2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @Rose :Hopelijk lukt het zo met de foto:

@jiska: meid, fijne week gewenst en geniet ervan! We horen het daarna wel!

@maaik: ik snap wat je bedoelt. Hier ook pas na 2,5 jaar en verminderde zaadkwaliteit pas IUI. En de gyn vond het nog een twijfelgevalletje. Komt omdat we al eerder spontaan zwanger zijn geraakt. In ons ziekenhuis., radboud, zijn ze echt tegen overbehandelen en daar ben ik het ook mee eens. Alhoewel het t wel makkelijker maakt dat we bij onze dochter ook 2 jaar hebben moeten wachten en wij na een jaar dus nog wel hoop hadden op een spontane zwangerschap en dus zelf ook nog niet wilden behandelen. Uiteindelijk blijkt iui voor ons nu dus wel succesvol, maar heb ook het idee dat we er zelf daarvoor ook echt alles aan gedaan hebben en het niet zelf lukte. Maar goed, ik snap andere meningen ook goed hoor! Veel sterkte meid en ik hoop dat jullie in 2013ook een lief klein plakkertje mogen krijgen

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,8 KB
      Weergaven:
      9
  2. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt fantastisch zon. Heel duidelijk toch.
    Hier net de tweede echo gehad en het is een kleine drukte maker.
    Ben volgens de echo ook 3 dagen verder en de uitgerekende datum is nu 21 juli. dus lekker de hele zomer thuis.
    Ik hoop zo dat jullie ook allemaal binnen korte tijd mogen aansluiten.
    Ben zo happy:D

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Zon ga jij maar snel je banner aanpassen super mooie test :)

Rebma wat fijn meis dat je een mooie echo hebt gehad :)
    Nu lekker genieten.
    Kon je al echt een kindje zien trappelen?
    Wij moeten nog 2 weekjes wachten ben zo benieuwd bij de vorige echo kwam ik uit op 26 juli ben benieuwd.

4. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Zon, Super, alvast voorzichtig gefeliciteerd!!! Dat geeft goeie hoop voor de rest!

@Maaik, het spijt me als het zo verkeerd overgekomen is, dat was niet mijn bedoeling...Ik zie het namelijk niet als drammen, want dat is ook niet wat wij gedaan hebben. We hebben onze (psychische) problemen, druk en stress aangegeven aan de gyn, en mede daardoor heeft zij besloten om nu al met dit traject te starten. Wij hebben niet gevraagd om IUI, maar we wilden in elk geval niet op eigen manier verder. Ik denk dat we misschien een beetje geluk gehad hebben, het is ook zo in elk ZH verschillend hoe ze te werk gaan. Ik wil je alleen even aangeven dat je wel kunt zeggen in het ZH wat het met je doet, wat je voelt en of jullie er stress ed van hebben. Dan kunnen zij ook kijken of ze er iets mee kunnen...Zo niet dan ben je in elk geval wel voor jezelf opgekomen en heb je er meer vrede mee wat er wel of niet gebeurt...
    In elk geval gun ik je heel snel een derde keer die scheepsrecht is, en veel beterschap voor je man!

@Jiska, veel succes met beslissen of je wel of niet gaat testen, als je je er beter bij voelt dan zou ik het ook pas maandag doen. Veel plezier in jullie weekje weg, en hopelijk horen we snel weer (positief nieuws) van je!

@Rebma, fijn die tweede goeie echo! En wat een leuke tijd om thuis te zitten met een baby, lekker met mooi weer aan de wandel ed!

@Hier, de prikinstructie viel me heel erg mee, de verpleegkundige legde alles supergoed uit. Ik vond het ook wel een beetje omslachtig met die twee losse potjes en het mixen daarvan, maar dat gaat wel goedkomen denk ik. Ik heb er wel veel vertrouwen in hoe het zo gaat allemaal dus dat vind ik erg fijn. Nu gelukkig een rustiger weekend voor de boeg, ons dochtertje gaat binnenkort over naar een nieuw kamertje en ze krijgt nog een grote muurschildering, daar ga ik morgen aan beginnen...fijn weekend allemaal!!

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @zon, wat gaaaafffff!!! Van harte! Het duimen heeft geholpen ;)

@rebma, een goeie echo, super! Dat is genieten, en een zomerkindje, nu hopen op een lekkere zomer, aan je kleine zal het vast niet liggen.

@jiska, ik hoop dat je ook nog een goede test gaat hebben en niet ongesteld wordt, ik blijf duimen voor je!

@maaik, hopelijk is het bij jou snel weer raak en blijft het dan ook goed plakken.

