Ik moet gewoon iets meer van jou hebben, Rose . Ik vind het best moeilijk om positief te blijven en verder is het ook een stukje zelfbescherming om er niet teveel van te hopen... Ik lees op internet dat ze bij vrouwen waar geen oorzaak gevonden is, bij de IUI vaak met hormoonstimulatie werken. Ben benieuwd of ze dat in ons ziekenhuis ook doen. Lijkt me wel belastend met de bezoekjes aan het ziekenhuis hoe het met de eitjes staat enzo...
Pfffieeuwww wat is er veel geschreven!!! Ik moest echt even bijlezen haha. Nijn en Jiska, welkom hier! Leuk als jullie mee komen kletsen en fijn om lekker van je af te schrijven af en toe... Tojo, ja de prikles vind ik best spannend maar ik zie er niet tegen op. Ik kijk er eerder naar uit om wat actie te ondernemen. Mijn cyclus is normaalgesproken tussen de 31 en 34 dagen. Laatste keer duurde het iets van 38 dagen. Best lang dus. Ohja echt een heel mooi en herkenbaar stuk dat je doorstuurde op het forum. Zo mooi verwoord. En ik voelde me gelijk wat minder 'schuldig' dat ik me zo voel, want blijkbaar mag je je zo voelen in onze situatie. Snap je wat ik bedoel of ben ik nou erg onduidelijk aan het schrijven? Jiska ik begin ook in december met IUI, was er ook even heel sceptisch over, aangezien je kansen eigenlijk nog steeds niet heel groot zijn (10 tot 15% per keer) en bij 'gezonde' stellen nog hoger liggen. Maar ik moet zeggen dat ik er nu echt wel naar uit begin te kijken. Het is toch een verhoogde kans voor ons. Naast de hormonen die je krijgt wordt het zaad wel op precies de juiste plek gebracht, dus de barrieres die we kunnen hebben waardoor het niet lukt worden wel zo veel mogelijk weg genomen. Sorry allemaal, ik wilde even reageren op iedereens berichtjes, maar er is zoveel geschreven Het eten staat hier klaar, manlief heeft gekookt! Morgenmiddag prikles, ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan. Oja Rebma, waar ben je??? Mocht je dit weekend testen???????? Allemaal succes met de nieuwe werkweek...
Hallo dames, Wat hebben jullie weer veel gekletst. Ik krijg ineens de e-mailnotificaties niet, dus ik had het niet door. @ jiska, welkom hier. Ook al een dochter van drie. Mijn dochter wordt over een paar weken drie. @ alle andere verhalen, ik moet ze nog bijlezen. @ hier. Het gaat z'n gangetje, nog een paar maanden en dan aan de iui. Morgen nog even naar het ziekenhuis. Hopelijk hoor ik dan ook hoe ze het allemaal aan willen pakken. We wachten het allemaal af. Deze week weer aan de klus. Toch nog hopen op die toevalstreffer.
