Ook een goed 2013 toegewensd! Jeemig maaik wat enorm balen. Heel veel sterkte! Hoe nu verder. Wat een pech zeg. Zon trouwens nog gefeliciteerd en sterkte!
Gelukkig ben ik gisteren weer thuisgekomen. Kan nu alleen nog weinig beginnen. De pijn valt me erg mee, maar komt wel op zodra ik ga bewegen. Nu hebben ze me in het ziekenhuis sowieso gewaarschuwd erg rustig aan te gaan doen. Mijn pijngrens op die plek schijnt nogal hoog te liggen. Normaal komt iemand niet gewoon aanwandelen met zo'n kwaal maar zit dubbelgevouwen in een rolstoel. Wel jammer dat ze het niet eerder ontdekt hebben, dan had de eileider misschien wel gespaard kunnen blijven, maar daar is nu helaas niets meer aan te doen. Een positief punt is dat ik komende twee weken genoeg tijd heb voor knutselen want werken mag ik van het ziekenhuis en mijn man toch nog niet. Na die twee weken weer verder kijken. Herstel kan tot een week of zes duren, maar dat verwacht ik niet. Ik herstel meestal vrij makkelijk.
Hallo allemaal, Allereerst een mooi 2013 gewenst, waarin dromen toch nog mogen uitkomen! Ik was een weekje met vakantie, heb wel meegelezen. @Maaik: wat rot voor je. Je hebt heel wat moeten verduren afgelopen jaar. Ik hoop dat 2013 wat moois voor jou in petto heeft. Voor alle inmiddels zwangere dames: gefeliciteerd. @Jiska: hoe is het jou vergaan? Ik moet ongesteld worden, komt nog niet echt los, maar ben zeker niet zwanger want getest..omowit helaas. En zonder test wist ik het ook al, want super slecht humeur. Dus bijna beginnnen met eerste IUI. We hopen er maar het beste van. ben nog niet zo positief. Gewoon beetje down doordat het weer niet is gelukt denk ik.... xxx
Nijntje als er nu niks uit de onderzoeken komt is het misschien nog iets om aan acupunctuur te denken. Ik was erg ontregeld en had veel last van krampen en tussentijds bloedverlies en dan tijdens de menstruatie bijna niks. En met acupunctuur heb ik dat goed op de rails gekregen. Het is het overwegen waard. sterkte
@Rebma, bedankt voor de tip, die ga ik zeker onthouden! Ik heb voor de 15e nu een afspraak staan bij de gyn. @maaik, fijn dat je weer thuis bent! Laat je maar lekker verwennen door je mannetje, dat heb je wel verdient.
Maaik, je bent wel een bikkel dat je dan nog zo het ZH in wandelde! Maar jeetje, een eileider minder, da's wel heftig ook. Hoe zit het dan met de eisprong vanaf nu, neemt de andere eileider dat dan over of werkt dat niet zo en heb je dan om de maand een eisprong? @marianita, bah, omowit is de meest nare kleur die er is. Tja je humeur kan dan helemaal omgeslagen zijn he, in de periode. Ik hoop echt dat dit dan de laatste keer is voor je. Heeft de ongi al doorgezet? @nijntje ben je weer helemaal bijgekomen eigenlijk van je buikgriep??? @hier; weinig nieuws, vies en triest weer hier. Vakantie voorbij helaas dus manlief weer werken en ik het rijk weer alleen met mijn kleine mannetje. Op naar de lente!
