2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Jiska,Tojo en Marianta: Dikke knuffel voor jullie meiden! Hoop dat de maand van de liefde geluk brengt voor jullie!

@ Rebma: Fijn dat je opknapt!

Vandaag alweer 39 weken en nog niet bevallen. Heb de 14e weer een afspraak in het ziekenhuis en ga er van uit dat uk dan nog steeds "lekker" zit waar hij/zij zit. Ben dan 40+4 en wil dan plannen maken voor verdere stappen. Dochter is met 41+4 gehaald en zou het nu toch wel prettig vinden om daarvoor al te bevallen.
    Mocht ook komende week weer op controle komen, maar 40 minuten autorijden en mogelijk weer 3 kwartier wachten wegens uitloop zie ik niet zo zitten voor een bezoekje van slechts 10 minuten.

2. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @tojo, op het wachtbankje, succes! En leuk dat je zusje zwanger is maar kan me voorstellen dat het weer confronterend is zeker als het zo dichtbij is. Hopelijk ga je haar snel achterna en kunnen jullie lekker samen kletsen over het zwanger zijn.

@marianita en jiska balen dat jullie ongesteld zijn geworden, hopelijk deze ronde meer geluk.

@jiska, wat betreft de kansen van iui, tja ik zeg maar zo, 1 barriere wordt met iui al overwonnen doordat de zwemmertjes direct in de baarmoeder komen. En over het verder denken, bij ons was bij de eerste iui genoeg maar we waren bereid om naar ivf te gaan mede doordat de medicijncombi die ik kreeg hetzelfde is als bij ivf. Of we daar nu bereid toe zijn, geen idee nog, we hopen dat de iui weer werkt.
    Heb je binnenkort nog een overleg met een gyn om te praten over een hsg of iets dergelijks?

@rebma, nog een paar weken tot de 20 weken echo, wat gaat het snel! Ik had het dacht ik al eerder gevraagd maar willen jullie weten wat het wordt?

@girafje, dat duurt niet lang meer. Ik ga gokken op 15 februari, dat is bij ons een populaire dag met verjaardagen (ik heb het meestal fout dus ben benieuwd). Sterkte in ieder geval met de laatste loodjes!

Ik heb wel veel rust gekregen van het onderzoek, dus dat is fijn! We hebben nu de papieren van de iui opgestuurd dus ben benieuwd wanneer we een uitnodiging krijgen voor de prikles.

3. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    sterkte girafje, hopelijk wordt je snel ingeleid, heb je al ontsluiting?

Weten jullie dat is puregon een rottig medicijn? Mijn zus krijgt dat nu.

tojo, succes met wachten.

4. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @elba, wat bedoel je precies met een rottig medicijn? Ik heb puregon gespoten voor mijn zwangerschap van mijn zoontje, het heeft succes gehad!

5. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook puregon geprikt. Ja ik had meer hoofdpijn maar ben er wel zwanger door.;)

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Girafje spannend nu maar hopen dat de kleine snel komt :)

7. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben vandaag weer voor de eerste FM geweest. Weer twee eitjes, een van 13 en een van 14 mm. Mooi nog even doorgroeien (vrijdag tweede FM) en dan zondag/maandag de IUI. Ik ben wel heel realistisch. heb begrepen dat de kans per keer voor ons zo'n 15% is. Mocht het nodig zijn dan gaan wij wel door voor IVF. Hoop natuurlijk dat het allemaal toch nog gaat lukken. Volgende week donderdag ga ik een paar dagen naar de zon. De wachttijd (die ik nu inschat op 10 dagen) is dan al voor een groot deel voorbij. Dat scheelt weer.
    Succes allemaal!

8. Rose1982

Even een ego berichtje. Net een echo gehad en we krijgen een meisje :) helemaal happy!!

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Rose: Leuk, een meid! Gefeliciteerd!

10. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Rose, super dat jullie weer een meisje verwachten, het wordt misschien wel net zo'n schatje als jullie oudste! XX

11. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Rose: leuk hoor. meiden zijn super ;) Geniet ervan.

12. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Rose, van harte! Wat leuk, dat kunnen ze ook al best snel goed zien, ik dacht pas vanaf 16 weken. Dat wordt nog meer roze(s)e!

