@jiska, ze willen graag mijn cyclus 1 keer helemaal volgen omdat mijn cyclus sinds de curretage zo verandert is. Ik was zelf bang voor asherman maar mijn baarmoederslijmvlies ziet er nu al 2 keer evenwijdig en mooi dik uit. Ik heb vorige week woensdag moeten bloedprikken op bepaalde hormonen, en ook schildklierhormoon (mijn schildklier doet het al 5 jaar niet meer), daarna zaterdag weer moeten prikken en nu op hormonen voor de eisprong en gisteren voor hormonen van de innesteling. Ik krijg van alles a.s. Woensdag de uitslag. En mag jij morgen ook voor de inseminatie? Spannend hoor! En dan wachten...... Ik vond dat altijd zo lang duren.... En wat jij zegt elk klein kwaaltje betekend wel iets zowel positief als negatief. Echt heel vervelend, ik probeer er maar niet al te veel mee bezig te zijn.....maar dat lukt bijna nooit haha. @rose, hier gaat het goed hoor, redelijk rustig weekend voor de boeg. Ik ga alleen al de hele week te laat slapen dus ben best vermoeid. We hebben vanavond een etentje met een groep maar ik hoop dat we niet al te laat naar huis kunnen anders slaap ik het nooit bij. En ik zit op het wachtbankje, ik verwacht dat ik woensdag of donderdag weet of ik ongesteld ga worden. Hoe is het verder met jou, al gewend aan je zwangerschap? Durf je al een beetje te genieten? @zon, maf ei heb jij zeg... Maar gelukkig heb je er maar 1 nodig, maar ik kan me voorstellen dat je toch raar staat te kijken. Is de pregnylspuit helemaal gelukt. Ik vond het mengen altijd doodeng, met al dat glas... Ondanks dat je weinig fout kan doen. En dan morgen de inseminatie en daarna wachten. Voor het nieuwe jaar weet je of het gelukt is of niet. Vind je het vervelend dat je rond die tijd?
@ Zon: jaaaaaaa, hier vanmorgen een positieve ovulatietest! Gelijk het ziekenhuis gebeld en we mogen morgenochtend voor de inseminatie komen. We hebben de IUI dus op dezelfde dag, toch?? Nu maar hopen dat we allebei zwanger zijn! Alhoewel, ik ga mezelf wel afremmen hoor... Anders is de teleurstelling zo groot... Zoveel extra kans is er ook weer niet (zeg ik om mezelf te beschermen ). @ nijntje: aha, vandaar al die testen. Wel fijn dat ze het serieus nemen en het allemaal nakijken. Als je schildklier niet/niet goed werkt moet je dat toch regelmatig in de gaten houden, begreep ik? Ik heb er via de huisarts ook op laten prikken omdat het ziekenhuis het niet mee wilde nemen in de onderzoeken maar ik op internet las dat het heel belangrijk is dat je waarde goed is als je zwanger wil worden/blijven. Bij mij was toen overigens alles goed. Spannend joh, je hoort al snel de uitslagen gelukkig! Hihi, er niet veel mee bezig zijn is bijna onmogelijk, hè. Zeker omdat we zo lang moeten wachten. Zeker deze maand met de IUI gaat me dat niet lukken, vrees ik.
@ all: De eerste IUI zit erop! M'n mannetje heeft goed z'n best gedaan want er zijn 98 miljoen zaadcellen ingebracht. Eerder 48% bewegelijk, na het bewerken 98% bewegelijk! Inbrengen lukte eerst niet dus daarom haalde de verpleegkundige de arts erbij. Was op zich niet bijzonder, zei ze, maar ik vond het wel opvallend... Rietje knakte dubbel en 'wilde' niet. Ben bang m'n ovulatie misschien toch al geweest is en het daarom wat minder soepel was daarbinnen maar aan de andere kant kan dit ook de oorzaak zijn die we zoeken. Al wimpelde de arts dat gelijk weg en zei ze dat het een volgende keer juist weer heel makkelijk zou kunnen gaan. Nou ja, het is binnen , nu wachten met testen tot oudjaar. @ zon: hoe is het me jou, meid? Hoe ging jouw IUI? Zullen we samen een testdatum plannen ? Dan kan me misschien inhouden om niet eerder te testen .
