen beginnen met IUI.
    @Zon gefeliciteerd met jouw dochter. Mijn dochter is vorige week ook drie geworden. Wat zijn het al dametjes he? Hebben jullie een leuke verjaardag gehad?

Nou dames, 27 nov een afspraak in het ziekenhuis. Voelt wel goed om nu verdere stappen te ondernemen. Ga vrijdag eerst een dagje lekker shoppen, dochter uit logeren, mama lekker spenden hahahaha. Werkt erg therapeutisch op zijn tijd.

10. Rose1982

Hier vanmorgen naar de gyn geweest en hij wil dat we de laatste maanden van het jaar nog zelf proberen ook omdat na de hsg 3 maanden meer vruchtbaar bent. Dus eerste cyclus van het jaar starten we met iui. Kreeg straks in de auto spontaan een huilbui :(

11. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh rose dikke knuffel,
    Leen jij schreef zo mooi over de zwangere vriendin zij heeft wat wij het liefste willen.
    Ik heb het vaak moeilijk met kinderwagens en hele kleine babytjes. Ben soms echt in staat om het uit de kinderwagen te plukken. Erg he. Schaam me diep en zal het ook nooit doen, maar denk het wel:)
    Mariantha leuk dat je nog steeds mee leest en balen dat erbij jou ook geen positief nieuws is.
    Hier is het echt slopend en er is morgen pas een week voorbij.
    Zoveel pijn in mijn buik sinds de inseminatie. begin nu ook zere boobs te krijgen, maar durf niet te hopen:(
    Heb met mezelf af te wachten tot volgende week donderdag. Help ga ik dat redden.........

12. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @Leen en Marianita: dank voor de felicitatie! Ze is heerlijk verwend en We hebben een leuke dag gehad. En ja het wordt al een hele dame, Marianita! Net als die van jou, grappig dat ze bijna even oud zijn. Ik vind het toch wel confronterend soms dat er nog geen baby op komst is, ze is zo gek van baby's! Ze helpt ook altijd mee met de kleintjes flesje geven op kdv en is echt zo'n klein moedertje. Gun het haar ook zo! Ben nu weer even n de depri modus, vandaag ongesteld geworden. Ben t zo zat!!
    Wordt voor mij hopelijk net als Leen in december IUI, heb eerst eind deze maand nog een echo.

@Rose: neeeeeee toch! Nog langer wachten, tsssssssss. Wat ontzettend balen....!!

Rebma succes nog op de wachtbank, lijkt me superspannend

Maaik: ik sluit me aan bij Leen; vind het een erg onnadenkend opmerking van je schoonmoeder. Ze zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar snapt er niks van.

13. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hallo meiden,
    Mag ik ook mee mogen komen schrijven? Ik heb nu een heerlijk zoontje van bijna 2, en wij zijn alweer een ruim jaar bezig voor een tweede, we zijn zo snel begonnen omdat we ruim 3 jaar op onze kleine man hebben moeten wachten, de derde iui was toen raak.

De verbazing was ook erg groot dat begin dit jaar we 2 keer zwanger zijn geworden op de natuurlijke manier, de eerste keer eindigde na 4,5 week, de tweede keer bij 9 weken, sinds die tijd nog een curretage gehad maar daarna bleef het erg stil. We hebben vandaag een afspraak gehad bij de gynaecologe en wat haar betreft mogen we starten met iui's daar waar we de vorige keer ook zwanger mee zijn geworden, helaas betekent dat weer prikken maar ja het resultaat ligt boven in zijn bedje te slapen.

Afgelopen weekend was ik wat rond aan het kijken op zp en kwam jullie topic tegen, erg herkenbaar allemaal.

14. Rose1982

Rebma spannend hoor ben ook zo benieuwd, hopen op mooie test volgende week.

Zon mijn dochtertje is vorige maand 3 geworden ook zo verwent pfff wat moet je er allemaal mee. Haha
    Wel spannend de echo en wanneer je met iui mag beginnen.

Wat doen jullie met alle kleertjes? Ik heb alles tot 62 weggedaan de rest heb ik allemaal bewaard, maar twijfel of ik ze niet op mp moet zetten.

Nijn welkom hier en gezellig dat je met ons mee komt kletsen.
    Jeetje jullie hebben het hele iui traject al gehad bij jullie zoontje.
    Hoe heb je dat ervaren? Zie je er weer tegen op om te beginnen met iui? Wat erg van je miskramen :(

15. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Hoi rose, ja we hebben het hele iui traject al gehad, ik vond het best pittig omdat wij van zelf proberen in 1 keer gingen naar alles volgen en met alle mogelijke hormonen (decapeptyl, gonal-f, pregny, utrogestan). Van de tweede iui zijn we toen direct doorgegaan naar de derde, daar ging toen zoveel mis (al eitjes toen die nog niet mochten groeien, heel veel last van het kuurtje om daarna ongesteld te worden en de eitjes duurden veel langer om te groeien) dat we daarna weer ff een pauze wilden inlassen, toen bleek ik zwanger!

Dus ondanks dat ik het pittig vond gaan we er in januari toch weer voor. Gelukkig weet ik nu wat er gaat gebeuren dus dat maakt het wat makkelijker deze keer.

Weet wel dat niet iedereen meteen met dit protocol start, dat was bij ons omdat we al meer dan 2,5 jaar bezig waren zonder een enkele zwangerschap, voor dit stuk zitten nog vele andere iui vormen.

Ik hoop niet dat je hier heel erg van geschrokken bent....

16. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    O, en we hebben er eigenlijk gek genoeg wel weer zin in omdat we weten dat het al een kleintje heeft gegeven! Wat niet zegt dat het nu weer lukt maar het geeft ern gerust gevoel.

17. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    O, en we hebben er eigenlijk gek genoeg wel weer zin in omdat we weten dat het al een kleintje heeft gegeven! Wat niet zegt dat het nu weer lukt maar het geeft een gerust gevoel.

18. Rose1982

nijntje jeetje dat is wel heftig zeg die iui rondes pfff.
    ik ben er verder niet van geschrokken je leest zoveel verhalen zowel positief al negatief. Ik laat het gewoon op me afkomen, maar we hebben nog 2 maanden voordat we beginnen dus wie weet haha. We proberen positief te blijven.

19. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Rebma: ik duim voor je hoor. Hoop het zo dat het is gelukt!
    Hier weer ongesteld geworden vannacht. Ben benieuwd wat de gyn 27-11 zegt. Zal dan nog wel even duren voordat we daadwerkelijk starten met iui. Natuurlijk hoop ik dat het niet nodig is en dat het is zoals we soms horen: 'toen ze eenmaal wist dat ze naar het ziekenhuis ging, viel er een spanning van haar af en werd ze zo ineens zwanger'. Jajaja....het zal allemaal wel. Hoort in de categorie: denk er maar niet teveel aan en vooral ontspannen.
    Zon: ik twijfel ook over de kleertjes. Mochten we ooit nog een meid krijgen dan is het spul ongeveer wel uit de mode. Ik denk dat ik het begin van het nieuwe jaar op mp zet.
    Sterkte allemaal. Fijn dat we met elkaar mee kunnen leven.

20. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @rose en wat je zegt de een ervaard het weer anders als de ander. Maar spannend hoor over 2 maanden starten, weet je al hoe jullie iui eruit gaat zien (hormonen of niet)

@marianita ik ga voor je meeduimen dat het voor die tijd gaat lukken!
    hopelijk worden de komende maanden vruchtbaar voor ons allemaal!

Deel Deze Pagina