2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Ik ben hier een tijdje niet geweest, ook om er niet zoveel mee bezig te zijn in mijn wachtweken....even kort tijd om te reageren:

@Nijntje, fijn as woensdag prikles! Nu gaat t ook voor jullie beginnen! Misschien kunnen ze even een echo maken waar je bent in je cyclus? Wij hadden de maand vóór de IUI ook niet veel geklust, waren er ook wel even 'klaar' mee haha.

@Leen, hier ook geen combinatietest, ook bij de evt. gaan we dat niet doen, ook al ben ik dan al 35 jaar. Onze verloskundige zei destijds, dat als je toch de zwangerschap door zou laten gaan, wat de uitslag ook zou zijn, dat je deze beter niet kunt doen omdat je je dan idd ' onnodig' zorgen zou gaan maken. En je krijgt evengoed geen 'garantie' op een altijd gezond kind als je wel een goede combinatietest hebt...het blijft evengoed ons kind, van ons samen ondanks zijn of haar beperkingen ed....

@Rebma, ook wij willen bij een tweede ook niet weten wat t wordt, maar het lijkt idd soms alsof iedereen t wil weten. Wij vonden het juist zo mooi dat je écht niet weet wat er komen gaat en hoe ons gezinnetje eruit zou gaan zien. Praktisch gezien is het natuurlijk wel handig om te weten, maar wij kiezen daar tzt ook weer niet voor!

@Hier:ik weet even niet welke kant t hier opgaat...ik heb weinig symptomen maar dat zegt niet zoveel eigenlijk want voor elke ongi had ik juist heel veel symptomen, en nu heb ik sinds vanmorgen bloedverlies maar geen ongesteldheid. Ook geen ongi krampen oid. as maandag zou ik morgen testen en dat houd ik evengoed een beetje aan, mits de evt. ongi niet doorzet natuurlijk...maar hopelijk is het een innestelingsbloeding?? we zien t wel wat t wordt...jullie horen t nog!
    Nu klaar aan t maken voor de CARNAVAL!! Nog meer mensen op dit forum die dit gaan vieren?? Ons meisje vind het ook helemaal geweldig! Dus dat zorgt gelukkig voor wat afleiding.

2. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Spannend Tojo hoop zo dat je zwanger bent :)
    Heel veel plezier met caravallen, wij gaan vandaag naar de optocht kijken in duitsland.
    Wanneer ga je testen?

3. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden, bedankt voor jullie reactie. Bij die kennis van me is met 100% zekerheid geconstateerd dat het kindje niet goed is en het syndroom van turner heeft. Ben er erg van geschrokken. Maar goed de tijd om de test te doen is nu voorbij dus ik leg me erbij neer en ga gewoon weer genieten.

Giraf vandaag 40 wk?? Zoooo spannend.

Nijntje ben benieuwd hoe jij de prikles ervaart! Ik heb mijn diploma in de kast liggen samen met de spuiten... hopelijk blijven ze bij jou ook lekker in de kast!
    Wat betreft solliciteren: ben er wel mee bezig maar voelt vrij hopeloos. Heb vrijdag een 2e gesprek bij leuk bedrijf en ik twijfel of ik moet vertellen dat ik zwanger ben. Voor mijn gevoel is de kans op deze baan dan gelijk verkeken, maar niets zeggen voelt ook weer niet goed. Wat zouden jullie doen?

Tojo spannend!! Ik had ook bloedverlies wat niet doorzette en die avond had ik een positieve test in handen. Hoop zo dat jij dat ook gaat hebben!!

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @leen: Ik zou t denk ik wel zeggen aan t eind van het gesprek. En anders misschien als ze al voor jou hebben gekozen? Zou het wel zeggen voor je begint in ieder geval. Een vriendin van mij heeft met 15 weken zwangerschap gesolliciteerd, heeft het gezegd in eerste gesprek en is toch aangenomen, terwijl er 6 andere gesprekken waren. Dus het kan ook gewoon prima uitpakken.

@tojo; spannend meid! Knap dat je nog niet hebt getest...!

@giraf, spannend hoor, ben benieuwd!

@nijn: succes met de prikles!

@hier: aftellen tot de volgende echo woensdag, daarna gaan we, als alles goed is, het ook aan collega's en vrienden vertellen!