@all: hier ook zaadjes binnen, maar niks vergeleken met Jiska. Hier was de score 8 miljoen, wat voor ons overigens een goede score is, dus we zijn tevreden. Alleen jammer dus dat er maar 1 eitje meedoet, want omdat manlief verminderde zaadkwaliteit heeft was 2 of 3 eitjes wel het streven. @jiska: ow ik ben zo slecht in wachten tot testdatum..... Ik mag eigenlijk pas over 15 dagen testen, maar dat ga ik niet halen ben ik bang... Heb jij al een testdatum in je hoofd? Hier ging de inseminatie ook niet helemaal soepel, ze moest eerst met een tang een 'bocht' voor de baarmoedermond rechter trekken. Klinkt akelig, maar pijn viel erg mee, alleen bloed ik nu nog steeds wat.
Jiska en zon, wat spannend!!! Wat zullen de komende 2 weken lange weken worden. Het zou echt geweldig zijn als het bij allebei gelijk de eerste keer raak is! Tojo fijn dat je er weer bent!! Lijkt me echt gek zo'n MRI scan. Wat een dilemma met dat je wel/niet zwanger mag zijn. Goed dat je het toch gewoon hebt doorgezet. Dat zit er weer op. Heb je volgende week een afspraak staan om de uitslag te bespreken of bellen ze? @rose, ja die cakepops zagen er ook echt niet uit. Gaan deze week misschien een nieuwe poging doen. Het nadeel van dingen bakken is altijd dat je zelf het meeste moet opeten. Nou ja, nadeel, het is natuurlijk wel lekker . Kan moeilijk mijn zoontje 15 cakepops geven. Kwaaltjes zijn aanwezig hier. Vorige keer had ik nergens last van, maar nu al misselijk, buikpijn, rugpijn, continue koud en met vlagen emotioneel, haha, dus ik kan er echt niet omheen! En jij? Ook kwaaltjes of valt het mee? @nijntje laatste dagen op het wachtbankje voor jou. Altijd spannende dagen. Viel het bloed prikken mee of heb je daar nooit zo'n last van? @jiska nog even een reactie op je andere bericht, bedankt voor je respect haha. Ach, ze waren niet heel vies en oefening baart kunst toch? Ik heb nu een siliconen cakepop vorm gekocht, dus dat moet al een stuk beter gaan. Kwaaltjes dus wel last ja, ik begin het nu echt te geloven, hoewel ik toch eerst de echo wil zien voor ik van mezelf mag gaan genieten. Nog 8 dagen geduld...
@ zon: fijn dat het er bij jou ook opzit! Nu die wachtweken nog doorkomen... 8 miljoen is een prima score voor IUI, toch? Ondergrens is 2 miljoen, dacht ik, dus daar zitten jullie ruim boven. En helaas zeggen die 98 milj bij ons dus niet veel want met zulke aantallen zou ik zonder IUI al lang spontaan zwanger moeten zijn maar dat is dus nog niet gelukt na 2,5 jaar . Het ligt duidelijk aan mij maar wat precies? Dat vind ik erg dubbel in dit proces... Voor hetzelfde geld gaan we zo 6 pogingen door zonder resultaat. IUI blijft natuurlijk een gok bij onbegrepen verminderde vruchtbaarheid. Na 14 dagen mogen we ong wel testen toch? Zondag 29 december dus . Wij hebben vanavond ook nog huiswerk meegekregen . @ Leen: hoewel kwaaltjes soms niet fijn zijn is dit wel een bevestiging zeg. Heerlijk! Nog 8 dagen tot de echo en dan hopelijk volop gaan genieten. Zo'n siliconen vorm heb ik ook al een keer in de winkel gezien. Als jij er enthousiast over bent durf ik de stap misschien ook te wagen .
