Rose supernieuws! Gefeliciteerd!! Jeetje, dan kan het dus toch nog na zoveel rondes en blijft het IUI traject je bespaard! Lekker genieten. Nijntje hoe reageerde je zoontje vanochtend op zijn gevulde schoen??? Hier op de wachtbank. Zit er iemand naast me??? Moet nog anderhalve week wachten en dan beginnen met de eerste spuiten, brrrrr. Maar wie weet doet het domino effect zijn werk en is het niet nodig??? #valsehoop...
@ Leen: ik zit naast je op de wachtbank . Nog een week te gaan en dan ga ik echt het ziekenhuis bellen om te starten met IUI (of we moeten zwanger zijn maar daar wijst nog helemaal niets op). Ik vind het wel een stap hoor... Was van plan om al eerder te bellen want je kunt maar alvast een afspraak hebben staan maar schrik er toch voor terug... Bij de vorige zwangerschap mocht ik in februari bellen om te starten met IUI en raakte ik net daarvoor zwanger. Maar daar moet ik maar niet teveel op hopen . Hier ook HSG achter de rug in augustus maar tot nu toe geen resultaat. Heb jij al bekende klachten of kan het nog alle kanten op? Het blijft spannend hè, die wachtweken.
Hier ook op de wachtbank, ergens tussen maandag en woensdag hoop ik dat we zouden kunnen testen, maar ben bang dat we dat niet gaan krijgen, we hebben wel de goede dag geklust maar of we niet te laat waren weet ik niet.... @leen, Yannick liep heel voorzichtig naar zijn schoen toe, hij was echt wel onder de indruk! Hij was ook helemaal blij met zijn 'nootjes'! Hij mocht er vanochtend een paar en de rest vanmiddag dat ging natuurlijk met een klein protest. Toen ze opwaren waren zei hij dat hij 'meer nootjes' wil. Maar daar wachten we nog een tijdje mee.
@Rose, Hoe gaat het met je? Al een beetje gewend aan het idee? Toch maf eigenlijk he, dat het nu gelukt is...super Ik leef veel met je mee, misschien omdat ik je een beetje 'in het echt' ken? @Rebma, En hoe gaat het met jou? Voel je je al een beetje zwanger en kun je al een beetje écht blij zijn? @Nijntje, Bedoel je volgende week ma/wo om te testen, of deze week? Afwachten is nooit leuk, maar ja je weet maar nooit... Wat betreft sinterklaas, ja leuk he, twee jaar is toch nét oud genoeg om het een beetje mee te krijgen allemaal, ook al snappen ze t niet...haha Ikzelf vind het ook gewoon een heel leuk kinderfeest dus ik stimuleer het misschien ook allemaal wel erg veel @Leen, spannend hoor, dat je over anderhalve week begint met de spuiten, wat ga je precies spuiten voor hormonen? Ben je bang voor de bijwerkingen? Het zou mooi zijn als het idd niet nodig zou zijn @Jiska, Weer even afwachten deze maand, en goed van je dat je dan toch van plan bent door te gaan voor de IUI, doe 'gezellig' met ons mee, zou ik zeggen... Is er bij jou niets aparts uit de HSG gekomen? @Hier: Vandaag naar de gyn geweest voor de laatste informatie om met de IUI te kunnen beginnen in januari, ik heb alles aangehoord, maar het klinkt allemaal nog een beetje onwerkelijk, ik denk dat ik in januari als we echt starten nog veel vragen zal hebben... Ik moet eerst nog een MRIscan laten maken van de baarmoeder om de precieze vorm te bepalen (hoe hartvormig hij werkelijk is). Weten de andere IUI-ers al wat voor hormonen ze gaan spuiten? Ik heb in elk geval gehoord dat ik met Menopur ga starten, maar hoe en wat krijg ik later nog uitgelegd. In elk geval 'krijg' ik 6 IUI's, wat daarna is nog de vraag...hopelijk komen we daar niet achter Ik vind het allemaal toch wel spannend allemaal, ik zou het fijn vinden als ik net als Rose toch de IUI niet nodig zou hebben, maar ik ga er maar niet van uit...zucht
Meiden op de wachtbank ik gaduimen voor jullie. Tojo ik ben er nog niet aan gewent. Vind het nog steeds erg spannend en ben erg onzeker Ik had je trouwens aangemeld op facebook Weet je al wanneer je voor de mri scan moet? En wie weet meiden zet het domino effect wel door Rebma hoe voel jij je? Kun je een beetje genieten? Weet je al wanneer jij de echo hebt? En wanneer denk je uitgeteld te zijn. Wat een vragen allemaal
Even kort; supergefeliciteerd Rose!!! Wat een goed nieuws, echt heel leuk. Het kan dus toch dames . Ik zit ook op de wachtbank. En we gaan ervoor het domino-effect door te zetten.
