2e kindje langer dan een jaar oefenen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rebma, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Nijntje, tjonge wat een slecht nieuws van je buuf, dan wordt je wel weer even met beide voetjes op de grond gezet ja. De buuf van mijn moeder is er ook aan overleden, echt een heftige ziekte.

Evengoed mag je het ook 'erg' vinden van jezelf hoor, want er zijn natuurlijk áltijd ergere dingen te bedenken, en ieder heeft toch zn eigen referentiekader... Anders zou je altijd een 'aansteller' kunnen zijn omdat er altijd wel iets ergers kan gebeuren....

Deze keer is eigenlijk mijn 4e ronde, maar het wordt dus de 3e IUI (als nu alles goed gaat) Verwacht geen verdere onderzoeken eigenlijk.

2. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    @ tojo, dank je, ik heb ook gelezen dat het een heftige ziekte is, maar nog niet meegemaakt in mijn omgeving maar het is wel mijn ergste nachtmerrie sinds ik zelf moeder ben.... Om je kids niet groot te zien worden en nooit oma worden.
    En ja hoor dat we nog 'steeds' niet zwanger zijn vinden we ook nog steeds erg maar dit relativeert wel....

Bij jou poging 3 (4), zou je zelf nog onderzoeken willen of zing je de iui tijd wel uit? En blijf je dit protocol houden of heb je het idee dat ze nog iets anders zouden willen doen?

3. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: balen dat je je zo rot voelt. Herken het wel hoor, het wordt steeds zwaarder. Wat dat betreft heb ik soms tovh het gevoel dat er een opbouw in je bloed komt qua hormonen.
    Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Duizeligheid komt waarschijnlijk van verkoudheisvirus dat op het evenwochtsorgaan is geslagen. Moet vanzelf overgaan. Gelukkig gaat het al wat beter.
    Ben benieuwd of ik begin volgende week ongesteld wordt. Eerste twee ronden al na 10/11 dagen ongesteld, dat zou dus maandag/dinsdag zijn. Voel nog niks maar heb ook weinig hoop. Dat verlies je toch een beetje na zolang proberen.
    @Nijntje: idd heftig van jouw buurvrouw. Soms relativeren dat soort zaken idd wel. Wij zijn uiteraard alemaal heel blij met wat wij hebben (een mooi en gezond kind). Maar ons verdriet en pijn om onze onvervulde wens mag er zijn.
    @Tojo: succes alvast mer de komende IUI!
    Ik wens jullie een goed weekend.

4. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hier wordt het weer niks, ik voel het alweer. Nogal veel gehuild dit keer. Ben echt ten einde raad. Het voelt als vechten tegen beter weten in. Weten dat er iets mis is in mijn lijf waardoor het niet wil maar toch moeten volhouden van de medici. Zo zinloos en zwaar.
    Hoe is het met de andere meiden?

5. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @marianita, balen zeg! Het is ook een zwaar traject, dus gooi het er lekker uit! Heb je al overwogen om dit te bespreken met je gyn? Of kreeg je nou al allerlei onderzoeken binnenkort? Hopelijk heb je veel aan je man met dit soort dagen! Sterkte

6. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Marianita, wat kl*te dat je t alweer aan voelt komen. Je bent ook zo machteloos hierin, en wilt t zo graag snappen... Ik herken het allemaal zo, en voel me precies hetzelfde. Het vertrouwen is hier ook gewoon bijna nul dat het ons nog gaat lukken. Heb er het ehele weekend ook veel over gehuild (ja de hormonen doen goed hun werk haha).
    Ik had vanmorgen nog n echo, en mn ei was nog niet groot genoeg. Nu dinsdag weer terug en miss dan donderdag de IUI. Vraag me ook weleens af hoe het elke cyclus zo verschillend kan zijn, of dat ook een soort gewenning oid kan zijn van de medicatie?
    Ik las vandaag trouwens nog een stuk over ons probleem: www.odilevaneck.nl/afbpubli/red.pdf
    Misschien heb je er ook wat aan.. Veel sterkte deze week, en huilen lucht wel altijd op, is mijn ervaring. Dikke knuffel!

7. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Thanx Tojo en Nijntje!
    @Nijntje: de volgende ronde krijh ik de baarmoederfoto. Misschien helpt dat de vruchtbaarheid iets? En ik moet de uitslap van het schilklieronderzoek nog krijgen, maar daar verwacht ik niets van.
    @Tojo: Balen dat je ei nog niet groot genoeg is. Bij mij gaat het iedere cyclus redelijk hetzelfde dus ik heb er geen ervaring mee. Ik hoop dat je deze week een goede IUI krijgt, met vooral een goed afloop. Het stuk van internet heb ik al eens gelezen.
    Mijn man heeft er nog wel vertrouwen in dat het goed komt (met IVF dan wel he?). IUI hebben we beiden totaal geen vertrouwen meer in. Het dan toch moeten afmaken van die zes keer valt mij persoonlijk zeer zwaar.

8. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Meiden,
    Bij deze wil ik even laten weten dat ik nog steeds mee lees en voortdurend duim op goed nieuws, maar helaas. Met mij gaat het redelijk. Heb veel klachten van mijn bekken en daar wordt ik heel moe van helaas. Kan daardoor niks zelf aan het kamertje klussen en manlief heeft het druk met werk. Af en toe komt dan wel heel erg de nesteldrang naar boven. Al weet ik dat een kleine niks nodig heeft en de 1e tijd toch weer bij mij op de kamer slaapt;). Hoe is het met de andere zwangere. Elba hoe vergaat het jouw??? Is er al een klein wondertje. Girafje hoe gaat het met de kleine? Alle andere meiden waarvoor dit helaas nog niet gelukt is houd moed. Ik duim voor jullie.
    dikke knuffel

9. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @marianita, ze zeggen dat de baarmoederfoto de vruchtbaarheid verhoogt omdat het de eileiders openmaakt. Bij mij maakte het toen helaas niks uit...

@tojo, fijn he die hormonen! Volgens ml ben ik ook anders nu (merk er zelf eerlijk gezegd niet heel veel aan ;) ). Wel fijn dat je ei niet gemist is deze ronde! Bij mij is het ook wel iedere maand een klein beetje anders hoor.
    Moet je perse de 6x volmaken, volgens mij kan je na 4x al wel een gesprek aangaan over je wensen en dan samen beslissen.

@rebma, lief dat je nog wel eens komt kijken bij ons. We hopen alledrie snel goed nieuws te hebben! Vervelend dat je last van je bekken hebt, kan je nog wel een beetje werken en met je zoontje spelen?

Morgen weer de eerste echo om te kijken of alles nog steeds leeg is, en hopelijk kan ik daarna weer starten met de puregon, weer wat actie in de toko haha.

10. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Marianita, een hsg heb ik vorig jaar ook gehad. Daar was niks op te zien, maar ik ben wel kort erna zwanger geraakt en daarna nog twee keer, daarvoor helemaal niks. Het schijnt dat je door de olie die ze gebruiken een aantal maanden meer vruchtbaar bent. Misschien helpt het je iets hoop te houden. Op de hsg was bij mij trouwens niets geks te zien.

@ tojo, houdt moed. De kans is misschien klein, maar hij is er wel.

@ Nijntje, veel succes met deze poging!

@ hier, eigenlijk gaat het hier z'n gangetje. Deze miskraam heeft mijn lichaam gelukkig zelf opgelost (ook eens lekker voor de verandering, ha ha). Laatst een goed gesprek gehad in het zh. De iui bljjft staan voor juni, dan is het genoeg geweest. Nu nog even zelf proberen. Morgen de uitslag van het genetisch onderzoek bij de miskramen, wel spannend. Maar er komt, gelukkig, vaak weinig uit. Lijkt me erg moeilijk als je weet dat het probleem echt daarin zit en je echt moet wachten op de toevalstreffer dat het wel goed gaat.

