2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Hier is helaas de eerste IUI mislukt, gisteren ongesteld geworden. Had er nog niet op gerekend na 10 dagen (nod do) maar dat schijnt normaal te zijn na pregnyl. Was gisteren natuurlijk best verdrietig maar ga nu weer met goede moed verder. Bij de pakken neer zitten hebben we niks aan.
    @Tojo: succes vandaag! Ik had ook enorme hoofdpijn en moe na de pregnyl, rotspul is dat.
    @Jiska: ik hoop betere berichten van jou te lezen donderdag! Duim nog even met je mee.

2. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Marianata, wat balen! Op naar de volgende poging, heel veel succes daarmee!

@ Tojo, succes vandaag. Zoals ik al zei, mijn woorden stonden er misschien wat hard (is hier in het oosten gewoon een uitdrukking om iemand op te peppen), maar ik denk wel echt dat je er wat positiever in moet gaan staan. Ik heb zelf ooit iets met mindfulness gedaan en dat was wel een eye opener voor bepaalde dingen. De situatie is zoals hij is, daar zul je doorheen moeten. Dan kun je er maar beter het beste van maken.

Hoe is het met de andere wachtende dame(s)?

@ Hier, vandaag een lekkere luie maandag. Lekker tutteren met dochterlief en voor de rest gaan we het wel zien. Vanaf morgen proberen zes uur te gaan werken. Hoop dat het lukt, want ik vind thuiszitten helemaal niks. Ik merk wel dat ik de druk van sommige projecten nog niet helemaal trek (lastig als je het project moet leiden), maar dat moet vanzelf goedkomen. Gelukkig houdt iedereen me goed in de gaten en krijg ik de ruimte op mijn werk om het rustig op te pakken. Ze remmen me eerder af dan dat ze me dwingen sneller te gaan.

3. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Maaik: ik probeer ook echt positief te blijven. Zie het als een strijd die we willen winnen. Het hoofd laten hangen helpt daar niets bij. Al mag je best af en toe een baaldag hebben natuurlijk.
    Wat fijn dat jouw werkgever zoveel begrip heeft.
    Ik ben het even kwijt, maar wanneer zouden jullie nu evt. met behandelingen kunnen beginnen?

4. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ tojo: hartstikke goed dat je even tijd voor jezelf neemt. Geniet ervan! Als het goed is, zit de IUI er waarschijnlijk al voor je op. Ben benieuwd hoe het gegaan is!

@ marianita: sooooo, balen meid! Maar wat goed dat je je er zo goed overheen kan zetten en weer door kan gaan. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk: een baaldag mag maar verder helpt een positieve instelling meer. Jij had twee dagen later de inseminatie als ik, als ik het goed heb? Heb je altijd een korte cyclus? Ik heb normaal een cyclus van zo'n 31 dagen dus dat is ook wel langer dan normaal. Ik vermoed woensdag of donderdag ongesteld te worden. M'n huid begint al wat vetter te worden dus het zit eraan te komen.

@ Maaik: wat heerlijk dat je een werkgever hebt die rekening met je houdt! Ik merk zelf ook dat het goed is om te werken voor je 'koppie' :D. Fijn dat je met 6 uur mag beginnen!

@ hier: afwachten tot de ongi komt. Dit wordt dan de derde poging zonder hormonen! Ik zit al een beetje vooruit te denken aan poging 4 t/m 6 en hoe ik dat ga regelen... Tot nu toe niets verteld op m'n werk omdat de inseminaties tot nu toe op m'n vrije dag vielen maar als ik moet gaan spuiten en regelmatig echo's heb, kan dat natuurlijk niet om m'n werkdagen heen. Ik werk niet echt dichtbij het ziekenhuis waar we zitten en werk ook nog eens in een branche waar je er niet zomaar even tussenuit kan dus ik zit me suf te bedenken hoe ik dat ga regelen. Misschien toch vragen of ik de laatste pogingen ook zonder hormonen mag doen? Of eerst een kijkoperatie (verdenking endo)?

5. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hai Tojo: balen dat je jouw ongesteldheid voelt aankomen. Maar houd moed, wie weet!
    Ik heb altijd een cyclus van rond de 28 dagen dus was nu veel te vroeg ongesteld. Ga dat wel even bespreken in het z.huis. Ben er ook wel blij om, nu kan ik snel door naar ronde twee. Anders moest ik een ronde overslaan ivm een korte vakantie over 2,5 week. Nu kan de inseminatie nog mooi daarvoor plaatsvinden en ben ik tijdens de eerste wachtweek lekker eruit in de zon.
    Dus morgen weer beginnen met spuiten en volgende week di. weer FM in het z.huis.

6. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Marianata,ndat bedoel ik idd. Natuurlijk de baalmomenten, die zijn er echt meer dan genoeg, maar we zullen ermee om moeten gaan.

Wij mogen niet met behandelen beginnen, het is ons in principe nu twee keer gelukt, dus we moeten zelf verder (volgens protocol weer twee jaar, maar misschien wordt dat wel minder als het over een poos nog niet lukt). Of er moet natuurlijk blijken dat mijn ene overgebleven eileider het niet oppakt of er moet iets blijken uit het onderzoek naar de herhaalde miskramen in maart. Dat er iets uit het onderzoek komt is maar een hele kleine kans, die onderzoeken komt slechts zelden wat uit. Dus we gaan het zien, voorlopig maar weer aan de klus en duimen.

7. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Jiska, ik zie je reactie nu pas. Tja ik ben er wel blij mee dat er nu wat mensen zijn op mijn werk die van de situatie afweten. Dat kweekt toch wat begrip en helpt wel. Collega's weten het niet hoor,maar mijn leidinggevende wel. Is het niet mogelijk een leidinggevende in te lichten o.i.d. Ik zou het dan wel met hormonen willen proberen, dan heb je voor mijn gevoel toch net een grotere kans. Kijkoperatie naar mogelijke endometriose, is dat iets dat het zwanger worden kan belemmeren, daar heb ik geen idee van. Als het een belemmering kan vormen, dan misschien wel handig om het eerst te doen.

8. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    eerst even een ego berichtje, we zijn net terug uit t ZH, het ging allemaal wel goed. Ik vond het wel doodeng en was kei zenuwachtig (heb ik trouwens wel altijd met nieuwe situaties :( ) daarom is mijn man toch meegegaan.
    Ook omdat ik een uur moest wachten tussen zaad opwerken en IUI, en nog een kwartier moest blijven liggen ná de IUI....is dan toch fijner met zn tweeen wachten. Maar de volgende keer ga ik wel alleen, neem ik wel een boek mee of zo haha.
    Het zaad van mijn man was niet zo heel goed, maar ja er hoeft er maar ééntje de weg goed af te leggen..dus we duimen er maar voor...
    Nu lekker rustig aan vanmiddag, heeeeeerlijk...
    (normaal heb ik trouwens wel een positieve instelling en ben ik zelfs vaak eerder te hard voor mezelf...dus zal ook wel een deel aan de hormonen liggen dat ik zo baalde....!)

@Marianita, balen dat de poging mislukt is! Maar ivm je vakantie komt het nu dan wel even goed uit! Kun je nog nét je 2e keer meepakken, en dan is afwachten in de zon natuurlijk een stuk aangenamer!!

@Jiska, vervelend dat je je ongesteldheid al aan voelt komen, en dat je je een beetje zorgen aan t maken bent over hoe t allemaal te regelen...Ik vind wel dat jezelf belangrijker bent dan je werk, is er dan niets mogelijk als je straks wel af en toe weg bent tijdens werk? En het er met sommige mensen over hebben op t werk scheelt idd ook een hoop...succes!

