2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden!

Eindelijk even tijd om uitgebreid te reageren hier. Het is weer druk nu het 'gewone' leven weer is begonnen :).

@ Maaik: wat heb jij een heftige tijd achter de rug zeg! Na een miskraam ook nog eens de ellende dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was :(. Hoe gaat het nu verder met je? Je komt vrij nuchter over maar ik kan me voorstellen dat het heel wat met je doet allemaal... Heel veel sterkte, meid! Lekker aan het knutselen thuis nu je daar even wat meer tijd voor hebt?

@ marianita: Voor jullie gaan de IUI behandelingen ook van start deze maand! Fijn dat er nog wat meiden overblijven hier waarmee we IUI ervairingen kunnen delen (al is het natuurlijk super dat er inmiddels al heel wat zwanger zijn!).

@ nijntje: Fijn dat jullie een hysteroscopie mogen doen! Ik hoop dat je, wat er ook uit komt, in ieder geval wat minder onzeker van je cyclus wordt. Ik herken het wel, die onzekerheid. Ik ga, mochten we ooit aan IVF toekomen, echt nog een keer om een kijkoperatie vragen om endometriose uit te sluiten. Misschien is een hysteroscopie voor mij ook wel een optie, tussen de 6 IUI behandelingen in (hier zijn de laatste 3 gestimuleerd, eerste 3 niet). Ik heb toen ik zwanger was van onze dochter van MvM ook een film gehad waarop de bevruchting in beeld was gebracht. Inderdaad bizar hoe alles 'in elkaar moet passen', om het zo maar te zeggen. Maar goed, toch is 90 % van de vrouwen in een jaar zwanger, dus zo onmogelijk is het niet als je beiden gezond bent. Wij moeten voor de 2e keer al 2,5 jaar wachten dus dat is toch moeilijk af te doen met domme pech...

@ Leen: balen dat je sollicitatie niets geworden is! Maar die banner staat erg mooi, hoor ;). Vermaak je je thuis verder? Heb je hobby's? Straks als je zwangerschap wat verder vordert en het zomer wordt, is het ook wel weer lekker, lijkt me ;).

@ Rose: bizar joh, zoveel slechte berichten in het onderwerp waar je meeschrijft :(. En dat nog na een eerste goede echo (met 8 wk.)? Mij is destijds verteld dat de kans dan heel klein is... Hopelijk krijg je donderdag een harstikke mooi kindje te zien en kun je écht gaan genieten!

@ tojo: Aha, die man van jou denkt: dat kunnen ze in het ziekenhuis beter ;). Geintje hoor... Hier ook wel dezelfde ervaring. Tijdens de IUI maand tenminste niet te stress of we wel goed timen enzo. Gezellig dat we met meer zijn die deze maand weer of voor het eerst een IUI poging gaan doen! O ja, je vroeg of ik een HSG heb gehad en die heb ik dus al gehad voor we met IUI begonnen.

2. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rose, ik lees soms een beetje mee op het zwanger forum, maar door die nare verhalen vermijd ik het nog een beetje. Ben zelf ook nog veel te bang dat het mis gaat. Hoe was jouw echo vandaag??? Als die termijn echo goed is dan mag je echt gaan genieten!

@jiska ik vermaak me thuis nog best. Ben nu een maand thuis maar zo voelt het helemaal niet. Zaten natuurlijk wel feestdagen tussen. De dagen vliegen voorbij. Ik heb een hele stapel tijdschriften liggen waar ik nog niet aan toe ben gekomen. Maar wat ik dan wel doe de hele dag...???
    Hoe gaat ie met jou? Al aan het voorbereiden op poging 2? Heb je er een goed gevoel bij? Kan me voorstellen dat het even hard aankomt als de eerste keer niet lukt, maar volgens mij zijn de kansen in poging 2,3 en 4 even groot toch?

@hier net de dame van moeders voor moeders op bezoek gehad en ik ben goedgekeurd :). Dinsdag ga ik beginnen met plassen en ik ben een goede kandidaat want doordat ik hele dagen thuis ben nu, kan ik mooi veel inleveren. Die pregnyl blijft schaars. Er zijn een paar zwembaden urine nodig om een potje pregnyl te maken hoorde ik. Pff.