Allereerst aan iedereen, bedankt nog voor de lieve reacties op mn mindere periode. Deed me heel goed dat ik niet vergeten werd! @Rose, goed voornemen om t tot oud en nieuw geheim te houden, hoop dat t je lukt, van de ene kant wil je t van de daken af schreeuwen, maar van de andere kant heeft t toch ook wel iets om t geheim te houden... Bij onze dochter was t heel leuk om t geheim te houden, omdat een vriendin van ons t al bij 6 weken gezegd had, en zij ook wel heel trots was dat ze als eerste van de drie dames zwanger was (maar ik was toen al 8 weken haha) dus ik vergeet nooit meer haar gezicht toen ik t vertelde met 11 weken) Op t eind werd t toen nog een leuke strijd wie t eerste ging bevallen, want zij had al 4 cm ontsluiting 2 weken vóór de uitger. datum , en ik nog niets, we waren dus uiteindelijk op precies dezelfde dag (goede dag he, de 27e sept!) aan t bevallen, maar wij wel iets eerder dan hun haha!! Heb je al veel last van kwaaltjes, dat anddere mensen er iets van kunnen denken?? Want dat is vaak t lastigst. @nijntje, tjonge wat moet je voor veel dingen bloed laten prikken, wel fijn dat ze t zo grondig onderzoeken. Om welke reden was je bang voor asherman? Evengoed nog even spannend tot woensdag. Wanneer ging jij nu ook alweer beginnen met IUI? Ach misschien heb je t niet nodig...succes nog met de wachttijd, ik vind dat altijd toch best lastig... Wat betreft mijn baarmoeder die is dus idd licht hartvormig, daar heb ik dus ook de MRI voor gehad. @Zon en Jiska , super dat jullie vandaag de IUI gehad hebben, een spannende tijd breekt nu voor jullie aan. Het lijkt me echt wel lastig om er niet teveel mee bezig te zijn. En wat aantallen van zaadjes betreft, er hoeft er maar 1tje goed genoeg te zijn, ik zal duimen dat jullie dit jaar allebei nog zwanger mogen zijn...!!! Jiska, wat betreft het rietje, heb jij trouwens wel eens een HSG gehad? Want daar zien ze dan als je baarmoeder misschien een beetje een andere vorm heeft, zoals bij mij... Maar kan ook gewoon eenmalig zijn, misschien had je ook wel wat onbewuste spanning of zo? @Leen, Die 8 dagen wachten op de cho kunnen er ook nog wel bij...nu ben je toch al zo lang aan t wachten haha...maar kan me voorstellen dat t nog even spannend is, je wilt toch even gerustgesteld en bevestigd worden dat t zeker goed is...succes! @Maaike, hoe gaat t nu met je? Hoop dat je t een beetje kan verwerken...Heb je er al een beetje over nagedacht wat je met de gyn wilt bespreken? @Hier, Ik heb as week een belafspraak voor de uitslag van de MRI, alleen als er erg gekke dingen zijn dan zal ik wel alsnog langs moeten komen, maar dat verwacht ik niet. Ik ben blij dat ik de MRI toch gedaan heb, want mijn ongesteldheid is zo goed als begonnen, mijn humeur is vandaag weer helemaal PRUT, en ik zit steeds tegen mijn man aan te 'schoppen', ik zoek steeds ruzie met hem, en dat is voor mij toch vaak een teken dat mijn hormonen weer de kluts kwijt zijn haha. Al snapt mijn man het na al die jaren nog niet, dat hij me dan een beetje met rust moet laten!!!Voor sommige herkenbaar?? Ergens had ik toch wel hoop dat t nu misschien toch gelukt zou zijn, maar denk dat t toch zo moet zijn dat we in januari gaan IUIen... We hebben nog 1 'normale' kans voor de IUI in januari, mijn ovu zal dan op oud/nieuwjaar zijn, mocht ik dan aantellen, dan ben ik precies op dezelfde dag uitgeteld als toen met mijn dochtertje! Zou ook wel humor zijn... Laatste normale werkweek deze week, ik werk ook altijd op de dinsdag, dus heb dan twee daagjes extra vrij met kerst en nieuwjaar! De tweede week van januari gaan we lekker een midweekje weg met zn drietjes...