@Maaik, succes met werken morgen, en luister maar gewoon naar je lichaam, want als het niet gaat, gaat het gewoon niet. Je bent niet iemand die voor niets thuis zou blijven (aan je reactie naar mij te lezen dan...haha)

9. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Maaik: jouw situatie lijkt me ook echt moeilijk. Hoop zo voor jou dat drie keer scheepsrecht is. Succes morgen met werken.
    @Tojo: mooi dat het goed ging. Zelf vond ik het niet eng ofzo maar de eendenbek viel me tegen. Hoop dat het jou geen zeer heeft gedaan.
    Ik zal vanmiddag de Fostimon en de pregnyl weer ophalen. Voel me net weer wat energieker nu de pregnyl uit mijn lijf is. Dat is dan ook het enige voordeel van de mislukte poging. Een paar dagen fit en hormoonvrij ;). En dan morgen de eerste spuit weer.

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Stuur bij deze positieve energie en een dikke knuffel voor jullie allemaal! Lees nog steeds mee en hoop dat jullie snel ook met goed nieuws mogen komen!
    Voor mij is het aftellen nu echt begonnen. Ben nu 38 weken en uk mag nu komen (en hoe eerder hoe beter ;) !!!!)

11. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Girafje! Succes hoor.

12. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Girafje, succes met de laatste loodjes!

@Marianita, heb je nog zolang 'last' gehad van de hormonen tot aan je ongi? Tjonge, dan houd ik daar dus ook nog wel even last van....zucht.
    Ik heb geen pijn gehad van de eendebek. Succes met het weer oppakken van het hele spuiten...

@hier, net nog even een apart moment, mijn jongste zusje en haar man kwamen zojuist vertellen dat ze 8 weken zwanger is van de eerste! Superblij voor haar natuurlijk, maar wel een beetje dubbel gevoel op deze dag...Ik heb haar maar flink geknuffeld, misschien heeft ze wat goeie zwangerschaps-energie overgedragen aan me :)

13. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: zou leuk voor je zijn als jullie straks samen zwanger zijn, houd de moed erin!
    Ik heb van de Fostimon niet veel last, van de pregnyl wel gedurende ongeveer een dag of 9 a 10 (totdat het is uitgewerkt) in de zin van hoofdpijn en moe. Zwangerschapsklachten zeg maar. Weet nu in ieder geval dat ik volgende keer dus waarschijnlijk 10 dagen na de IUI mijn menstruatie kan verwachten en zo niet, een testje kan wagen.
    Vandaag weer begonnen met spuiten, heb ik gelukkig geen moeite mee. Het is voor het goede doel.
    Tojo, heb je gisteren van je rust en vrije dag genoten?
    @Maaik: hoe ging het werken?

14. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @marianita: wat balen dat je ongesteld bent geworden. En onverwacht zo snel al na de IUI. Op naar de volgende poging dan maar, zie dat je vol goede moed bent! Hopelijk heb je de volgende keer minder last van de pregnyl.

@jiska: nog steeds geen hoop? Ik hoop nog wel voor je meid, geen bloed geeft moed!

@tojo: voor jou ook spannend nu, de ellendige wachtweken in! Succes en de duimen draaien hier

@maaik: hoe ging het werken? Lukte het een beetje?

@girafje: succes meid met de laatste loodjes. Ben heel benieuwd naar het babynieuws binnenkort!

Hier is het vorige week toch een buikgriepje geweest denk ik. Of iets gegeten wat niet lekker gevallen was. Misselijkheid is nu weer voorbij, maar het stomme is dat ik me daar dan ook wel weer een beetje zorgen over maak... Op naar 13/2, dan hebben we weer een echo. Mag nu gewoon naar verloskundige in de buurt.

15. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Jiska, ben toch een beetje nieuwsgierig of je gevoel door heeft gezet in een ongi?

