2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik had hem bij mijn eerste zwangerschap gekocht en toen paar keer gebruikt maar was toen al 20 weken ofzo.
    En nu las ik in een topic waar ik ook mee schreef dat een paar meiden die gebruikt hadden ik dacht hee kan ik ook weleens doen ;) Maar hij staat alweer mooi in de kast opgeborgen

2. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Rose: Heel slim besluit meid ;)!

3. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Zo, daar ben ik weer even.

@Jiska en Marianita: hoe gaat het op de wachtbank? Hebben jullie een beetje afleiding? Jiska nog steeds weinig vertrouwen?

@Nijntje: succes met de hyst. morgen, ik hoop dat er geen gekke dingen uitkomen en als er iets uitkomt dat er makkelijk iets aan gedaan kan worden! Hopelijk ben je daarna wat gerustgesteld over je cyclus

@Rose: brrr... Angelsound komt er hier ook niet in, zou er helemaal panisch van worden denk ik. Hoe gaat het met je misselijkheid trouwens? Al wat beter aan het worden? Las in een ander topic dat je vaak 's nachts wakker bent van de misselijkheid.

@Girafje: echt de laatste loodjes voor jou, spannend hoor! En fijn dat je er redelijk relaxed tegenover staat of het natuurlijk bevallen wordt of keizersnede

@tojo: Gaat het al wat beter met het prikken? Ja, het is wat onnatuurlijk he, jezelf prikken.

@Leen en Rebma, hoe gaat het met jullie? Nog gesolliciteerd Leen of heb je dat een beetje op een laag pitje staan nu

@mamsvanm: heb je het huisje nog genomen?

@hier pfff heftige tijd achter de rug en nog steeds. We zijn inderdaad nog druk met van alles en nog wat regelen. Ben sinds gisteren weer aan het werk ook en heb meteen de hele middag op werk boven de pot gehangen. Had tot nu toe nergens last van qua misselijkheid of klachten, maar nu opeens ontzettend heftig. Heb nog beetje hoop dat ik een buikgriepje heb, want anders worden het nog zware weken! Nou ja, het is voor een goed doel natuurlijk. Nu op naar het goede nieuws: Vandaag eerste echo gehad en alles was precies op schema en mooi hartje zien kloppen!! Dus dat is super!

4. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Zon, wat fijn dat je een mooie echo gezien hebt vandaag! Super nieuws. Heb je ook wel verdiend in deze rottijd. Wel vervelend dat je nu zo misselijk bent, had je dat bij je eerste ook? Wat knap dat je alweer aan t werk bent, denk wel goed aan jezelf hoor, maar dat doe je vast ook wel...

@Nijntje, succes morgen met de hyst...Ik hoop dat je gerustgesteld gaat worden over je cyclus...

@Jiska en Marianita, ik ben ook nieuwsgierig hoe t met jullie gaat...ik ben natuurlijk dubbel nieuwsgierig omdat ik wrsch volgende week ook zo in de wachtweken kom te zitten...

@Rose, ja grappig dat we anders nu in hetzelfde schuitje hadden gezeten...Wat de angelsound betreft, ik zou proberen er niet te onzeker van te worden, want is wrsch toch nog wel wat vroeg, dat is t grote nadeel van al die uitvindingen dat je er ook onzeker van kunt raken, volgende week de verloskundige, dus dat is een fijn vooruitzicht weer.

Verder vergeet ik nog een aantal mensen, sorry daarvoor...

@Hier, Het spuiten valt me nog niet mee, op zich de procedure op zich wel, maar het confronteerd me toch wel met het feit dat het helaas 'nodig' is omdat het ons 'gewoon' niet lukt...
    Vind dat toch wel moeilijk, ook omdat ik niet helemaal weet hoe mn lichaam op de medicatie reageert. Ik ben erg benieuwd naar de echo op vrijdag. Dan gaan ze kijken hoe t met mn eitje staat, hoe groot ie dan is. Ik zit dan op dag 9 in mn cyclus.
    Ik zie het nog allemaal 'fout' gaan, dat ik door de medicatie teveel eitjes gemaakt heb, of dat de medictie niet aangeslagen is, oid, en dat het dan dus niet doorgaat..Ik zie t even allemaal een beetje somber in allemaal...en dat terwijl ik vooraf toch heel veel vertrouwen had dat t goed ging komen...we zien t wel...
    Verder trouwens ook als bijwerking enorme hoofdpijn en moe van de spuiten.

5. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ zon: top dat je een goede echo hebt gehad! Hoop dat je nderdaad een buikgriepje te pakken hebt en geen misselijkheid van de zwangerschap.

6. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ girafje, succes met de bevalling straks! Komt zo al snel dichtbij!

@ zon, fijn dat de echo goed was. Iets fijns na de hele heftige tijd.

@ Rose. Hier nooit een angelsound gehad, maar geniet lekker. Wel vaker gelezen dat het zo moeilijk te vinden is.

@ Tojo. Ik bedoel het niet negatief, maar misschien moet je jezelf even een schop onder de kont geven en positief gaan denken. Je krijgt na relatief korte tijd een medisch traject aangeboden dat je kansen verhoogd. Nu ben je bij de eerste poging al bang dat het mislukt. Probeer het positief te zien meid, denk dat heel wat mensen graag met je hadden willen ruilen (waaronder ik), maar die moeten nog zelf verder.

Dames op de wachtbank en met aankomende pogingen, veel succes.

@ hier. Ik ben maandag weer ongesteld geworden. Drie weken na de operatie, dus dat is lekker snel. Nu kunnen we weer verder. Deze week ook weer voorzichtig begonnen met werken. Iedereen remt me gelukkig af en is bezorgd. Rustig alles aan het opbouwen. Op naar vooruit!

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Meiden bedankt voor jullie succes wensen! Ik mag me vanmiddag om 13:45 melden, het zal ongeveer een half uurtje duren. Doordat ik extra ben zou het kunnen dat ik iets later aan de beurt ben.

@tojo, ik snap dat het heel dubbel is, enerzijds wil je zo graag een tweede dat je door met alle liefde volstaat, anderzijds had je de hoop dit niet nodig te hebben. Probeer het positieve te blijven zien, er is actie! En wat betreft te veel of te weinig eitjes, daar heb je helaas geen invloed op dat weet je pas bij de eerste echo. Ik ga duimen voor je dat het er niet te veel zijn! En kom op, je kan dit! En bij mij heeft het al een prachtig zoontje opgeleverd.

@de rest, ik reageer later ff weer, moet weer aan de bak

8. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Nijntje: veel succes vandaag!
    Tojo: ik herken het gevoel wel van 'zo ver heeft het dus moeten komen' maar blijf positief. Denk aan het eindresultaat en houd moed. Zoals Maaik al zegt: soms moet je jezelf even tot de orde roepen. Moet ik ook wel eens hoor.
    Zon: fijn dat je een goed echo had meid.

Hier gaat alles zijn gangetje. Merk dat ik erg vermoeid ben. Ook erg last van mijn darmen, eerst obstipatie, nu diarree. Komt allemaal vast van de pregnylspuit van vorige week dinsdag.
    Nog een week wachten. Dat wachten is wel heel moeilijk vind ik. Maar goed, we zitten op de helft! En nu maar duimen....
    Wat voor bijwerkingen hadden anderen van de pregnylspuit?

9. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

hier weer even een berichtje van mij. We hebben het eerste trimester goed doorstaan en gisteren de termijn echo gehad. Eerst kon ze het niet goed zien, omdat de baarmoeder zo ver naar achter lag. Vroeg of ik bezwaar had tegen een inwendige echo... Welnee, kom maar hoor, er is al genoeg in gekeken :). Alles was goed. Zijn zo opgelucht. Ik mag nu pas echt blij zijn van mezelf. Ook sinds kort minder misselijk en moe, dus da's ook prettig. Ik hoop zo dat de rest heel snel mag volgen!

@nijntje heel veel succes vanmiddag! Hopelijk een goede uitslag. Krijg je gelijk wat te horen eigenlijk?

@giraf jee wat gaat dat snel! Ik weet ook nog zo goed dat je vertelde hier dat je zwanger was! Spannend hoor, wat zal het heerlijk zijn als ukkie er straks is. Heel veel succes alvast.

@rose heel goed, weg ermee met die Angelsound :) Gewoon over paar weken weer uit de kast. Kon je het goed horen bij de 1e zwangerschap? Ik zou wel zo'n echo apparaat thuis willen zodat we regelmatig even konden kijken...

@zon gefeliciteerd met de eerste echo!! Spannend moment. Echt fijn dat er ook wat positiefs in jullie leven is in deze zware tijd. Wel balen van de misselijkheid. Er is ook zo weinig tegen te doen he? Hele dag kleine beetjes eten en voor het opstaan een cracker. Vriendin van me moest af en toe een bakje vla eten, dat hielp. Ik moet er zelf niet aan denken...
    Wat betreft sollis; er is momenteel echt niets. Al meer dan een maand niet. Vorige week voor het eerst weer ergens op gereageerd maar kreeg ook al gelijk bericht; vanwege het overweldigende aantal reacties gaat het even duren voor we reageren... Ik probeer nu maar af en toe een open solli te sturen (lucky shot) en heb een eigen website gemaakt. Weet verder ook niet goed wat ik kan doen. De banen liggen helaas niet voor het oprapen.

