Hallo meiden, Shame on me . Ik ben hier schandalig lang niet geweest! En toch heb ik jullie gemist hoor... Wel regelmatig even bij gelezen maar van posten kwam het niet, o.a. omdat we een cyclus moesten overslaan met IUI en ik er even helemaal klaar mee was! Heeft met toch goed gedaan: op vakantie geweest en even afstand genomen. Morgen alweer inseminatie nr. 3 dus we gaan er deze maand weer voor! @ marianiatie: soooo, jij gaat hard! Poging 3 zit er alweer op zie ik. Blijft spannend, hè... Heerlijk dat jullie er even tussenuit gaan. Ben jaloersssss . Het is hier inderdaad nog niet echt zomerweer . @ zon: jij gaat lekker hard zeg, met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat je de bevestiging af en toe nog nodig hebt maar heerlijk dat je buikje al begint te groeien. Als ik jouw reacties lees, denk ik altijd weer aan m'n eerste IUI poging . Geniet ervan! Hopelijk hoort je dochtertje snel beter als de buisjes gezet zijn. @ nijntje: jij ook morgen de IUI, dus! Dan lopen we deze cylcus gelijk. we hebben morgenochtend de IUI. Hopelijk brengt het ons beiden geluk! Lijkt me heerlijk, straks met dat warme voorjaar-zomer weer zwanger... Maar oké, eerst maar zwanger worden inderdaad. Heb nog steeds niet het gevoel dat IUI ons verder gaat helpen... Wat grappig dat jullie bijna zeker dachten te weten dat het een meid zou worden en jullie toch een zoontje kregen! Wij wilden het wel weten en wisten dus van tevoren dat we een meid kregen. Vond het van tevoren shoppen wel heerlijk . Succes morgen! @ Rebma: wat heerlijk dat de 20 weken echo goed was! Ik vond het destijds best spannend... Nog 20 weekjes wachten dus voor jullie weten wat het wordt. Van mij mag het ook snel warmer worden! @ tojo: hè, wat balen zeg, dat het zaad van ml niet goed genoeg was... Wat waren de aantallen precies, of heb je dat niet te horen gekregen? Hoe zou je het vinden om gelijk door te gaan met IVF? Het lijkt me heftig maar je kansen zijn ook groter natuurlijk...
@jiska, heel veel succes morgen, we lopen bijna gelijk ik heb de inseminatie vandaag gehad. @all, ik heb vandaag weer vol verbazing op de stoel gelegen. We kwamen bij de fertiliteitsarts, dus hup ontkleed en op de stoel (altijd fijn), er bleek iets verkeerd met de steriele set dus een nieuwe gepakt, alles werd netjes voorbereid voor het wegprikken van de follikel. Toen met de echo bepalen welke er weggeprikt zou worden, en wat blijkt....... Er was er 1 mega en 2 waren kleiner geworden, met andere woorden het wegprikken was niet nodig, WAAAAAATTT? Huh? En toen een redelijke lachkik en opluchting Zoals weer blijkt, mijn lichaam was weer niet te sturen maar gelukkig alleen een inseminatie en hop klaar..... We waren compleet flabbergasted (geen idee of ik dit goed schrijf), maar het grote wachten is weer begonnen, nu hopen dat het goed nieuws opleverd!
@Nijntje: ik ga voopr jou duimen de komende weken. @Jiska: succes vandaag! Leuk weer eens wat van je te horen! Ik ken het gevoel dat IUI het niet is, dat heb ik ook. Weet zo goed als zeker dat poging drie ook mislukt is. Voel mijn menstruatie aankomen, zal wel niet lang meer duren. Hoop dat het nog een paar daagjes duurt, dan kan ik meteen door met poging 4. Anders gooit de vakantie roet in het eten en moeten we een maandje overslaan. Baal wel vet hoor. Ik vind het emotioneel echt slopend. Volgende week maar lekker aan de cocktails. Je moet er wat van maken he?
@jiska, hoe is het gegaan vandaag? @marianita, dat herken ik ook! Ik was al de ivf aan het uitdenken toen ik zwanger bleek te zijn na de 3e iui, dus zeg nooit nooit... Nog ff wachten en je weet het. En lief dat je gaat duimen voor me, ik blijf ook duimen voor jou. @tojo, hoe is het bij jou? @maaik, en bij jou?