@Zon, vervelend, maar maak je maar niet teveel zorgen, al begrijp ik het wel hoor, je wilt toch graag steeds bevestiging dat t goed is tot je een beetje de 'kritieke fase' voorbij bent...en nu je dan ineens geen misselijkheid meer hebt, ga er maar vanuit dat het van de buikgriep kwam en dan hoor je het volgende week wel..

@Marianita, Weer helemaal gewend aan de spuiten? Hopelijk lukt het allemaal nog een (laatste) keer voor jullie op vakantie gaan!

@Hier, in afwachting van, ik moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt het wachten, ik ben er niet zoveel mee bezig, misschien ook omdat ik door de pregnylspuit toch nog een hoop zwangerschapsklachten heb, dus ik denk nog niet bij alles van :'zou het?' want het komt nu nog van die spuit. Het zal volgende week waarschijnlijk wel anders zijn als de datum enzo dichterbij komt..
    Ik drink normaal nooit, maar ik kan me evt nog gaan bezuipen met de carnaval als het niet zo mag zijn deze keer :)

16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden!

Jullie ook heerlijk weekend? Ik was er wel weer aan toe ;). Vanavond heerlijk helemaal niks. Filmpje, chippie erbij, genieten!

Ik ben gisteren ongesteld geworden. Ik voelde het al aankomen dus het was niet onverwacht maar natuurlijk blijft het verdrietig dat het weer niet gelukt is. Ik had alleen al aan het idee kunnen wennen. Ik voel het alleen wel echt als falen van m'n lijf/lichaam, dat ik dit niet 'kan'... Ik hou mezelf maar voor dat je niet voor niets 6 pogingen krijgt voorgeschreven en dat het slagingspercentage per poging ook niet bijster hoog is (als ik het goed heb 9% per poging). Elke mislukte poging is wel een stap dichter bij IVF wat ook nog een zwangerschap kan opleveren. Denken jullie stiekem ook al een beetje verder? Zouden jullie sowieso IVF willen doen, mocht IUI niet lukken?

@ Maaik: Fijn dat je zoveel begrip op je werk ervaart! JE verhaal zet me wel aan het denken of ik het misschien toch ga bespreken... Tot nu toe bevalt het me ook wel om op m'n werk gewoon even iemand te zijn 'zonder vruchtbaarheidsproblemen' even niet degene die al jaren uitziet naar een broertje/zusje voor onze meid. Er worden om me heen allemaal collega's zwanger en het lijkt me lastig als iedereen weet dat het bij ons niet lukt... Beetje wazig maar hopelijk is een beetje duidelijk waar ik mee worstel :).

@ tojo: Fijn dat de wachtweken je tot nu toe meevallen! Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je door de pregnyl minder op de klachtjes let... Wanneer is je NOD en wanneer ga je testen?

@ zon: snel op naar de volgende echo! Jullie hebben al een mooie echo gezien, toch? Komt vast goed! Geniet je al een beetje?

@ marianita: jij bent alweer aan het spuiten, begrijp ik? Al zicht op wanneer je je inseminatie hebt? Spannend weer!

@ girafje: jij bent heerlijk aan het opschieten joh! Ben benieuwd wanneer je uk zich gaat melden! Kom het hier maar snel vertellen ;).

17. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    @ Maaik: Ik heb wel een heel aantal klachten die zouden kunnen wijzen op endometriose. Het is altijd weggewuifd door het zh maar na 3 jaar wachten en 3 IUI's wil ik zekerheid. Met een kijkoperatie kun je het of ontdekken of definitief uitsluiten. Met hormomen heb je inderdaad iets meer kan dus dat gaan we sowieso bespreken.

18. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik zit een beetje cijfertjes op te zoeken hoor :D

Uit onderzoek blijkt dat bij stellen met onverklaarde onvruchtbaarheid of stellen waarbij de man verminderd vruchtbaar was, de kans op zwangerschap per ongestimuleerde IUI poging 7.4% was, en per gestimuleerde IUI poging 8.7%.

