Rebma jij morgen de echo? Hoe laat heb jij hem? Ik mag morgen om 11 uur pfff vind zo spannend. Gister super misselijk hele dag boven de wc en vandaag weer nergens last van. Maakt me wel onzeker hoor, heb jij dat ook? Tojo hoe is het met jou meis?
Oh maaik ik herken dit gevoel zo, heel veel sterkte de komende tijd. Even zo gelukkig en dan zover naar beneden gegooid en nog een sterretje aan de hemel voor jouw.Deze is voor jouw. Hier vandaag de echo gehad en daar was een duidelijk hartje te zien en zelfs al onderscheid tussen het hoofd en romp te maken. Er is een soort rust over me heen gevallen. Ik heb de gynaecoloog gevraagd wat nu de kansen op een mk nu nog zouden zijn. Hij had deze getallen niet zo in zijn hoofd maar dacht toch wel minder dan 5 % dus we moeten nu maar positief zijn. Donderdag maar even de verloskundige bellen, want wil eigenlijk nog wel een echo met 12 wkn. Ik ga me ook snel opgeven voor moeders voor moeders zodat ik jullie allemaal kan helpen. Voor mij was er namelijk geen pregnyl beschikbaar en heb ik iets meer synthetisch gekregen. Is het ook mee gelukt hoor, maar beste is toch zo natuurlijk mogelijk dus ik ga snel sparen voor jullie. Dikke knuffel allemaal, dat voor iedereen die nog niet zwanger is dat er in 2013 een mooi wondertje mag groeien.
Rebma jeetje wat een goed nieuws nu lekker gaan genieten van je zwangerschap. Was je ook precies 7.6 weken?
Dames, bedankt voor de ontzettend lieve reacties! Rebma, wat fijn dat de echo goed was, het is je gegund. Ik ben vanavond maar aan het knutselen geslagen. Dochterlief mag morgen trakteren op het kdv.
Maaik: veel sterkte meid. En wat een prachtige creatie heb je gemaakt. Rebma: wat fijn! Geniet ervan. Ik ben vandaag geslaagd voor de prikinstructie Hoop dat ik al die stappen over drie weken nog weet! Gelukkig folder met plaatjes mee gekregen
Maaik; dikke knuffel voor jou, wat een ontzettende pech en k*zooi. Gelukkig lijkt het nu wel 'schoon.' En wat leuk de cake pops! Ik heb ze ook een keer gemaakt, maar deze zien er toch wat professioneler uit! Rebma: joehoe, gefeliciteerd met de goede echo, super zeg! Hier vanmorgen 1e follikelmeting gehad. Zit nu op dag 9 en had 2 follikels van 15 mm aan 1 kant en aan de andere kant veel kleine van max 10 mm. Het is nu duimen dat deze niet mee gaan doen.... ! Waarschijnlijk vrijdag of za al iui als t doorgaat met deze 2, dus gaat best snel zeg. Ik ben in ieder geval blij dat de clomid zorgt voor meer dan 1 eitje.
even een ego bericht! Vanmorgen een mooie echo gehad en duidelijk een hartje zien kloppen. Ben helemaal happy.
@ Rose: fantastisch zeg! Ga er heerlijk van genieten. De kans dat het nu nog misgaat is echt minimaal. @ Maaik: Hoe is het met je? Wat een schitterende traktatie je heb je gemaakt, zeg. Super creatief! @ Zon: Fijn dat je eitjes het zo goed doen . Ik heb de eerste ovulatietest gedaan en die was al best donker. Dikke kans dat 'ie vrijdag positief is en ik zaterdag mag voor de inseminatie. We lopen (bijna) helemaal gelijk dus! @ marianita: is het ingewikkeld, het prikken? Gelukkig ben je 'geslaagd' . Voor jou komt het ook heel dichtbij dus nu! Ik vind het heel fijn dat we hier zo met elkaar kunnen meeleven.
@maaik wauw dat ziet er super uit! Wij hebben van de week ook cakepops gemaakt, maar ik heb nog heel wat te leren, haha! Compleet mislukt. Ik probeer een foto toe te voegen, dan zul je zien wat ik bedoel.
@Rebma en Rose, wat super dat jullie echo er goed uit zag! Wat zal dat een heerlijk gevoel zijn. Ik kan niet wachten tot wij ook mogen, ben er best ongerust over, maar goed, ik ben wel een expert in wachten geworden de afgelopen 2 jaar, dus deze anderhalve week kom ik ook wel door... @marianita, gefeliciteerd met je prikdiploma! Vond je het lastig? Ik vond het best heftig om mezelf in de buik te prikken, maar val ook vaak flauw bij vaccinaties e.d., dus had me best druk gemaakt. Zal niet echt mee helpen... @zon wat spannend, IUI dit weekend (hopelijk)!!! Ik duim voor je dat het doorgaat! @maaik, denk je dat jullie nu geen IUI meer krijgen dan, omdat het wel 2x gelukt is om zwanger te worden? Waar hoop je op, of weet je dat niet?