Hoi meiden, ben ik weer ff. @tojo, helaas aankomende maandag of woensdag pas, ik vind het toch wel weer spannend, gek hè? @rebma & rose, krijgen jullie al meer last van klachten? Weten jullie ook wanneer jullie eerste echo gaat zijn? @all, dit zijn altijd drukke werken voor mij in verband met het sinterklaas feest op mijn week wat wij organiseren. Vanmiddag gaan we de zaal aankleden en alle pakjes inpakken en morgen einde van de ochtend is het feest dus morgenmiddag zijn we helemaal gesloopt, maar het is zoooo leuk! Al die schattige gezichtjes, heerlijk gewoon! Zo ff douchen met Yannick en dan gaat hij straks logeren bij opa en oma. Als ik weer wat meer tijd heb ga ik weer op iedereen reageren
bedankt meiden! Nijntje ik heb veel last van menstruatiekrampen vanacht werd ik er gewoon wakker van en heb ik paracetamol moeten nemen pff. Ik mag 12 dec voor de echo. Vind het wel spannend allemaal hoor. Nu maar hopen dat jullie snel volgen
@jiska, het blijft altijd spannend op de wachtbank. De kans is zo minimaal inmiddels, maar ja dan komt Rose met het goede nieuws en ineens heb ik het idee dat het bij ons ook kan Heb gewoon de gebruikelijke kwaaltjes (gevoelige borsten, af en toe wat misselijk) die ik altijd heb en de week voor de menstruatie. 2 jaar geleden dacht ik nog dat het kwaaltjes waren die bij een zwangerschap hoorden, bij mij horen ze helaas bij de menstruatie en dus niets om blij van te worden! Ja IUI is ook best wel een hele stap en je moet er echt aan toe zijn (voor zover dat kan dan). @nijntje: ja grappig he, ze willen dan elke dag de schoen wel zetten. Hier ook weer even afkicken na een slaappartijtje bij opa en oma met veel verwennerij en een gevulde schoen... pff. Veel plezier met het sinterklaas feest!!! @tojo ik moet iig pregnyl spuiten, de naam van het andere spul ben ik al weer even kwijt . Het is iig geen menopur, want dat zei me niets. Ik ben niet zo nerveus voor de bijwerkingen, meer voor het prikken zelf en misschien nog meer voor de hoop die we daarna zullen krijgen die ook tevergeefs kan zijn. Het is ook heel wat he, zo'n IUI traject. Het grijpt me meer aan dan ik van te voren had verwacht. Probeer nu weer een beetje uit mijn 'slachtoffer-gevoel' te kruipen en er weer het positieve van in te zien, namelijk de kansen die het oplevert. Maar ik blijf het moeilijk vinden sommige dagen. Wanneer krijg jij je MRI? @zon ook welkom op de wachtbank, gezellig hoor! Laten we er een drankje en een zakje chips bij nemen om het wachten wat gezelliger te maken... @all wat een triest weer he? Hele dag regen, bah. Heb hier 2 kleine mannetjes (mijn zoontje en zijn vriendje) die de hele dag hetzelfde willen hebben en niet willen slapen, pff best vermoeiend. Normaal zou ik ze naar buiten sturen maar dat schiet nu ook niet op. Nog even en het weekend begint, veel plezier allemaal!
