2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @ marianita, hele fijne vakantie en geniet goed van elkaar!

@maaik, dank je wel! En laten we duimen dat het niet nodig is voor januari. Ik heb in ieder geval weinig last van de hormonen gehad toen, dus als het nodig heb hoop ik voor je dat je ook weinig last hebt.

@rebma, vervelend die scheve gezichten....maar ik begrijp het wel. Toen ik Yannick nog niet had, had ik die mening ook. Nu begrijp ik ook dat de wens voor een tweede net zo groot kan zijn, en de onzekerheid er ook nog steeds is. Ik wil je niet afvallen hoor, maar als je geen kind hebt snap je de wens niet voor een tweede en dat zullen ze tot ze zelf in die schoenen staan ook nooit begrijpen. Wat ik wel vind is dat ze wel wat minder mogen oordelen zo van je hebt er al 1, vraag gewoon hoe het voelt toch....? Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden!

Hier vandaag in het ziekenhuis geweest voor de meting van het baarmoederslijmvlies voor de eisprong, maar wat bleek het ei was al gesprongen, vroeger dan verwacht en mogelij is dat al een tijdje....mmm we hebben bijna elke keer eerder geklust maar ja misschien niet lang genoeg van te voren.... Nu gaan we over een maandje dit nog een keer doen.

Nou ik ga ff verder, ml ende kleine man vragen aandacht

2. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Zo, eerst even een update over mezelf, ik zal dadelijk op de rest reageren...We zijn vandaag dus naar de gyn geweest over hoe en wat nu verder. De moed zakte me letterlijk in de schoenen toen ze zei dat onze kansen nog vrij goed waren dat het ons vanzelf lukt om zwanger te worden, dus dat we het nog een half jaar zelf moesten proberen. Mijn man deed toen een geweldig woordje over hoe wij hierin staan en dat het voor onze relatie ook heel veel stress op zou leveren als we dit moesten gaan doen, etcetc. Ik werd ook heel emotioneel en waarschijnlijk schrok ze daar ook wel van hoe ik reageerde...Ik voelde ons totaal niet serieus genomen en ons afgescheept met dit advies.
    Ze heeft toen met haar 'hoofd-gyn oid' overlegd en ons vanmiddag telefonisch laten weten dat we gelukkig toch ook met IUI mogen starten in januari. Wel met hormoonspuiten in lichte dosering erbij (dat vind ik dan wel minder, maar ja dat zien we dan wel weer)
    Ik voelde me meteen heel anders toen we dat nieuws kregen, het ga me zoveel rust dat er in elk geval íets gaat gebeuren ipv zelf aanklooien wat niet lukt.
    Nog iets anders was dat er door de HSG duidelijk geworden is dat ik een uterus bicornis heb, dwz een hartvormige baarmoeder (is onze dochter dus ook letterlijk uit liefde ontstaan!! haha)
    Dat hoeft geen belemmering te zijn voor een zwangerschap, alleen leid dit vaak tot vroeggeboorte. Bij de IUI mag ik dan ook niet meer dan 1 eitje hebben dat springt, want ik mag geen tweeling krijgen volgens de gyn, daarvoor is het risico op vroeggeboorte te groot.
    Dat kan nog een beetje lastig worden door de dosering van de hormonen ed, maar dat zien we dan wel weer hoe dat gaat...
    Zo ff een lang verhaal over mij, maar in elk geval doe ik ook mee met het IUI-clubje van 2013!!!

3. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tojo welkom bij de iui club! :)
    Fijn dat je man het goed duidelijk heeft kunnen maken!!

4. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    o, nu jullie haha:

@Nijntje5, Vervelend zeg dat je voor niets naar t ZH bent geweest! Je was er vorige week toch ook? Ben je toen ook nagekeken hoe t met je cyclus stond of niet? Maar wie weet is het klussen toch nog goed geweest?!

@Marianita, fijne vakantie aankomende week! Gewoon lekker gaan genieten!!

@Maaik, Ik vind het fijn om te lezen hoe jij ermee omgaat, je komt heel rustig over, laat het allemaal maar op je afkomen, ik wou dat ik daar wat meer van had haha. Je beurt me in elk geval wel op! En wie weet geeft jouw rust nu al dat extra zetje de komende 2 maanden! Dat zou trouwens bij ons ook zomaar nog kunnen, dat nu we weten dat we ook de IUImolen ingaan, het misschien wel 'spontaan' lukt??!

@Girafje, fijn dat je nog zo meeleest en meelééft met ons! Het wordt tijd dat er nog meer zwangeren bij gaan komen!!

@Leen, ik kan me helemaal in jouw gevoel verplaatsen, het is gewoon ook heel dubbel. Hoe vér ga je voor een tweede, als je eenmaal begint met een traject, wanneer stop je ermee? Hoeveel is het het eigenlijk waard? Een traject betekent ook een hoop stress en gedoe, maar tot hoever kun je aan...Mij lijkt het ook moeilijk om jezelf spuiten te moeten zetten...het is weer zo'n stap die je niet gedacht had ooit te moeten zetten.
    Ik heb wel telkens het gevoel dat ik niet wil dat ik over een paar jaar 'spijt' ervan kan krijgen dat ik er niet meer voor gedaan heb....maar ja...we gaan het allemaal zien...