We gaan het zie morgen.

Nu zaterdag weer ongi worden denk ik, als ik mijn ei goed geboeld heb. Nog weinig klachten. Ook weleens lekker, meedtal voel ik het al ruim vantevoren.

11. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Maaik: succes morgen met de uitslag. Fijn dat je in juni met IUI kunt beginnen. Hopelijk voor jullie een stap in de goede richting.
    Hopelijk draagt de HSG iets bij volgende periode, we zullen zien.

12. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Marianita hier dezelfde maand nog zwanger geraakt na de Hsg. Spannend en succes :)

13. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Marianita, Ik heb al een HSG gehad en idd door de olie oid die ze gebruiken ben je wat vruchtbaarder, bij mij zagen ze op de foto dat ik een licht hartvormige baarmoeder heb, maar dat hoeft geen probleem te zijn om zwanger te worden. Ik vond de HSG op zich niet fijn, maar je weet wel of er dan toch iets is of niet, dát is wel fijn. Hier heeft het bij Rose heeft t goed geholpen, dus wie weet is bij jou de combi met een IUI een supercombi!

@Rebma, vervelend zeg dat je zon last hebt van je bekken. Had je dat de vorige keer ook? Kun je daar nu verder iets tegen doen, bijv. de fysio oid?

@Maaik, vandaag dus de uitslag van het onderzoek, hopelijk is er niets uitgekomen...wel een fijn vooruitzicht dat je ook IUI gaat doen in juni (al is het wel een zwaar traject met hormoonstimulatie) er gebeurt in elk geval weer iets meer dan 'gewoon' zelf proberen...

@Hier, vandaag weer een echo gehad. Het blijft toch elke keer weer raar in t ZH hoor. Nu ziet de gyn (weer een andere) twee eitjes, 1 van 16/17 mm en 1 van 18/19 mm. (afg zondag zagen ze er maar 1 en die was nog iets te klein) Ik snap het soms niet, of ze dan allemaal wel goed genoeg kijken, maar ja. Mijn grootste ei staat dus al bijna op springen, dus hopelijk wacht ie toch nog ff. Vanavond de pregnylspuit en dan as donderdag de IUI. Twee eitjes is extra kans, dus hopelijk blijven ze echt samen nog ff zitten tot donderdag!!

14. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @maaik, hoe was de uitslag vandaag? Fijn dat je met iui mag beginnen in juni, eindelijk iets om naar toe te leven voor jullie.

@marianita, we gaan gewoon duimen voor je, hopelijk helpt het!

@tojo, bij mij wisselt het ook per keer hoor, soms zijn ze net te klein of verstoppen ze zich achter een ander follikel. Fijn dat je in ieder geval dubbel kans hebt! Bij vrienden van ons heeft dat nu een tweelingzwangerschap opgeleverd.

@hier, echo gehad en helaas waren er follikels te zien en dat mag niet, dus ik heb een kuurtje primolut gekregen om een menstruatie op te wekken, ik heb dit ook al een keer eerder gehad man wat was ik chagerijnig.....arme man van mij. Ik heb net de eerste pil genomen. Het wordt straks nog een uitdaging aangezien de hele ronde tot de eisprong nog zo'n week of 5,5 gaat duren en dat is dan precies middenin onze vakantie. Gelukkig blijven we in Nederland. Ik hoop maar dat de bijwerkingen van het kuurtje dit keer niet ze heftig zijn als de vorige keer (duimen jullie mee?)

15. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    @ Nijntje, oei oei dat is wel pech. Hopelijk verloopt hrt toch nog allemaal voorspoedig.

@ tojo, succes donderdag.

@ hier, de uitslag was goed vandaag, geen afwijkingen. Nu dus maar duimen dat het een volgende keer gewoon goed gaat!

16. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    En idd weer ongesteld geworden vanmorgen. Hoop dat de HSG wat goeds doet tijdens de komende periode
    @Tojo: succes vandaag!
    @Nijntje: hoe gaat het?
    @Maaik: gelukkig was de uitslag goed. Nu met de blik naar de toekomst. Heel veel succes.

17. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

23 jun 2012
    739
    1
    18
    zuid-holland
    @marianita, balen dat je toch ongesteld bent geworden! En zeker te hopen dat de hsg gaat helpen. Met mij gaat het zo zo, ik begin last te krijgen van de pillen die ik slik. Ben daardoor wel meer neerslachtig dan normaal en dat betekend meestal ook een korter lontje. Ik probeer het niet helemaal tot me te laten komen naar het helpt niet, helaas nog ruim 5 dagen pillen te slikken, heb nog niet eens 2 dagen gehad. Zaterdag gaan we een glijbaan ophalen voor onze kleine man dat zal wel erg leuk worden. Hopelijk wordt het niet veel erger dan dit. ... arme ml en kleine man.
    Jeetje wat een klaag verhaal zo (sorry daarvoor)

Hoe is het verder met de andere meiden? Tojo heb jij vandaag je iui? Zo ja succes!

18. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Bah Nijntje, het valt niet mee. Het korterte lontje heb ik ook last van gedurende het spuiten. Voel je je ook nog de hele tijd schuldig. Hoop dat het allemaal snel wat gaat opleveren voor ons, het is een lange weg te gaan op deze manier.

19. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Nijntje, tjonge wat vervelend van die pillen, klinkt echt verschrikkelijk, heb zelf ook wel last van de hormonen, maar die van jou zijn nog een graadje heftiger geloof ik?!
    En klaag maar lekker hoor, als klagen hier oplucht dan doe je het toch lekker hier, hebben je ml en zl er misschien minder last van :).
    Wat duurt je cyclus dan lang zeg door die pillen, 5,5 week, bah dat is ook niet echt motiverend! Succes er nog mee de komende dagen!

@Marianita, je voelde het al goed aankomen zeg, en nu dus toch weer ongesteld, he weer een ronde verder....krijg je nu dan wel snel genoeg je HSG? Want dat moet geloof ik tussen de zoveelste en de zoveelste dag van je cyclus als ik het me kan herinneren??

@Maaik, fijn dat de uitslagen gewoon goed waren, is toch weer een opluchting...nog een paar maanden zelf proberen en dan ook naar de IUI, hopelijk heb jij dat toch niet nodig en blijft er toch nu echt een eitje plakken bij jou!

@Jiska, hoe is het nog met jou? Waar zit jij inmiddels in je cyclus en IUI?

@Hier, vandaag dus de IUI gehad. Eerst vannacht nog kei slecht geslapen, allemaal doemscenarios over wat er allemaal nog fout kon gaan vandaag...maar gelukkig is het allemaal wel goed gegaan.
    Toch wel eens fijn dat alles anders ging als de keren ervoor, andere dag, andere laborante, andere gyn, andere kamer, andere cyclus, etcetc wie weet brengt dat nog geluk, haha.
    Het zaad van ml leek op zich weer beter als vorige keer, maar hoor je altijd pas achteraf wat t daadwerkelijk geweest is, dus dat weet ik niet precies. Hopelijk was mn eisprong nog niet geweest en werkt het nu eens allemaal een keer....Nou ik ga nu bijna naar bed, ik ben óp voor vandaag!

20. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    @Tojo: gfijn dat het goed is gegaan. Ik duim weer voor je!!!!
    Hier vandaag weer begonnen met spuiten. Ik spuit nu de puregon pen. Ik dacht gonal f maar dat blijkt dus puregon te zijn. Het spuiten is wel makkelijk met zo'n pen, de hoveelheid is ook veel kleiner, zal wel zeer geconcentreerd zijn denk ik.
    Goed weekend allemaal! Wij gaan morgen naar lammetjesdag met onze kleine meid.

Deel Deze Pagina