@leen, dat valt gelukkig wel mee, misschien is hij daar dan iets te klein voor.... Maar hij wil het liefst de hele dag 'nootjes' = pepernoten. @rose, krampen, dat is wel vervelend, al hoop ik voor je dat het nog een tijd duurt! Nog 2,5 week wachten op je echo, is gelukkig al wel snel. Maar ik kan me voorstellen dat je het liefst morgen al voorbij de 12 weken bent... @all morgen hebben we sinterklaasfeest bij mijn werk, ik ben voorzitter van de personeelsvereniging en wij organiseren het altijd. Morgen is mijn laatste jaar als pietje.... Wel raar maar ik ben bang dat Yannick het anders door gaat hebben. Hij is nu logeren bij mijn schoonouders en morgen komt hij ook kijken, ben benieuwd hoe hij op mij gaat reageren! Vorig jaar hebben we een leuke foto kunnen maken, ik hoop er ook op voor dit jaar. Nou welterusten, ik mag er morgen weer vroeg uit.
He, REbma en Rose, super gefeliciteerd! Lekker zwanger! Wanneer zijn jullie uitgerekend? Super zeg!!! Hier een goede 20 weken echo gehad, dus ben ook heel blij. En de rest, heel veel succes nog in de laatste weekjes van dit jaar. Hopelijk wordt het toch nog jullie jaar.
Jeetje elba alweer over de 20 weken wat gaat dat snel zeg. Wat fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad. Ik zou het niet weten of datzo is met iui, willen jullie niet weten wat het word/is.
@ elba: denk dat het niet veel uit maakt hoor. Jongenszaad zwemt sneller, maar meisjeszaa is sterker. Het hangt van veel factoren af denk ik.
Hallo Allemaal, Hier een kort berichtje van mij. Ik voel me regelmatig erg belabberd, niet spugen hor maar wel misselijk en s`nachts duizelig en nergens zin in. Ik heb 11 december mijn 1e echo, hopelijk kan ik daarna beginnen met genieten. Heb me ook nog niet opgegeven voor moeders voor moeders en dat moet natuurlijk wel, want die medicijnen van de iui zijn hartstikke moeilijk verkrijgbaar. De vorige keer was ik net begonnen met verzamelen en toen kreeg ik een mk. Ben echt zo bang elke keer als ik naar de wc ga verwacht ik bloed af te vegen, dit valt me echt zo zwaar. Ik ben blij als het 9 januari is en alles is nog goed dan heb ik de 12 weken bereikt. Vandaag alleen met mijn kleine jongen, hij is druk en ik heb zo weinig energie. Ben echt blij als hij in januari naar school gaat. Ik ga zo maar eens de storm tegemoet kan hij even lekker uitrazen. veel plezier allemaal vandaag.
Rebma ik kan het me voorstellen, dat je elke keer bang bent dat het weer mis gaat. Maar hopelijk kun je al wel af en toe een beetje genieten en de vorige mk hier los van zien. De kans is harstikke groot dat het een plakkerd is! Elba dat heb ik nog nooit eerder gehoord, dat je dan meer kans hebt op een jongen?? Weten jullie wat het wordt? Girafje, hoef je echt nog maar 10 weken???? Jemig wat gaat dat snel zeg! Heb je al een dikke buik? @all krijgen jullie tegenwoordig ook niet meer altijd bericht als er iets op het forum is geplaatst? Ik heb af en toe het idee dat het komt doordat ik ook vanaf mijn telefoon de site bezoek en het dan weer wegklik ofzo. Zou dat kunnen? Wat een weertje zeg, het stormt hier gewoon. Zit nog steeds op de wachtbank, duurt erg lang weer, nog een kleine week wachten om te weten dat de laatste natuurlijke poging is mislukt en dan starten met spuiten. Ben er psychisch wel aan toe inmiddels!
