2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @zon, je tweede ouder al, wat erg.... Zeker veel te jong! En om dit nu al 2 keer mee te moeten maken, ik kan me voorstellen dat het nog erg onwerkelijk is.
    Wel fijn dat jullie met z'n vieren zijn en veel aan elkaar hebben. Ik ben helaas enig kind (ik weet dat het ook voordelen heeft maar met dit niet, vind ik)
    Wanneer is de uitvaart? Hopelijk wordt het een mooie dienst!
    Heb je nog een beetje 'goed' afscheid kunnen nemen van haar?

2. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Zon, Tjonge heel veel sterkte met t verlies van je moeder! (en dan je vader ook al overleden...weet niet wat ik moet zeggen...allebei zo jong!) Fijn om te lezen dat je veel steun hebt aan je verdere familie. Kan het me niet voorstellen hoe dat is, maar dat het moeilijk is dat kan ik me natuurlijk wel helemaal indenken...Wat is t een dubbel gevoel, leven en dood staat zo wel heel dicht bij elkaar...heel heel veel sterkte!

@Maaik, vervelend dat je je nog niet goed genoeg voelt, en dat je erg emotioneel bent. Was je inmiddels al op controle geweest in t ZH (weet t even niet meer, sorry) Neem vooral je tijd, het is ook niet niks toch?

@Nijntje, succes morgen bij de gyn, hopelijk kun je gerustgesteld worden, of anders in elk geval een afspraak maken voor de hyst..(een te moeilijk woord om zo uit mn hoofd te typen :) )
    Jammer dat je ongesteldheid eraan zit te komen, voel je die altijd al zover vantevoren aankomen?

@Jiska, morgen alweer een IUI! Tjonge wat gaat dat ook snel, succes en hopelijk is t deze keer wel raak! Fijn dat je er minder mee bezig bent als de vorige keer. Gaat je man eigenlijk mee met de IUI? Ik herinner me nl. dat Rebma geloof ik, destijds schreef dat haar man niet meer mee zou gaan bij een evt. tweede poging, dus iik vroeg me af hoe dat bij jullie is?

@Marianita, Donderdag de IUI al! Ook bij jou is t snel gegaan zo zeg! En wel twee eitjes, ben benieuwd hoe jij t allemaal vind... Je schreef over t middel Fostimon, ik dacht dat jij ook Menopur ging spuiten, of is dat hetzelfde? Spannend hoor!

@Rebma, Wat schiet t al op bij jou, de 3 maanden al voorbij! Ben ook nieuwsgierig of jullie willen weten wat t wordt? Zo ja, dan kun je misschien nog wat anders toevoegen aan t kamertje! wat betreft aanschaffen, het scheelt dan ook wel weer een hoop geld, dat je in andere leuke dingen kunt steken toch? En sjoppen zou ik ook evengoed wel doen, ook leuke kleertjes ed zijn altijd leuk om te kopen!

@Hier, ons meisje is vrijdags ziek mee naar huis gegaan, en nu is ze nog steeds niet helemaal de oude. Ze heeft al drie nachten op rij een bloedneus snachts? iemand ervaring daarmee? En blijft ze nog steeds heel verkouden en hoesterig.
    Verder slaapt ze wel sinds vrijdag in het grote bed op haar nieuwe kamertje, dwz dat de babykamer nu dus gewoon leeg ligt, dat is ook wel erg vreemd, de commode en t bedje staan er nog gewoon maar dan leeg...hopelijk niet meer voor veel te lang!!
    Hier aan t wachten op mn ongesteldheid, voel m wel aankomen en zal t ook echt wel worden omdat we niet gericht geklust hebben. En dan begin ik dus ook met t spuiten en het hele IUItraject. De daadwerkelijke IUI zal wel begin febr zijn, denk ik. Dus hopelijk geven Jiska en Marianita mij ook goeie moed!

3. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Ben trouwens ondertussen aan t kijken naar t programma Proefkonijnen, waarin Valerio en Dennis kunnen ervaren hoe weeen aanvoelen, haha wel grappig om te zien!

4. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Zon: heel veel sterkte. Het lijkt me afschuwelijk wat jij moet meemaken. Daar valt ons 'probleempje' geheel bij in het niet.
    Jiska: veel succes morgen, laat je weten hoe het is gegaan? Wij gaan mooi gelijk op deze maand. Ik ben niet nerveus voor donderdag, wel voor de twee weken erna en de mogelijke teleurstelling.
    Om jouw vraag te beantwoorden: onze dochter hebben we maar liefst 1 maand (1) over gedaan om zwanger van te worden. Tsja....zo kan het ook gaan.
    En ja het is dus Fostimon wat ik spuit. Volgens mij was ik eerst zelf in de veronderstelling dat ik Menopur zou spuiten, vandaar de verwarring.

5. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ zon: tjonge meid, gecondoleerd! Wat is het dan in één keer toch hard gegaan, zeg... Hopelijk heb je op een fijne manier afscheid kunnen nemen. Ik kan me voorstellen dat je veel aan elkaar hebt als familie! Sterkte met het verwerken, zeker omdat je ook je vader al moet missen. Logisch dat je zwangerschap hierdoor even op de achtergrond komt. Heb je het je moeder wel nog kunnen vertellen? Je eerste echo komt vast al dichterbij?
    Nog even gegoogled op zwanger worden/blijven en koffie maar er is inderdaad veel wat er op wijst dat het in ieder geval niet gunstig is en zelfs tegenwerkt. Ga proberen om het bij twee kleine kopjes koffie per dag te houden!

@ nijntje: jij zo je afspraak bij de gyn! Sterkte hoor, en laat even weten of er wat bijzonders uit gekomen is. Hopelijk is alles goed! Ik herken het wel dat ik, als ik veel op het forum zit, er ook veel mee bezig ben... Hopelijk heeft het je goed gedaan om even afstand te nemen! Voor mij persoonlijk is er wel een soort last van me afgevallen nu we met de IUI behandelingen zijn gestart. Nu gebeurt er tenminste iets en benutten we iedere maand een kans. Dit traject moeten we sowieso door mocht het uiteindelijk IVF worden dus iedere maand hopelijk een stap dichterbij onze zwangerschap. Zeker het tweede jaar 'proberen' vond ik zo frustrerend omdat je hoop op een spontane zwangerschap bijna helemaal weg is... Maar nu weer kansen voor ons en voor jullie dus ook straks in februari!

@ Maaik: wel aan jezelf denken hè, meid. Het is natuurlijk lichamelijk en psychisch behoorlijk heftig wat je hebt meegemaakt! Hebben ze er op je werk een beetje begrip voor? Emoties zijn ook heel begrijpelijk! Kunnen jullie er samen goed over praten? Ik merk dat ik dat hier echt bewust moet doen met manlief. Gewoon over wat het allemaal met je doet, en zeker na wat jullie meegemaakt hebben!

@ tojo: Wat leuk, jullie meid in een groot bed! Wij hebben het ook pas gedaan en ik vond het ook wel confronterend... Normaal gezien doe je zoiets als je tegelijkertijd een babykamer klaarmaakt voor een volgende baby maar daar wachten wij natuurlijk nog op... Deed ze het verder goed? Hoe is het vannacht gegaan? Nog een bloedneus?

@ marianita: leuk, wij kunnen straks samen aftellen naar de NOD! Ik heb precies hetzelfde als jij: de IUI op zich ben ik helemaal niet zenuwachtig voor (al is het wel een gedoe en besteed ik m'n tijd liever anders ;)), maar vooral de wachtweken zijn zwaarder omdat je nu meer hoopt hebt. Alhoewel, bij de eerste poging had ik dat heel erg en nu verwacht ik er toch minder van.