@tojo, fijn dat je prikinstructie goed ging, jij ook al je prikdiploma op zak.
    Mijn cyclus gaat helaas niet korter worden als de 5,5 week. Op dit moment zit ik op een cyclus van 25 dagen, maar met de hormonen wordt eerst mijn cyclus platgelegd dan na 10 een echo om te kijken of er echt niks groeit, als dit goed is dan mag ik gaan prikken om de follikels te laten groeien, dat is ongeveer 12 - 14 dagen en dan de eisprong en beruchte wachtweken. De vorige keer is hiervoor gekozen omdat er al zo lang niks gebeurt was en dit werktte dus daarom nu weer.

@all, vandaag met ml besloten dat we een afspraak gaan plannen met de fa om om een hysteroscopie te vragen voordat we starten met de iui. Reden hiervoor is dat mijn cyclus wel heel erg anders is sinds de curretage en dat ik ook minder bloedverlies heb dan voorheen. Daar waar ik eerst rond de 10-15 maandverbandjes nodig had heb ik er nu max 5 nodig. Ik heb momenteel geen vertrouwen dat het goed zit dus wil ik zeker weten dat er niks mis is. Ik vind het wel een lastige beslissing maar bij iedere menstruatie ben ik weer superbang en ik hoop dat dat hiermee de angst stopt.....

6. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Nijntje, vervelend om te lezen dat je zo angstig bent elke maand, het gevoel gaat niet meer vanzelf over, dus het is goed van jullie dat je gerustgesteld wilt worden, door om een hyst.. te vragen. Hopelijk denkt jullie ZH ook met jullie mee, en gaat daarmee akkoord. veel succes!

Morgen geen tijd om te schrijven, dus bij deze iedereen 'unne goije roetsj' zoals we op zn limburgs zeggen....Morgen moet ik eerst nog werken en dan savonds naar vrienden rustigaan oudjaar/nieuwjaar vieren.... 2013 móet gewoon een goed jaar worden voor ons allen!!!

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @ tojo, dank je, ik hoop ook dat het ziekenhuis mee gaat denken, morgen maar meteen een afspraak maken voor een gesprek voor volgende week als het kan....
    Ik merk echt dat het gevoel met de maand erger wordt, zelfs zo erg dat ik er super onzeker van wordt, en dat voelt gewoon niet goed.

@all, een superfijne jaarwisseling gewenst.
    wij gaan rond de middag rijden naar het noorden naar een vriendin van ons. Is ieder jaar weer super gezellig dus gaat vast goedkomen, we blijven daar logeren, en de dag erna gaan we de rit naar huis doen.
    Op naar een vruchtbaar en kinderrijk 2013!

8. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Nijntje. Ik hoop voor je dat er niets aan de hand is. Ik heb zelf na de geboortje van mijn dochter al jaren een menstruatie die maar ongeveer een halve dag duurt. Blijkt verder niks aan de hand te zijn. Hoeft dus niets ergs te zijn.

@ de rest. Fijne oud en nieuw morgen. Wij vieren het lekker thuis met buren van ons. Op naar een beter 2013!

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @ Leen en Rebma: Gefeliciteerd met de mooie en goede echo's! Wat fijn voor jullie!

@Nijntje: Vervelend dat je je zorgen maakt over je cyclus. Ik hoop dat ze in het ziekenhuis je angst kunnen wegnemen. Ik ben ook vrij licht ongesteld meestal, 1 dag flink en daarna bijna niks meer. En soms opeens wel een cyclus wat erger met veel bloed en stolsels. Gyn vond dat niet zorgelijk, maar ik zou in ieder geval voor je eigen gemoedsrust even navragen.

@Marianita: meid, hoe is het met jou?

@Maaik en Leen: gisteren roze cakepops gemaakt met mijn dochtertje. Ze kan het al best goed! Erg leuk om te doen.

@hier: Vrijdag bizarre dag gehad met eerst positieve test en 's middags het nieuws dat mijn moeder ook uitzaaiingen in lever heeft. Ze komt nu niet meer naar huis en gaat vanuit ziekenhuis naar een hospice. Hoewel we wisten dat het niet goed ging, schrikken we er wel van hoe snel het gaat allemaal.
    Testje is vandaag weer donkerder dus dat is fijn. Ik vind het wel spannend omdat ik nog steeds ongigevoel heb en verder geen symptomen.... Blijft toch niet zorgeloos inderdaad. Ik mocht vandaag de uitslag doorbellen en heb een echo op woensdag 23 januari.
    Vanavond vieren we oud&nieuw bij vrienden, tenminste onder klein voorbehoudje. Onze dochter is heel slecht in ergens anders slapen, dus als het echt niet gaat gaan we eerder naar huis. Vind het wel lastig om het niet te vertellen vanavond!!