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @ tojo, spannend zeg, ik ga duimen op goed nieuws voor jou! En ik ben er wel aan toe om de volgende stap te nemen, ben wel blij dat ik geen zorgen meer heb over of het in mijn baarmoeder allemaal wel goed zit. En geen idee of het mogelijk is een echo te maken, ik weet van de vorige keer dat de prikles door de vepleegkundige werd gedaan en niet door de arts, maar ik ga het zeker ff opperen dat ik niet weet wanneer ik ongesteld wordt.

@leen, het is (helaas) voor mij niet de eerste prikles, de vorige keer (bijna 3,5 jaar geleden) viel het me mee. Wat ik dit keer heel dubbel vind is dat ik vorig jaar deze tijd zwanger was zonder prikken en dat dit nu toch weer nodig is door de miskramen. En vorig jaar voelde het zo fijn dat het niet nodig was geweest....
    Maar we gaan vol goede moed vooruit en we weten dat het werkt, het bewijs zit nu lekker tv te kijken.
    Wat betreft je sollicitatie, heb je een idee of er nog veel rondes gaan komen en of er veel ander kandidaten zijn? Als je verwacht dat dit 1 van de laatste gesprekken gaat zijn zou ik het wel zeggen, dan ben je in ieder geval open en eerlijk tegen je toekomstige werkgever. Je kan daarbij aangeven dat het de bedoeling is dat de afspraken die je nu maakt wat betreft dagen, uren etc daarna ook blijft doen na je zwangershap en je je goed gaat inzetten om te laten zien dat ze geen spijt zullen krijgen. De lastige eerste weken ben je nu wel weer voorbij dus dat is fijn.
    Maar alleen als je vewacht dat er niet veel kandidaten over zijn, dan hebben ze nog steeds de keuze maar weten ze het wel van te voren. Alvast succes met je gesprek!

@zon, spannend bijna de temijnecho! Ik hoop dat je lekker kan genieten! Heb je nog veel open eindes vanje moeders overlijden of kan je inmiddels wel een beetje genieten van je zwangerschap (naar omstandigheden natuurlijk)

6. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @allemaal: zo weer naar het ziekenhuis voor IUI poging 2. We zien wel hoe het loopt. Over een dag of tien zal ik wel weer weten waar ik aan toe ben, vorige keer werd ik al na 10 dagen ongesteld. Anders kan ik dn een test doen. Gelukki dit keer niet zo'n last van de pregnyl gehad. Misschien went het toch allemaal wat, die hormonen.
    @Jiska: wanneer ga jij voor poging 3?
    @Tojo: duim met je mee hoor.

7. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Alles goed gegaan met de IUI. Gelukkig deed het dit keer geen pijn doordat ze een beetje gel op de eendenbek had gedaan.
    En nu maar afwachten. Ik verschijn volgende week weer hier op het forum. Dan zit de wachttijd er gelukkig ook weer bijna op.
    Succes allemaal!

8. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Geen test nodig gehad, hier helaas toch ongesteld geworden, hoopte nog van niet, maar de ongi begon gewoon een beetje anders als normaal... maar meteen weer een afspraak gemaakt voor morgen om weer met een nieuwe ronde spuiten te beginnen...doordat het Carnaval is heb ik gelukkig wel wat leuke afleiding maar ik baal evengoed verschrikkelijk...ik voel me ook wel weer wat mislukt dat t bij ons niet lukt....zucht, maar 'gelukkig' ben ik niet de enige en dat doet me wel goed op dit forum!
    Met frisse moed maar weer de nieuwe ronde in!
    Vanmiddag nog even lekker dansen met ons meisje en dan is de carnaval voor ons weer voorbij voor dit jaar...Volgend jaar carnaval toch wel zn viertjes hoop ik??!!

@Giraf, nog alles rustig??

@Leen, ik zou het ook op t eind toch vertellen, even aankijken hoe het gesprek verloopt, en hoe het voelt. Je kunt t beste toch open zijn denk ik, dat kan een bedrijf ook alleen maar op prijs stellen en zo krijg je later geen scheve gezichten ale je t dan verteld...En zoals Nijntje zegt, je kunt je evengoed van je beste kanten laten zien voordat je met verlof gaat! Mocht je de baan niet krijgen daardoor dan is het miss beter zo, je kunt jezelf in elk geval niets verwijten omdat je gewoon eerlijk wilt zijn! Succes!!

@Marianita, fijn dat de 2e IUI er weer op zit! Zal weer goed voor je duimen! Hopelijk hebben we allebei aan 2 x genoeg!!!

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ tojo: balen meid! Gelukkig heb je wat afleiding door de carnaval.