@tojo ik herken jouw gevoel nog heel erg van toen ik de prikles had gehad. Ik had toen precies hetzelfde. Confronterend dat je eigen lichaam het blijkbaar (net) niet zelf kan. Probeer vertrouwen te houden en je mag je best rot of somber voelen hoor. Ik zal voor je duimen vrijdag. De kans is best groot dat dit het extra steuntje in de rug gaat zijn voor jullie. Bedenk dat de helft van alle stellen met IUI er zwanger uit komt! Ik denk dan dat als het al een keer eerder is gelukt, dat de kans misschien nog wel iets groter is dan 50%. Dat is toch best veel?

@maaik weer ongesteld, betekent dat dat je weer gewoon mag proberen vanaf nu om zwanger te worden? Of moet je lichaam eerst nog verder herstellen? Veel sterkte en succes!

@marianita&jiska duren deze wachtweken nou ook langer dan voorheen? Ik zou me dat kunnen voorstellen. Zo irritant dat je niet gelijk na een dag of 2 dagen kunt checken of je zwanger bent. Succes op de wachtbank.

10. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Nou, goed nieuws, geen verklevingen te zien en ook de eileiders zagen er prima toegankelijk uit, dus ik ben gerustgesteld. Jullie hebben blijkbaar gelijk dat het zo kan zijn met de menstruatie.... Ik snap nog steeds niet waar die gekke cyclus vandaan komt maar dit is in ieder geval goed. Het onderzoek viel reuze mee, ze gingen met water spuitend met een soort endoscoop mijn baarmoeder in, dat was wel ff een vervelend gevoel omdat het toch groter gemaakt wordt. Daarna werd er water in de baarmoeder gespoten alvorens ze verder ging kijken, ze vond alles er prima uitzien.

Nu moest ik weer een afspraak maken met m'n eigen gyn., die heb ik nu voor 15 feb staan. In de tussentijd gaan we de iui papieren die we al hadden liggen ook insturen en eens kijken wanneer ik voor een prikinstructie mag komen.

Nogmaals bedankt voor jullie support, ik heb er veel aan! (en ik ga nu niet meer zo onzeker doen....;))

11. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heel veel last van mijn buik gehad tijdens mijn wachtweken. Dat ging bij mij vervolgens door in rommelende darmen de 1e tekenen van een zwangerschap voor mij. sterkte nog even. wanneer wil je gaan testen? ik durfde pas 15 dgn na inseminatie al wist ik het stiekem toen al.
    Sorry dat ik weinig van me laat horen, maar heb hier veel last van hoofdpijn. ben nu thuis van mijn werk en slaap veel. Of ik nu niet genoeg toe heb gegeven aan de vermoeidheid of dat ik een griepje onder de leden heb. Ik weet het niet. Moet zo mijn leidinggevende bellen om te laten weten of ik morgen weer kom vind ik altijd zo moeilijk. Mijn hart zegt nog lekker een dagje thuis en mijn verstand zegt kom op niet meute weer aan het werk bah wat een 2 strijd......

12. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Rebma: hoop dat het bij mij hetzelfde betekent! Van mijn vorige zwangerschap weet ik niet zo goed meer wat de eerste signalen waren. Het is mij toen zo komen aanwaaien (zeg ik achteraf) dat ik er minder bij stil stond. Ik test 14 dagen na de IUI, volgende week donderdag.
    Ben blij dat ik over de helft ben met de wachtweken.
    @Jiska: hoe voel jij je?

13. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Zon knap dat je alweer aan het werk bent.
    Fijn dat de echo goed was nu lekker gaan genieten van jullie wondertje.

Nijntje fijn dat alles er goed uit zag :)

Rebma wilen jullie ook weten wat het word? Vervelend die hoofdpijn ik zou gewoon nog lekker dagje uitzieken.

Tojo hoe is het met jou? Moest je vandaag niet voor controle?

Leen fijn ook jij de 3 maanden al gehad :) willen jullie weten wat het word?

Giraf spannend hoor zo de laatste dagen.

Maaik vervelend dat je weer ongestld bent geworden wel fijn dat je nu weer verder kan.

Marianita spannend weekje voor jou! Ga voor je duimen?

Hier lekker energiedagje mooi gebruik van gemaakt :) huis gepoetst was weggestreken heelijk dat het weer klaar is.

14. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Hallo dames, ik ben juist blij dat ik weer ongesteld ben geworden. Nu kunnen we weer verder.

Deze week 16 uur gewerkt, de helft van mijn normale tijd en ik ben helemaal totall loss. Vanmorgen nog een minder aangename verrassing. Een collega van mij is 14 weken zwanger. Wel even confronterend, zal ook nog wel even zo blijven. Nu weer op vooruit!

Tojo, ik las mijn woorden van deze week nog even terug en het lijkt op papier wat hard, maar ik bedoelde het echt niet gemeen.

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden!

Daar ben ik ook weer eens... Ik merk dat de wachtweken wat makkelijker zijn als ik niet teveel op zp kom en allerlei verhalen opzoek op succesvolle en minder succesvolle verhalen over IUI :D.

@ marianita: Spannend, hè!!! Hoe voel je je nu? Darmproblemen kunnen heel goed een positief signaal zijn natuurlijk (ik heb ze eigenlijk altijd dus hier betekent het niets...). Gelukkig hebben we het grootste gedeelte van de wachtweken er al weer op zitten! Verder al symptomen die kunnen wijzen op een zwangerschap?

@ Rose: ik heb ook een Angelsound en heb destijds bij de zwangerschap van m'n dochter ook proberen het hartje te zoeken vanaf ca. 11 weken en dat lukte niet dus raakte ik ook telkens in de stress. Pas vanaf 16 weken kun je hem makkelijk en snel vinden, hè. Stop inderdaad nog maar even in de kast ;).

@ zon: wat heerlijk dat de eerste echo er helemaal goed uit zag! Lekker gaan genieten, meid! Hopelijk helpt dit goede nieuws je een beetje door de zware tijden heen... Dubbel lijkt me, verdriet en blijdschap zitten zo dicht bij elkaar!

@ tojo: hoe gaat het nu met het spuiten? Wanneer heb je een echo om te kijken hoe het er voor staat? Ik heb zelf niet hoeven spuiten maar vond de IUI behandelingen zelf ook confronterend op dezelfde manier die jij omschrijft: dat dit dus nodig is bij ons... dat het natuurlijk niet lukt... Het is ook gewoon hartstikke heftig! Hopelijk heeft IUI snel succes en hoef je het niet te vaak mee te maken. Nog last van bijwerkingen?

@ nijntje: wat heerlijk dat er verder geen bijzonderheden waren te zien op de echo! Kun je het gevoel dat er iets mis zit nu wat meer van je af zetten? Ik herken de onzekerheid wel, hoor... Het is een heftig proces en soms heb je gewoon wat dipjes. Gelukkig heb je jezelf er weer over heen kunnen zetten. En nu dus op naar de IUI en dus nieuwe kansen!

@ Leen: wat heerlijk dat je weer een goede echo hebt gehad! Kan me voorstellen dat je nu pas echt kunt gaan genieten. Doe het :)! Ik vond de eerste keer de wachtweken véél en véél zwaarder. Toen was het nog nieuw en spannend, het gevoel dat dit onze kansen zou verhogen. Na de eerste mislukte poging is mijn vertrouwen in IUI opeens heel klein geworden. Dat is niet helemaal reeël want je krijgt niet voor niks 6 pogingen aangeboden maar gevoelsmatig voelt het wel zo. Omdat ik dus weinig hoop heb, ben ik er ook stukken minder mee bezig.

@ Maaik: Hoe gaat het met je? Nog wel moe, begrijp ik? Komt je werk je er een beetje in tegemoet verder? Ik vind de verhalen van collega's en mensen om me heen die zwanger zijn ook nog steeds confronterend hoor... :(

@ hier: zoals ik al schreef: ik heb heel weinig hoop. Heel erg het gevoel dat IUI voor ons niet de oplossing is. Ook heel weinig symptomen en alles wijst erop dat ik ongesteld zal worden. Al zal dat ook er mee te maken hebben dat ik er veel minder mee bezig ben: dan lijken de symptomen ook minder op te vallen ;).

16. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Nou ik spring er weer ff tussen, want ik wou dit nog effe kwijt!
    We hebben een huisje, dus ook dat is gelukkig afgerond!
    Vrijdag krijgen we al de sleutel, en dan is het tijd, om alle shit een plekje te gaan geven, gewoon in ons huisje, van smurf en mij! Niemand die ons daar weg krijgt :p:p:p
    Als ik weer wat rustiger ben, kom ik evensgoed nog wel afentoe koekeloeren hier hoor!
    Knuffies!

17. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Hé hé eindelijk eens even tijd om te reageren...