Meiden wat hebben jullie een boel geschreven, gezellig! @Jiska, welkon hier en ik wil je ff een positief verhaal geven, hier zijn we zwanger geworden door iui met hormoon stimulatie, de derde iui! Ook na ruim 2,5 jaar hier aan begonnen, vooraf geen enkele zwangerschap gehad en ook bij beide geen oorzaak gevonden, en de laborante werd elke keer helemaal blij van manlief zijn sperma, dus het kan echt! Helaas gaan we met een tweede ook deze kant op, ondanks dat we in jan en mrt van dit jaar een natuurlijke zwangerschap hadden die in een miskraan eindigde. Gelukkig hoeven we nu niet zo lang te wachten voor het starten. In principe mogen we januari starten ook weer met hormoon stimulatie. @tojo, onze kleine man wordt over een klein maandje 2, dat is dan de tweede verjaardag voor ons sinds we gestart zijn voor een tweede, echt een raar idee. Nou mijn menstruatie was voor mijn curretage druppel bruin bloed en dan dag erna doorzetten met veel roodbloed wat binnen 2 dagen weer minder werd (sorry voor de details), nu is het 3,5 dag een druppel bruin bloed met meer krampen, daarna zet het pas door eerste dag is dan bruin bloed, daarna rood bloed 1dag en daarna wordt het snel minder. Deze week gaan ze baarmoederslijmvlies opmeten om te kijken of dit goed opgebouwd wordt. Wat betreft doorsturen van de gynaecoloog, ik dacht dat ze ons afgelopen dinsdag ook eerst naar huis zou sturen maar niks was minder waar we mogen meteen verder. Wees ook duidelijk dat je dat niet gaat trekken, dat doet soms ook wat. Succes @leen, ik vond de prikles reuze mee vallen, bij ons moesten we eerst onszelf een keer prikken en als we dat gedaan hadden zouden ze uitleg geven hoe de prikpen of spuit werkt. Ik vond de eerste keer echt prikken voor de eerste iui wel een behoorlijke drempel, maar ook dat went ernstig snel. (zeg ik die normaal als de dood is voor prikken) @all, de wens voor een tweede is bij ons even groot, misschien komt dat doordat de eerste ons al ruim 3 jaar en 3 maanden heeft geduurd voor een eerste zwangerschap. Ik hoop maar dat een tweede minder lang gaat duren....
@ leen: daar heb je een punt, inderdaad, er worden natuurlijk wat barrières weggenomen met de IUI. In ons ziekenhuis hebben ze bijv. nooit iets onderzocht wat betreft vijandig baarmoederslijmvlies o.i.d. En dat omzeil je natuurlijk met IUI. Ik ben gelijk iets positiever . @ Nijntje: wat fijn om zo'n positief verhaal te horen! Jullie verhaal lijkt inderdaad veel op dat van ons. Hopelijk kunnen we allebei weer snel gaan genieten van een zwangerschap! Hihi, grappig dat ze zo enthousiast waren over het zaad van je man . IUI doen ze natuurlijk veel vaker bij mannen met slecht zaad. Hebben jullie dat ook, dat je soms stiekem zit te dromen over hoe het is als? Ik heb het kamertje in gedachten al drie keer ingericht .
Hallo allemaal, Hier een kort berichtje van mij. Ik ben even super down. Ik was al die tijd best wel positief en had het gevoel alles onder controle te hebben. Maar gisteren kreeg ik opeens pijn in mijn buik en voor mijn gevoel minder gevoelige borsten en down en ik denk dat maar kan duiden op 1 ding en dat is dat de hormonen weer aan het dalen zijn ipv het stijgen wat ik nu wel weer eens zou willen meemaken. begrijpen jullie me nog. En ik weet geen bloed is hoop, maar nee zo voelt het niet. Ik weet dat ook met iui de kans klein is, maar stiekem heb heb ik toch gedacht er niks met ons aan de hand dus kan het alleen het slijmvlies zijn waardoor het niet lukt dat hebben we nu omzeilt dus het moet nu gewoon lukken. Het gevoe; dat het niet gelukt is maakt me boos en bang en verdrietig wat nou als het ook niet met iui lukt wat dan........ Nooit een brusje?........ Niet een tweede keer een zwangerschap, borstvoeding meer meemaken. Auhhhhhhhh dit trek ik niet. sorry moest het even kwijt.