Vandaag ongi doorgezet dus zaterdag beginnen met spuiten. Hoop op niet teveel bijwerkingen, ben al niet al te gezellig de laatste tijd. Morgen eerst maar eens lekker shoppen bij de primark, doet het humeur altijd goed
@Nijntje, wat betreft de tip van Rebma, ikzelf heb hele goede ervaringen met voetreflex (werkt net als acupunctuur met drukpunten, alleen dan op de voeten). Ik had vóór mn dochter een heel onregelmatige cyclus (soms wel 5/6 weken) en dat is 'normaal' geworden door de voetreflex. Het is vergoed mits je voor alternatieve geneeswijzen verzekerd bent, acupunctuur volgens mij ook... @Maaik, vervelend dat ze t niet eerder ontdekt hebben, vooral omdat je toch terug geweest bent in t ZH, maar ja is nu idd niets meer aan te doen. En volgens mij moet je met 1 eileider net zo 'makkelijk' zwanger kunnen worden dan met 2...heb ik weleens gehoord. Moet je nu nog een keer terug naar t ZH? Succes met herstellen én knutselen! @Marianita, jammer dat de ongi weer heeft doorgezet...op naar de IUI. Ik ben benieuwd hoe t jou vergaat met t spuiten, ik ga dus ook menopur spuiten, dus ben benieuwd of jij iets van bijwerkingen ed krijgt. Ik vind het vrij omslachtig allemaal, en hoop dat ik het over twee weken ook nog weet. Ik heb vanmorgen de medicatie opgehaald. Ik begreep bij de apotheek dat pregnyl heel lastig verkrijgbaar is, dus dat het kan dat ik een evt. volgende keer ovitrelle krijg. We zien wel. Veel succes met beginnen as zaterdag. Moet jij trouwens ook nog eerst een echo om te kijken of er cystes zijn? Ik namelijk wel op de 3/4e dag... @Leen, ja lente, heel graag!!! Ik vind dit grijze natte weer maar niets, als de zon nu al iets meer scheen dan voelt het het al beter! @Jiska, ik ben ook benieuwd hoe t met jou gaat, hopelijk heb je ook een positieve test gehad... @Rose, hoe gaat t met je? Heb je t goeie nieuws al een beetje meer verspreid? @hier ook niets nieuws, heb mn eisprong weer gehad, maar merk ook aan mn man dat we wel aan IUI toen zijn, we hebben niet zo heel veel geklust, want vooral mn man heeft dus veel meer vertrouwen in het hele IUIgebeuren (vooral nadat ik vertelde over de successtory's op dit forum) We weten ook dat t niet makkelijk gaat worden, ook ivm spuiten ed, maar het geeft een ander soort rust. Hopelijk lukt het hier dus ook in 1 van de 6 keren die we gaan 'krijgen'...
@tojo, jij ook bedankt voor de tip, mijn schoonmoeder heeft voor voetreflex geleerd dus misschien ga ik dat eens aan haar vragen, wie weet kan ze dat ook... Bij ons in het ziekenhuis hebben ze bijgehouden bij welke iui een zwangerschap kwa, daar kwam uit dat je bij de 1 t/m 4 de meeste kans hebt, 5 en 6 hebben volgens hun statistisch minder kans. Dat minder klussen herken ik, hier ook net de eisprong gehad, wij zijn ook toe aan de volgende stap. Ik hoop dat als de gyn instemd de 15e dat we de hysteroscopie dan niet lang daarna kunnen doen. @leen, gelukkig wel ja, ik kan daar zo slecht tegen en dit was al de derde keer in 1 jaar tijd... Lang leve het kinderdagverblijf haha @marianita, veel plezier met shoppen morgen, wat is de primark precies? Wij hebben hier geen primark dus ik ken het ook niet. Maar hopelijk kun je je zinnen weer een beetje verzetten. @all, ik hoop ook op mooier weer, ben het ook beu. Nog een paar daagjes vakantie en dan maandag weer aan de bak. Wij hebben hier de kerstspullen vandaag opgeruimd en verder lekker thuis gebleven, papa en Yannick hebben een mooie duplo treinbaan gebouwd, wat een leuk spul is dat zeg!
