Marianita he gatie weer ongesteld.. Word echt tijd dat er iemand hier weer keer goed nieuws heeft. Nijn ik weet wel dat ik hormonen moet gaan spuiten maar hoe en wat dat hoor ik begin januari. Tojo waar ben je?
Jaja ik ben er nog...heb wel alles meegelezen maar even geen moment voor mezelf gevonden om goed te reageren...bij deze (hier komt weer een lange lap tekst aan haha): @Nijn, allereerst welkom bij ons 'mama's-met-een-geweldig-eerste-kindje-maar-we-willen-nog-een-tweede....zucht' clubje Gezellig dat je mee komt kletsen. Je bent al een beetje een 'expert' op t gebied van IUI, dat komt mooi uit, want daar zijn de meesten de komende tijd waarschijnlijk mee bezig... Fijn dat je van de eerste via IUI zwanger geworden bent, kan me helemaal voorstellen dat je dan verbaasd was toen je op de natuurlijke manier zwanger werd. Heel pijnlijk voor jou en je man dat dat destijds zo geeindigd is...Hebben ze daar nog een 'reden' voor gevonden? Fijn vooruitzicht dat jullie in januari gaan starten, je weet ongeveer wat je kan verwachten, dus dat scheelt wel denk ik. Hopelijk is het deze keer daardoor minder heftig. @Rose, ook een dikke knuffel van mij, voor je huilbui en emoties... Voelde jij je eisprong ook meer dan normaal? Ik had dat namelijk wel, had echt enorme steken aan één kant, en volgens de ovutest had ik ook mijn eisprong, normaal voel ik die ook wel een beetje, maar nu had ik er echt last van! Jullie dus ook goed geklust rond die dagen?? En geeft het je ergens ook wel een rustig gevoel dat je weet dat je in 2013 gaat IUI-en? Nog even de laatste maanden van 2012 door.. Ik heb eigenlijk alle kleertjes nog bewaard, ik heb daar ook nog niet eens zo over nagedacht eigenlijk...Ik was eigenlijk van plan ze gewoon te bewaren voor een evt tweede meisje, ook omdat het meeste van haar kleding en mijn smaak nu niet echt 'uit de mode' kan raken ...maar hoe langer het duurt is het misschien nog niet eens zo gek idee om het nu gewoon op marktplaats te zetten... Ik leen ook weleens wat uit aan vriendinnen. @Marianita, grrrrr wat vervelend dat je ongesteld geworden bent! Wel fijn dat je een afspraak hebt staan bij de gyn, dan gebeurt er in elk geval íets! Wie weet geldt een van die 'motiverende-maar-ook-zeer-vervelende-spreuken' wel voor jou, haha, en heb je het ZH niet meer nodig...ik zou er niet teveel vanuit gaan, maar je weet maar nooit natuurlijk....! Veel shopplezier as vrijdag! Dat werkt voor mij ook altijd goed, wel iets minder goed voor de portemonnee helaas... @Rebma, heel veel succes as week met wachten...wachten...wachten, de tijd heeft nog nooit zo langzaam gegaan voor jou, denk ik? Ik zou toch echt wel wachten met testen tot je bijna eigenlijke ongesteldheidsdag(weet niet wanneer deze voor je is?), anders maak je jezelf ook alleen maar gek met piekeren...wat heb je afgesproken met het ZH? Je bent je nu heel bewust van alles wat je voelt in je lichaam, echt heel begrijpelijk....sterkte met wachten!!! Je kunt het! knuffel @Zon, heel vervelend dat je ook weer ongesteld geworden bent, het wordt echt tijd voor wat goed nieuws hier! Heb je al een afspraak gemaakt voor een echo? Ik blijf het toch een beetje apart vinden dat je geen HSG krijgt voor het IUitraject, maar ja zal wel zo goed zijn...is in elk ZH toch een beetje verschillend... Ik herken het gevoel van dat je ook een babietje wilt voor je dochtertje, ons dochtertje is dan wel pas net 2, maar ook zij is nu al gek van baby's. Is ook zo leuk om te zien, maar inderdaad wel soms moeilijk. Ik zie haar in gedachten straks gewoon al lopen met haar kleine wandelwagentje met pop naast de grote wandelwagen met broertje/zusje erin......zucht...de wens wordt alleen maar groter! Hopelijk hoeven we niet te lang meer te wachten! @Leen, volgende week prikles, vind je dat spannend? Nu je weet dat je gaat IUI-en, wil je er ook nu voor gaan, toch? Dat wachten duurt ook maar. Hoe lang