Hoi hoi, zeker rustig hier. Hier gaat het best goed, mag sinds dinsdag ook puregon erbij prikken, woensdag heb ik weer een echo, ik verwacht dat de week erna de eerste iui echt is. In de tussentijd ben ik best relaxed moet ik zeggen. Ml vind wel dat ik last heb van hormonen (merk er zelf weinig van). @tojo heb jij alweer een iui gehad? @maaik, hoe is het met jou? @de zwangeren, alles goed met jullie? Hebben jullie met deze zwangerschap zoiets van 'dat heb ik de vorige keer niet gedaan en dat ga ik nu wel doen' en wat is dat dan? De rest, hoe is het met jullie? Ik kan jullie helaas niet allemaal goed terugzien omdat mijn tablet en zp momenteel elkaar niet zo lief vonden en ik zit nu op mijn mobiel en dat is minder makkelijk (sorry ook voor de typo's)
@Nijntje, hier hetzelfde probleem met de tablet en zp, daardoor gaan er soms wat dagen voorbij voordat ik weer eens achter de laptop zit en op deze pagina kom... Maar blijkbaar heb ik niet echt veel gemist Ik heb idd mijn tweede IUI gehad, vorige week vrijdag dus aankomende week merken we t wel weer. Heb weinig tot geen symptomen maar voel me echt kei goed en energiek eigenlijk...en dat is een symptoom op zich maar niet voor een zwangerschap waarschijnlijk haha. We zien t wel... Jij op naar je eerste IUI, de echo woensdag is dan dag 9 of zo? In elk geval succes! @marianita, hoe gaat t met jouw cyclus en IUI? De rest weet ik ook even niet meer..
@tojo, woensdag is voor de puregon dag 9 ja, dus hopelijk die vrijdag dan nog een echo en dan de maandag de iui, ze doen bij ons geen iui in het weekend. Spannend bij jou weer! Tja je kan er toch meestal weinig van zeggen tot Hey zover is, in de tussentijd zal ik duimen! Misschien moet ik eens ff melding maken op het forum, ik dacht eerst dat het alleen aan mijn tablet lag...
Hoi allemaal, Tsja, had niet zoveel nieuws te vertellen vandaar dat het een beetje rustig is van mijn kant. Morgen eicelmeting. Zal aankomend weekend wel iui nummer drie worden denk ik. Verwacht er niet zoveel meer van om eerlijk te zijn... Laatste keer dacht ik echt dat het was gelukt. Nu helemaal geen verwachtingen meer, kan het alleen maar meevallen. Moet mezelf echt een beetje in bescherming gaan nemen tegen de teleurstelling.
Oh meiden heb zo met jullie te doen. Kon ik maar iets voor jullie betekenen. Hier gaat het echt super goed. Wel af en toe last van mijn bekken. Volgende week maandag 20 wkn echo en daar zie ik wel tegenop. Wat nu als het niet goed is. En ik moet een beslissing nemen om dit oh zo gewenste kindje te laten gaan. Moet er niet aan denken. Ondertussen geniet ik van het getrappel. Ik heb eigenlijk geen dingen die ik perse gedaan wil hebben of juist niet. Sterkte meiden ik hoop dat jullie tijd ook snel komt
@ rebma: probeer er op te vertrouwen dat de echo goed zal zijn meid! Je kunt nu toch niets veranderen en als er wel wat blijkt te zijn, dan is volgende week vroeg genoeg om na te denken ! Ook ik hoop dat jullie allemaal binnenkort met goed nieuws komen! Mijn dumen blijven altijd draaien voor jullie!
Hoi allemaal, Hier een goede eicelmeting gehad. Aan beide kanten eentje die mooi groeien. Nog niet groot genoeg nu dus nog even doorspuiten en dan woensdag weer een meting. Dit keer krijg ik ook nag wat pregnyl mee om de lf op te rekken, die is bij mij wel erg kort steeds. We zien wel wat het resultaat zal zijn.