Hallo lieve meiden, Allemaal een heel gelukkig toegewenst waarin we hopelijk allemaal óf zwanger mogen worden óf een kindje mogen krijgen. Net thuis gekomen van een heerlijk weekje weg met z'n drieën. Dat was wel even nodig! Hier is de eerste IUI poging helaas mislukt... M'n lichaam gaf duidelijke signalen af dus het scheelde dat ik er een beetje op voorbereid was maar het blijft natuurlijk erg moeilijk. En dat met de bijna 100 miljoen zaadcellen van manlief... Dat betekent dus wel weer (wat ik eigenlijk altijd al denk) dat de oorzaak toch bij mij ligt dat het maar niet wil lukken (als is er officieel nooit iets gevonden). Ik vind het vooral zwaar dat bij mij telkens weer terugkomt: hoe komt dit nu? wat is er mis bij mij? Ik vind deze vragen zo mogelijk nog heftiger als het telkens niet zwanger worden... Maar goed, vandaag het ZH gebeld en we gaan weer verder met de volgende poging. Nu op cyclusdag 4 en mag met LH-testen weer m'n eisprong op gaan zoeken. Inseminatie zal wel weer op dag 15 of 16 plaatsvinden. We houden maar een beetje moed! Sorry meiden, ga straks al jullie verhalen nalezen en reageer vanavond uitgebreid op iedereen. Eetse allemaal .
He Jiska, wat jammer dat de eerste poging niet gelukt is, vervelend dat je je er zo zorgen om maakt, begrijpelijk en herkenbaar hoor, je wilt t zo graag kunnen begrijpen waarom t niet lukt, dat zou t accepteren dat t nog niet gelukt is, makkelijker kunnen maken... Mocht t na een aantal keer nog niet lukken, dan kun je altijd nog vragen om evt. verder onderzoek, je hebt bijv. toch geloof ik geen HSG gehad? Of misschien dan toch IUI mét hormonen proberen...? Ach misschien scheelt t al zoveel dat je nu weet wat je kunt verwachten met de inseminatie, dat dat genoeg is om de volgende poging toch met een positieve test af te sluiten....Ik hoop t voor je!
Jiska wat balen zeg, ik begrijp je zorgen en teleurstelling. Tojo: ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen mbt spuiten, beetje nerveus voor morgenochtend. Ik hoef pas volgende week vrijdag weer naar het ZH vcoor de eicelmeting, verder geen echo mbt cystes oid. Ik ben naar de Primark in Zaandam geweest, is supergoedkope kledingwinkel waar je je een hele dag kan vermaken. Ik woon in Friesland, dus moet er ook een stuk voor rijden. Nog meer meiden uit Frl trouwens? Ben weer goed geslaagd. Ook wat wijdere dingen gekocht die ook erg leuk staan met een mooi buikje. We houden de moed erin he De vriendin waar ik mee was heeft me verteld dat zij vanaf deze maand ook vor een tweede gaan. Wel bang dat ze zeer spoedig met babynieuws komt, al gun ik het haar van harte natuurlijk. Nou, succes meiden de komende tijd en we houden elkaar op de hoogte.
@jiska, balen dat het niet gelukt is, hopelijk gaat de volgende ronde beter. We hebben hier die film van discovery die over de bevruchting van de eicel en de groei van een baby gaat. Zoals mijn buurvrouw een keer zei, alles moet ook wel helemaal goed zitten zeg, het is een wonder dat er nog kinderen geboren worden. En ik zeg altijd tegen vriendinnen, manlief heeft dan wel veel zaadcellen maar als de gps niet goed staat komen ze er nooit! Dus iets in de combi zit nu niet lekker. @marianita, hoe is het gegaan met prikken? Ik vond toen voor de zwangerschap van Yannick de eerste keer thuis heel spannend, helaas went het wel snel al went het nooit helemaal. Hier hebben we denk ik een primark in rotterdam al ben ik er zelf nog nooit geweest. Ik woon in Z-H. @maaik, hoe is het met je? Ben je aleen beetje goed herstellende? En hoe is het verder met alle zwangeren?