duurt je cyclus normaal zo'n beetje, wat is lang? @Maaik, ik kan er een beetje boos op worden op jouw schoonmoeder, mensen snappen er soms helemaal niks van...grrr. Ze maakt eigenlijk gewoon een beetje jouw gevoel weg. Terwijl je het zeker moeilijk mag vinden, en zoals Leen zegt, is de kans nog altijd groter dat het wel lukt dan niet. Hoe je er dán mee omgaat als het niet meer zo mag zijn, is voor dán... Ik had daar met mijn moeder ook een gesprek over, ik gaf aan dat ik helemaal geen goed bedoelde adviezen wil, want die weet ik rationeel gezien ook allemaal wel (dat we al een mooie dochter hebben/dat de wereld niet vergaat..blablabla) maar dat ik gewoon wil dat er naar me geluisterd wordt, en dat mensen er gewoon voor me zijn...goed bedoelde adviezen kan ik nu niet gebruiken, die vallen toch verkeerd... Ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is om met je hoogzwangere vriendin op vakantie te gaan, had je dat al geboekt voordat ze zwanger werd? Mocht het je teveel worden dan stort je je hart maar uit op dit forum, als je er internet in de buurt hebt!! Heb je er wel een beetje zin in? Hopelijk ben ik niemand vergeten? @Hier, het gaat hier gewoon zn gangetje, met ups en downs. Ik heb het erg druk met opdrachten voor de feestdagen (ik beschilder dingen voor klanten), daar gaat nu ff alle vrije tijd in zitten. Brengt mijn hoofd wel even op andere gedachten, dat scheelt. Mijn man was zondag gelukkig weer beter (en ja hij was zielig, maar dat zijn bijna álle mannen als ze ziek zijn!!), ik had gelukkig maandag een positieve ovutest, dus we hebben nog wel wat kunnen klussen...wie weet heeft de HSG nut gehad... Gister nog een goed gesprek gehad bij het kdv met een andere moeder met een tweede-kinderwens, ze heeft de eerste met IVF gekregen en nu met haar laatste poging IVF hoopt ze op een tweede kindje, tjonge dat relativeert 'mijn probleem' weer even...zo ver zijn we (gelukkig) nog lang niet... Ik heb wel behoefte aan een zwangere van ons op dit forum, voor positieve energie!!! Zo nu heb ik een RSI arm van het typen haha, volgende keer maar weer wat sneller reageren, scheelt ook wat tijd
@tojo: wooooowie wat kan jij toch heerlijk lange verhalen schrijven . Ik ga het ook nog even goed navragen/aankaarten hoor van de hsg als ik de echo heb (29 nov). Ik wil namelijk wel echt weten of bij mij alles ok is. Ik ben namelijk 4 jaar geleden spontaan zwanger geraakt terwijl manlief toen zeer zeer zeer slecht zaad had (ICSI indicatie). En toen na 2 jaar. Nu zijn we al zeker 2,5 jaar bezig en zaadjes van manlief zijn ontzettend verbeterd. Dus ik kan dat niet goed rijmen, ik denk dan dat er bij mij ook iets niet helemaal goed zit nu. Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon domme domme pech zijn en 4 jaar geleden een lucky shot in de roos. Tsss ze gaven ons toen 0,1 procent kans om spontaan zwanger te raken (p/maand). @Rose: onze kleertjes zijn nu bij een vriendin van mij. Heerlijk om zo'n klein babietje in dochters kleren te zien, alleen zou het mijn baby moeten zijn hihi. Hier dus uitgeleend, maardaarna bewaar ik ze nog wel even. Ik merk trouwens wel dat je echt meegroeit met je kindje en dat ik me nu al moeilijk kan voorstellen dat er weer een kleintje bijkomt. Daar krijg ik ook echt stress van, van dat leeftijdsverschil. Vraag me af of we op een gegeven moment zoiets hebben van: nu hoeft het niet meer van ons! Daar zijn we nu nog lang niet aan toe hoor, maar nu we uit de luiers zijn en ons meisje echt een dametje wordt, groei je uit de baby/peutertijd voor mijn gevoel. Overigens vindt manlief dit de grootste onzin hoor, die zegt gewoon nuchter; dan groeien we daar vanzelf weer in. Herkennen jullie dit? @nijn: welkom hier! Tjee, wat een hormonen heb jij gehad bij iUI, dat heb ik eerljk gezegd nog nooit gehoord. Dacht dat utrogestan en met name decapeptyl alleen bij ivf/icsi behandelingen gebruikt worden.