@Maaik, wat vervelend dat het allemaal toch zo gelopen is...neem echt je tijd om dit te verwerken want het is allemaal niet niks...hoop dat je over twee weken wat meer nieuws krijgt wat nu te doen. Jullie hebben er zelf ook wel iets over te zeggen wat jullie willen, ik zou het even goed op een rijtje zetten met je man wat jullie wensen zijn betreffende een traject of niet...sterkte Trouwens wel enorm leuke cakepops die je gecreeerd hebt!! @Rose en Rebma, hoe tegenstrijdig dit, maar jullie dus heeeeel gefeliciteerd met jullie mooie echo's, hoezo ben ik stikjaloers haha! Maar het is jullie gegund, hopelijk kunnen jullie er al een beetje van genieten (op de kwaaltjes na dan...!) Rose, je hebt het geloof ik nog tegen niet veel mensen gezegd op je facebookpagina te zien? Ik zal mn mondje ook stilhouden dan haha @Zon, wat goed dat de clomid zn werk goed doet, en wat spannend om as weekend dan miss al IUI te gaan doen! Hou ons op de hoogte.. @Marianita, viel de prikinstructie je mee? Ik heb dat eind dec. Welke medicatie moet jij gaan spuiten? Ik begin geloof ik met Menopur. Hier hetzelfde, ook geen echte aantoonbare redenen voor t niet zwanger worden (hartv baarmoeder is niet echt van invloed volgens de gyn.) dus vind het zelf ook wel best dat ik met spuiten én IUI samen begin.. wij zien het thuis ook echt zo dat 2013 het jaar gaat worden van de waarheid, als het aankomend jaar niet lukt, dan gaat het niet meer lukken verwachten we, en dan zullen we er ons waaarschijnlijk ook wel bij neerleggen, maar dat is gelukkig nog ver weg... @jiska, op mn werk weten mijn directe collega en mijn bedrijfsleider ervan, ze waren erg begripvol, ook natuurlijk omdat mn collega het hele traject al gehad heeft, en zo wat minder uitleg nodig is... ik werk in een functie waarbij het gelukkig niet zo opvalt als je er een tijdje op de dag niet bent, en het ZH is 5/10 min van mn werk af, dus waarsch zal ik het nu niet veel meer mensen zeggen...Ik werk 3 dagen. @hier, vandaag heb ik de MRIscan gehad, viel me heel erg mee, gewoon in die buis liggen, maar t was wel veel lawaai. Vanmorgen nog even stress gehad omdat er in de folder staat dat je niet zwanger mag zijn, en ja dat weet ik toch nog niet? Ik verwacht nl as weekend weer ongesteld te worden, dus er is een (kleine) kans dat ik zwanger kan zijn. Volgens de gyn maakt het niets uit, het is niet als een rontgen, maar met magneetstraling en dat kan volgens de gyn geen kwaad, maar de radioloog dacht daar anders over. Toch hebben we in overleg besloten de mri maar te doen, want ja anders kan t bijna nooit....en er is nooit iets bewezen dat t schadelijk is. Ik krijg de evt uitslag over ong 1 week... Verder dus aan t afwachten of t deze maand gelukt zou zijn, maar reken er niet op... En t gaat weer een heel stuk beter met me als een tijdje terug dus dat is ook mooi, ik zal weer wat vaker proberen te schrijven! XX
Tojo nee heb nog niks verteld wil het tot oud en nieuw geheim houden (probeer het haha) alleen me beste vriendin,ouders en schoonouders weten het. Ja en jullie dan haha. Wel spannend zon MRI scan, hopen dat uitslag volgende week goed is maar daar gaan we wel van uit natuurlijk. Wat fijn dat het weer stukken beter gaat met je. Hebben je wel gemist hier hoor. Ik duim nog steeds voor jullie allemaal! Leen sorry ik moest wel even lachen om je cakepops. Ik zou niet eens dit voorelkaar krijgen ben echt geen kookwonder. Zolang ze maar lekker smaken toch. Spannend over 1,5 week de echo, hoe gaat het met je kwaaltjes?