Jeetje Jiska 98 miljoen, das veel zeg! Is altijd meegenomen denk ik dan. Hopelijk zit die ene goeie erbij!!
Hallo dames, Lief dat jullie bezorgd zijn hoe het gaat. Het gaat wel redelijk. Ben de week doorgekomen op mijn werk. Mijn leidingevende weet ervan, dus weet dat ik me afgelopen week niet echt heb kunnen concentreren, maar collega's hebben het denk ik niet gemerkt. Ik kan morgen wel weer het ziekenhuis bellen want het bloedverlies was al een week weg maar is ineens weer begonnen. We gaan het wel merken. Over de vraag wat ik hoop van het ziekenhuis. Ik wil gewoon de meest ideale situatie om een derde miskraam te voorkomen. Als dat ons zelf snel lukt, ook prima. Maar een derde miskraam achter elkaar en dan kun je me echt opdweilen. Verder denk ik dat we weinig te willen hebben. Het team in het ziekenhuis beslist wat ze doen. Ik moet zeggen dat ik bij mijnhuidige arts wel echt een goed gevoel heb. Ze wil graag doen wat ze kan. De vorige kende echt alleen de regeltjes uit haar hoofd. Vandaag nog maar even zitten knutselen. Nu nog bedenken of ik hem zelf ga houden of weggeef.
He Maaik, wat ziet dat er mooi uit! Wat is het precies? Ik zeg zelf houden. Je hebt het wel verdiend!!!
Het is een bal gemaakt van allemaal losse iniminie kraaltjes in 12 losse elementjes die weer aan elkaar gemaakt zijn. Hij hangt inmiddels aan een zwart lint als ketting. Ik heb er nog meer hoor en een hele zooi andere sieraden. Dus ik kom niets tekort ha ha. Manlief wil juist dat ik meer weg ga doen.
Hai meiden, Wijn zitten hier in onze laatste klusperiode. Ik vind het wel fijn dat het niet emer verplicht hoeft straks. Ik ga menopur spuiten, beginnend op dag 3 van de cyclus. Rond dag 19 eicelmeting, indien groot genoeg dan pregnylspuit en binnen 48 uur inseminatie. Hety prikken op zich vond ik meevallen maar de stapjes ernaar toe (het zit niet kant en klaar in de spuit) Moet nog wel evne oefenen voor het moment supreme. Ben nu alles alweer vergeten. Nou ja, het zal wel goedkomen. Meiden die al gestart zijn met eerste iui, ik leef zoooooooo met jullie mee. xxx
@Jiska: Oké, ik ga proberen samen met jou te wachten tot zondag 30 december! En inderdaad zou je je kunnen afvragen waarom het met zo'n goed zaad nog niet eerder gelukt is bij jullie. Maar je weet het maar nooit hoor, met moeder natuur. Misschien is dit voor jullie ook precies het juiste duwtje in de rug. In ieder geval vind ik 98 zwemmertjes heel hoopgevend klinken! @nijntje: je vroeg nog of ik de pregnyl spuit lastig vond. ehhhhmmm ja dus, ik ben dus zo iemand die echt niet onthoudt hoe dat werkt met die spuit. Tuurlijk zou ik er met de instructie ernaast wel uitkomen, maar dat soort dingen laat ik dus graag aan manlief over . Hoe is het verder op de wachtbank? @Marianita: Laatste keer verplicht klussen, fijn dat dat volgende cyclus niet meer hoeft. Maar hopen dat de laatste keer wel succesvol is!! En alvast veel succes op de wachtbank..... @Maaik: wat ben jij creatief zeg! Mooi hoor. Maar wat balen dat je toch weer aan het bloeden bent. ik hoop zó voor je dat het niet weer zo lang duurt als vorige keer... @Leen: heerlijk dat je zoveel symptomen hebt, maar de andere kant ook niet fijn. Nog een weekje uitzitten tot de echo... Hoe bevalt het niet-werkende leven eigenlijk? Vind je het lastig of heb je er wel even vrede mee nu? @Elba: jij gaat ook al hard zeg, alles ok met de zwangerschap? @Tojo:lekker een midweekje weg voor de boeg, wat heerlijk. Is de ongi al definitief doorgebroken?