@Rebma, op dit forum krijg je in elk geval geen scheve gezichten. En ik denk ook dat zoals Nijntje t zegt, andere mensen niet kúnnen snappen hoe t voelt, voordat je t zelf meemaakt. Soms wordt er zo zwart-wit gedacht, van goed óf fout en niets ertussen in. Nauurlijk ben je zielsgelukkig met 1 kindje, maar ja natuurlijk mag je toch óók een enorme wens hebben naar een 2e! En daar verdrietig om zijn toch? Veel succes met afwachten deze week...! Ik denk aan je.

5. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Leen, dankje! Ja ik stond er zelf helemaal versteld van hoe hij alles treffend onder woorden wist te brengen! Dat zorgde eigenlijk nog voor een extra lading emoties! Het heeft baat gehad gelukkig...

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hee meiden ik kom vanmiddag even reageren.
    Zometeen intake bij de basisschool.

Tojo wat fijn dat je in jan ook mag beginnen :)

7. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ all. Het wordt wel een prikkerig clubje zo in januari. Hopen dat het effect heeft.

Hmmm, nog 1 dagje werken en dan vakantie! Ik heb er zin in.

@ tojo. Grappig dat ik rustig overkom. Dat ben ik lang niet altijd hoor. Wel vrij nuchter, misschien helpt dat.

@ Rose, de basisschool, hoe was dat. Lijkt me een mooi moment. Ik heb dan ook een leergierig meisje en hoop dat ze dat erg leuk gaat vinden. Duurt nog een jaar hier.

8. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, met zijn allen aan de IUI!
    Een minder leuke bijkomstigheid is dat we de rekeningen binnen kregen van de zorgverzekeraar. Mijn eigen risico stond op maximaal aangezien ik eigenlijk nooit ergens last van heb en nooit naar de huisarts of ZH hoef. Dat was wel even schrikken!!!! Volgend jaar maar een minimaal eigen risico kiezen :(

@rebma, hoe gaat het nu? Wanneer ga je testen? Hoe voel je je?

9. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maaike & marianita; fijne vakantie!!!!

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@Leen Hoebedoel je op max?
    We hebben toch allemaal de zelfde eigen risico?
    Moet je voor de iui eerst je eigen risico betalen?

11. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Ik had ook al begrepen dat het je hele eigen risico kost...gelukkig beginnen we dan maar meteen in januari daarmee, dan zijn we voor de rest van het jaar daarmee klaar. Volgens mij hoeft de man niets te betalen, en komt het alleen voor rekening van de vrouw toch? IUI zit gewoon in basisverzekering, maar er kan ook voor sommige hormoonmedicatie een eigen vergoeding gelden....is niet erg handig omdat we zelf toch niet weten welke medicatie voorgeschreven wordt....

12. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Geen idee hoe het nu zit met de verzekeringen, in 2009 en 2010 moesten we alleen ons eigen risico betalen.

Ik moet zeggen, ik heb vanalles in mijn hoofd maar het wil er niet uit, hahaha. De kleine man heeft gisteren en vandaag erg moeite met slapen en dat doet zeer als je dat niet gewend bent, dus ik ga the voice maar kijken en ik kom gauw weer terug.

13. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rose iedereen heeft een zelfde verplicht eigen risico, dat wordt volgend jaar 350 euro. Daarnaast kan je kiezen voor een lagere premie als je dit eigen risico hoger instelt. Ik had dit op 750 euro staan dit jaar en dat geld zijn we dus kwijt. Plus eigen risico van mijn man, want zaadonderzoek kost ook nog behoorlijk wat.

Ja IUI zit in basisverzekering, maar volgens mij betaal je sowieso eerst je eigen risico, of heb ik dat nu verkeerd begrepen tojo? Ik snap die verzekeringskwesties ook niet meer helemaal tegenwoordig. Het klopt wel dat de vruchtbaarheidsbehandelingen voor kosten van de vrouw komen en niet voor de man.
    Voelt een beetje als een dubbele straf dit, maar goed, we plunderen de spaarrekening maar, alles voor project baby...

Vanmiddag weer een vriendin op bezoek die tactisch vroeg of er verder geen nieuws was bij ons...? Het was duidelijk waar ze op doelde maar ik heb me maar van de domme gehouden.

Goede vrienden van ons hebben morgen de terugplaatsing van de eerste IVF poging. Zoooo spannend. De kans op succes is dan alsnog maar 25%. Vond ik best weinig. Had gehoopt dat die laatste poging een extra goed kans op succes bood...

14. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Leen, ja ik begreep het ook zo, dat je meteen in januari je hele eigen risico van 350 euro 'kwijt' bent. Dan kun je er maar wel beter meteen in januari mee beginnen dan eind van het jaar, toch?
    Vervelend dat je dit jaar een hoger eigen risico had genomen, is een gok, maar ja je weet t niet van te voren...Soms gok je wel goed, nu jammer genoeg even niet...
    Ik heb ook zulke vriendinnen, die soms net iets té geinteresseerd hengelen naar nieuws, het wordt ons wel heel erg gegund door iedereen die t weet en het is kei lief bedoelt, maar soms vind ik het evengoed best wel moeilijk. Het is zo'n bevestiging van nóg niet...
    Bij de zwangerschap van mijn dochtertje hebben we t pas aan iedereen verteld toen ik 11 weken was, mocht ik ooit nog zwanger worden, dan zal het waarschijnlijk toch wel veel eerder bekend worden, denk ik. Ik zal het dan ook veel moeilijker voor mezelf kunnen houden haha!!
    Wat betreft de IVF van je vrienden, dat lijkt me ook heel spannend.
    Het is ook niet niks. Het valt me wel ook een beetje tegen qua extra kans, is dat altijd zo 'weinig' of alleen in hun situatie zo?

@Nijntje, Vervelend dat je zoontje niet goed kan slapen. Hij wordt bijna twee toch? Mijn dochtertje heeft moeite met slapen sinds de dág dat ze twee jaar werd, ze wil niet meer naar bed, en wordt vaker snachts schreeuwend wakker.
    Ik heb er dagen naast gezeten, of er ook weleens naast geslapen op een deken tot ze echt goed sliep...dan was het goed. Het is echt vermoeiend, dus ik hoop dat jouw zoontje t niet zo erg krijgt...
    Wat een beetje geholpen heeft is dat haar smiddags minder lang laat slapen, gewoon maar max een uurtje of 2, en even lekker flink kuiten savonds dan is ze ook goed moe als ze naar bedje kan.
    Nu gaat t gelukkig al een stuk beter, er zijn avonden bij dat ze wel meteen slaapt en snachts wordt ze ook minder wakker...Ik weet ook niet of dat iets is wat bij die leeftijd hoort? Daar hebben misschien anderen op dit forum wel een antwoord op door hun ervaringen ermee???

@Maaike, een hele fijne vakantie!! lekker genieten...

@Rose, Hoe ging de intake op school? Moet dat ook al zo vroeg? Ze is toch nog maar net 3? Het lijkt mij dan nog heel onwerkelijk dat ze straks naar school gaat, is weer een hele stap in het leven van onze kindjes...Een nieuwe fase, ik vind het nu nog best een eng idee, onze meid zo alleen op school in een grote klas...haha gelukkig heb ik nog ff...

@Hier, heb een beetje t gevoel van een opkomende ongesteldheid, ook een beetje roze afscheiding, dus gok erop dat ik gewoon ongesteld ga worden vt weekend. Mijn humeur is ook helemaal omgeslagen en is nu echt helemaal prut! Ik had gehoopt dat doordat ik gehoord had dat we gingen IUI-en, ik een evt ongesteldheid helemaal niet zo erg zou vinden, maar ik voel me nu toch best zielig.
    Zelfs een grote zak borrelnootjes heeft me niet heel goed gedaan haha!! Zo ga nu slapen, tot snel! Fijn (sinterklasig-)weekend allemaal...

15. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,
    Ik kan het zelf nog niet helemaal bevatten, maar..............
    Het is gelukt. We zijn zwanger:D:D:D:D:D:D
    Ik vind het dood eng.
    We hadden echt een knal test vanochtend. Dus wat kan je lichaam je toch voor de gek houden. Was er zondag echt van overtuigd dat het niet gelukt was, was echt zo verdrietig.
    Nu maandag maar even het ziekenhuis op de hoogte stellen en hopen dat we snel voor een echo mogen.
    Ik ga proberen op de roze wolk te klimmen:)
    fijn weekend allemaal

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeaaahhh rebma gefeliciteerd!! Wat super!
    (Even gauw vanaf telefoon)
    DIKKE KNUFFEL

17. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Rebma gefeliciteerd! Dat geeft goede moed hier.

Vakantie is heerlijk. Zitten nu met z'n allen sinterklaas te kijken.

18. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Jeeeeeeh rebma, wat een geweldig nieuws!! Dat geeft de burger moed, ha ha! Geniet ervan en ik ga duimen dat alles goed gaat!

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ rebma: Gefeliciteerd meid!!!!! Duim voor je dat alles goed blijft gaan! Hoopte al zo dat het gelukt was! De komende tijd zal spannend zijn, maar er komt straks een tijd dat je echt kunt gaan genieten!

20. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    WAUWWIE!!!!!, Rebma dat is supernieuws, eindelijk eens positief nieuws, hopelijk zetten we nu een IUI-domino-effect in gang???? Ook een dikke knuffel van mij!

Deel Deze Pagina