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ hier: Was spannend vandaag omdat er natuurlijk zoveel file was en wij er 's morgens vroeg al moesten zijn. Ook was ik (heel dom!) vergeten een potje op te halen (omdat wij geen echo's e.d. doen kom ik alleen voor de inseminatie in het zh) dus kon manlief ook niet thuis produceren wat hij normaal doet. Maar omdat we er veel langer over deden, was dat maar goed ook want het zaad moet natuurlijk zo snel mogelijk in het lab zijn.

Wij hebben nu beide keren onze dochter mee genomen omdat ik niet zoveel zin had om oppas te regelen. Dan weet men dat je zo'n poging hebt gedaan en moet je na 2 weken allemaal vragen behandelen, nee, ik hou het toch liever voor onszelf. Maar goed, tojo vroeg het al dacht ik, dan moet je dus wel beiden mee omdat er altijd iemand op onze dochter moet passen. Tussen het zaad inleveren en weer ophalen zit zo'n drie kwartier, je bent er al ruim van tevoren en dan nog het inbrengen. Ben je bij elkaar toch heel wat tijd kwijt. Als we toch nog een keer oppas zouden kunnen regelen dan kan m'n man het zaad inleveren en gelijk naar z'n werk en haal ik het weer op. Vind ik niet zo'n probleem. Hij hoeft er ook niet persé bij te zijn van mij... Romantische is er toch wel af :D.
    Verder ging het weer niet goed met het rietje. Het knakte weer dubbel. Weer de arts zelf erbij en zij zei ook al dit twee keer achter elkaar geen toeval is. Ze had het over 'een scherp randje' bij mijn baarmoeder waar het rietje niet langs zou kunnen? Vraag me gelijk af of de zaadje daar dan 'gewoon' ook geen last van hebben en dit mogelijk een oorzaak kan zijn? Nou ja, dat kan ik nog een keer gaan bespreken.

Verder heeft het produceren in het zh zelf goed gewerkt :D. 170 milj. zaadjes, na opwerking nog 110 miljoen over (eerst 30 % beweeglijk, daarna 98 %). Weer schitterende score dus maar dat is duidelijk ook niet het probleem bij ons. Afwachten maar weer!
    Sorry voor het lange verhaal, meiden :).

7. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Jiska! Ik vertel donderdag hoe het bij mij is gegaan. Mijn meisje gaat naar een vriendin voor twee uurtjes. De eerste keer doen we het samen al is het voor mij ook geen heet hangijzer hoor! Ik kon makkelijk oppas krijgen vandaar. En mijn vriendinnen weten er allemaal van. Heb over dikke twee weken een vriendinnenavond gepland in de hoop dan wat leuks te kunnen vertellen en zo niet, onder het genot van rode wijn even te kunnen janken. En dan, weer doorgaan. Daar zijn we de afgelopen twee jaar toch al goed in geworden. Maar voor nu houden we de moed erin natuurlijk!

8. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Jeetje, wat was ik zenuwachtig, ik heb mijn verhaal met tranen in mijn ogen gedaan, en ik ben niet echt snel emo.... Nou het begon dat mijn dossier daar niet was en ook niet bij de fertiliteitspoli dus dat begon al goed, gelukkig is het een hele lieve gyn. Ze heeft mijn verhaal aangehoord over mijn menstruaties en alle echo's en bloeduitslagen en in haar ogen klonk het niet heel raar, ze heeft een inwendige echo gemaakt om te zien of ze daar iets geks zag. Het rare was dat ze zei dat het bms er goed uitzag en dat mijn eierstokken een indicatie gaven van een recente eisprong..... Terwijl ik al weer dagen kramp heb van mijn ongi die eraan komt. Dus een beetje raar allemaal..... Zij concludeerde uiteindelijk dat ze niet begrijpt waar die wisselende ongi vandaan komt maar dat zij niet denkt dat er iets aan de hand is maar voor mijn gemoedsrust wordt er toch een hysteroscopie uitgevoerd. Zodra mijn ongi echt doorkomt mag ik bellen naar de poli om een afspraak te maken voor het onderzoek. Het liefst willen ze het doen voor de eisprong dus hopelijk kan het nog voor eind volgende week anders moet ik een cyclus wachten. Na het onderzoek moeten we weer een afspraak met de gyn voor de uitslag.
    Ik kan je zeggen dat er en last van me afviel, en het doet me nog steeds erg veel maar ben wel opgelucht dat we dit gaan doen!

9. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Nu nog ff op jullie reageren hoor....
    @tojo, ik heb het ook gekeken, geweldig gewoon! Wat een watje is Valerio zeg, hij hield het niet eens anderhalf uur aan.... Iedere man zou dit mee moeten maken :p ;)
    En je meid in een grote meidenbed, stoer! Hoe vind ze het? Wij beginnen ook al langzamerhand met onze nieuwe kamer op zolder en dan gaan we een nieuwe kamer voor Yannick maken, we doen het wel rustig aan.
    Ik heb geen ervaringen met bloedneuzen bij kindjes dus ik kan je helaas niet helpen....

@marianita, bijna je eerste iui spannend! Goed dat je al met vriendinnen hebt afgesproken, hopen op goed nieuws dan!

@jiska, nu maar hopen dat de zwemmertjes een goede gps hebben meegekregen.
    Wat een uitdaging met de sneeuw zeg, wel 'fijn' nu dat je het bekertje vergeten bent. Heb je al een bekertje meegekregen voor de volgende keer (hopelijk heb je hem niet meer nodig natuurlijk!)
    Nou weet je wat het is, door de miskramen vorig jaar hoop je dat die mmm niet nog een keer nodig is en die hoop ben ik wel weer kwijt en de realisatie is wel frustrerend aan de andere kant weet ik dat het werkt, dus is mijn hoop voor deze keer wel groot.
    Maar eerst heb ik de zekerheid van de hystero nodig dus ik ben een stuk relaxter nu. Stiekum hoop ik nu dat ik snel ongi wordt, heel dubbel haha

@maaik, rustig aan doen he! Het is allemaal niet niks wat je hebt meegemaakt.

Voor de rest ben ik het weer ff kwijt, sorry.

10. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zon heel veel sterkte en gecondoleerd. Ik vroeg me ook al af of je haar nog hebt kunnen vertellen dat je zwanger bent? Dikke knuffel...

Tojo mijn zoontje had vorige week ook 2 nachten een bloedneus. Denk gewoon door verkoudheid. Verder is hij niet ziek..

@de rest ik reageer gauw op de andere verhalen...

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Voor de meiden die erom vroegen; ja, ik heb mijn moeder verteld dag ik zwanger ben. Vervolgens heeft ze het door de morfine aan iedereen verteld die langs is gekomen. Tja, dat was niet de bedoeling, maar heel begrijpelijk. Ze was heel blij voor mij, maar raakte er wel een beetje van in de war, omdat ze het kindje zelf niet meer zou meemaken.

12. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Goedemorgen
    Ik dacht kom even lezen maar jeetje was is er veel geschreven zal vanavond even wat uitgebreider reagere.

Zon heel veel sterkte de komende tijd echt erg zeg allebei je ouders al overleden zo jong :(

Jiska spannende weken voor jou zeg ga voor je duimen.

Mandymamsie wat leuk dat je er weer bent heb nog regelmatig gedacht hou zou het met haar gaan.

Tojo he vervelend de kleine meid nog ziekjes, bloedneuzen bij kindjes ook geen ervaring mee. Misschien van al het snotteren?

Nijntje fijn dat je wel beetje opgelucht bent dat er nu verder word gekeken. Ik ken het onderzoek niet, wat gaan ze precies doen?