@ Jiska, jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk brengt de volgende poging meer geluk. @ alle anderen. Mijn geheugen is net een zeef op het ogenblik. Dus wil ik iedereen succes wensen met de behandelingen die ze ondergaan. @ hier. Lichamelijk gaat het redelijk. Nog wel moe van de narcose en geen energie. Emotioneel gaat het met ups en downs. Vrijdag is een goede vriendin van me bevallen en daar heb ik het wel even moeilijk mee gehad. Ook met het feit dat ze in de laatste dagen duidelijk liet blijken er echt geen zin meer in te hebben. Is vanuit haar kant een hele logische reactie, vanuit mijn kant denk ik dan niet zo miepen, wees blij dat het zo makkelijk gegaan is allemaal. Geen eerlijke gedachte, dat weet ik, maar toch voelt het wel een beetje zo. Iemand vroeg naar de kansen op een zwangerschap, statistisch schijnen die niet heel veel kleiner te worden omdat de andere eileider het over kan nemen. Gevoelsmatig blijft het wel even shit, want wie vertelt me dat mijn lijf dat ook gaat doen. Wat wel is dat je nu een grotere kans hebt het weer te krijgen. Dus ik zal sneller onder controle moeten. Ook wel verstandig omdat mijn pijngrens blijkbaar zo hoog is dat ik hiermee erg lang heb kunnen doorlopen. Is in principe erg gevaarlijk. Nu eerst maar bijkomen en dan weer verder kijken. Ik zit nog te denken of ik nog een gesprek aan wil gaanmet de arts die twee keer een controle heeft uitgevoerd na de 'miskraam' maar het niet opgevallen is. Erg jammer dat ze het niet gezien heeft. Dan was er misschien nog wat te redden geweest. Aan de andere kant schiet ik er niks mee op en kan ik mijn energie beter in wat anders steken. Nu maar proberen positief weer verder te kijken. Komende week mag ik nog niet werken, dus kan rustig bijkomen. Misschien wel even goed.
Nijntje: prikken gaat gelukkig goed, maar was de eerste keer wel erg nerveus. Qua bijwerkingen: erg moe en snel emotioneel. Verder gaat alles prima. Vrijdagochtend eicelmeting. Ben benieuwd.
Hier alles goed Afentoe van die onzekere momenten ben blij als mijn echo donderdag weer goed is. Meiden heel veel succes met de iui ik hoop echt dat jullie ook snel zwanger zijn. Hoe is het verder met jullie? Maaik jeetje heftig zo allemaal, misschien wel fijn om even met de arts te praten. Misschien lucht het wel op. Tojo we hebben het wel wat in de familie verteld en een paar collegas op mijn werk vandaag. Wil even de echo van donderdag afwachten dan mag van mij iedereen het weten. Hoe is het verder met de rest van de zwangere dames?
Even een kort berichtje, we zijn deze week dus een midweekje weg, mijn man ligt helaas nu grieperig in bed in t huisje, maar hopelijk heb ik de komende dagen minder tijd om te schrijven omdat we wel druk bezig zijn met leuke dingen doen met zn drietjes...nu in mn eentje op de bank....(wel met n zak chips haha)
@maaik misschien wel prettig als je dat gesprek aanvraagt. Anders blijft het toch door je hoofd spoken. Ik zou het echt niet gek vinden als je erom vraagt. @rose blijft spannend he? Voor mij is denk ik die 12 wkn echo een beetje het moment dat ik echt mag genieten van mezelf. Laat je donderdag wat horen? @tojo lekker even weg zeg! Ook al zit het weer niet echt mee. Je bent er wel lekker uit. Hopelijk is je man vandaag weer wat opgeknapt en kunnen jullie lekker met zijn 3tjes genieten! @hier alles rustig. Blijf misselijk en moe, maar dat neem ik wel voor lief. Gisteren weer een afwijzing gehad voor sollicitatie, ben als 2e geeindigd. Harstikke leuk maar je koopt er niets voor natuurlijk. Het zal steeds lastiger worden om dit jaar nog werk te vinden want straks ga je toch een buikje zien en geen bedrijf dat je dan nog aanneemt natuurlijk. Dan worden het een paar maanden rust . Morgen voor het eerst naar de verloskundige! Alleen een intake, de echo volgt pas met een week of 12.
Tojo ik hoop dat je man snel beter is. Lekker even genieten met zijn drieen veel plezier nog. Trouwens hij heeft eindelijk de baan Leen spannend he! Ik praat in augustus mamas maar je leest zoveel verdrietige verhalen vandaag weer twee meiden pfff word er erg onzeker van zeg.. Jakkus weer afwijzing succes met zoeken