@ Maaik, wat vreselijk zeg! Van hoop naar wanhoop ... Sterkte met het verwerken! @ all: Met m'n opmerking over een collega die een miskraam heeft gehad en direct weer zwanger was, wilde een miskraam niet bagataliseren hoor! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kan me goed voorstellen dat het heel heftig is. Wat mijn punt meer was is dat, hoe heftig het ook is, als ik zou weten direct daarna weer zwanger te zijn dan zou ik het wel weten... Maar dat is natuurlijk een onzinnige gedachte (waarvan ik er wel meer heb als het gaat om zwanger/niet zwanger zijn enzo ). De wereld is op dit terrein gewoon zo oneerlijk . Sommigen raken in een wip zwanger en wij wachten maar... Maar goed, dat soort gedachten moet ik ook niet teveel toelaten . @ zon: fijn dat je al mag starten met IUI! Hadden jullie al eerder een soort protocol doorgesproken? Een soort start-gesprek voor de IUI? Spannend hoor! @ marianita: hoe is het met je? Wat grappig dat onze meiden zo weinig schelen en we straks allebei starten met IUI!
Maaik, jeetje het is je niet gegunt zeg, balen! En dan ook nog op de vejaardag van je meissie (van harte gefeliciteerd trouwens!). Hopelijk gaat het wel een beetje met je. @jiska, ik snap wat je bedoelt, het is wel een goede pleister op de wond als je direct weer zwanger bent, maar het is wel een deuk die je oploopt. Laten we gewoon hopen dat iedereen zwanger wordt en blijft totdat de kleine voldragen is, en dat ook snel mag zijn. @de rest, ik weet niet meer wat er allemaal geschreven is, het gaat allemaal een beetje langs me heen door alle drukte voor de voorbereiding van de verjaardag van Yannick. Na maandag zou de rust weer ff terug moeten komen, want zoals bij elke verjaardag neem ik weer veel te veel hooi op mijn vork, maar het is zo leuk!
O maaik, lees t net...wat een vervelend nieuws! Ben je er echt zeker van dat het nu helemaal mis is, ik ken mensen die ook bloedingen hebben gehad maar gewoon zwanger bleven, hopelijk is dat bij jou nu ook t geval, in elk geval veel sterkte met deze onzekerheid...dikke knuffel
Dames wat is het rustig hier? @Maaik hoe gaat het nu? Heb je al meer duidelijkheid, ik hoop zo dat het meevalt! sterkte. @Nijntje, vandaag verjaardag gevierd? Altijd zo druk voor de mama`s. Alvast gefeliciteerd. @Zon hoe voel je onder het besluit dat je gestart ben met de clomid. Prik je dat of zijn het pilletjes? Ik ken clomid niet, wat is dat voor een stofje en wat doet het? @Leen hoe gaat het met jou? Ben je al op je roze wolk gekropen of net als ik een beetje voorzichtig? @Tojo, begrijp het helemaal hoor dat het moeilijk is om te zien dat er nu een aantal zwanger zijn. Hopelijk komt ervoor de rest ook snel met of zonder hulp ook een zwangerschap aan. Met wat het ook is heel veel sterkte. @Hier gisteren nog sinterklaas gevierd en het was weer 1 grote verwen partij. Hartstikke leuk. Vandaag manlief een jaartje ouder geworden, maar gelukkig doet hij er niet veel aan dus niet veel visite gehad. Morgen gaat mijn kleine man voor het eerst wennen op de basisschool en ik geloof dat dat voor mama moeilijker is als voor de grote man. Het is toch weer een nieuwe fase waar je in gaat Opeens wordt hij wel heel groot. En dan dinsdag voor de echo en een afspraak met de gynaecoloog. Vind het echt heel spannend. Als het maar allemaal goed is. Jullie horen van mij dinsdagavond.