@all: Hele fijne jaarwisseling gewenst en alle goeds voor 2013. Ik hoop op veel nieuwe zwangeren!

10. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zon jeetje wat een zware tijd zo met je moeder. Het lijkt me vreselijk en ik kan me maar een klein beetje indenken wat jullie nu moeten doormaken. Ga je haar wel snel het goede nieuws vertellen, of weet ze het al? Heel veel sterkte.

@oud-nieuw; we zijn voor het eerst gewoon thuis dit jaar. Eigenlijk toch niet zo leuk :). Volgend jaar gaan we maar weer wat eerder plannen maken.

@all ik wens jullie allemaal een heeel goed en gelukkig 2013. Natuurlijk met een dikke buik, want het is jullie allemaal zo gegund.

11. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Meiden een hele fijne jaarwisseling en een super en gezond 2013 en natuurlijk een jaar met veel baby's :) xx

12. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Hallo dames,

Voor mij eindigt 2012 weer lekker. De miskraam bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vanmiddag geopereerd. Dus ik lig lekker grease te kijken vanuit bed. Hopelijk morgen weer naar huis.

Nu hopen op een goed 2013, ik ga ervoor!

13. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maaik jeetje het zit je wel heel erg tegen zeg. Pff. Grote knuffel voor jou en 2013 móet gewoon jouw jaar worden! Sterkte daar...

14. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Jeetje maaik, dat meen je niet! Hebben ze je eileider nog kunnen redden? Heel veel beterschap en een digi knuffel vanuit hier. Xxx

15. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Eileider hebben ze niet kunnen redden. Hij was al geknapt. De rest zag er goed uit.

Nu Ik hou van Holland aan het kijken. Ik vernaak me nog wel even.

16. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @maaik, dat is balen zeg! Ook dat nog....

Hopelijk heeft iedereen een fijne jaarwisseling gehad. Wij zijn dus bij en vriendin in het hoge noorden en helaas wordt ik net wakker met en buikgriep, 2013 begint al goed zeg maar.... En dan moeten we straks ook nog 2 uur naar huis rijden.... Ik hoop dat cola werkt om het spugen te stoppen, het lijkt er wel op.

17. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Oh Maaik.....wat naar voor jullie... Ben er stil van. Veel sterkte meid en ik gun je zooooo een tweede wondertje in 2013..!

18. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje maaik wat erg. Neem de tijd om te herstellen. Sterkte
    Voor iedereen de beste wensen voor 2013 en voor iedereen een bolle buik met een baby na 9 maanden gezond en wel in de handen. Ik hoop voor iedereen dat er een zwangerschap in zit in 2013.

19. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Maaik, tjonge wat een pech zo op de valreep van 2012...hopelijk kun je vandaag weer lekker naar huis... Denk goed aan jezelf en neem wel je tijd ervoor, want het is niet niks. Hopelijk brengt 2013 jou een hoop meer geluk!!

@zon, ook voor jou helaas een moeilijke periode, heel veel sterkte met dit dubbele gevoel, wat kunnen blijdschap en verdriet toch dicht bij elkaar liggen...denk jij ook goed aan jezelf en neem ook jouw tijd hiervoor...hele dikke knuffel voor jou

En ook voor de rest dus vooral een beetje boel geluk en dat we allen op onze manier maar een goed 2013 mogen beleven...mét een tweede kindje of er een op komst....!!!
    Hopelijk heeft de meerderheid toch een leuke avond gehad? Onze dochter heeft sterretjes vast mogen houden, je had haar moeten zien glunderen! Mooi om te zien. Verder rustig aan, gourmetten en yathzee gedaan met een bevriend stel, en om half 2 weer lekker thuis...

20. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Iedereen nog bedankt voor de geruststellende woorden! Ik had een heel antwoord gemaakt en toen liep de site vast....
    Ik hoop ook dat er helemaal niks uit komt maar mijn cyclus verandert iedere maand nog. Eerst was het dag 1 druppel bloed dag erna zet het door en nu is dit al ruim 4 dagen een druppel bloed en dan doorzetten. Momenteel kan ik ook makkelijk met 4/5 maanverbandjes uit en eerst was dat 3 keer zo veel. En deze verandering is in de afgelopen 7 maanden. Ik wordt er gewoon superonzeker van.....

Deel Deze Pagina