@ marianita: fijn dat het deze keer is meegevallen!

@ leen: sluit me aan bij Tojo. Zou het aan het eind van het gespek wel aangeven.

Hier is alles nog rustig :(

10. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: wat jammer zeg. Maar we houden de moed erin hoor! Verwen jezelf maar even lekker de komende dagen.
    Wij hebben gisteravond nog maar even geklust om de kansen wat te verhogen. Niet dat het vorige keer mocht baten, maar goed.

11. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden!

Ik heb jullie schandalig verwaarloosd... Sorry! Ik was even helemaal klaar met zwanger worden, IUI en alles erbij. En aan het begin van een nieuwe cyclus is het even heerlijk om er niet mee bezig te zijn. Ben dus ook niet veel op zp geweest. Leuk om hier weer even uitgebreid bij te lezen! Fijn om een 'plekje' hier te hebben met meiden die ong. in dezelfde situatie zitten!

@ marianita: Soooo, jij gaat hard zeg! De tweede poging er al weer op zitten. Fijn dat het beter ging dan de vorige keer! Wij hebben ook altijd keurig geklust na de inseminatie op aanraden van het zh. Heeft hier ook nog niet geholpen ;). Denk zelfs dat we het de volgende keer juist niet doen. Las dat téveel zaadcellen juist ook weer niet bevorderlijk zijn en aangezien er al zoveel worden ingebracht... Nu op het wachtbankje dus. Vind je het spannend? Ben je er veel mee bezig?

@ girafje: je beebje blijft maar zitten, hè! Hopelijk komt de bevalling snel spontaan op gang. Misschien ben je op dit moment al bezig :D.

@ tojo: balen joh, weer ongesteld geworden. Ik hou ook altijd iedere maand weer een beetje hoop, terwijl m'n verstand zegt dat de kans minimaal is. Maar ja, een mens blijft hopen hè ;). Gelukkig weer een nieuwe poging! Ik herken heel erg je gevoel van 'het mislukt zijn' :(. Ik heb zo weinig vertrouwen meer in m'n lijf. Het 'doet' het gewoon niet en het vervelende is nog dat ik niet weet waarom :(. Fijn omdat hier inderdaad met elkaar te delen!

@ nijntje: Spannend joh, jij mag gaan prikken dus. Heb je vorige keer bij je eerste zwangerschap niet hoeven te prikken? Wel zwanger toen door IUI of juist spontaan? Ben het even kwijt :). In ieder geval: heel veel succes gewenst deze ronde!

@ zon: wat ga je hard, zeg... Hopelijk kun je echt gaan genieten na de volgende echo! Hoe is het verder met je na het verlies van je moeder?

@ leen: ik zou het ook gewoon zeggen... Eerlijkheid wordt vaak ook wel gewaardeerd! Misschien kun je ook wel afspreken dat je na je verlof in dienst gaat? Ik een vriendin die in eerste instantie afgewezen werd maar op die voorwaarde toch aan de bak kwam. Het is niet leuk maar je hebt dan toch een job... Succes verder, ook met je zwangerschap!

@ Rebma: bij jou gaat het ook al opschieten, zeg! 40 weken lijkt zo'n lange periode maar het gaat ook wel weer snel... Gaat het voor je gevoel sneller als bij de eerste zwangerschap? Dat hoor je wel vaker...

@ hier: het is even afwachten of we deze maand nog een IUI gaan doen. We gaan namelijk op vakantie en m'n eisprong is er net voor of net na. Daarom ben ik er voor m'n gevoel wel even minder mee bezig omdat ik zoiets heb van: we zien wel of er niet/wel een inseminatie komt. Anders volgende maand beter! Zo'n rustmaand tussendoor is niet zo gek ook... Los van het feit dat de IUI misschien wel doorgaat, ben ik een stuk minder gedisciplineerd vitaminen aan het slikken enzo. Even heerlijk rustig aan...

Verder voor dochterlief aan het oriënteren op een basisschool... Leuk maar ook confronterend. Ze zal een eventueel broertje/zusje nooit 'full-time' meer meemaken omdat ze dan sowieso op school zit.

12. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Jiska: leuk dat je er weer even bent. Ik kan het redelijk van mij af zetten gelukkig. Ik herken het gevoel wel van 'het helemaal gehad hebben met zwanger worden en IUI etc'. Ik heb soms ook het gevoel dat mijn leven in de wachtstand zit. Probeer dat nu los te laten en te genieten van het al het goede en mooie wat er is. Bijvoorbeeld mijn lieve meisje. Wij hebben ons meisje ook al ingeschreven voor een basisschool, zij wordt ook in nov. 4. Dat is confronterend, dat vind ik ook. Maar ook dan zal zij het heel leuk vinden dat er een baby thuis is. En voordeel: voor het tweede kindje heb je dan weer alle tijd. Alvast een fijne vakantie, ga je op wintersport of naar de zon? Ik ga donderdag paar daagjes naar de zon, lekker om zo te 'wachten'.xxx

13. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Jiska, fijn dat je weer meekletst, en ik voel me niet verwaarloost hoor!! Lekker vooruitzicht even op vakantie, waar willen jullie naartoe?
    Hier moeten we volgende week onze dochter ook al aanmelden voor school, ze pas 2,5 jaar!! Vind het echt heel erg vroeg. We hoeven niet echt te orienteren, omdat er niet zoveel keus is hier, en de school hier wel goed is. k had t ook anders voorgesteld dat je langer van 2 kindjes tegelijk kon genieten, maar praktisch gezien heeft t ook wel weer voordelen...ze krijgen elk hun stuk eigen aandacht de eerste levensjaren...dat is wel zo fijn.

@Marianita, ook ik herken het alsmaar bezig zijn met zwanger willen worden ed, dat gevoel is echt wel sterker geworden sinds de hormoonspuiten, je wordt er toch elke avond mee geconfronteerd...Jij ook een fijn vooruitzicht je wachtweek op vakantie!! Waar gaan jullie naartoe? (miss heb je dat al gemeld, maar ik kan t even niet herinneren...)

Hier, vanmorgen echo gehad op de 3e dag, moet nu anderhalve dosis menopur gaan spuiten om toch twee eitjes te maken. Ik dacht dat dat niet mocht met mijn afw baarmoeder, maar schijnbaar hebben ze sinds de MRI meer duidelijkheid waardoor het risico op complicaties bij een evt. tweeling toch niet zo groot is...
    Zaterdag weer terug, kijken hoe t dan staat met mn eitjes... en dan waarsch begin volgende week weer de IUI. De gyn gaf wel aan dat het zaad van mn man echt wel slecht was de laatste keer (missch omdat hij ziek was geweest?) mocht dat nu weer zo zijn, dan moeten we bekijken wat we dan gaan doen....help...hopelijk is t nu wel weer goed...Heb toch een beetje gerekend op 6x IUI...we zien t wel..ben nog niet toe aan een volgende stap...

14. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @Jiska: goed om even afstand te nemen, maar leuk weer van je te horen! Ik denk dat het prima is om een keer extra te klussen en extra zaadjes binnen te krijgen hoor ;). Ik denk dat die succespercentages met name zo zijn doordat mannen met tussen de 5 en 10 miljoen zaadjes bij IUI wel degelijk wat minder vruchtbaar zijn. Dus dan help je de natuur echt een handje. En bij grotere aantallen is er vaker sprake van onverklaarbare onvruchtbaarheid en dan zijn de succespercentages van IUI net een klein beetje minder. Maar zeker niet onmogelijk. Is mijn theorie he, hoeft natuurlijk niet te kloppen :p.

Ook hier dochterlief opgegeven voor de basisschool waar ze begin november heen gaat. Wat een mijlpaal, gelukkig duurt het nog even. Vind het zelf nog helemaal niks en manlief ook niet. Maar goed, kleine meisjes worden groot...

@tojo: balen meid, maar op naar de volgende poging!

@marianita: fijn dat de inseminatie beter ging. En nu duimen voor een goed resultaat, hoop het echt voor je.

15. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Wat gaat er door mijn hoofd.....prikles, prikkerdeprikkerdeprik!
    Zo op pad, wordt nu wel een beetje zenuwachtig toch raar he als je dit allemaal al een keer gedaan hebt.
    Ik laat jullie straks wel weten of ik mijn prikdiploma heb gekregen!

O, en nog steeds niet ongesteld, maar wel al wat krampen, dus misschien kan ik deze ronde nog starten. Dan lopen we weer een beetje gelijk tojo.

16. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Nijntje, je hebt vast je diploma gekregen! Ben benieuwd wat jij moet gaan spuiten en wanneer je kunt gaan beginnen?