O Rebma, dikkedikkedikke knuffel voor je! Het kan nog steeds goed zijn, maar je bent je zo bewust van je gevoelens en lijf misschien maak je je voor niets helemaal druk! Ik begrijp je wel volkomen, zou het zelf ook helemaal zo hebben. Je hebt je zo gespitst op deze 1e IUIpoging, dat het nu zeker ging lukken, net dat extra duwtje in de goeie richting, maar het hoeft niet te betekenen dat het Nooit meer gaat lukken!!! Maar ik snap je wel, rationeel weet je t allemaal wel, maar je depri-gevoel is momenteel zĂł groot, dat kan je verstand even niet 'rechtzetten'... En het is ook evengoed niet niks dat hele IUI traject, misschien komt er nu het hele besef ook allemaal wel bij. Je hebt nog meer kansen de komende tijd, het hangt niet allemaal af van deze IUI. Waarschijnlijk kan ik je niet heel goed opbeuren, maar weet wel dat ik aan je denk en je wil steunen (en zo ook de rest van dit forum) @de rest daar reageer ik morgen even uitgebreider op, heb nu geen tijd meer.....
Rebma: dikke knuffel. Ik begrijp je volkomen. Het is mentaal werkelijk enorm slopend om zo met je lijf bezig te zijn (voel ik al iets, waar duidt het op?). Probeer wat afleiding te zoeken als het lukt.
Rebma, veel sterkte ik weet hoe slopend het is uit ervaring, omdat je alles mee kan kijken weet je dat alles er goed uit zag en op tijd gebeurt. Maar schijn kan bedriegen, houd moed! Dit vond ik ook het heftige aan iui. Probeert positief te blijven, geen bloed is goed nieuws en hopelijk blijft dat ook! Alle keren van onze iui had ik het gevoel er gebeurt wat, de dag erna nee toch niet, het is echt ff een achtbaan. Grappige is dat de keer dat ik zwanger werd ik minder last overal van had als de 2 keer ervoor, dus het zegt echt niks. Nogmaals sterkte!
Oh Rebma, sorry je moet nog een week voor je mag testen... Maak jezelf niet gek! Als we tekenen denken te hebben dat we zwanger zijn, dan zijn we het elke keer niet, dus misschien is het andersom ook wel zo! En mocht het toch niet gelukt zijn, dan heb je nog meer pogingen. Geef de moed niet op. @hier, gisteren prikles. Het viel me best zwaar, maar vooral psychisch eigenlijk. Ik ben sowieso geen held met naalden en uiteindelijk wel proef geprikt in mijn buik. Voelde bizar. Daarna heb ik vooral het gevoel gehad en gehouden; waarom willen we dit zo graag dat ik mezelf met naalden zit te prikken en echo's ga laten maken etc etc. Als het ons niet gegund is, waarom leggen we ons er dan niet bij neer? We hebben een gezonde zoon, dat is al meer dan sommige mensen ooit zullen krijgen en toch ben ik niet tevreden. Dat gevoel vind ik zo moeilijk te plaatsen... Pff het is wel een beetje een depri bende aan het worden hier he? Hoog tijd voor wat goed nieuws...
Inderdaad, hoog tijd voor goed nieuws! Volgende week gaan wij maar weer aan de klus. Vrijdag een weekje weg dus dat zorgt wel voor wat ontspanning. Over twee weken weer afspraak z.huis. Benieuwd wat nu de vervolgstappen zijn en hoe snel het gaat. Stiekem hoop ik toch nog dat het allemaal niet nodig is en het de komende maanden toch nog lukt.
@marianita ja ik hoop ook stiekem dat het deze maan ineens toch lukt, en dat alles niet nodig gaat zijn. Maar stiekem weet ik wel beter. Lekker een weekje weg! Blijven jullie in Nederland? Heerlijk even ontspannen. Ook goede klusomgeving
Hai Leen, Gewoon in NL dus niet te ver weg. Idd ook goed voor het klussen. De druk is er wel redelijk af bij ons omdat we (hopelijk) het z.huis traject ingaan. Ik weet eigenlijk ook wel beter, maar toch is er nog dat sprankje hoop dat het en dezer maanden toch gaat lukken en dat de strijd niet voor niets is geweest. Heb weer nieuwe druppels gekregen van de iriscopist, wie weet doet dat nog wat. Heb nu ook de digitale ov.testen van clearblue gekocht (duur!) op aanraden van een van jullie, van die dipsticks werd ik helemaal gek (kreeg geen duidelijke streep). Jij ook succes met klussen
Ja die sticks zijn duur, maar ik vind ze goed en duidelijk. Waar heb je ze gekocht? Bij Drogistplein heb je een voordelige verpakking; Clearblue Digital Ovulatietest 20 st? Bestel op Drogistplein:
@ rebma: dikke knuffel meid! De maand dat ik zwanger was, was ik zelf ook overtuigd dat het weer niet gelukt was en heb zelfs bloedverlies gehad! Zolang je nog niet ongi bent is er niets zeker....