@ rebma: weet hoe lastig het is om te durven genieten. Als je straks de 12 weken hebt bereikt zul je meer durven genieten meid! Hoop dat je je snel wat fitter zult voelen. @ leen: zou top zijn als het nog maar 10 weken zijn. Als deze net zo eigenwijs blijft als de grote zus dan wordt het deze keer weer een keizersnee en deze zal dan na 39 weken gepland worden. Mag over twee weken weer op controle en ben benieuwd of de kleine dan nog steeds in stuit ligt.
Hallo allemaal, Er is weer lekker geschreven . Ik heb ook een abonnement maar heb ook het idee dat ik niet altijd door krijg als er nieuwe berichten zijn geplaatst . @ Leen: vervelend hè, die laatste dagen voor je menstruatie. Ik ben ook altijd een beetje down en sceptisch en ergens heb ik ook altijd een beetje hoop wat ervoor zorgt dat het altijd weer een enorme teleurstelling is als ik weer ongesteld ben. Volgens mij hebben we deze maand ook niet zo goed 'gepland', zeg maar, dus waarschijnlijk sowieso geen kans. Volgende maand wil ik de ovulatietesten die ik heb liggen weer eens actief gaan gebruiken. Hoewel, misschien mogen we dan al starten met IUI. Eens bellen met het ziekenhuis hoelang het voortraject duurt. Hebben jullie eerst een gesprek gehad waarop je meer info kreeg over IUI en hoe lang zit er dan weer tussen het daadwerkelijk starten van de behandeling? @ Rebma, begrijpelijk hoor, dat je er nog niet helemaal aan wilt en gespannen blijft. Ik weet nog dat, toen ik na ruim 2 jaar zwanger was van onze dochter, ik pas echt kon genieten na de 12 weken echo. Ik dacht telkens: zul je zien dat ik een miskraam krijg. Hopelijk heb je snel een goede echo! @ andere zwangere meiden: geniet ervan!
@leen hier ook nog op het wachtbankje, binnen een paar dagen weet ik meer, ik denk van alles te voelen wat ik met de zwangerschappen ook voel, maar ik denk dat het nog spierpijn is van het sporten van donderdag.... Bij de 2 zwangerschappen die eindigden als miskraam had ik pas de dag dat ik ongesteld moest worden last van deze klachten. Dus ik probeer mijzelf voor te houden dat het daarvan is zodat de teleurstelling niet te groot gaat worden....want tja je gaat toch hoop hebben. @rebma, ik begrijp dat je dan pas kan gaan genieten, maar ook doen dan he! Omdat het bij Yannick zo lang duurde voordat ik zwanger was durfde ik pas na de 20 weken echt te gaan genieten, dus bij de volgende zwangerschap wil ik wel eerder genieten. @girafje het schiet zeker op voor jou, nog ff en je kan je kleine in je armen houden. Heeft je oudste al besef wat er gaat gebeuren? @elba, van de mensen die ik ken die via iui zwanger zijn geworden (inclusief onszelf) zijn er 4 jongens geboren en 1 meisje. Als je de praatjes geloofd dat er snelle bevruchting is bij de eisprong dat het dan een jongetje zou zijn dan zou dat kloppen. Wilden jullie niet weten wat het wordt? Of moeten jullie de 20 weken echo nog krijgen? @all O, het sinterklaasfeest was zooo leuk maar vermoeiend gisteren, volgens mijn schoonmoeder reageerde Yannick wel anders op mij als op de andere zwarte pieten, meer twijfelachtig. Hij vond de pieten eerst eng totdat hij door had dat er pepernoten in de zak zaten, toen waren ze wel erg interessant! Hij heeft ook nog de werkbank van Bosch gekregen van sinterklaas (vrienden van ons), wat veel te gek is natuurlijk, zeker als je bedenkt dat hij over 2 weken jarig is en we volgend weekend sinterklaas vieren bij mijn schoonouders. Voor de rest hoop ik dat het nu wat rustiger in mijn hoofd is nu het sinterklaasfeest van mijn werk voorbij is. Het was echt aan het spoken, ik was gisteren echt op!