@tojo, ik had de tip gekregen om mijn cookie history te deleten en sindsdien gaat het weer goed tussen zp en mijn tablet, wie weet helpt het bij jou ook? Hoe is het verder met je? Al meer klachten of nog steeds niks. Ik blijf duimen voor je. @marianita, spannend weer, ik heb morgen ook een echo om te kijken hoeveel er groeit en hoe groot ze zijn, ik verwacht dat de iui net na het weekend zal zijn, dus dan lopen we redelijk gelijk op! Hou de moed erin, het komt vast wel goed. @rebma, hou je voor dat de 20 weken vaker goed dan fout gaat. Ik hoop voor je dat het lekker genieten wordt! Lief dat je zo meeleeft, tja, het is en blijft afwachten voor ons, maar hopelijk niet te lang. Ik heb nog wel goede moed zo met mijn eerste behandeling. @girafje, lief dat je voor ons duimt! Hoe gaat het met je kleine meid, ben je sneller in een ritme nu met de tweede? Ik moet zeggen dat ik morgen de eerste meting ergens toch ook wel weer spannend vind, aan de andere kant voelt het hetzelfde als de vorige keer maar dan met de wetenschap dat het kan, het bewijs zit lekker naast me op de bank. Hopelijk hebben we weer maximaal 3 behandelingen nodig, de tijd zal het leren.
@Nijntje, spannend morgen de eerste echo weer...je hebt de vorige keer er dus 3x IUI's voor nodig gehad om zwanger te worden? Dat geeft dan toch ook nog wat hoop voor verschillende van ons... ik zal jouw tip van de cookies wel een keertje proberen, kijken of dat bij mij ook helpt...anders toch maar wat meer op de laptop internetten @Marianita, jij ook morgen weer een echo, grappig dat jij en Nijntje zo gelijk op lijken te gaan. 'Twee zwangeren in 1 klap' dadelijk misschien? Goed voornemen om niets meer te verwachten, maar makkelijker gezegd dan gedaan denk ik? Hier tenminste blijf ik er toch heel bewust mee bezig...ook al wil ik dat eigenlijk niet. In elk geval veel succes. Fijn trouwens ook dat je nu extra pregnyl krijgt voor je lf op te rekken, hopelijk doet t zn werk! @Rebma, o evengoed weer spannend zo'n 20 weken echo! Is toch weer een mijlpaal als alles gewoon goed is. Ik begrijp dat je je een beetje zorgen maakt, je hebt zolang op je tweede uk moeten wachten en 'je zult zien dat'...maar probeer toch dat een beetje los te laten en er ook van te genieten, druk maken voor niets is zonde van je energie en tijd! Willen jullie trouwens weten wat t wordt? Ik kan me even niet meer herinneren of dat al gevraagd was? Lief van je dat je nog zo meeleeft met ons! @Girafje, jij ook bedankt voor je steun, doet me ook goed. Hoe gaat het met je twee kindjes? Hoe gaat de oudste ermee om? @hier, hier in afwachting van mijn ongi, begon vandaag met wat bruuinverlies en slijm, en zo begint mijn ongi eigenlijk wel meestal, dan zet overmorgen waarschijnlijk alles wel door, voel ook steeds lichte kramp ed. Dus beschouw deze poging ook als mislukt. Valt me ook echt wel weer enorm tegen eigenlijk. Weet niet hoelang ik dit zo ga vol houden en of ik het allemaal nog zo wel wil. Merk dat ik steeds meer aan t idee wíl wennen dat we er maar eentje hebben en dat dat zo blijft, misschien uit zelfbescherming voor de teleurstelling? Zo kwam ineens de gedachte in me op om de maxicosi maar te koop te zetten, maar dat doe ik dan toch nog maar niet...zucht een beetje n dipje
@ tojo en nijntje: het gaat goed en ik merk aan mezelf dat ik elke dag weer iets meer kan. Mijn oudste is een echte grote zus die graag helpen, maar ook vaak lekker haar eigen ding doet. De kleine meid begint steeds beter te drinken en is overdag ook steeds meer wakker. Het nieuwe ritme zat er na een paar dagen al in, alsof het niet anders is geweest.