@ rebma, dank je wel. Ja we hebben vandaag Yannick zijn tweede verjaardag gevierd, het was zeker druk voor mama, voor papa ook hoor. Hij is weer goed verwend in ieder geval! De grootste hit is het ikea keukentje, en een diego tentje. Iedereen moest meespelen en oma en mama moesten mee in de tent slapen, zo schattig. Hopelijk wordt het nu weer wat rustiger in mijn hoofd. Ik zie in je banner dat je ook in maart een miskraam hebt gehad, ik ook. Hopelijk gaat het hier ook niet lang duren voor we weer zwanger zijn! @maaik, hoe is het nu met je? Ik hoop zo dat het bloeden gestopt is.....
Rebma spannend dinsdag de echo, wij hebben hem woensdag ben ook zo zenuwachtig ik heb genoeg kwaaltjes maar dat wil niet altijd iets zeggen. Ik moet niet te veel lezen hier op het forum, word er alleen maar onzekerder van. Nijn gefeliciteerd! Maaik hoe is het nu met je? Leen word het voor jou ook niet tijd voor een mooie banner
@Maaik: laat je ons weten hoe het gaat? Het is zo oneerliijk voor je. Hoop zo dat het toch nog goed komt. Hier gaat het prima. Ik heb gewoon zin om in januari te starten met IUI. Ben wel alle hoop kwijt dat ik spontaan zwanger zal worden. Maar goed we hebben nog een ronde. De druk is er wel af, dat scheelt. We zien wel. Woensdag prikinstructie.
@ Rebma en Rose: spannend hoor, straks jullie eerste echo! Logisch dat jullie zenuwachtig zijn. Hopelijk krijgen jullie straks allebei een mooi kloppend hartje te zien! @ nijntje: Gefeliciteerd met je zoontje! Altijd een hele drukte hè, zo'n kinderverjaardag. Ben ook altijd weer blij als het er op zit, hoewel het natuurlijk ook heel gezellig is. @ hier: net gebeld met de poli en we mogen in december nog een poging doen! Bij onverklaard verminderd vruchtbaar doen ze hier eerst 3 pogingen zonder hormonen dus ik kan deze maand nog een poging doen. Eigenlijk moest er nog een uitgangsecho gepland worden maar ze vinden het ook goed (omdat ik daar nu al mee te laat was; kon niet meer ingepland worden i.v.m. drukte) als ik bel als ik positieve ovulatietest heb. Aan de ene kant vind ik het super dat we dan deze maand nog een kans hebben en aan de andere kant vind ik het wel erg 'makkelijk': lukt het wel om goed te timen met een ovulatietest? We hebben 'maar' 6 pogingen dus ik wil ze wel graag benutten. Aan de andere kant is het ook lekker makkelijk zonder hormonen. Alleen even bellen voor de inseminatie. Mannetje afleveren, ik even langs en de poging zit er op .
Rebma & Rose: succes met de echo's! Zo'n spannend moment... Laten jullie gauw weten of alles ok is? Rose, de banner is aangepast . Ik vind het een beetje eng om hem aan te passen want dan staat er echt 'zwanger' en zo voel ik me op een of andere manier nog niet echt! @marianita wie weet, zo'n laatste ronde zonder druk, gaat het jullie ook nog wat opleveren! En zo niet, dan kun je op dag 3 van je ongesteldheid beginnen met prikken. Ik denk dat dat psychisch toch een prettig idee is omdat je eigenlijk gelijk van start kunt met 'de natuur een handje helpen' in plaats van weer 2 of 3 weken wachten tot de ovulatie. Snap je wat ik bedoel of omschrijf ik het nu heel krom? Dat is hoe ik er tegen aan keek vorige maand. Ik ben benieuwd hoe jij de prikles ervaart! @jiska fijn dat je toch een poging kunt doen!!! Wat houdt een uitgangsecho precies in? Dat doen ze bij ons volgens mij niet. Ik moest ook gewoon bellen op het moment dat ik een positieve ovulatietest zou hebben. Dat is het uitgangspunt om te starten met de IUI. Het lijkt me dus echt niet verkeerd om in december de eerste poging te gaan doen!? Wie weet lukt het gewoon zonder hormonen, en blijft het spuiten je bespaard! @maaik, hoe gaat ie met je? Ik denk veel aan je, niet dat je daar wat aan hebt, maar toch... @hier: we mogen op 24 december naar het ZH voor een echo. Ik vind het doodeng en het duurt zo lang voor mijn gevoel. Nu dus eerst weer 2 weken rustig afwachten. Rebma en Rose, met hoeveel weken hebben/hadden jullie de eerste echo precies? Rose ik zie dat jij nu 7 weken bent, of ben je woensdag al 8 weken? De echo is bij mij wrsch met 7,4 weken, wat volgens het ziekenhuis redelijk vroeg is. Ze doen het liefst bij 8 weken, maar ik mocht toch voor de kerst nog komen...
