2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Nijntje, het afvallen zie ik zitten hoor, graag. Ben vorig jaar vrij veel afgevallen, maar door de ellende van de laatste periode zit een groot deel er weer bij, wil het graag kwijt.

Klopt het nu dat jij hele andere medicijnen spuit als normaal?

2. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo, wat balen meid! Het is tich elke keer weer een teleurstelling he? Ik moet woensdag weer pregnyl zetten en daarna vrijdag en zondag. Heb deze ronde wel veel last van de hormonen. Ik heb erg veel hoofdpijn. Heel vervelend, vooral op het werk. Wil ook liever geen pijnstillers nemen, maar vanochtend toch maar twee paracetamol genomen.
    @Nijntje: dit was de eerste iui bij deze verpleegkundige ja. Hopelijk brengt het geluk!

3. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @maaik, ja dat klopt, meestal gaat het niet zo heftig met de medicatie. Tien wij voor ons zoontje naar het ziekenhuis gingen toen waren we al dik 2, 5 jaar bezig zonder enig resultaat, dus gaven ze aan dat ze alles uit de kast gingen trekken om ons te helpen, dus bij mij mijn hele cyclus plat door de deca. Het zijn eigenlijk dezelfde medicijnen als bij ivf worden gebruikt maar dan met inseminatie.

Ik vond het toen al heftig, nu nog steeds maar het werkt wel en dat is uiteindelijk het belangrijkste toch?

4. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Nijntje, ah zo. Ik dacht al dat de medicijnen als ivf klonken. Nu maar hopen dat het helpt. De bijwerkingen lijken me wel erg vervend. Zijn die dan ook heftiger als met de normale medicatie?

@ Matianita, fijn dat je extra pregnyl krijgt, hopelijk helpt het. Heb ik je trouwens ooit iets verkeerd gezegd, ik merk namelijk dat je helemaal nooit op mijn berichtjes reageert. Zo ja, dan is dat niet bewust geweest.

5. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Maaik: helemaal niet joh! Dat moet een misverstand zijn en geheel toevallig. Ik reageer ik altijd snel snel tussen de bedrijven door. Dan kan ik wel eens iemand overslaan.

6. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Strakjes weer een follikel meting, hopelijk zijn er maar 2 doorgegroeid en niet alle 3. Vind het wel weer spannend! Als alles op schema loopt donderdag de iui, dit is ml zijn verjaardag. Bij Yannick was de fertiliteitsarts jarig en dat bracht geluk. Ik laat het jullie later weten

7. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    Heb ik weer, haha. Alles geregeld lekker donderdag een dagje vrij voor de iui, zijn de follikels nog niet groot genoeg. .... iui wordt waarschijnlijk maandag of dinsdag (dinsdag want mijn agenda is door alle verschuivingen maandag helemaal vol).... ff doorprikken nog!

8. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Nijntje: ze doen bij jullie geen iui in het weekend he? Jammer is dat joh. Ik zou van het weekend wel gaan klussen, kans is natuurlijk dat ze voortijdig springen, of zijn ze echt nog heel klein? Waren het er vandaag nog steeds drie die waren doorgegroeid?
    Ik zal morgen mijn pregnyl weer zetten, hopelijk krijg ik er niet teveel bijwerkingen van. Het is natuurlijk maar een lage dosis.

9. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik kom ook weer even bijkletsen. Ik lees jullie verhalen elke keer trouw, reageer alleen minder nu maar ik denk zeker aan jullie en hoop elke keer weer op goed nieuws!
    De tijd vliegt voorbij, ondanks dat ik nu al best een tijdje thuis zit. Ben met een cursus begonnen om me toch nog een beetje nuttig te maken zo zonder werk. Heb volgende week weer een solli, maar ze zien waarschijnlijk inmiddels wel gelijk dat ik zwanger ben dus ik schat mijn kansen laag in. Best frustrerend... Mis het werken wel en de mensen om me heen.
    Volgende week al de 20 weken echo! Maak me er ook best druk om en vind het heel spannend. Hoop zoooo dat alles goed is.