Marianita: Oh ja hihi, dat dacht ik al: dag 19 zou wel een beetje laat zijn, dan zijn je eitjes al gesprongen
Zo dames hier voor alle iui'ers ben ik gestart met inzamelen van al mijn urine zodat jullie straks pregnyl kunnen prikken. Ik deel mijn hsg met jullie. Het lukt me even niet om iedereen persoonlijk te noemen, maar allemaal heel veel sterkte en de zwangere hebben jullie je al gemeld voor moeders voor moeders?
Zo, het is weer gezellig druk hier . @ zon: zullen we zaterdag 28 december al testen ? Ik heb de Kruidvat testen al liggen en volgens mij moet het daarmee wel lukken, 13 DPO. Hoewel, ondertussen ken ik m'n lijf wel zo'n beetje dus als ik m'n ongi aan voel komen, heb ik geen zin om tegen zo'n omo-witte test aan te staren . Maar we blijven voorlopig positief! Ik grapte al tegen de arts dat het me m'n eigen risico scheelt als het nu nog raak is. Zo niet dan zijn we volgend jaar gelijk 350 euro kwijt . @ marianita: succes deze laatste klusperiode! Fijn om te weten dat je daarna gelijk met de behandelingen kunt starten. Na de IUI moesten wij van het ziekenhuis nog wel verplicht klussen . Maar dat blijft dan gelukkig bij 1 keer. Fijn dat je pas later in je cyclus voor de eerste follikel meting hoeft! Dat lees je ook wel eens anders... Lijkt me qua belasting voor jezelf ook fijn: niet vanaf dag 5 bijv. ziekenhuis in en uit lopen. Hoop dat IUI jullie snel succes brengt! @ Maaik: wat KNAP zeg! Ik zou zeggen: houden, maar als je er al meer hebt, kun je hem natuurlijk ook weg doen. Zo te zien is het meer dan alleen een hobby? Fijn dat je vertrouwen in je huidige arts hebt. Dat bepaalt heel sterk je gevoel, is mijn ervaring! Ik heb zelf geen ervaring met een miskraam (laat staan 2) maar het lijkt me super heftig. Gun jezelf de tijd om het een plekje te geven. Sterkte, meid! @ Elba: wat een aantal, hè . Is bij de onderzoeken wel altijd boven de 50 miljoen geweest, maar nog nooit zoveel. Helaas zegt het bij ons blijkbaar niet veel, want ben er in 2,5 jaar nog niet zwanger van geraakt. Hoeveel had jij er bij de IUI waarbij je zwanger raakte? @ tojo: We waren je inderdaad zeker niet vergeten! Ik vind het fijn, zo'n kleine club hier. Dan mis je elkaar ook als iemand niet zo vaak komt schrijven . Ik heb een HSG gehad en daar is verder niets bijzonders uitgekomen. Hoewel, er ging toen ook al wat mis met het slangetje omdat de vloeistof er weer uitstroomde ipv m'n baarmoeder in. Maar dat had te maken met het feit dat ik al eerder bevallen was en de boel wat wijder was daar . Dat zei ze tenminste maar het kan ook met de stand/vorm van m'n baarmoeder te maken hebben natuurlijk. Ik houd jouw verhaal in ieder geval in m'n achterhoofd, mocht er een evaluatiegesprek komen na drie mislukte IUI's. Ik was nl niet gespannen, de eendenbek ging er prima in, ze kreeg het slangetje alleen niet door de baarmoedermond terwijl die er zelf prima voor lag. Nou ja, even een volgende keer afwachten (beter niet natuurlijk). Als het zich herhaalt, is het wel opvallend natuurlijk. Voor jullie nog een natuurlijk kans dus! Zou wel bijzonder zijn, zeg, als het lukt... En zo niet dan kunnen we hier volop ervaringen oer IUI delen want er zijn er vanaf januari nog meer die meedoen. Ik ken die buien rond de ongesteldheid . Mijn mannetje weet inmiddels wel hoe laat het is.