@ Leen: mooie banner, hoor! Gewoon laten staan . Ik snap je onzekerheid (die had ik ook toen ik eindelijk zwanger was van onze dochter) maar probeer voorlopig uit te gaan van het positieve! Nu je eenmaal zwanger bent, heb je niet meer kans op een miskraam dan meiden die heel snel zwanger raakten. Dat geldt natuurlijk ook voor Rebma en Rose . Die uitgangsecho is om te kijken of er al eitjes groeien en wanneer de eisprong te verwachten zou zijn. Is iets preciezer dan alleen werken met ovulatietesten. Bij een volgende IUI ronde zouden we dat wel kunnen doen. Voor nu vind ik het eigenlijk wel prima. Het is al lastig om te regelen met m'n werk omdat ik eigenlijk liever niet iets wil vertellen. @ andere meiden die gaan voor IUI: hoe doen jullie dat met jullie werk? Hebben jullie verteld dat je behandeling gaat doen? Ik wil het eigenlijk liever voor me houden...
@Leen: Fijn dat je voor de kerst nog mag voor een echo, dan voel je je wat zekerder he. Ik had bij mijn dochter een echo met 7 weken en 1 dag en je zag jeel goed een boontje met een knipperlichtje erin! @Marianita: Fijn vooruitzicht dat je ook mag beginnen! Maar hopelijk is het niet nodig net als bij Leen. @Jiska: Ik heb vorige week met gyn protocol doorgesproken. In ons ziekenhuis is het beleid om te starten met IUI en Clomid. Clomid zijn pilletjes die de hersenen stimuleren meet hormoon aan te maken dat de eisprong bevordert. Zo hopen ze dat er meer dan 1 eitje rijpt en de kans wordt vergroot. Ik had zelf liever gehad dat het zonder hormonen was om te starten, maar volgens gyn is de kans dan klein bij ons dat het lukt (verminderde zaadkwaliteit en 2,5 jaar bezig dus deels ook onverklaarbaar). Als ik maar 1 eitje ontwikkel met Clomid, dan ga ik zelf voorstellen om het dan maar zonder te doen omdat het geen verschil maakt. Ik ben namelijk niet zo van de hormonen/rommel in mijn lijf, maar ik wilde het toch een kans geven en wil zoooo graag een tweede kindje. Dus we gaan het zo proberen! Het beleid is daarna dat als het na 3 keer niet gelukt is een HSG wordt gedaan en daarna met hormonen spuiten. Maar goed, we doen het stap voor stap...... Mijn collega's weten dat ik graag een tweede kindje wil en dat ik daarvoor wel eens naar ziekenhuis moet. Toch blijf ik het vervelend vinden, vooral nu met IUI moet je echt vaker om die eitjes in de gaten te houden. @Rebma & Rose: Ben benieuwd naar jullie echo's, spannend hoor! @Maaik: hoe is het nu meid? @ hier: gelukkig weinig bijwerkingen van de Clomid tot nu toe. Ik heb woensdag eerste echo om te kijken of er al wat groeit. Ik zit dan op cyclusdag 9.