Ik kwam trouwens vandaag een stuk tekst tegen, waar jullie misschien ook iets aan kunnen hebben, ik vond het wel fijn om te lezen, was wel herkenbaar: secundaire fertiliteitsbehandelingen
@rose, van de hormonen heb ik trouwens verder geen last gehad, ik hoop voor jou dat je ook geen last hebt! En natuurlijk zou het nog beter zijn als je het helemaal niet nodig zou hebben @tojo bedankt voor de welkom! En de zucht extra in de titel is zeker wel waar, we hadden het toch allemaal anders voorgesteld... Ja ik weet al wat ik kan verwachten dat scheelt zeker wel, maar aan de andere kant is dat ook hetgene wat ik niet meer gehoopt had, het is gewoon heel dubbel. Maar dat zal het voor iedereen zijn zeker als de eerste zo lukte zeg maar. De tekst van je laatste berichtje klopt ook als een bus! Wat voor soort dingen beschilder je dan? Zijn het meubels of textiel? Fijn dat je man 'op tijd' beter is geworden! Nu hopen op een goed resultaat. @zon, ja die hormonen worden voornamelijk bij ivf/icsi toegepast ja. Ons werd 3 jaar terug verteld dat ze alles uit de kast gingen trekken omdat wij al over de 2,5jaar heen zaten zonder enkel resultaat, verder was zowel bij mij als manlief niks gevonden. Dus daarom alles in de hand houden van opbouw slijmvlies tot hoe het eitje groeide en wanneer hij zou springen. Dat was voor ons wel heftig aangezien wij er ook nog nooit van hadden gehoord. Jeetje wat balen dat je man zijn zaad wat slechter is, wel fijn dat het al een stuk verbeterd is! Ik hou dit soort dingen maar op dikke vette pech, en begrijpen doe ik het al helemaal niet. Wat het ook soms moeilijk maakt. Hier heb ik alweer weekend, nog een paar dagen en dan mag ik bij de fertipoli mijn baarmoeder slijmvlies op laten meten, kijken of dit dik genoeg wordt. Mijn ongi is anders geworden sinds de curretage dus willen ze dat opmeten net voor de eisprong en de week erna. Ik vind het wel fijn dat dit gechecked gaat worden.
Ik schrijf weinig mee maar lees wel regelmatig maar hier moet ik toch even op reageren. Wat een verschrikkelijk herkenbaar stuk! Het voelt zelfs een soort fijn om precies terug te lezen wat mijn gevoelens zijn rondom het verdriet dat er maar geen tweede komt. Ook erg duidelijk uitgelegd waarom het wachten op een tweede kindje absoluut niet minder (misschien: anders) verdriet teweeg brengt... Sterkte allemaal, meiden!
Hoi zon, ik herken dit heel erg! Zo vond ik de derde verjaardag van onze dochter best confronterend en ik moet al helemaal niet aan haar vierde verjaardag denken... Wij begonnen weer toen ze nog geen tien maanden was en dan nu nog geen broertje of zusje voor haar. Ik was zelf niet een echte baby-moeder, om het zo maar te zeggen, dus ik had het heerlijk gevonden om dat twee keer snel achter elkaar mee te maken en ik vind het ook erg jammer dat het leeftijdsverschil steeds groter wordt... Mijn man herkent dat ook minder. Het zal wel iets voor ons vrouwen zijn .