Hallo dames, ik zag dat wat mensen zich afvroegen hoe het ging. Ik heb de laatste tijd weinig gereageerd omdat ik weinig nieuws te melden heb. We hebben onderzoeken gedaan naar de herhaalde miskramen, daar krijgen we morgen hopelijk de gedeeltelijke uitslagen van. Al is het ook zo dat wat er ook uitkomt, dat ze er niks aan kunnen doen. Zoals verwacht willen ze voorlopig niet helpen, onze kansen zijn gewoon te hoog, dus nu maar weer afwachten hoe het gaat lopen. Ik wil het morgen nog wel een keer bespreekbaar maken, maar denk niet dat het helpt. Verder gaat het met ups en downs, meestal kan ik de downs goed verbergen voor de buitenwereld gelukkig. Soms niet, een kraamvisite op mijn werk met een babietje van een week oud was toch iets te heftig. Ook zoiets mafs, vorige week kwam ik de moeder van mijn buuf (zwanger van een tweeling) tegen in de supermarkt. Spreek haar wel vaker. Begon ze erover hoe heftig het wel niet allemaal was en hoe het ging. Zegt ze daarna vindt je het niet erg dat zij zwanger is en van een tweeling nog wel. Tja wat verwacht een halve vreemde nu dat ik midden in de supermarkt zeg? Sommige mensen zijn wel erg direct. Voor alle dames met de goede zwangerschappen, wat fijn. Voor alle dames in afwachtingen van behandelingen e.d., hopelijk is het snel raak. Wij zijn de klusperiode weer voorbij. Nu weer afwachten. De ongi is deze keer handig gepland. Midden in het weekendje weg met mijn familie.
@Tojo: bah! balen zeg..... @Nijntje: alvast succes met de eerste IUI! Hier heb ik een goed eicelmeting gehad. Eentje is al mooi groot (18.5 mm) en de andere 16.5 mm, die doet ook nog mee. Vrijdag IUI. We hopen er maar weer het beste van. Heb wel enorme hoofdpijn deze week door de hormonen, echt vervelend!
Even een ego bericht zal vanavond even verder reageren. We hebben net de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit Helemaal happy wat een spanning vanmorgen pffff
super blij voor je! Ja die spanning dat ken ik. bouwt bij mij steeds meer op. nu lekker genieten babykamer in orde maken voordat de loodjes weer zwaar worden. Wilde je weten wat wordt en is dat gelukt. of ga je voor een unisex kamertje zoals wij? Al vindt ik het wel weer moeilijk. Bij mijn zoontje had ik een kamertje met oranje en nijntje muurstickers en blauw groen oranje gestreepte gordijnen van de hema. Maar nu weet ik het nog niet zo goed?
@tojo, vervelend dat je al ongesteldheidsklachten hebt! Hopelijk zet het niet door.... Ja, de vorige keer was het in de derde ronde raak, dus hou moed! In die ronde van mijn zoontje zat echt alles tegen wat tegen kon zitten, ik had er zo de p in....maar het resultaat was geweldig. Ze vertelden mij in het ziekenhuis dat de meeste zwangerschappen in de eerste 4 iui's tot stand komen, 5 en 6 ook wel maar minder mensen. @maaik, ik heb met je te doen! Ik kan me voorstellen dat je behoorlijke downs kan hebben, en zeker aks je bedenkt dat je het nog steeds 'zelf' moet doen... Maar geloof me de mmm is ook niet alles hoor, laten we hopen dat we akkemaal niet al te lang meer hoeft te wachten. Succes morgen in ieder geval! @marianita, thanx, jij succes met de iui vrijdag, het zal bij mij een klein weekje later worden, ze groeien niet zo snel dit keer en zijn met z'n drieen, 1 van 9.2, 1 van 10.1 en 1 van 11.2. Dus we prikken lekker door (kwam net toen ik jouw berichtje las tot de conclusie dat ik al een uur eerder had moeten prikken, oeps... @rose, wat super!!! Dat geeft vast een enorme geruststelling! @rebma, veel plezier met het uitdenken van de kleurtjes!
Vandaag de derde IUI gehad. Zag er allemaal weer goed uit, maar ja, wat zegt het? De verpleegkundige die insemineerde stond als koploper binnen het team wat betreft het aantal vrouwen die zij dit jaar zwanger had gemaakt bij inseminatie, dus wie weet.... Goed weekend allemaal!
Rebma wanneer heb jij de 20 weken echo? Was inderdaad weer een geruststelling. Wij hebben met 16 weken een geslachtbepalingsecho gedaan en we krijgen weer een meisje. Ik ga kwa babykamer heel saai doen hetzelfde als bij mijn dochtertje we hebben toen alles paars zilver en wit gedaan en hebben alles daar nog van over was toen helemaal verliefd op het kamertje dus dit dametje krijgt hetzelfde haha. Willen jullie niet weten wat het is'? Tojo hoe is het nu met je? ik hoop dat de ongesteldheidsklachten andere klachten waren en je snel met goed nieuws komt. mijn duimen draaien overuren voor jullie allemaal. Nijntje hoe is het met jou? Marianita hopen dat ze over 2 weken ook jullie op het lijstje erbij kunnen schrijven dat ze mee geholpen heeft met de zwangerschap Maaik79 wat vervelend dat ze jullie niet willen helpen Hoe was het gesprek gegaan? hebben jullie nog de uitslagen gekregen? Girafje hoe gaat het met mama en de kleine meid? Hoe gaat het verder met de zwangere meiden?