@ maaike: Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de arts die je nu hebt! Hoop dat ze iets voor je kunnen doen, want hoop voor jullie dat een 3e mk nooit zal gebeuren!!! @ zon en jiska: Spannend meiden! Hoop dat jullie het nieuwe jaar zwanger in mogen luiden! @ alle andere meiden: dikke knuffel! Denk aan jullie en lees nog mee, want ben veel te benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!
@jiska, het is zeker belangrijk om de schildklierwaarde goed te hebben, gelukkig is die van mij nu prima. 5 jaar geleden is bij mij mijn schildklieafwijking ontdekt en inmiddels is hij er mee gestopt. Gelukkig gebruik ik medicijnen en gaat het prima daarmee. Het er niet mee bezig zijn valt me eerlijk gezegd best mee deze maand, maar ja het is druk op het werk en de kleine man is net 2 geworden en heeft besloten dat hij in de middag echt niet meer hoeft te slapen. Nog 2/3 dagen en dan weet ik waarschijnlijk waar ik aan toe ben, toch vind ik het ook weer spannend.... En wauw 98 miljoen! Misschien dat met je iui net 1 obstakel is opgelost en dat het goedkomt met die ene die je nodig hebt. Nu ook wachten he, zie je er tegenop? @leen, nog een paar dagen wachten en dan weet ik waar ik aan toe ben ja, ben er wel aan toe terwijl ik er dit keer wel minder mee bezig ben dan daarvoor. Bloedprikken gaat gelukkig makkelijk bij mij, maar het is niet mijn favoriete bezigheid. @zon, jij nu ook op het wachtbankje, welkom, en zie jij tegen de komende tijd op? Nog maar een paar erg drukke dagen, dus ik kom ze wel door denk ik.... @tojo, ik dacht aan asherman omdat mijn cyclus zo onwijs is verandert sinds mijn curretage. Ik ben er nog steeds wel bang voor maar de fertiliteitsarts zei dat het echt niet zo is maar ik heb bij het asherman topic begrepen dat het dan nog steeds kan, dus ik hou het wel ff in de gaten. Spannend nog 1 kans voor het starten van het iui traject, ik denk dat ik met jou mee moet doen met nog 1 ronde maar dat hoor ik woensdag wel van de arts, ik hou er maar vast rekening mee dan kan het meevallen. @maaik, mooie bol zeg, wauw knap gemaakt ik weet dat dat best veel tijd kan kosten! Heb je al eens overwogen ze in je kerstboom te hangen, lijkt me erg mooi namelijk. En bedankt voor je succeswens. @marianita, laatste ronde verplicht, ik hoopte daar ook op, maar ben dus bang dat we nog 1 ronde krijgen. Ik hoop voor je dat het raak gaat zijn voor je. Ik kreeg bij de pregnyl ook een briefje mee wat in welke volgorde moest. Nou ik ga lekker slapen, morgen weer een drukke dag voor de boeg. Ik hoop dat ik mijn vermoeidheid een beetje bij kan slapen vannacht. Fijne avond nog meiden!