Nog een keer quoten . Viel me zomaar op dat er heel wat meiden zijn met een dochter die net drie jaar is geworden en dat er heel wat van ons in december of januari mogen starten met IUI. Grappig, zoveel overeenkomsten! We zouden eens een lijstje moeten maken .
Hallo jiska, heb jij niet bij de oktobermamas 2009 meegeschreven? Je naam komt me bekent voor. Onze dochters schelen maar 2 weken. Waarom kom je niet gezellig met ons meeschrijven afentoe lucht dat wel op hier kun je lekker spuien. Iedereen snapt wat je bedoelt omdat we allemaal met hetzelfde probleem zitten.
Hoi Rose, ik heb inderdaad in het begin meegeschreven met de oktobermama's! Ik herken jouw naam ook nog . Lukte me gewoon niet om het daar echt bij te houden maar hier met zo'n knusse club meiden met dezelfde problemen moet dat vast makkelijker zijn . Gaan we doen! Zeker ook fijn omdat we straks misschien ook allemaal de IUI behandelingen in gaan.
Hoi Jiska, Gezellig als je af en toe meeschrijft! En meelezen mag natuurlijk ook hoor. Inderdaad veel overeenkomsten hier! Volgens mij hebben er echt veel een kindje van net 3. @tojo: wat een herkenbaar verhaal inderdaad. Voor mezelf is de wens voor een tweede zelfs groter dan de wens voor de eerste. Omdat je weet hoe speciaal het is. Voor de eerste was het voor mij meer de angst om nooit moeder te worden. Ook vreselijk natuurlijk. Maar nu is de wens voor een tweede zooooo groot, ik ben er nog veel meer mee bezig dan toen we voor mijn dochter bezig waren (hebben we ook 2 jaar op moeten wachten).
@Zon, ik heb precies hetzelfde gevoel als jou, mijn wens voor de tweede is veel groter dan voor de eerste. Je weet bij de eerste idd niet of het je überhaupt wel gegund is, maar nu je weet dat t kan, wil ik ook zsm... Ook voel ik soms een soort van druk in mijn omgeving, mensen gaan er toch vaak automatisch vanuit dat als je er eentje hebt gekregen je toch heel makkelijk en snel de tweede ook moet kunnen krijgen? En soms vragen ze 'o is ze al twee jaar' en dan zie je ze kijken naar je buik of er al een tweede komt (of verbeeld ik me dat dat ze naar mijn buik kijken??) of ze vragen het gewoon heel lomp of het daar geen tijd voor wordt...zucht daar kan ik soms echt boos om worden... Mijn man heeft daar minder moeite mee. @Jiska, welkom (terug?!) Wat vervelend dat je al drie verjaardagen van je dochtertje hebt gevierd sinds jullie voor de tweede wilden gaan, lijkt me best confronterend elke keer. Ik had precies hetzelfde gevoel als jou, ik ben ook geen 'baby'mama, en wilde ze mede daarom ook zo snel achter elkaar. helaas is het ons toch niet gegund. Begin jij ook binnenkort met IUI? @Rose, druk op je werk dus afgelopen week? Verder alles goed bij jullie? Ik begreep trouwens dat de eerste menstruatie na een HSG anders kan zijn (heftiger/minder/...) hopelijk gaan we dat allebei niet ervaren omdat we de komende 9 maanden geen menstruatie meer gaan hebben...??? Ik merk wel dat ik er nu veel mee bezig ben, hoop niet dat ik me teveel spits erop...heb jij daar ook last van? @Nijntje, Ik kan me voorstellen dat het fijn voelt dat het allemaal gecheckt wordt, hoe bedoel je dat je menstruatie anders geworden is? Ik beschilder vanalles, stoeltjes, speelgoedbankjes, klompjes maar ook muurschilderingen, en ik ontwerp geboortekaartjes dus ik heb het druk genoeg naast mijn gewone baan...! @Hier, Ons dochtertje is net twee ipv drie, dus wij lopen een jaartje achter op de meesten hier...haha. Ik ben een beetje zenuwachtig voor ons gesprek bij de gyn as woensdag, ik heb t vervelende voorgevoel dat ze ons gaan afschepen met weer een tijdje zelf proberen, maar dat trek ik als complex persoontje echt niet, hebben we echt de energie niet meer voor. Dan denk ik dat we misschien zelfs naar een ander ZH/privékliniek gaan...zal er in elk geval wel wat van zeggen in t ZH. We zien wel. Gister lekker uit gegeten bij de Japanner ivm ons jubileum van vorig weekend. Er zat veel sushi bij, en dat durfde ik toch niet te eten, je weet maar nooit, en dan ga ik geen rauw vlees zitten eten, verder was t wel erg lekker allemaal. O en nog even iets bijgelovigs, ben ik normaal niet zo van, maar in dit geval wil ik t wel proberen! Ik had als lief gebaar een geluks-kraanvogeltje gevouwen voor mijn collega voor haar 1e IUIpoging, toen is ze dus zwanger geworden. Ik kreeg m dus laatst terug, ik draag m vaak bij me, stel dat het nu dus raak zou zijn deze ronde, dan ga ik echt een heel leger vouwen voor jullie haha!!! Fijn e zondag verder, hier is t heerlijk weer, vanavond lekker SintMaarten vieren met lampionnetjes enzo!