@Marianita, fijn dat je 3e IUI weer goed ging. Grappig dat ze dat erbij zeggen in het ZH, haha. En hopelijk werkt de koppositie van de gyn bij jou ook door in iets positiefs! Spannend weer. wanneer moet jij nu die tweede pregnylspuit zetten? @Maaike, is er nog iets uitgekomen wat betreft de miskramen en hebben jullie het er nog over kunnen hebben of er toch iets anders mogelijk is? @Nijntje, welke medicatie moet jij spuiten? ik kan t me even niet herinneren...en heb je nog een echo gehad wanneer jij de IUI ongeveer gaat doen? @Rebma, jij dus ook bijna de 20weken echo? @Elba, hoe gaat het met jou, ook nog maar een paar weekjes, toch? @Rose, fijn dat de 20weken echo goed ging. Is toch weer een mijlpaal. Tjonge moest na je berichtje wel weer even denken en realiseerde dat t dus alweer zolang geleden was dat we allebei de hsg gehad hebben! En wat fijn dat jou dit IUIcircus allemaal bespaard is gebleven! Tjonge wat vliegt de tijd toch! @girafje, wat fijn dat t zo goed gaat, en dat je al een mooi ritme gevonden hebt. Zelf vond ik dat destijds echt wel even lastig, maar is met de tweede vast wel makkelijker.... @hier, helaas gewoon ongesteld geworden, als verwacht. As maandag mag ik weer voor een echo en dan waarschijnlijk weer hogere medicatie...Man en ik hebben t er wel over gehad of we misschien na deze cyclus ff een pauze inlassen, ook om even mn lichaam weer zichzelf te laten zijn, zeggen maar, even geen hormonaal gedoe in mn lijf, maar dat kijken we nog wel hoe t deze keer gaat.
Hallo dames, @ Rose, leuk weer een meisje, lekker tutten. @ Tojo, jammer dat het deze ronde niet raak was. Op naar de volgende ronde en hopelijk met meer medicatie meer geluk. @ Marianita, hopelijk is deze iui gelukt. @ alle dames die ik vergeet, veel succes met de echo's iui en wachtbankjes @ hier. Eigenlijk ging het gesprek donderdag boven verwachting goed. Gezien het heftige en langdurige traject willen ze ons gaan helpen. Hiervoor willen ze wel dat ik de komende maanden eerst weer zoveel mogelijk afval, bmi zit nu weer net boven de 30 en dan worden je kansen iets kleiner. Daar willen ze me wel bij helpen. Uitslag van het stollingsonderzoek was goed. Andere uitslagen waren nog niet binnen.
@tojo, balen dat je toch ongesteld bent geworden! Het rondje pauze herken ik, hebben wij de vorige keer ook gedaan, uiteindelijk vonden toen dat het zwanger worden niet allesoverheersend moest worden, het hielp ons om weer verder te kunnen. Ik ben nu decapeptyl aan het spuiten om mijn cyclus plat te leggen, die spuit ik nu sinds 15 feb, en sinds bijna 2 weken zit daar ook nog een tweede spuit puregon bij. Dinsdag heb ik weer een echo en ik verwacht dat ik die avond de ovitrelle mag zetten, dan wordt het donderdag de iui. Helaas moet er waarschijnlijk 1 follikel weggeprikt (ik heb er nu 3 die groeien) worden maar dat weet ik dinsdag pas zeker. @rose, het gaat wel goed met me, al ben ik het prikken voor deze ronde nu wel beu! Nog maar een paar daagjes gelukkig. En dan de wachtweken. Manlief is deze week jarig dus ik heb genoeg andere dingen om weer mee bezig te zijn. Hij wil graag een kitkat varkentjes in de modder taart. En mooie kleurencombi voor de babykamer, die hebben wij ook. Ben er ook nog steeds heel blij mee! @ marianita, jij mag alweer gaan wachten, laten we hopen dat de verpleegkundige bijbjou ook geluk brengt! Was dit de eerste keer bij haar voor jullie? @ maaik, wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad en dat ze jullie willen helpen! Zie je het zelf ook zitten om af te vallen?