@ Leentje: vergat helemaal op jou te reageren! Wat dapper dat je gewoon door solliciteert. Wie weet, zit er iets voor je bij! En anders na de geboorte van je kindje? Je bent al weer op de helft van je zwangerschap. Wat gaat het hard zeg! Ik kan me nog herinneren dat je positief testte . @ marianita: Jij hebt dat gevoel dus ook, dat IUI niet de oplossing is. Gek hè, zo onderga ik momenteel ook de pogingen. Echt zo van: weer één afgestreept. Als we er 6 gehad hebben kunnen we tenminste naar de volgende stap. IVF lijkt me weer veel zwaarder maar dan heb je natuurlijk wel veel meer kans... Heb je al getest of zegt je gevoel al genoeg? @ nijntje: aha, jij hebt een dag eerder de IUI gehad dus. NU ook op het wachtbankje, net als ik . Hoe is jouw cyclus verder, lang of kort? Ik meestal vrij lang (30/31 dg.) dus m'n NOD duurt nog even. En bizar dat jij voor de eerste zwangerschap ook negatief was over de IUI maar dat het uiteindelijk toch gelukt is! Dat geeft me weer even wat positiviteit . @ hier: vandaag de IUI gehad. Zwemmers van manlief vielen tegen t.ov. de vorige keren... Vorige keren natuurlijk rond de 100 miljoen en tegen de 90 % beweeglijk. Nu 'maar' 33 miljoen en 60 % beweeglijk. Waarschijnlijk verkouden geweest drie maanden geleden (we hopen maar dat het eenmalig is). Verder ging de inseminatie weer niet soepel. De verpleegkundige moest het 'via een andere hoek' proberen en toen lukte het uiteindelijk wel. Er zit op één of andere manier een gekke 'hoek' in m'n baarmoedermond. Het was deze keer ook best pijnlijk! Andere meiden die IUI doen: herkennen jullie dat ook? Ik was er vandaag ook gewoon helemaal niet lekker van. Misselijk, darmkrampen en een weeïg ongesteldheidsgevoel... Nu weer afwachten dus maar aangezien het vorige keren met zoveel zwemmers al niets werd... Vanavond voor de zekerheid nog maar wel even aan het werk .
heej hallo dames, nu even niet veel tijd om te reageren op jullie, probeer ik morgen even te doen! Moet wel ff kwijt dat deze ronde IUI misschien niet doorgaat, zondag in t ZH geweest voor n echo, de gyn twijfelde of ze nu een ei of een cyste zag, dus heb ik bloed moeten prikken, gister zag een andere arts niets wat op een groot ei/cyste leek, alleen wat kleinere, de bloedwaardes duidden wel op activiteit, hij dacht dat óf mijn ei al gesprongen was, óf dat het allemaal nog wat door moet groeien omdat het meer eitjes zijn...eigenlijk weet ik nu dus nog niets...zucht. Zelf heb ik wel t gevoel dat we idd mn ei gemist hebben, as donderdag moet ik terug en dan weten we dat. Intussen moet ik dus blijven spuiten, misschien dus voor niks die 'rommel' in mn lijf....Ik hou jullie wel op de hoogte! Het voelt heel dubbel...
@Tojo: bah, wat vervelend. Het is al zo zwaar met die hormonen. Als je het allemaal voor niks lijkt te doen zakt de moed je helemaal in de schoenen. @Jiska: nee, ik heb niet getest, dat wilde ik zaterdag pas doen. Nu ik mijn ongesteldheid voel aankomen kan ik alleen maar hopen dat het niet voor morgen 12.00 doorbreekt. Ik kan dan meteen door met ronde 4, anders komt de vakantie er tussen. Net als jij wil ik z.s.m. de iui-rondes afstrepen.
Hi meiden, even een kort berichtje tussendoor: de echo was goed! Nu officieel gaan genieten. En... onze zoon krijgt een zusje! Zoo gek @meiden op de wachtbank; heel veel succes @meiden in de rij voor de wachtbank: klusze! Nu gauw voorbereiden voor solli, helemaal geen zin in PS Jiska maakt niet uit hoor, haha, zo hoor ik mijn naam wel vaker!
Wat leuk Leen!Van harte. Ben wel een beetje jaloers, maar gun het je natuurlijk van harte. En nu maar lekker stoere kleertjes shoppen!
Wat leukkkkk, Leen! Een zusje voor jullie zoon! Meisjes zijn zo leukkkk . Ik zou zelf moeten wennen, mochten wij ooit een zoontje krijgen omdat je toch een meisje 'gewend' bent. Maar ga lekker genieten!