Girafje hoe gaat het met jou?

Lekker rebma de 3 maanden al gehad :) op na 6 mooie zwangere maanden met weinig klachtjes en kwaaltjes.

Leen jij gaat ook al hard zeg :) wanneer heb je de termijnecho?

Zo ga nu werken reageer vanavond even op de rest die ik vergeten ben.

13. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zon gecondoleerd met het verlies van je moeder. Heel veel sterkte en neem je tijd om dit een plekje te geven. dikke knuffel
    Jiske ik zal voor je duimen.
    Mariantha sterkte morgen met de iui.
    Nijntje goed dat er nu verder gekeken wordt. wie weet vinden ze iets en anders vast gerustgesteld.
    Dan vergeet ik er vast nog een heleboel sorry.....

14. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ zon: sterkte de komende tijd!

@ iui'ers: suc6! Hoop dat jullie snel met goed nieuws komen.

@ zwangere: hoop dat jullie nog heel lang klachten vrij blijven ;)

Gister weer op controle geweest en deze uk ligt netjes met hoofdje naar beneden en ik mag deze keer zelf bevallen en geen keizersnee! (Tenzij het niet gaat tijdens de bevalling, dan alsnog een keizersnee).
    Gek idee dat ik nog max. 5,5 week moet wachten voordat ik ukkie vast kan houden. Nu twee dagen pijn met lopen, maar hoop dat het slechts tijdelijk is. Bijna alles is klaar voor ukkie op wat kleine dingen na die we doen zodra ukkie er is zoals bijv. de box neerzetten en extra kleertjes wassen. Heb nu wat neutrale kleertjes gewassen en voor een week aan jongens en meiden kleertjes. Heb voor allebei genoeg op voorraad, maar vind het zonde om alles al te gaan wassen.

Dikke knuffel voor wie het nodig heeft!

15. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Morgen dus de IUI. Vandaag halverwege de ochtend naar huis gegaan van mijn werk. Zo moe, en zo'n hoofdpijn. Komt vast door de pergnyl want van de Fostimon had ik totaal geen last. Ik heb nu buikpijn, baart me wel wat zorgen. Hoop niet dat ik nu mijn eisprong heb en morgen te laat ben. Iemand een idee?

16. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Hey girafje, het wordt spannend bij je meis, wat vindt je dochter der van eigenlijk, dat heb ik natuurlijk een beetje gemist!
    @Zon sterkte meis, hou je taai!
    @mar succes morgen!

Hier alles een beetje verwarrend hoor, mijn lichaam is echt wel van de kaart, ben nu geloof ik al 3 weken rooiig... dan weer weinig, dan weer meer, moet toch maar es de huisarts bellen, maar vind het een beetje vervelend, daar ik nu hier ingeschreven ben, ik een nieuwe arts heb, en dan gelijk met zoiets moet komen... lekker begin zeg maar! Ik denk dat ik eerst mijn oude huisarts nog es ff bel, wie weet kan ze me als nog helpen!
    Verder kan ik de praktische dingen goed regelen, maar ik krijg toch steeds meer last van emotionele ellende erbij.
    En dat moet ik dus leren accepteren, er niet tegen te vechten, want het is nodig.
    Ok dat geloof ik dan wel, maar tis wel pittig.
    Komend weekend is de eerste echte omgangs weekend, dat ze daar is, en ik hier, dus dat zal veel sporten worden!
    Fijne avond allemaal!

17. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    marianita, dat had ik ook en ik was ook bang mijn ei sprong te missen maar dat gebeurt echt niet met pregnyl. Dat is echt timen en de klok erop gelijk zetten. Succes!

18. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor de oppepper Elba. Nu kan ik lekker slapen ;)

19. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Marianita spannend. Veel succes morgen.

20. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Marianita, heel veel succes morgen, ben benieuwd hoor!

Deel Deze Pagina