Dus inderdaad ietsje meer kans met een gestimuleerde IUI, al vind het verschil wel heel erg klein. Ik vind de IUI zoals we dat nu doen ook wel heel weinig belastend... Lastig...

Verder las ik ook dat vreemd genoeg de kans van slagen af zou nemen als er meer dan 10 miljoen zaadcellen ingebracht worden :(? Tja, dan zijn er bij mij wel hééél veel zaadcellen ingebracht :).

19. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Jiska, vervelend dat je voorgevoel ook is uitgekomen, en dat je toch ongesteld geworden bent. Ik herken het volkomen dat je het voelt als 'falen' dat heb ik de afgelopen tijd ook veel gedacht...vooral als in je omgeving iedereen zomaar 'floep' zwanger schijnt te kunnen worden.
    En ik herken het hoe je je op je werk voelt, je wilt niet dat anderen rekening met je zouden gaan houden als ze dingen willen vertellen, dat maakt het allemaal zo beladen en confronterend, maar ergens mis je zo ook wel een stuk steun en begrip. moeilijk hoor. Ik weet ook niet zo goed wat ik zou doen, ik kan me even niet zo gauw herinneren of je t wel verteld had op t werk tegen iemand? Anders zou ik dat wel doen, tegen 1 of 2 mensen...

Ik heb begrepen dat de slagingskans van IUI is, dat na 6 IUIs 50% van de stellen zwanger is, Bij dit gemiddelde (en bij dat van jou) tellen ook de mensen die helaas uiteindelijk nooit geen kindje zullen kunnen krijgen... Er zou eigenlijk dus een slagingskans-berekening moeten zijn gebaseerd op stellen die wél al 1 of meerdere kindjes hebben, en dán met IUI moeten starten...dat zou volgens de gyn wel veel hoger uitvallen, maar dat is dus niet bekend...snapje t nog wat ik bedoel?
    En wat betreft de hoeveelheid van de zaadcellen, dat zou je eens na moeten vragen, want dat is ook apart. Wordt het zaad van jouw man wel 'opgewerkt' (behandeld) voor de IUI zoals dat geloof ik heet?

Wij denken niet door te gaan met IVF, dat lijkt me écht te heftig allemaal als ik dat soms in mijn omgeving hoor...Ik weet niet of het me dat allemaal waard is, we hebben al 1 mooi kindje, dus dat weten we niet, maar wie weet zeggen we over 6 IUI iets anders als we ons er meer in verdiept hebben. Ik moet wel zeggen dat ik dan wrsch wel zou gaan kijken naar Dusseldorf, want daar zijn kennissen geweest en dat was wel een stuk uitgebreider als in NL...maar hopelijk hebben we t niet nodig!

Hier, verder een drukke middag gehad met de zussen, lekker winkelen enzo, maar toch ook wel psychisch vermoeiend met een super gelukkig zwanger zusje dat over niets anders meer praat, en niet echt rekening houdt met mij of vraagt naar hoe t met mij is ed....beetje een domper op de leuke shopmiddag...morgen lekker rustig aan...truste!

20. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Jiska en marianitha balen meiden dat het niet gelukt is. Houd moed echt het kan met IUI. Sterkte het blijft moeilijk ik weet het.
    Tojo hopelijk voor jouw meer vruchtbaarheid deze maand. duimen maar.
    Ook ik had veel klachten van de ovitrelle vervanger van de pregnyl. Maar het is het dubbel en dwars waard geweest. Hier inmiddels 16 weken zwanger en begin weer een beetje op te knappen. Vandaag voor het eerst mijn zwangerschapsbroek aan zit echt veel lekkerder.
    Zon en Leen hoe gaat het spannend he allemaal weer.
    Grirafje al bevallen misschien?
    Elba lees jij nog mee, wanneer begint je verlof.
    Voor de Meiden waarbij het nog niet gelukt is heel veel sterkte en houd moed.

Deel Deze Pagina