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Leen gelukkig vandaag weer goede verhalen op het forum.
    Wij hebben ook een mooie echo gehad ben paar dagen vooruit gezet :) Was zo mooi om te zien die kleine handjes en voetjes en hij/zij was steeds aan het zwaaien en bewegen. Ben helemaal happy en ga nu echt genieten.
    Wanneer moet jij weer voor de echo?

Tojo hoe is je midweekje? beetje aan het genieten? is manlief alweer opgeknapt?

4. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @even een update-tje vanuit t huisje, nu is manlief wel weer beter, maar is onze dochter inmiddels ziek geworden....dat viel me vandaag ook even heel erg tegen, dat t zo tegenzit, kost ook niet niks zo'n midweekje, maar voelt nu echt als een enorme domper, hopelijk zet deze pech niet door in 2013...!!
    Morgen weer naar huis, ik kijk er eerlijk gezegd wel naar uit, het is toch al niet zo geweldig geworden als wat ik ervan verwacht had, en slaap de hele week al slecht, dus morgen weer lekker in ons eigen bed slapen...en dan uitkijken naar mn ongesteldheid en de IUI....

@Rose, super van je mooie echo!! Nu we zoveel in t huisje zijn, heb ik ook genoeg tijd om t fotoboek van ons meisje te maken, daar kwamen vandaag ook de foto's in voorbij van Corfu...was toch wel leuk hoor!!
    Als het lukt, reageer ik morgen nog even op de rest...

5. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: balen van jouw midweekje zeg!
    Ik ben net in ziekenhuis geweest (dag 9 cyclus) en mijn ei is nu 14.5 mm. Maandag terugkomen voor nieuwe echo, hopen dat we dan de inseminatie kunnen plannen voor woensdag of donderdag. Spannend.
    Word wel erg moe van de fostimon, elke avond lig ik vroeg in bed. Vandaag nog even werken en dan vanavond gezellig uit eten, zin in.
    Fijn weekend allemaal!

6. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Hey dames, hier een berichtje van een ex mede schrijfster!
    Ook onder een andere naam, dat was nameljk mandysmamsie
    Hier is gelukkig wel wat roze te lezen gelukkigg!

Ik zelf lig momenteel in scheiding, dus een 2de gaat er zeker niet van komen.... tis allemaal een beetje vervelend, maar ik wou toch even wat laten horen.
    Das een voordeel van scheiden, dan kan en mag je weer dingen!

Meiden kop op, want ik wil wel blijven duimen draaien, en zal heus afentoe binnen wippen!
    Ik schrijf nog wel erg regelmatig op 35+ en zwanger worden, dus daar ben ik ook te vinden, gewoon omdat t gezellig is!

Dikke knuffel voor jullie meiden!

7. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mandysmamsie! Wat fijn weer wat van je te horen. Ik heb nog regelmatig aan je gedacht! Maar wat superrot de situatie waar je in zit zeg. Heel veel sterkte, het zal een zware tijd voor je zijn. Knuffels voor jou...

8. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Dank je Leen, en lief dat je aan me gedacht hebt, maar jeetje, wat heb jij een gave BANNERRRRRRRRRRRRRRR!
    Zo dat wou ik even kwijt.
    Ja het zal hier lastig worden, maar me meisje en ik winnen er alleen maar een hoop mee terug!
    Onder andere gewoon weer kunnen doen wat we willen, zwemmen wanneer we willen, spelen wanneer we willen, leven zoals elk normaal mens zeg maar!
    Geen jalouzie meer, geen dat wil ik niets meer, en ja ik zit hier weer, heb inmiddels ook facebook, en nog belangrijker:
    IK LEEF WEER!
    Zo, dat wou ik even kwijt, en aangezien ik nu niet meer voormezelf hoef te duimen, duim ik extra voor jullie!
    Knuffieeeeeeeeee van een toch wel op geluchte mamsie!

9. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen Mamsie, dan is deze zware tijd in ieder geval ergens goed voor! Lekker genieten van het leven en van je kleine meissie!
    Ja hier toch nog een spontane zwangerschap na 2 jaar zelf proberen. Echt super. Kan het nog steeds niet goed bevatten en wacht met smart op de 12 wkn echo :)

10. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Via natuurlijk nog wel, geweldig hoor!
    En uiteraard kijk je uit naar je echo, ik leef mee hoor!

11. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Mandymamsie: wat rot voor je! Maar ook wel een opluchting begrijp ik. Sterkte voor jou en de kleine meid. Samen proberen goede ouders te zijn staat nu voorop!

Hier wel voor een FM geweest, zag er goed uit, twee mooie eitjes die bijna rijp zijn. Donderdag IUI.

Hoe gaat het dames? Het is hier rustig op het forum!

12. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mandymamsie, Balen voor je maar ook lekker dat je weer jezelf kan zijn. Heel veel sterkte met deze nieuwe situatie.
    Mariantha, spannend 2 rijpe eitjes hebben ze nog iets gezegd over of ze denken dat ze allebei door rijpen? Tweeling.....
    Zal voor je duimen donderdag.
    Hier gaat het allemaal goed. Inmiddels de 1e 3 maanden overleeft en de misselijkheid begint langzaam minder te worden. Wel ben ik nog behoorlijk moe. Ben inmiddels begonnen met het opruimen van de zolder zodat het kamertje dat babykamer moet gaan worden leeg gehaald kan worden. Dat is wel jammer bij een 2e je hoeft bijna niks aan te schaffen.
    Het is inderdaad heel stil. Het gaat toch allemaal wel goed met de iuiers en de hormonen.
    sterkte allemaal

13. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Rebma@ ze rijpen beide door ja. Kans op tweeling is er wel ja, voor ons geen probleem op zich. Wij zijn al zielsgelukkig als we uberhaupt zwanger raken.
    Geniet lekker van het klaarmaken van het kamertje. Je kunt altijd nog wat leuke dingentjes kopen voor de styling toch? Leuk werk, ik kijk daar ook zo naar uit. Hoop dat we snel goed nieuws hebben. Duim je met me mee?

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden!

Tis inderdaad wat stilletjes hier. Zwangeren vast allemaal heerlijk aan het genieten en de IUI-ers in afwachting van de inseminatie ;).

@ marianta: Sooo, voor jullie gaat het ook gebeuren, deze week! Zie je er tegenop? Hebben jullie voor de eerste zwangerschap ook IUI gehad? Dat ben ik even kwijt...

@Rebma: Fijn dat je je steeds beter begint te voelen! De meubels heb je natuurlijk al maar er zal vast wat over blijven om te shoppen ;). Ik keek pas nog bij de babykleertjes van onze dochter maar er was toch heel wat vergeeld en met vlekken. Ik zou denk ik weer heerlijk gaan shoppen :). Moeten jullie ook nog klussen in het kamertje?

@ tojo: balen zeg, dat jullie midweekje wat tegenviel. Niet slapen is ook erg vervelend, dan voel je je er ook niet beter op. Hopelijk gaat het thuis weer beter! Komt je ongi er al snel aan? IUI nog in januari of pas in februari?

@ Rose: wat heerlijk dat je 12 wk echo goed was! Genieten nu!

@ Leen: jij schiet ook al aardig op zeg. Hoe gaat het met de kwaaltjes?

@ hier: net een positieve ovulatietest vanmorgen. Mogen morgen komen voor de inseminatie. Ben er toch stukken minder mee bezig dan bij de eerste poging. Dat was allemaal nog wat spannender en toen had ik misschien nog wat meer verwachtingen ;). Nu heb ik meer zoiets van: we zien het wel weer. Willen we ooit door naar IVF (of eerst een kijkoperatie) dan zullen we hier toch eerst doorheen moeten.