@Jiska, vervelend dat je weer een negatief voorgevoel hebt, wat ga je doen mocht je helaas toch weer ongesteld worden, ga je weer gewoon een nieuwe ronde in, of misschien toch aan de hormonen oid? Succes deze laatste dagen met wachten....

@Maaik, ik vond je eerste reactie ook wel wat hard moet ik eerlijk zeggen, maar het komt ook wel erger binnen wrsch door de hormonen oid...maar je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk, het is gewoon een heel dubbel gevoel...
    Denk ook goed aan jezelf als het nog zo zwaar is op t werk, neem ook genoeg tijd ervoor. Je lichaam geeft zelf aan als het teveel is...
    Vervelend zeg van je collega, dat blijft idd nog wel even zo, je kunt het ze helaas ook niet kwalijk nemen dat ze de komende tijd er veel mee bezig gaat zijn, en er veel over praat, maar wel heel confronterend.

@Rose, fijn dat je even een energieboost hebt gehad, is het huis ook weer mooi op orde, verder nog last van kwaaltjes?

@Marianita, spannend deze week, wie weet geven je darmen idd een goed teken!

@Rebma, hé wat vervelend zo'n koppijn, en die vermoeidheid. Heb je al eens bloed laten prikken of je niet toevallig een ijzertekort oid hebt? Dat zou t ook misschien kunnen verklaren...hopelijk voel je je snel weer beter!

@Nijntje, super dat er geen afwijkende dingen te zien waren! Is toch wel een fijn gevoel. Je kunt nu met een gerust gevoel weer verder. En nu op naar de IUI! Wij hebben helemaal geen papieren in hoeven vullen voor de IUI? Is toch in elk ZH anders...

@Leen, super dat je termijnecho ook goed was, is echt wel weer een geruststelling. Schreeuw het nu maar lekker van de daken en geniet ervan nu je minder kwaaltjes gaat krijgen!!

@Hier, hier morgenvroeg onze afspraak staan voor de IUI!
    Vrijdag en gister een echo gehad, en gister was 1 ei bijna groot genoeg, gisteravond de pregnylspuit gezet, heb nu enorme koppijn en moe door alle hormonen...ook psychisch ervaar ik het toch best wel zwaar...Morgenvroeg dus meteen de IUI, om half 10 smorgens al.
    Zijn jullie IUI-ers na de IUI meteen weer gaan werken? Ik twijfel een beetje, zou ook wel graag gewoon een 'ik'dagje vrij willen pakken en het rustig aan willen doen zonder man en kind, even lekker niks. Maar hoe hebben jullie dat ervaren?
    Ik laat morgen wel weten hoe t gegaan is...

18. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ tojo: De eerste drie behandelingen zijn zonder hormonen maar behandeling 4 t/m 6 sowieso met. Maar dat geeft natuurlijk hoogstens een extra zetje omdat er dan 2 eitjes zouden kunnen groeien. Er is nooit iets gevonden bij mij wat aanleiding geeft om te denken dat er daarmee iets mis zou zijn. Als het bijv. bij de innesteling mis gaat, helpt dat nog niets... Maar oké, ga in ieder geval proberen om zo positief mogelijk de 6 behandelingen door te komen en wie weet, gaat het ons toch aan een zwangerschap helpen!

Wat vervelend joh, dat je zo'n last heb van de hormonen! Het is inderdaad best heftig allemaal, hè... Ik dacht ook: dat doen we wel even maar je bent er toch de hele maand druk mee in je hoofd. De dagen dat wij de IUI behandelingen hadden, hoefde ik toevallig niet te werken maar anders had ik dat wel gedaan. Had weinig last van de inseminatie en daarna voelde het weer als 'normaal'. Maar dat kan bij jou natuurlijk weer anders liggen! Ben benieuwd hoe het gaat morgen. Hou ons op de hoogte!

19. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tojo, sterkte morgen! Als jij behoefte hebt aan rust moet je die lekker pakken. Ik had een symposium dus kon gaan zitten en luisteren, maar neem me geen toets af want echt opletten lukte niet! Ook had ik best wel veel last van buikpijn door de vloeistof en de eisprong. Doe waar je goed bij voelt

20. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Ik heb besloten dat ik niet ga werken, lichamelijk kan ik het natuurlijk wel, maar psychisch heb ik echt even behoefte aan rust...ik heb geen kantoorbaan, maar veel staan/loop/til werk dat maakt het ook dat ik toch lekker vrij ga pakken. Even quality time voor mezelf! Misschien ga ik wel naar de kapper of zo!

Deel Deze Pagina