Hier, mijn eerste spuit weer gezet, toch best wel een gedoe, ik moet anderhalve ampul spuiten, dwz dat je 3 potjes moet mengen en daar dan de helft van gebruikt. (andere helft vandaag)....Ik heb vandaag gelukkig nog vrij en ben ook weer best wel moe en heb weer wat hoofdpijn, weet niet of t daar al van komt, maar kan ook een beetje psychisch zijn...
    Verder gister nog een minder leuk gesprek gehad met mn zusje, ze blijkt een abortus te hebben gepleegd een aantal jaar terug (met zelfde partner), en nu het kindje wel welkom is is ze weer heel snel zwanger geraakt. Dat kon ik niet helemaal hebben, alsof je een kind gewoon bij de afhaalchinees kunt gaan halen, zo makkelijk deed ze erover!
    Ik gaf aan wat ík er allemaal voor moest doen, en ze maakte de opmerking 'ja je moet er wel wat voor over hebben' en zij dan? Wat heeft zij er voor over moeten hebben??? Sorry ben er nog pissig om, ze heeft echt totaal geen idee hoe het is....

17. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Helaas geen prikdiploma gehad..... Ik hoefde het namelijk niet te doen omdat ze zoiets had van joh dat komt vast goed met jou omdat je de vorige keer ook had geprikt.

@tojo, bij het eerste bloed mag ik starten met decapeptylom mijn cyclus stil te zetten, ik moet dan een eerste echo afspraak maken en dan hoor ik of ik puregon erbij mag gaan spuiten. Ik verwacht (denk ik) dit weekend het eerste bloed te zien.

Vervelend van je zusje zeg! Sommige mensen begrijpen het gewoon niet. Ik had ooit een collega die vertelde dat hij en zijn vrouw een tweede wilden maar dat ze 2 maanden gingen wachten want ze hadden een belangrijke bruiloft over 9 maanden en bij de eerste was het meteen raak, toen ze begonnen was hij verbaasd dat het niet in 1 keer lukte maar 'pas' bij de tweede ronde, uiteindelijk was hij nog boos omdat het zoontje op de verjaardag van zijn vrouw was geboren..... En dat allemaal terwijl wij in het ziekenhuis liepen omdat het al 2 jaar niet lukte. Ik kon me er zo kwaad over maken! Echt een instelling van we nemen een kind....
    Maar mensen begrijpen het echt niet behalve als je het hebt meegemaakt. Ik zeg spui hier maar, wij begrijpen je wel.

18. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

He vervelend meiden die weer ongesteld zijn :(

Tojo wat schrikken van je zusje zeg, snap wel hoe je je voelt.

Ik hoop zo dat we snel weer babynieuws hier gaan krijgen. Blijf voor jullie duimen meiden leef echt met jullie mee.

Girafje de kleine vind het wel lekker daarbinnen zeg ;)

Hoe gaat het met de rest van de zwangere meiden?

Hier alles goed gelukkig weinig kwaaltjes alleen erg verkouden al 2 weken morgen even na de huisarts mijn longen laten luisteren hoest me suf en begin te piepen.

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ tojo: dikke knuffel meid! Jammer dat je zusje zich niet in kan leven in jullie situatie/gevoel.

Hier nog steeds geen baby... Gelukkig is het eind wel in zicht, want eind volgende week wordt ik ingeleid. Nu maar hopen dat uk zelf eerder besluit te komen!

20. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @ girafje, die kleine van jullie maakt het wel spannend zeg! En fijn dat je weet wanneer je ingeleid gaat worden, maar in de tussentijd fietsen, aan de ananas, sex, etc toch ;)

Zo, vandaag eerste tekenen van ongesteldheid, beginnend met 2 druppels bloed, nou dit is dan ook het startschot! De eerste spuit zit er in, man ik was toch weer zenuwachtig van te voren.... Maar nu een mailtje naar de afdeling sturen en dan krijg ik te horen wanneer ik voor de controle mag. Ik had ook nog een afspraak bij de gyn vandaag vanwege de hysteroscopie en van haar heb ik ook groen licht gekregen voor de iui. Ze heeft ook nog even een echo gemaakt en zag dat alles er supergoed uitziet dus dat is fijn. Het lijkt er op dat ik nu weer regelmaat krijg, deze ronde was mijn cyclus weer 28 dagen i.p.v. 25/26 dagen. Is wel een fijne gedachte maar maakt niet uit voor de iui omdat mijn cyclus platgelegd wordt met de deca die ik nu spuit.

En hoe is het met de rest?

Deel Deze Pagina