@ Zon: Ik ben vast van plan om het niet alleen bij meelezen te laten . Fijn om hier met lotgenoten van alles te delen! Wij mogen in december starten met IUI omdat we dan 2,5 Jaar bezig zijn en er nooit iets is gevonden. @ tojo: wat leuk om merken dat jij er precies zo in staat! Sorry, je hebt het aan de anderen misschien al eerder uitgelegd maar hoe lang zijn jullie bezig en is er een oorzaak gevonden waarom het niet lukt? @ all: de wens voor een tweede is hier ook minstens even groot als voor de eerste... Het enige wat anders is, is dat de angst om kinderloos te blijven er niet meer is. Maar er zijn nu juist ook dingen die eerder niet meespeelden zoals het leeftijdsverschil met onze dochter, het vragen naar wanneer er een tweede komt enz. Ik keek pas de foto's terug rondom de bevalling, geboorte en kraampje van onze dochter en dat deed me echt wat! Je weet gewoon hoe mooi het zou zijn om dat nog een keer mee te maken.
Jiska gezellig dat je hier mee komt kletsen. Weten jullie al wanneer jullie met iui gaan beginnen? Zon hier ook de wens voor een tweede groter. Merk dat ik er best veel mee bezig ben en wil dat niet maar het is gewoon moeilijk. Tojo ik wist niet dat je menstruatie anders kan zijn, dat hebben ze mij niet verteld. Ik heb wel mijn eisprong eerder gehad dan normaal maar weet niet of het door de hsg komt. Ik ben ook wel mee bezig vooral het hopen dat na de hsg het raak is. Spannend woensdag naar de gyn, laat je niet naar huis sturen hoor. Ja je hebt kans dat net als mijn gyn ons naar huis stuurde omdat hij ons eerst die 3 maanden na de hsg zelfde nog wilde laten proberen. Ben begonnen met afvallen ook eet nu zo min mogelijk koolhydraten, het blijkt dat het ook kan werken haha. Zo lekker naar het bos geweest heerlijk gewandeld wat een lekker weer vandaag. Straks paar uurtjes werken nu lekker sinterklaasjournaal aan het kijken met mijn meisje op de bank. Rebma wat ben je stilletjes? Hoe is het met jou?
Rose, ik heb ook een HSG gehad 3 maanden geleden en heb verder niets gemerkt aan mijn cyclus. Alles was ook goed tijdens het onderzoek. Ik hoop niet teveel op een zwangerschap omdat alles blijkbaar voor de HSG ook al goed was. Stuk zelfbescherming, denk ik . Vraagje aan de meiden die voor IUI gaan omdat er niets gevonden is: verwachten jullie daar wat van? Ik ben best sceptisch, merk ik. Zaad van manlief was perfect dus waarom zou dit ons wel helpen?
Verwachten niet maar hopen wel, ik probeer positief te blijven en misschien hebben we wel net dat stapje nodig. Ik lees ook veel verhalen van andere meiden en daar pakte het bij vele ook positief uit.