Leen: ik had het andersom gelezen. Begrijp dat je de stoere kleertjes al had en nu roze gaat kopen (even vanuit de cliches) Kan uit ervaring zeggen dat een meisje geweldig is. Veel geluk gewenst!
@leen een meid, leuk!!!! Nu wennen aan het roze en bloemetjes, na al het stoere zeker wennen. Jij kan los!
En nu even de tijd om wat uitgebreider te reageren. Tnx allemaal! Het is wel gek he, om zulke berichten ook te delen hier. Ik hoop echt zo dat 2013 voor jullie allemaal een vruchtbaar jaar wordt. In ieder geval zijn er veel behandelingen gestart en daarmee de kansen weer verhoogd. Dan kunnen we hopelijk eind van het jaar dit forum sluiten en kletsen we ergens anders verder!!! @nijntje; wat fijn dat je 'alleen maar' de inseminatie hoefde! Nu lekker broeden en hopelijk over 2 weken goed nieuws!! @marianita; en... heeft menstruatie doorgezet? Ik wil je geen valse hoop geven maar ik voelde toen ook krampen en had zelfs wat bloedverlies. Geef de moed niet op. Als het dit keer niet is gelukt heb je nog een paar pogingen. Hoeveel doen ze bij jullie, ook 6 keer? Ik duim voor je. Ik herken trouwens wel die steek van jaloezie hoor als er weer een positief bericht op dit forum komt. Aan de ene kant fijn en hoopvol, maar zelf wil je ook zo graag. Zo voelde ik me iig altijd. Hoop echt dat je gauw uit deze rotsituatie mag komen. Ohja en meisjes kunnen natuurlijk ook stoere kleertjes aan, haha. Maar in eerste instantie zal alles wel zoet en lief worden want we zijn het stoere gewend . @jiska ja hard gaat het he? Ik had dat met Girafje, voor mijn gevoel stuurde ze vorige maand het bericht dat ze positief had getest en ineens was daar Melissa Hopelijk sluit je gauw aan, aan deze kant! Balen dat de kwaliteit van de zwemmers minder was. Er hoeft er maar 1 de eindstreep te halen, wie weet... @tojo wat balen zeg. Doe je ook nog ovulatietesten of helemaal niet? Volgens mij heb ik het al een keer gevraagd, sorry als het dubbel is. Succes vandaag in het ZH, hopelijk zit ie er nog en kunnen jullie deze maand gewoon door met de IUI... @solli; gisteren ging het gesprek goed. Ik had een wat wijder bloesje aangedaan met een strak jasje erover en een sjaal om. Je zag er niets aan. Aan het eind van het gesprek aangegeven dat ik 20 wkn zwanger ben. Ze vond dat ik me tactisch had aangekleed en had niets gezien . Het gaat wrsch wel een struikelblok vormen, want gelijk 16 weken weg zijn is natuurlijk niet handig. Ik hoor volgende week meer maar ga er vanuit dat het niets wordt. Ze stelde wel op prijs dat ik het eerlijk vertelde. Heb iig een positief gesprek gehad en dat is fijn. Nu gauw aan de studie voor de dag weer voorbij is!
@Leen: dankl voor jouw opbeurende woorden. Ik ben nog niet ongesteld. Kan in ieder geval weer meteen door naar poging 4. Maar krijg diep van binnen ook weer wat hoop natuurlijk al heb ik wel buikpijn. Ben zo bang weer zo teleurgesteld te worden! Duim maar met me mee.
Hallo dames. Even een korte reactie van mij tussendoor. Het gaat even niet zo lekker. We hadden deze ronde weer het geluk spontaan zwanger te worden, maar inmiddels gaat het ook weer mis. Ik ben aan de ene kant erg verdrietig, aan de andere kant voel ik me zo boos. Weer alles op losse schroeven en weer met lege handen. @ de dames op het wachtbankje, veel succes gewenst!