@nijntje wel balen dat je je hebt ingesteld op IUI deze week en dat je eitjes nog niet rijp zijn :)! Had je speciaal vrij genomen? Alvast gefeliciteerd met je man!

10. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @ marianita, ze kunnen niet te vroeg springen doordat ik deca gebruik, dus dat is geruststellend. Het waren er nog steeds 3 ja, al lijkt er 1 achter te blijven. Bij de eerste meting waren ze 9, 10 en 11. En gisteren was het 9, ruim 11 en 14. Vrijdag mag ik weer voor een echo, dan wordt ook bepaald wanneer de iui precies is.

@ leen, ja haha, ik had speciaal vrij genomen. Die heb ik lekker laten staan, nu ga ik high tea doen met 2 nichten die ik niet vaak uitgebreid spreek, dus dat is ook erg leuk. Dus het balen was snel over. Ml vindt dat ik lekker voor mezelf moet doen ook al is hij jarig, de lieverd!

Net een supermooi schilderij gemaakt voor ml samen met Yannick, helaas verklapte hij het meteen aan papa.... lekker ding haha

11. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed geregeld nijntje! Goed voor jezelf zorgen :). Lief van je man ook... veel plezier morgen!

12. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Maaik, goed om te horen dat je een goed gevoel hebt gekregen in het ZH, is toch ook een hoop waard! Veel succes met afvallen!

@Marianita, toch fijn dat je nu extra pregnyl mag zetten, is misschien nét dat extra zetje wat je lichaam nog nodig heeft! Hopelijk heb je er niet teveel bijwerkingen van, of als je die wel hebt, dat ze dan niet overgaan :) (bedoel natuurlijk dat je dan bijwerkingen krijgt van je zwangerschap!) Wanneer 'verwacht' je dat je weet of t gewerkt heeft?

@Nijntje, fijn dat je eitjes niet te vroeg kunnen springen, zeker gezien de vrije weekenden in t ZH (blijf t ook wel een beetje apart vinden) Hier doen ze t in het weekend wel, maar je moet dan gewoon naar de verloskamers en dan doet de dienstdoende gyn/arts dat. Mag je bij jullie wel in het weekend bevallen :)
    Heb je een leuke (verjaar)dag gehad? Klinkt erg gezellig die high tea, zeker als het zo spontaan gebeurt! Hopelijk hoor je morgen wanneer je de IUI kunt gaan doen, misschien gaan wij dadelijk dan nog gelijk op :)

@Leen, goed van je dat je een cursus bent gaan doen, een hobbycursus of echt gewoon voor je toekomstige werk?
    Ik moet zeggen dat ik t geweldig van je vind dat je wel gewoon nog steeds solliciteert, en dat kan een nieuwe werkgever ook alleen maar vinden, toch? Je bent niet zo'n type dat nu gaat zitten afwachten, dus dat mag een werkgever ook wel inzien! Dus wie weet kan t zelfs nog in je voordeel werken, zal voor je duimen!
    En kan me voorstellen dat je t nu al wel gezien hebt, zo zonder werk, als het nu eens mooi weer was dat je nog lekker veel naar buiten kon ed, dan was thuiszitten ook niet zo erg!
    Succes volgende week met de 20weken echo!

@Rebma, heb jij de 20weken echo al wel gehad?

@hier, vanmorgen weer naar t ZH geweest voor een echo, eitjes zijn nog te klein (ik had niet anders verwacht, omdat ik pas afg maandag ben begonnen met spuiten op dag5) zondagmorgen weer terug, en dan wrsch volgende week ergens de IUI... Gyn gaf wel aan dat t spul van ml toch echt niet goed genoeg bleek te zijn voor IUI, dus dat we deze keer nog zouden doen, en bekijken hoe t zaad dan was, en in het slechtste geval moeten we dan door naar de IVF...het hakt er best wel in dat nieuws...ik ga me daar dus maar eens in verdiepen hoe en wat dat dan gaat, maar hopelijk is dat dus echt niet nodig en is het ons deze keer toch gegund...zucht

13. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: balen van ml zijn zaad zeg. Hoop echt voor je dat het lukt. Maar misschine is IVF wel de juiste optie. Ik heb sowieso niet zo veel vertrouwen (meer) in IUI, ook gezien de lage slagingskansen. Maar ik houd de moed erin hoor. Volgende week zaterdag mag ik testen. Volgende week zondag gaan we een weekje naar Gran Canaria. Als ik ongesteld ben geworden lekker aan de concktails en anders samen genieten van het fijne nieuws (kan het me niet voorstellen!).
    @Nijntje: fijn dat ze niet eerder kunnen springen, krijg je daar iets bijzonders voor?
    @ Maaik: ik hoop dat jullie ook snel mogen doorpakken meid.
    Alvast een goed weekend allemaal.

14. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @tojo, ons ziekenhuis heeft meerdere locaties, wij kiezen telkens voor de kleine locatie omdat wij ons daar prettiger voelen en alles 'makkelijker' lijkt te gaan. In de grote locatie weet ik niet of ze in het weekend iui doen maar bevallen zeker wel.
    Balen van dat nieuws zeg! Je kan schijnbaar met je voedingspatroon al best wat verbeteren aan het zaad, ik denk als je googled je er vast wel wat over kan vinden. Willen en zouden jullie dan overgaan op ivf of op icsi?

@Leen, dank je, het is uiteindelijk lekker theetje drinken met mijn nichten geworden omdat de restaurants te laat open gingen, de ene had heeft een kleine die 's middags slaapt, de ander 2 kids op school, maar heerlijk bijgekletst. Gisterenmiddag nog ff op pad geweest met ml en morgen en zondag vieren we zijn verjaardag. Dus gezellig weeked voor de boeg.
    Wat voor cursus ben je aan het volgen? En wanneer is je 20 weken echo precies? Willen jullie weten wat het gaat worden?

@marianita, en heb je veel last van bijwerkingen van de pregnyl? Schijnt tot 2 weken te kunnen duren (nooit geweten maar dat veryelde de fertiliteitsverpleegkundige).
    Door de decapeptyl die ik spuit kunnen ze niet eerder springen.

Nou helaas zijn het nog steeds 3 follikols, de iui is op maandagmiddag en net daarvoor wordt er 1 weggehaald, een niet erg prettige ingreep weet ik nog van de vorige keer, maar toen moesten er 5 weggehaald worden, nu maar 1, dus dat komt goed. Verder lekker verjaardagsweekendje voor de boeg, daar heb ik zeker zin in!

15. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Nijntje,
    Pregnyl heb ik niet zoveel last van. De Fostimon wel, heel veel hoofdpijn. Ben blij dat ik daar nu van verlost ben (voor eventjes). Morgen nog een spuit pregnyl en dan maar afwachten. Heel veel succes maandag, zal aan je denken!

16. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nijntje de 20 wk echo is woensdag ochtend! Superspannend weer. Ja we willen dit x heel graag weten wat het wordt. Zouden jullie het de volgende x willen weten? Succes maandag, hopelijk valt het mee. Fijn dat je wel in het weekend mag bevallen bij jullie haha :)
    Oja de cursus die ik doe is copywriting, dat past mooi binnen mijn werkgebied dus hopelijk kan ik zo ook een beetje het gat op mijn cv vullen.,,

17. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,
    Het wordt weer tijd voor een roze golf hoor. IK blijf duimen.
    Hier van de week de 20 weken echo gehad. Maandag deel 1 en vrijdag deel 2 maandag lag de kleine met het ruggetje naar mijn buik toe en lag blijkbaar lekker te slapen. Hierdoor konden we het hartje niet goed zien en het gezichtje trouwens ook niet. Wij willen niet weten wat het wordt en alles zag er verder goed uit. Vrijdag was echt fantastisch. Helaas heb ik wel veel last van mijn rug en ben inmiddels voor de 3e keer snot verkouden. Mijn winterjas kan bijna niet meer dicht. Dus kom maar op met dat zonnetje want ik kan het wel gebruiken.
    Ik duim hier dat jullie allemaal nog dit jaar een kindje mogen krijgen dus laat het voor jullie alle raak zijn.
    dikke knuffel

18. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @leen, klinkt als een interessante cursus, duurt hij lang? Hopelijk helpt het je bij een volgende sollicitatie. Spannend hoor woensdag, heb je zelf al een gevoel wat het gaat worden, je hebt al een meid toch (ik vergeet dit soort dingen telkens)
    Ik begin langzamerhand te twijfelen of ik het zou willen weten bij de volgende, bij ons zoontje wisten we het niet en dat was ook erg leuk. We wilden het toen niet weten omdat we alles van de bevruchting al wisten (net zoals nu). Eerst maar zwanger worden toch ;).

@marianita, waar is de fostimon voor? Is dat ook om je lf te verlengen. Fijn dat je daar vanaf bent! Nu is het duimen, ik doe mijn best voor je.

@rebma, nu al een eigenwijs ding :) wel leuk dat je daardoor 2 keer kon genieten. Heb jij een gevoel wat het gaat worden. Ik vond het niet weten erg leuk, maar het was wel even wennen dat het een knul was (wij + 90% van onze omgeving dacht dat het een meid zou worden) en nu is het geweldig een knuffelventje!

Bedankt dat jullie zo meeleven! Vannacht de ovitrelle gezet dus het prikken is eindelijk ff voorbij (was ik wel aan toe!)
    Nu morgenmiddag het wegprikken en de iui en dan mag ik nog utrogestan bollen op gaan steken voor 2 weken.

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ha meiden,
    Daar ben ik eindelijk ook weer een keer!

Rebma: wat fijn dat de 20 weken echo goed was!! Vervelend van de rugpijn, verder lekker genieten. Op de helft al weer!

Leen: spannend, ook bijna de 20 weken echo. Is toch weer een mijlpaal he, dan weet je veel beter of alles goed is met de kleine. Hier wilden wij het bij de eerste ook niet weten en nu zijn we veel te nieuwsgierig!
    Succes met de banenjacht verder, en goed dat je een opleiding doet nu. Heb je inderdaad geen groot gat in je cv.

Maaik: fijn dat je een goed gesprek heb gehad in ziekenhuis! Ik hoop dat het jullie snel gegund is op eigen kracht en anders met een beetje hulp. En vooral dat het een doorgaande zwangerschap is. Lijkt me niet niks hoor, het vertrouwen daarin weer terug te krijgen!

@marianita & nijntje: veel succes dames op de wachtbank! Hopelijk hebben jullie genoeg afleiding en hopelijk is de minipunctie niet al te pijnlijk morgen nijntje

@tojo: ook voor jou weer bijna wachtweken. Spannend weer.

Ik duim voor jullie allemaal meiden, wordt weer tijd voor positieve testen hier!

Hier verder alles z'n gangetje. Morgen weer naar vk, hartje luisteren. Wordt wel weer tijd vind ik, heb toch bevestiging nodig. Al begint mn buik wat te groeien en denk ik de baby soms al te voelen... Deze week met dochtertje bij kno arts geweest. We hebben al een tijdje het vermoeden dat ze niet goed hoort en dat vermoeden is bevestigd. Ze krijgt over 2 weken al buisjes. Verder weinig te melden, ben blij dat het eindelijk niet meer vriest buiten!

20. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: Fostimon is gewoon het hormoon wat ik spuit voor de eirijping.
    Gisteren de laatste pregnyl gezet. Zaterdag kan ik testen tenzij ik daarvoor al ongesteld ben geworden natuurlijk. Ik hoop niet teveel. Ik voel me in ieder geval niet zwanger. Zondag gaan we een weekje naar Gran Canaria (heerrlijk met dit weer hier) dus dan kan ik in ieder geval even lekker bijkomen. Neem wel spuiten mee (tenzij....) zodat we meteen door kunnen naar poging 4.

Deel Deze Pagina