Verder druk met pillen slikken :D. B12, D, foliumzuur en Omega. Zou goed zijn om een zwangerschap te bevorderen. Verder ben ik een enorme koffiejunk dus dat ga ik ook proberen te minderen want dat zou ook niet bevorderlijk zijn voor een evt. innesteling. Je moet toch wat proberen ;).

15. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden, even kort berichtje van mij. Heb afgelopen tijd niet meer meegeschreven. Mijn moeder is afgelopen donderdag overleden. Dus even te druk en andere dingen aan mijn hoofd. Besef me amper dat ik zwanger ben, komt nog wel...

Wens alle iui'ers; Jiska, Marianita veel succes, hoop op nog meer positieve testen hier!!

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Oh even nog een tip voor Jiska; heb me al wel eens verdiept in het koffie drinken en zwanger willen worden. Schijnt vooral dat koffie een vertragende werking op de eileiders heeft. De eileiders stuwen eitje van eierstok naar baarmoeder. Dus vooral vanaf de eisprong tot een weekje daarna minderen met de koffie.

17. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

Ik schreef ff wat minder mee ja, om er hopelijk wat minder mee bezig te zijn. Het heeft op zich gewerkt, ik was wat relaxter deze maand, helaas waarschijnlijk toch weer ongesteld, sinds vrijdagavond weer de klachten, hopelijk zet het morgen al door maar ik ben bang pas woensdag.
    Morgen de afspraak bij de gynaecoloog, hopelijk krijg ik iets om zeker te stellen dat er verder niks mis is. Ik ben er wel zenuwachtig voor eerlijk gezegd... Ik zal morgen wel laten weten hoe het is gegaan, ik heb om 15u een afspraak.

Sorry voor het ego bericht...

@mandymamsie, sterkte met de komende tijd!

@tojo, balen van je uitje zeg! Als het goed is mag jij deze week starten met prikken toch of heb je het prikken mogelijk niet meer nodig?

@rebma, wat fijn dat je de eerste 3 maanden heen bent! Misschien krijg je wel een meid, dan heb je denk ik nog zat spulletjes nodig en is het ook leuk om het kamertje anders aan te kleden.... Willen jullie weten wat het gaat worden?

@marianita, spannend donderdag de eerste inseminatie! Hopelijk heb je aan 1 keer genoeg.

@ jiska, morgen de inseminatie, ik was er de tweede keer toen ook anders mee bezig. Hopelijk over 2 weken een mooie test voor jullie.

@rose, ook al door de eerste 3 maanden heen, fijn zeg, willen jullie straks weten wat het gaat worden.

Voor degene die ik nog vergeten ben, een fijne avond.

18. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Zon, gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst. Een heftige tijd zo.

Marianita, veel succes met je iui poging, hopelijk met succes.

Jiska, jij ook heel veel succes morgen!

Tojo,njammer dat de vakantie nogal in het water viel. Hopelijk is iedereen inmiddels weer opgeknapt.

Voor alle zwangere dames, fijn dat het goed gaat.

Mandymamsie, veel sterkte met de scheiding. Je klinkt heel sterk en ookwel opgelucht.

Hier gaat het z'n gangetje. Had deze week weer willen gaan werken, maar dat is nog niet zo'n strak plan. Mijn concentratie is nog nihil, autorijden erg vermoeiend en de emoties liggen erg aan de oppervlakte. Ik kan echt om niets emotioneel worden. Heel vervelend. Het zal allemaal vanzelf oplossen neem ik aan.

19. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @ zon, neeeee, dat meen je niet..... gecondoleerd! Jeetje dat is ineens hard gegaan zeg. Ik weet helaas hoe het is om een ouder te verliezen al was het met een hartinfarct met nasleep, Mocht je er over willen praten of vragen hebben je mag mij altijd pb'en.
    Sterkte de komende tijd!

20. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Dankjewel Nijntje, dat is lief van je. Helaas hier ook al eerder ervaring, mijn vader is 7 jaar geleden overleden. Allebei veeeeel te jong. Dus dat maakt dit extra heftig. Gelukkig wel met z'n vieren thuis, we hebben veel aan elkaar nu. Vreemd en bizar om nu 'wees' te zijn.

Deel Deze Pagina