@tojo, wat fijn om je weer terug te zien, was toch wel stiller zonder jou! Was die MRI de MRI die je moest doen voor je baarmoedervorm? En hartvormig dus, jij hebt dus 2 harten in je lijf? @maaik, wat ern super mooie cakepops zeg. Ik heb ze ook wel eens gemaakt met de uitgebreide methode van eerst taartbiscuit bakken en dan verkruimelen, ik kreeg ze op zich redelijk rond maar echt mooie beestjes er van maken is mij niet gelukt. Heb jij een cakepop apparaat of gebruik je ook de uitgebreide methode? Nu weer on topic, ik hoop dat je wel met de iui mag beginnen, bij ons zei de huisarts dat hij pas mocht doorverwijzen wanneer de miskraam 1 jaar geleden was, die 4 maanden extra had ik echt niet getrokken.... Ik hoop dat je gyn makkelijk is. @rose, rebma, gefeliciteerd met de mooie echo's! Lekker genieten hoor! @zon, spannend hoor morgen of zaterdag de iui! Heb je vandaag nog een echo gehad ofzo of hangt het echt af van je ovutest? Laten we hopen op een goede uitkomst! @leen, kan me voorstellen dat 1,5 week na zo lang wachten niet lang duurt voor je gevoel, hier ga ik in ieder geval duimen voor een mooie echo voor je. @marianita, gefeliciteerd met je prikdiploma, stap 1 van je aanstaande iui. Mag je nu beginnen op de eerste dag van je menstruatie? @de rest, hier nu alweer bijna een week op het wachtbankje, aangezien mijn cyclus nu ergens 25-26 dagen is duurt het nog minder als een week voordat ik mijn NOD heb. Ik gok op woensdag/donderdag dat het gaat zijn, dus nog een klein weekje wachten. In de tussentijd mag ik morgen voor het laatst bloedprikken en krijg ik volgende week woensdag de uitslag, ik ben benieuwd.
Even kort ego: waren gisteren beide eitjes nog 16 mm, was er vandaag opeens 1 gekrompen. Die doet dus niet meer mee. De gyn was ook verbaasd, meestal groeien ze als ze zo groot zijn wel door. Dus wel balen.... Maar de andere was keurig doorgegroeid. Ik heb vanavond de pregnyl spuit gezet en mag zondagochtend voor de inseminatie. @jiska: is je ovutest al positief en weet je wanneer je inseminatie hebt? @leen: hihi die cakepops, waren ze wel lekker? Toen ik ze had gemaakt zagen ze er best aardig uit alleen ik vond ze niet lekker, waren echt van die machtige cake/boterklompen haha. @nijntje: succes op de wachtbank! @tojo: fijn dat het weer wat beter met je gaat meid! Miste je lange verhalen wel een beetje hier .
@ tojo: fijn dat het weer wat beter met je gaat en hier weer langs wipt. Gelukkig viel de MRI mee. Kun je weer wat afstrepen, toch? Of er nu niets uitkomt of juist wel, je hebt het in ieder geval niet voor niets gedaan. Aha, ziekenhuis op 10 minuutjes, dat is relax met je werk! Ik werk in het onderwijs dus dan is vervanging sowieso heel lastig voor voor uurtje iedere keer dus voorlopig probeer ik het er omheen te plannen... De eerste drie pogingen zal dat waarschijnlijk nog wel lukken (gebruik dan alleen ovulatietesten). @ Leen: toch respect hoor, voor je cakepops . Ik heb ze nog nooit gemaakt! Hoe gaat het verder met je zwangerschap? Last van kwaaltjes? Lukt het al om ervan te genieten? @ zon: gelukkig dat er in ieder geval één eitje zit dat mee gaat doen! We hebben er maar één nodig, toch . Vanmiddag weer getest en volgens mij nét niet positief. Gebruik die van Kruidvat en dan moet het teststreepje echt even dik zijn. Dat was het net niet... Gok morgen of overmorgen een positieve test. Heb in het verleden vaak m'n cyclus bijgehouden in FertilityFriend en die geeft aan dat ik m'n eisprong ook rond zondag/maandag kan verwachten. Spannend hè, vind je niet? Opeens toch een 'kans' te hebben in tegenstelling tot de maanden hiervoor (voor m'n gevoel tenminste). @ nijntje: sorry, volgens mij heb ik gemist waarom je bloed moest prikken... Vind je de dagen voor je NOD ook altijd nog spannend? Ik vind het altijd 'ingewikkelde' dagen waarin m'n gevoel van positief naar negatief heen en weer gaat .
@jiska: dat is inderdaad lastig met werken in het onderwijs. Je kunt moeilijk een uurtje je klas alleen laten. Hier werk ik net als tojo 10 minuutjes van ziekenhuis. Alleen moest ik deze week zowel wo, do als vrij voor follikelmeting en dat valt dan toch wel op. Ach ja, mijn collega's zijn daar gelukkig heel makkelijk in. Als ze niet weten waar ik ben, dan nemen ze aan dat ik in ziekenhuis ben. Is voor mezelf alleen wel onhandig. Hopelijk zijn we gewoon allebei zwanger deze poging, zou super zijn!