13. Rose1982

dankje wel meiden :) we zitten helemaal op een rose wolk!

Nijntje ze kunnen het al vanaf 14 weken zien en waar wij geweest zijn gisteren doen het vanaf 15 weken.

Ik hoop dat jullie ook snel babynieuws hebben?

Hoe gaat het met de meiden op het wachtbankje na de iui?

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Rose, leuk gefeliciteerd!!!

Sunshine, waarom was de vorige een ks?

15. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marianita succes met de IUI. 15% is toch meer dan 'normaal' en het is een goede kans. Veel plezier in de zon volgende week!!!

@rose wat gaaf! En wat vroeg ook ja, hier kan het pas met 18 weken!!! Daarom hebben we besloten maar te wachten tot de 20 wkn echo.

@giraf jeetje je bent nu bijna 40 weken! ongelofelijk zo snel als dat gaat :) Veel succes en geniet straks van je nieuwe wondertje!

@all ik lees jullie berichtjes allemaal mee hoor, ben altijd nieuwsgierig hoe het jullie vergaat en hoop ook heel erg op snel goed nieuws want het wordt weer tijd voor een roze golf!

@hier alles zijn gangetje. Inmiddels richting de 15 weken. Ben een beetje aan het twijfelen of we er goed aan hebben gedaan om niet voor de combinatietest te kiezen. Dit door slecht nieuws uit de omgeving van iemand die het wel heeft gedaan. Rose/Giraf/Elba/Zon hebben jullie hier voor gekozen? Ik ben inmiddels wel 35 dus het risico is wel wat groter...

16. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ leen: wij hebben geen combitest gedaan. Het kan je zwangerschap onnodig zwaar maken als de berekening bijv. 1 op 200 is. Je hebt dan verhoogde kans, maar er zijn dan ook 199 kinderen waar niets mee aan de hand is. 20 weken echo hebben wij wel gedaan, meer om op de hoogte te zijn van medische problemen en evt. hulp die nodig is de bevalling. Ben zelf 32, dat maakt de keus misschien ook makkelijker.

17. Rose1982

Leen wij hebben ook geen combinatietest gedaan.
    Geen reden voor vond ik ;) en kwa leeftijd valt ook mee ben 30.

18. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rose wat leuk een meid! Ik wil niet weten wat het word, maar ik ben volgens mij nog maar een van de weinige!
    Leen hier ook geen combi test wel straks 20 weken echo. Dat is geen kans berekening. Iui maar 15 % extra kans op een zwangerschap. Lijkt niet veel maar als ik te horen krijg 15% verhoogde kans op een aangeboren afwijking weet ik niet wat ik zou moeten......
    Hier alles goed! Lekker aan het groeien.
    Ook ik lees nog wel steeds mee.
    Kop op allemaal bij wie het nog niet zo heeft mogen zijn.

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @Leen: hier ook geen combinatietest, alleen 20 weken echo. Simpelweg omdat er een kansberekning uitkomt waarvan wij niet zouden weten wat we ermee moeten en waarover we ons wellicht onnodig veel zorgen zouden maken. Ik ben overigens 32, maar denk dat ik het met 35 ook niet zou doen.

@Rose: leuk, een meisje!

20. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Hey meiden hoe is het hier?

@tojo wanneer is je nod? Heb je al een gevoel welke kant het opgaat?

@rose, dat is al vroeg zeg! Nooit geweten.

@leen, al weer bijna 15 weken, wauw. Ben je nog steeds aan het solliciteren of ga je nu wachten tot na de bevalling?

@rebma, wij wisten bij Yannick ook niet wat het werd, we waren er heilig van overtuigd dat het een meisje, net als 90% van onze omgeving, was wel erg leuk al willen we het bij een volgende zwangerschap misschien toch wel weten, maar eerst maar zwanger worden en de eerste periode door dan kijken we daarna weer verder.

@all, hier afgelopen woensdag de brief voor de prikles gekregen, ik mag aankomende woensdag. Geen idee wanneer ik nu ongesteld moet worden, mijn lijf doet zo raar. Ik dacht gisteren of vandaag maar tot nu toe niks, zwanger kan ik ook niet zijn aangezien we niet zo veel zin in klussen hadden. We zien het wel, ik kan er toch niks aan doen toch.

Deel Deze Pagina