@Maaik, dat meen je niet! Het is jullie dus ook echt niet gegund! was je al lang overtijd? Heel veel sterkte (alweer...) Kan me voorstellen dat je je zo voelt, dikke knuffel! @Jiska, Fijn dat je nu weer de IUI kon doen. Bij mij deed het beide keren geen pijn, en ging het eigenlijk heel soepel. Toch apart dat het bij jou steeds moeilijk lijkt te gaan. Zeggen ze er nog iets meer over? Nu dus weer afwachten...wat t zaad betreft, ik had een mannelijke arts en die zei lachend dat wij vrouwen ook wel steeds verwachten dat ml het top moet doen Hij gaf dus aan dat dat ook heel erg kon schommelen door allerlei oorzaken, net als de kwaliteit van ons ei ed... Qua aantallen hebben ze over mijn mans zaad niets gezegd, hij had het over dat het minimaal 1 moest zijn, en ml zat op 0.2 (eerste IUI) en 0.5 (tweede IUI) veel te laag dus, maar waar die 1 eigenlijk voor staat??? Heb er ook niet over nagedacht om dat toen te vragen Succes met de wachtweken! @Marianita, tjonge je maakt het nog een beetje spannend. Hopelijk heb je toch echt goed nieuws te melden as weekend! Ik duim in mijn hoofd met je mee! En in elk geval ook een hele leuke vakantie gewenst hoor, ben zelfs daar jaloers op haha! @Leen, leukleuk een meisje, lijkt me zó leuk om beide geslachten te krijgen, vaak zijn die karakters op zich al zo verschillend tussen jongens en meisjes dat me dat erg grappig lijkt. Kost wel iets meer geld aan kleding en speelgoed, maar shoppen daarvoor is natuurlijk ook wel erg leuk om te doen haha. Nu kun je helemaal gaan genieten! Goed van je dat je het bij je solli gezegd hebt, heb jij toch in elk geval een goed gevoel erbij, ook al zou het niets worden... En je vroeg of ik ovutesten gebruikte, nee dat hoefde eigenlijk niet met al die echo's die ik krijg in het ZH, zou bijna weggegooid geld zijn dan, maar achteraf hadden we dat natuurlijk wel kunnen doen... @Nijntje, fijn dat de IUI goed ging, en dat je lichaam er zelf voor gezorgd heeft dat wegprikken niet nodig was! Mooi voorteken dat het hopelijk zo mag zijn!! was er een reden voor dat je ovitrelle ipv pregnyl hebt moeten zetten? En waar zijn die 'bollen' voor? Je hebt er in elk geval al ervaring mee dat het goed komt, dus dat scheelt denk ik wel. Succes met de wachtweken! @Rebma, ook fijn dat jouw 20weken echo ook goed ging, wat vliegt de tijd al zeg! Spannend dat jullie niet weten wat het wordt, heb je zelf al een voorgevoel? Wij willen dat bij een evt. tweede ook weer niet weten, maakt het toch allemaal wat specialer... Nog eventjes geduld voor die zon, maar dan écht helemaal genieten met mooi weer! @Zon, vervelend dat je dochtertje slechter hoort, heb weleens gehoord van buisjes, maar wat doet dat precies? Heb je weer een goede bevestiging gehad van de vk Ik had dat ook hoor, de vorige keer, je wilt het liefste elke dag even bevestigd worden dat t goed zit, toch? @Hier, helaashelaas toch de bevestiging gekregen dat we mijn ei gemist hebben...en we hadden zelfs niet geklust rond die dagen...dus zeker te weten gemiste kans deze maand. Heb er echt een kl*te gevoel over, vooral al die spuiten voor niets en al die moeite om steeds naar het ZH te gaan ed... Nu dus afwachten tot ik ongi wordt, en dan weer een nieuwe cyclus beginnen... Afwachten is nu zelfs dus helemaal erg, omdat het zeker voor niks is...Dochtertje is ook nog eens goed ziek, kan er ook nog wel bij...zucht
@ maaik: jeetje meid, wat heb jij een pech zeg. Kunnen ze niet ontdekken waarom het steeds mis gaat? Dikke knuffel voor jou! @ tojo: balen meid. Wachten duurt nu inderdaad erg lang. Dikke knuffel!
@Maaik, het zit je niet mee meid. Echt vreselijk voor je. Er moet toch een reden voor zijn te vinden? Sterkte.... @Leen: menstruatie nog niet doorgezet nee maar wel alle voortekenen. Kramp en niet te genieten. Ik heb natuurlijk zondag nog pregnyl 1500 gehad dus dat mijn menstruatie later doorkomt dan normaal is te verwachten (was ook de bedoeling). Ga dus morgen ook niet testen. Wacht het gewoon af. Als er niks doorbeekt dan test ik maandag wel. Kan ik in ieder geval geen foute positieve test meer krijgen doordat er nog pregnyl in mijn bloed zit. @Girafje: hoe gaat het met de kleine meid? Goed weekend allemaal.