dank jullie voor de steun. hoop dat ik morgen nog overleef. op het andere forum kreeg ik alweer scheve gezichten. van wees blij dat je er 1 hebt. als het niet gelukt is heb ik het nu wel een beetje geaccepteerd. sorry dat ik even niet iedereen aanhaal lees wel mee hoor. sterkte allemaal. klussen, wachten, priklessen en gyn afspraken.
@ rebma: trek je niets aan van die scheve gezichten! Het verlangen naar een tweede kindje is anders dan het verlangen naar een eerste kindje! Mensen die zeggen dat je blij moet zijn dat je er al een heb weten echt niet hoe het voelt! Je kunt het gevoel pas beschrijven/snappen als je het zelf hebt meegemaakt!
@ Rebma, je niks aantrekken van de scheve gezichten. Ieder zijn eigen verdriet. Het is toch verdorie geen wedstrijd wie het meest verdrietig mag zijn, dat gevoel krijg ik soms. Natuurlijk als iemand enorm in de put zit omdat ze niet binnen drie maanden zwanger is, denk ik ook wel kom op, schouders eronder en door. Maar bij dit soort zaken mag iedereen verdrietig zijn. Je hebt al een kind, maar ik denk dat juist daardoor de wens niet echt veel minder is. Je weet hoe het is en wilt het gewoon enorm graag nog een keer meemaken. Ik duim toch nog even voor je door. Toen ik dit jaar zwanger was had ik in eerste instantie ook niet veel klachten. @ Marianata. Op een vruchtbare vakantie. Wij gaan volgende week ook weg. Mijn ei is vandaag of binnen enkele dagen. Gisteren weer een echo gehad. @ Leen. Hopelijk brengt de iui jullie snel geluk en kan je erachter staan. Je doet het voor een goed doel! @ Nijntje5 welkom. Wat dapper om het hele traject nog een keer in te gaan. Ik hoop voor je dat het snel lukt. @ hier. Gisteren dus weer een echo gehad, vandaag of binnen enkele dagen ei. Aan mijn lijf denk ik vandaag, maar dat is wel enorm vroeg in de cyclus voor mij, dag 9 of 10 geloof ik. Nou ja, dan is hij ook alweer snel voorbij. Gisteren een korte toelichting op de iui gehad. 12 december prikinstructie en dan in januari starten. Met hormonen dus. Ik ben benieuwd. Zie niet echt op tegen het prikken. Wel ben ik benieuwd welke bijwerkingen er veel voorkomen. Ach we zien het ook wel. Ben allang blij dat we nu verder kunnen. Of het moet natuurlijk in de komende twee maanden nog lukken. Zou wel wat zijn. Het kan natuurlijk wel, dat is in juli bewezen, maar nu het blijven plakken nog.
@Maaik: jij ook een vruchtbare vakantie gewenst! En natuurlijk veel plezier met man en kind. En ik ben het er helemaal mee eens. Al die goedbedoelde adviezen en opmerkingen, ik word er ook doodmoe van. We zijn ook heel blij met ons kind, maar we willen graag nog eentje. Ook om haar een broer of zus te geven. Mag het? Ajb? Succes allemaal! Na onze vakantie sluit ik weer aan. Hopend op een goed bericht van een van jullie. xxxxx