@ zon: Spannend zeg, jullie zijn ook al volop bezig met de eerste IUI behandeling! Gek hè, die verschillen tussen de ziekenhuizen. De onderzoeken zijn eigenlijk heel duidelijk: behandeling met hormonen biedt iets meer kans (2%) op slagen bij stellen bij wie er geen oorzaak is gevonden. Maar die 2% is ook weer niet zoveel dat het persé met hormonen wil doen. De eerste 3 keer zonder is wat minder 'gedoe' aan m'n lijf . Bij ons is er overigens écht helemaal niets gevonden. M'n man heeft nog beter zaad dan 'normaal' (over de 70 miljoen, als ik het goed heb) en ik heb de HSG al gehad in augustus. Eisprong altijd zelf al gevonden met de testen en regelmatige cyclus. Dus vandaar dat ik het zo wel prima vindt, voor de eerste drie pogingen. Deze keer zelfs geen enkele echo dus maar als deze poging mislukt wil ik dat de volgende keer wél. Dan heb je toch meer kans dat de inseminatie goed getimed is rond de eisprong. Aha, jouw collega's zijn op de hoogte dus. Dan hoef je niet telkens uit te leggen waar je naar toe bent. Hoeveel dagen werk je? Ik drie dagen. Fijn dat je tot nog toe weinig bijwerkingen hebt van de Clomid! Dat hoor je ook wel eens anders.
@ Jiska: het is ook vooral dat we het beleid van het ziekenhuis volgen. Ik vind het eigenlijk wel vervelend dat elk ziekenhuis weer een ander plan trekt. Vooral omdat je gewoon zeker wilt weten wat de goede behandeling is. Maar goed, ook dat blijft een beetje giswerk, ook artsen kunnen de (on)vruchtbaarheid nog niet altijd duiden. We zullen het zien wat de clomid gaat doen! Ik werk trouwens de ene week 3 en de andere week 4 dagen, Manlief werkt ook 4 dagen. De komende 2 weken moet ik toevallig 4 dagen + lange avond werken, maar daarna wel lekker 2 weken kerstvakantie.
Maar ik snap beide ziekenhuizen wel hoor . Statistisch gezien hebben vooral stellen die onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zijn iets meer kans met hormonen, al is die kans klein. Aan de andere kant hebben wij als het goed is geen problemen met de eisprong dus wat voegt het dan toe? Ach, als het resultaat maar hetzelfde is . Aha, je werkt best nog aardig wat. Leuk! Zorgt ook wel voor afleiding, tenminste, dat is mijn ervaring. En straks heerlijk kerstvakantie! Ook wel spannend, hè, we zouden allebei pril zwanger 2013 in kunnen gaan!
Hoi meiden, De ziekenhuizen hebben idd verschillend beleid. Bij ons is dus ook niets gevonden, zaad is goed, cyclus zeer regelmatig maar toch beginnen we meteen met hormonen spuiten. Zelf vind ik dat wel prettig trouwens. Wil het nu meteen goed aanpakken en wat extra ondersteuning kan dan geen kwaad lijkt me. Ik heb het zelf een paar weken geleden verteld op mijn werk aan mijn leidinggevende. Ze is erg begripvol en heeft aangegeven dat als ik er doorheen zit ik ook best eens thuis mag werken oid. Ik ervaar mijn werk als een fijne afleiding. Hang het dus verder niet aan de grote klok want dan wordt er constant geinformeerd, zit ik niet op te wachten. Ik werk drie dagen overigens. Ik heb ook twee weken kerstvakantie, heerlijk!!!! Meiden, 2013 wordt ons jaar, dat moet!!! Zei ik vorig jaar ook, maar we hebben nu allemaal een steuntje in de rug. Succes allemaal! @ Maaik: hoe gaat het met je?
Hallo dames, Vandaag de controle gehad. Alles lijkt nu vanzelf losgekomen te zijn. Nu over twee weken weer terug om te bespreken wat te doen, maar dat zal waarschijnlijk niet veel meer zijn. Zoals ze aangaf heb ik waarschijnlijk geen fertiliteitsprobleem meer en onderzoeken waar de miskramen door komen heeft niet zoveel zin. Schijnt vaak weinig uit te komen. Ik voel me even heel erg leeg en verdrietig, maar kan er even weinig mee. Het gat is even te diep, is over een paar dagen vast wel weer beter.
Maaik, nee toch, toch echt doorgezet... Ik ken het gevoel helaas, neem je tijd om het een plekje te geven. Sterkte de komende tijd!
Maaik heel veel sterkte. Echt vreselijk. Laat het even paar dagen bezinken en neem wat tijd voor jezelf, ook om je gewoon k*t te voelen...